Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Njutafilms

Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
InläggPostat: tis aug 02, 2016 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5900Ort: Haddonfield
Jag känner ägarna till båda bolagen och det är så illa som du tror.

SEO, ägaren till Studio S sa att Blu-ray säljer i kopiöst få ex så det är förlust på varje film och det är ju ohållbart att släppa film då. :(

InläggPostat: tis aug 02, 2016 09:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 7942Ort: Borås, Sweden
Men hur kan det vara så? Varför köper folk fortfarande hellre dvd än blu-ray? Är ju knappt några prisskillnader längre och en blu-ray-spelare får man ju skitbilligt nu.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2016 19:52 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jul 09, 2008 22:34Inlägg: 30Ort: Motala
Det är en bra fråga, men jag tror det är så enkelt att de flesta "nöjer" sig med en dvd. Det tog mig ett par år att skifta över helt till bluray också, men nu för tiden köper jag endast en dvd i yttersta nödfall. I efterhand förstår jag inte att jag inte började skaffa blurays tidigare. När huvudsmaken går åt filmer av Giallo-typ är det ganska puckat att inte skaffa så bra bild och ljud som möjligt..

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2016 20:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 7942Ort: Borås, Sweden
Ja Blu-ray slog sig aldrig riktigt in på markanden och nu kommer nästa format (4K) som de ska försöka få alla att köpa. Trist att det blir så här. Vill kunna köpa fler filmer från tex Njuta Films.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2016 08:53 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jul 09, 2008 22:34Inlägg: 30Ort: Motala
Nej, det blev inte riktigt samma typ av revolution som när dvd:n kom. Tror det handlade om en kombination av att steget vhs->dvd gav så många fler fördelar än steget dvd->bluray, kombinerat med att många filmbolag verkade dra fötterna efter sig (antagligen för att få folk att först köpa dvd:n och sedan uppgradera ett par år senare).

Lite skumt är det ändå. När så många sitter med gigantiska tv-apparater där det faktiskt blir en ordentlig skillnad mellan dvd och bluray så är man ändå nöjd med en dvd. Nya filmer säljs mest på dvd också fortfarande (bara att kika på utbudet på de affärer som fortfarande säljer film och inte är speciellt nischade).

Frågan hur 4k/UHD kommer påverka är intressant. Eftersom så många rör sig mot streamade tjänster tror jag det blir väldigt svårt att få ett nytt format att slå igenom. Möjligt att steget blir dvd->streamade filmer i stället. Kvalitén blir sämre än bluray (åtminstone tills dess att alla sitter med gigabit-uppkopplingar hemma (ok.. 100mbps räcker teoretiskt men det ska fungera också)) men kan vara betydligt bättre än en dvd om uppkopplingen är snabb.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 09, 2016 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2912Ort: Sundsvall
Otroligt trist. Då tycker jag istället de borde göra som bland annat Arrow och ge lite mervärde. Gör en dual disc-utgåva istället med både en bluray och en DVD och kanske till och med en sleeve som går att vända för att byta omslag. Sedan tycker jag att alldeles för många av deras släpp är för fattiga på extramaterial. Jag kräver inte mycket, men mer än en trailershow för deras andra släpp. Ge köparna något mer än bara filmen, något som de inte hittar ute på streamingtjänsterna!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 03, 2016 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 5900Ort: Haddonfield
dechristianize: Sverige är alldeles för litet för att det skulle gå och packa in massa extra matrial typ Arrow.

Engelska utgåvor typ Arrow köps ju av folk från hela världen medans utgåvor från Sverige mer eller mindre köps bara av svenskar.

Jag pratade med Steve, en tysk producent och distributör och han berättade att för varje liten extra grej du ska ha med på en utgåva kostar 10 000-tals kronor och ska du då ha med som Arrow en 6-8 grejer på varje film så blir det svindyrt.

Därav är det nästan alltid bara trailershower på de flesta svenska bolag.

Kanske mega stora bolag som Universal lägger in en 2-3 grejer.

Men det är extremt sällan det kryllar av extra matrial så som det görs på de engelska eller tyska utgåvorna.

Jag ska träffa SEO nu i september och då ska jag fråga han om han helt och hållet har lagt ner och ge ut blu-ray filmer, för det har jag för mig han sa att han skulle göra sist jag pratade med han.

InläggPostat: sön sep 04, 2016 22:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2912Ort: Sundsvall
Jag förstår absolut att det är en merkostnad för dom, men å andra sidan, då kan utgåvorna eventuellt bli gångbara utomlands också. Jag menar, det är väl ändå därför Arrow säljer i fler länder än bara hemlandet. Det finns verkligen bolag som ser till att ge sina utgåvor lite extra kärlek :)

Jag stöttar Njuta och Studio S och köper en del av deras släpp. Dock blir det allt oftare man istället importerar för att man får ett riktigt fint släpp för bara en liten extra summa.

Förövrigt tycker jag att det var roligare förr när de tillsammans med Another world entertainment släppte massa goa klassiker (CH, CF, Nightmare city osv). Tycker inte man ser det lika ofta längre. Visst, Cannibal Holocaust fick ju nyligen ett släpp som verkar någorlunda värt då det faktiskt hade lite extramaterial som jag tror min Grindhouse BD inte hade.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 16 av 16
383 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori