Författare |
Meddelande |
< Shopping ~ Arrow Video (Kommande & Redan släppta) |
DoTheMonkey
|
Postat: ons jun 30, 2010 07:43 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
|
UTE NU:
Macabre - Lamberto Bava DVD ->
 Sleepless - Dario Argento DVD ->
 House By The Cemetary - Lucio Fulci DVD ->
 Silent Night, Deadly Night - Charles E. Sellier Jr DVD ->
 Dawn Of The Dead - George A Romero BD ->
 Blood Feast 2 - Herschell Gordon Lewis DVD ->
 Street Trash - Jim Muro Jr DVD ->
 Day Of The Dead - George A Romero BD ->
 Two Evil Eyes - Dario Argento and George A Romero DVD ->
 Terror At The Opera - Dario Argento DVD ->
 Stendhal Syndrome - Dario Argento DVD ->
 The Card Player - Dario Argento DVD ->
 City Of The Living Dead - Lucio Fulci BD & DVD ->
 Martin - George A Romero DVD ->
 Caligula - Tinto Brass BD & DVD ->

KOMMER SNART: Tenebrae - Dario Argento (27e September) BD & DVD Deep Red - Dario Argento (18e Oktober) BD & DVD Inferno - Dario Argento (2a Augusti) BD & DVD Demons - Lamberto Bava (27e September) DVD Demons 2 - Lamberto Bava (27e September) DVD Phenomena - Dario Argento (30e Augusti) BD & DVD Cat O' Nine Tails - Dario Argento (4e Oktober) BD & DVD The Bird With The Crystal Plumage - Dario Argento (30e Augusti) BD & DVD The Beyond - Lucio Fulci (TBA) BD & DVD Vamp - Richard Wenk (TBA) BD & DVD
_________________ KÖPES/BYTES "Death is just the beginning" *that's why I love... "The Return of the loving dead!" |
Senast redigerad av DoTheMonkey ons jun 30, 2010 08:21, redigerad totalt 5 gånger.
|
|
|
dr alban
|
Postat: ons jun 30, 2010 08:00 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
|
Demons är klart intressant, har tänkt köpa den ett tag
_________________ Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker. |
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: ons jun 30, 2010 08:06 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
|
Håller med dig "Dr. STABILT!"  Har iofs redan Anchor Bay-utgåvorna, men jag är KÄR i Arrows artworks!
_________________ KÖPES/BYTES "Death is just the beginning" *that's why I love... "The Return of the loving dead!" |
|
|
|
dr alban
|
Postat: ons jun 30, 2010 08:10 |
|
|
|
Det blir väl att köpa tvåan också när jag ändå håller på.
Finns det uppgifter om ljudformat och sånt?
_________________ Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker. |
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: ons jun 30, 2010 08:13 |
|
|
|
Har inte kommit upp något om det ännu, men så fort jag ser något så postar jag det här!
|
|
|
Ketcham
|
Postat: ons jun 30, 2010 12:51 |
|
|
Giallo Aficionado Blev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
|
Trist bara att många bolag släpper titlar som man redan har o som redan släppts 70 elva ggr..
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: ons jun 30, 2010 15:29 |
|
|
|
Det beror ju pga censuren. I UK är det ju lagbrott att importera filmer som ej gått igenom granskningen redan. Dock gör väl iofs många det ändå, men kan första att det är lättare att bara ta fram en egen produkt. Då tvingas ju iaf bbfc (eller va de heter) till en granskning. Sen att inte allt gåp igenom oklippt e en annan sak.
|
|
|
dr alban
|
Postat: ons jun 30, 2010 21:10 |
|
|
|
Ketcham skrev: Trist bara att många bolag släpper titlar som man redan har o som redan släppts 70 elva ggr..  Det är väl det minsta problemet för man behöver ju inte köpa, Det är väl kul för oss som samlar på en viss film, även jag inte är nån direkt skräcksamlare men ändå.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: fre jul 02, 2010 12:56 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6860Ort: Haddonfield
|
Så länge dom släpper ARGENTO filmer så får de gärna släppa dom i 140 versioner. Argento kan man aldrig få för mycket av. /Argento Rules
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: fre jul 02, 2010 20:25 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
|
DoTheMonkey skrev: Det beror ju pga censuren. I UK är det ju lagbrott att importera filmer som ej gått igenom granskningen redan. Var har du hört det? Amazon.co.uk är fyllt med amerikanska importutgåvor av filmer som inte granskats av BBFC, och det finns ingen som åker fast för att köpa dom filmerna. Storbritannien är mer eller mindre censurfritt idag, de flesta filmer som en gång i tiden var förbjudna eller sönderklippta i det landet är idag inte alls förbjudna längre. Jag har chattkompisar i England som är skräckfilmsfantaster och dom säger att det enda man kan åka fast för att importera är barnporr och våldsporr, och då räknas inte exploitation som våldsporr, jag menar porrfilmer som är på gränsen till snuff där folk torteras och våldtas på riktigt, sådant får man inte importera till Sverige heller och tur är väl det.
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: fre jul 02, 2010 20:58 |
|
|
|
Det var en irländare som sa det till mig. Han var livrädd för att beställa "Beast in heat" för att han trodde att dom skulle ta den för honom i tullen och ge honom böter. Men jag säger ju inte att det är en 100%-ig källa.
|
|
|
mickemovie
|
Postat: tor jul 15, 2010 22:28 |
|
|
Newbie Blev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
|
|
|
|
Hellbender
|
Postat: mån aug 02, 2010 00:15 |
|
|
Moderator Blev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
|
Nu kanske det kräver sin man, men jag uppskattar de två boxarna av Claude Chabrol. Fransk kvalitetsfilm!
_________________ "Gud skapade kvinnan bara för att djävlas med oss män!"
Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!" |
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: mån aug 02, 2010 03:23 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
|
mickemovie skrev: Listan känns inte helt komplett och filmerna går att hitta billigare på andra ställen, men den är ju ändå till hjälp.  Underbart bra bolag f ö, min absoluta favorit faktiskt. Jag uppskattar att de tar old school-artwork och försöker göra något nyskapande av det, dessutom är de som sköter bolaget otroligt trevliga. Prisvärda utgåvor med bra bild med tanke på vilka prints de använder, även om i vissa fall Blue Underground har gjort precis riktigt fina utgåvor som är med och konkurrerar. Lustigt att de planerar att släppa Vamp som blu-ray (kommer köpas) men inte en större klassiker som Demons!
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: tis mar 01, 2011 14:08 |
|
|
|
Fantastic Factory Presents BOX
 Beyond Re-Animator - Brian Yuzna DVD
 Faust - Brian Yuzna DVD
 Arachnid - DVD
 Romasanta: The Werewolf Hunt - DVD
 Island of Death
 Battle Royale - DVD
 Tenebrae - Dario Argento BD & DVD
 Bare Behind Bars - DVD
 Deep Red - Dario Argento BD & DVD
 Jaguar Lives! - DVD
 Bay Of Blood - Mario Bava BD & DVD
 Inferno - Dario Argento BD & DVD
 Demons - Lamberto Bava (BD &) DVD
 Demons 2 - Lamberto Bava (BD &) DVD
 Phenomena - Dario Argento BD & DVD
 Cat O' Nine Tails - Dario Argento BD & DVD The Bird With The Crystal Plumage - Dario Argento BD & DVD
 The Beyond - Lucio Fulci BD & DVD
 Vamp - Richard Wenk BD & DVD

Senast redigerad av DoTheMonkey tis mar 01, 2011 16:49, redigerad totalt 2 gånger.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: tis mar 01, 2011 14:28 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6860Ort: Haddonfield
|
DAMN!!! Omslagen till Island of Death och Phenomena är bland de allra snyggaste jag sett. Jag är så himla glad att DVD butiken från England kommer till Den Magiska Biodagen och säljer Shameless och Arrow DVD:er. Dessa 2 bolagen är framtiden när det gäller DVD, de är alltid proppfulla med massa bra extra matrial och de ger alltid ut film som vi fans vill ha.
|
|
|
Severin
|
Postat: tis mar 01, 2011 16:40 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
|
Nja, vissa av deras släpp är klippta, tyvärr.
_________________ Blu-ray rules |
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: tis mar 01, 2011 16:50 |
|
|
|
Ytterst få... vilket av Arrows släpp är klippt???
|
|
|
Severin
|
Postat: tis mar 01, 2011 17:19 |
|
|
|
Bare Behind Bars
|
|
|
Mutileiphor
|
Postat: tis mar 01, 2011 18:38 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
|
Men hallå, man får samtidigt komma ihåg att Arrow Video (Arrow Films) är ett engelskt bolag. Därav måste de följa engelska lagar för att få sina släpp legitima. Dessutom har de från dag 1 varit helt ärliga med att sexploitation-rullen Bare Behind Bars är KLIPPT. Däremot är ISLAND OF DEATH 100% oklippt för första gången i England och ett givet köp. Särskilt för de som inte redan äger filmen!
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: tis mar 01, 2011 18:47 |
|
|
|
Severin skrev: Bare Behind Bars Att de fått igenom alla filmer utom en genom BBFC är vär en eloge o inget annat om du frågar mig  Fantastiskt fina utgåvor e det också... så varför klaga?
|
|
|
Daydreamer
|
Postat: tis mar 01, 2011 18:50 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
|
Herre jisses vilka fula omslag det är till Fantastic Factory släppen!!
_________________ Trollhunter |
|
|
|
DoTheMonkey
|
Postat: tis mar 01, 2011 18:51 |
|
|
|
det kan jag dock hålla med om... verkar vara nån ny snubbe o inte Rick som vanligtvis gör dem... "The Dude Designs"...
|
|
|
Severin
|
Postat: tis mar 01, 2011 19:07 |
|
|
|
Visst gör de ett bra jobb, och visst måste de följa lagen. Har flera av deras släpp som jag är nöjd med. Men jag skulle inte köpa en film som jag vet är censurklippt bara för omslag och/eller bonusmaterial.
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons mar 02, 2011 10:07 |
|
|
|
Håller med att 1 film som är klippt är ingenting med tanke på hur många som är oklippta. Håller också med om att de omslagen Rick inte gjort är fruktansvärt FULA. Ska bli riktigt intressant att följa deras framtida släpp.
|
|
|
|