Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Euro Horror  ~  Giallo(kommande ny film av Dario Argento)

InläggPostat: lör jun 27, 2009 22:47
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6073Ort: Sala
Börjar faktiskt längta efter denna nu!

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 28, 2009 01:04
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 11521
Är själv inte alltför hoppfull..

InläggPostat: sön jun 28, 2009 08:52
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4142Ort: Skellefteå
Oavsett positiva och negativa recensioner så ska det bli spännande och se den och få chansen att bilda sig en egen uppfattning. :)

InläggPostat: sön jun 28, 2009 10:08
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7382Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Klart är man peppad, Haiylund, mein herr... :)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 28, 2009 16:15
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4619
Trailern ser inte bra ut och med tanke på vilken skit han gjort dom senaste 15+ åren så vet jag inte ens om jag kommer se den.

InläggPostat: mån jun 29, 2009 07:02
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5153Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Argento är alltid Argento.Även en dålig Argento är hästlängder bättre än vissa andra regissörer.

Jag ser skarpt fram mot denna film. Jag tycker att hans senaste filmer har varit bra. Föret så tyckte jag att Card Player var sådär, men nu har även den vuix efter några titt. Non ho sonno är ju riktigt bra! Mother of tears är ju kasnke inte hans bäösta film, men en riktigt bra film trots det. Gryllig och bra.

Jag har stora förhoppningar om Giallo! Hoppas att Argento hinner göra många filmer till innan han går till de sälla jaktmarkerna.

InläggPostat: mån jun 29, 2009 13:42
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 3192Ort: Haddonfield
Härligt att läsa Giallo. :)

Du skriver ner mina tanker precis. :P

Bara att hålla med.

/Argento Rules

InläggPostat: mån jun 29, 2009 13:48
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6073Ort: Sala
Jag uppskattar också hans senare filmer även om jag anser att Mother of tears hör till ett av hans svagare kort. Jag tror filmen kommer vara helt okej.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:19
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4619
Giallo skrev:
Argento är alltid Argento.Även en dålig Argento är hästlängder bättre än vissa andra regissörer.

En dålig film är en dålig film oavsett vem som regisserat den. Att det finns fans som hyllar allt Argento gör är inget nytt, men sån är inte jag. Senaste riktigt bra filmen är ju Opera, över 20 år sedan. Förra filmen har jag inte ens sett och är inte speciellt sugen heller.
Trailern såg ut som en billig C-film som snott scener från tidigare Argentofilmer.

InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:23
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 11521
Ställer mig helt på NINs sida här.

En dålig film är en dålig film, oavsett. O Argento har inte
gjort nå't bra se'n Opera, om vi bortser från Sleepless.

Har dock inte sett Cardplayer, Jenifer, Pelts
o Do You Like Hitchcock?

Senast redigerad av Ketcham mån jun 29, 2009 14:27, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:25
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 3192Ort: Haddonfield
Ketcham skrev:
Ställer mig helt på NINs sida här.

NU går skam på torra land.

DU lierar dig med din värsta fiende, du MÅSTE verkligen HATA Argento. :mrgreen:

Visste ju att du gillade Fulci, men trodde du gillade spaghetti skräck lite mer än bara Fulci. :P

InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:29
Nu missuppfattar du mig, A R. Fast det gör du egentligen inte ( :wink: ), men jag säger det ändå (för dom som inte vet): Jag gillar Argento, men allt är inte bra som han gjort. Allt som Fulci gjort är inte heller bra. :)

O jag gillar spaghettiskräck! :ymparty:

InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:50
Giallo skrev:
Även en dålig Argento är hästlängder bättre än vissa andra regissörer.

Ketcham: Det ÄR detta du ska ta vara på.

Det måste du väl ändå hålla med om.

Annars kan du ju hålla dig till Rollin's filmer. :lol: :lol: :lol:

InläggPostat: mån jun 29, 2009 14:57
Det kan jag skriva under på (men, det är en annan femma). Det är skillnad på klass mellan honom o nämn valfri medelmåttig regissör. Men, en dålig film är ändå en dålig film.

InläggPostat: mån jun 29, 2009 16:56
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7382Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är helt sant att Argentos senaste storfilm var just OPERA... men det hindrar inte mej från att njuta av honom ändå :)

Pelts och Jenifer ska du se, Ketch!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 29, 2009 19:30
Ledsen för OT, men finns Pelts o Jenifer i separata utgåvor? :wink:

InläggPostat: mån jun 29, 2009 19:46
JENIFER finns på Discshop, separat från Njuta... Annars borde väl Anchor Bay/Starz ha de flesta MoH separat på R1

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 29, 2009 22:56
Tack för svaret o upplysningen! :ymparty:

OT - over & out!

InläggPostat: mån jun 29, 2009 23:51
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2016
Snabbt svar ang. JENIFER:

Njutas utgåva är ingen direkt höjdare - men om du vill ha filmen svensktextad och framförallt billig, beställ den då från SubDVD!
:ar! :)

InläggPostat: tis jun 30, 2009 07:04
OT... Tycker gott man kan investera i någon eller några av boxarna, med mycket material och kommentarer... De britiska är nog ganska prisvärda på Play

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 30, 2009 21:22
Visst är en dålig film alltid en dålig film.
Jag kan ju inte direkt säga att MOT är ett mästerverk, det vore en klar lögn.
Däremot hans andra "sena" filmer tycker jag är BRA. Sedan råkar det stå Argento som regissör men det kan jag inte göra något åt.
De flesta verkar ogilla hans filmer efter Opera, dock inte jag. Smaken är dock som baken, och om jag är baken i detta fall så trivs jag ändå ganska bra där. :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 14, 2009 16:40
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1130Ort: Stockholm
Jag hör också till den delen som hoppas att han åter gör en riktigt stark film, även om jag verkligen inte tycker att allting han gjort på senaste tiden varit dåligt.

Sleepless var riktigt skön, och Card Player var helt okej. Att Mother of Tears sög störde mig lite, då den hörde till trilogin som man sett fram emot ett starkt slut på.

Hade hoppats att Giallo skulle gå på bio här i Italien nu när man var här, men tyvärr ramlar den väl ut senare kanske. Verkar visas närmast på Fright Fest i Augusti.

InläggPostat: ons jul 15, 2009 06:52
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5153Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag längar som faan på denna film nu. Vill se den NU!

InläggPostat: ons jul 15, 2009 13:37
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2016
Erkänn att du döpte till dig Giallo bara för att du visste att den här filmen skulle göras!
Hehe. :wink:

InläggPostat: ons jul 15, 2009 21:37
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 8190Ort: Norrland
I morrn blir det Opera - fann Limited Ed. utgåvan fr A.B - ska bli kul att spana in extramaterialet efteråt också :)

Längesedan jag kikade Argento film - kände det var dags nu! 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
101 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori