Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Arrow Video (Kommande & Redan släppta)

InläggPostat: ons jun 30, 2010 07:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
UTE NU:

Macabre - Lamberto Bava
DVD ->
Bild
Sleepless - Dario Argento
DVD ->
Bild
House By The Cemetary - Lucio Fulci
DVD ->
Bild
Silent Night, Deadly Night - Charles E. Sellier Jr
DVD ->
Bild
Dawn Of The Dead - George A Romero
BD ->
Bild
Blood Feast 2 - Herschell Gordon Lewis
DVD ->
Bild
Street Trash - Jim Muro Jr
DVD ->
Bild
Day Of The Dead - George A Romero
BD ->
Bild
Two Evil Eyes - Dario Argento and George A Romero
DVD ->
Bild
Terror At The Opera - Dario Argento
DVD ->
Bild
Stendhal Syndrome - Dario Argento
DVD ->
Bild
The Card Player - Dario Argento
DVD ->
Bild
City Of The Living Dead - Lucio Fulci
BD & DVD ->
Bild
Martin - George A Romero
DVD ->
Bild
Caligula - Tinto Brass
BD & DVD ->
Bild

KOMMER SNART:

Tenebrae - Dario Argento
(27e September) BD & DVD
Deep Red - Dario Argento
(18e Oktober) BD & DVD
Inferno - Dario Argento
(2a Augusti) BD & DVD
Demons - Lamberto Bava
(27e September) DVD
Demons 2 - Lamberto Bava
(27e September) DVD
Phenomena - Dario Argento
(30e Augusti) BD & DVD
Cat O' Nine Tails - Dario Argento
(4e Oktober) BD & DVD
The Bird With The Crystal Plumage - Dario Argento
(30e Augusti) BD & DVD
The Beyond - Lucio Fulci
(TBA) BD & DVD
Vamp - Richard Wenk
(TBA) BD & DVD

:jason: \m/ :ymdevil: ^:)^ :ymdevil: \m/ :jason:

Senast redigerad av DoTheMonkey ons jun 30, 2010 08:21, redigerad totalt 5 gånger.

"The Return of the loving dead!"
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Demons är klart intressant, har tänkt köpa den ett tag

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 08:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
Håller med dig "Dr. STABILT!" :D

Har iofs redan Anchor Bay-utgåvorna, men jag är KÄR i Arrows artworks!

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 08:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det blir väl att köpa tvåan också när jag ändå håller på.

Finns det uppgifter om ljudformat och sånt?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 08:13 Svara med citat
Har inte kommit upp något om det ännu, men så fort jag ser något så postar jag det här! :D

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Trist bara att många bolag släpper titlar som man redan har o som redan släppts 70 elva ggr.. :cry:

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 15:29 Svara med citat
Det beror ju pga censuren. I UK är det ju lagbrott att importera filmer som ej gått igenom granskningen redan. Dock gör väl iofs många det ändå, men kan första att det är lättare att bara ta fram en egen produkt. Då tvingas ju iaf bbfc (eller va de heter) till en granskning. Sen att inte allt gåp igenom oklippt e en annan sak.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 30, 2010 21:10 Svara med citat
Ketcham skrev:
Trist bara att många bolag släpper titlar som man redan har o som redan släppts 70 elva ggr.. :cry:

Det är väl det minsta problemet för man behöver ju inte köpa, :wink:

Det är väl kul för oss som samlar på en viss film, även jag inte är nån direkt skräcksamlare men ändå.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 02, 2010 12:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Så länge dom släpper ARGENTO filmer så får de gärna släppa dom i 140 versioner.

Argento kan man aldrig få för mycket av. :mrgreen:

/Argento Rules

InläggPostat: fre jul 02, 2010 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5271Ort: Sölvesborg
DoTheMonkey skrev:
Det beror ju pga censuren. I UK är det ju lagbrott att importera filmer som ej gått igenom granskningen redan.
Var har du hört det? Amazon.co.uk är fyllt med amerikanska importutgåvor av filmer som inte granskats av BBFC, och det finns ingen som åker fast för att köpa dom filmerna. Storbritannien är mer eller mindre censurfritt idag, de flesta filmer som en gång i tiden var förbjudna eller sönderklippta i det landet är idag inte alls förbjudna längre. Jag har chattkompisar i England som är skräckfilmsfantaster och dom säger att det enda man kan åka fast för att importera är barnporr och våldsporr, och då räknas inte exploitation som våldsporr, jag menar porrfilmer som är på gränsen till snuff där folk torteras och våldtas på riktigt, sådant får man inte importera till Sverige heller och tur är väl det.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 02, 2010 20:58 Svara med citat
Det var en irländare som sa det till mig. Han var livrädd för att beställa "Beast in heat" för att han trodde att dom skulle ta den för honom i tullen och ge honom böter. Men jag säger ju inte att det är en 100%-ig källa.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 15, 2010 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
Här kan man se alla Arrow Video som har släppts:

http://www.arrowfilms.co.uk/index.php?category_id=18

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 02, 2010 00:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Nu kanske det kräver sin man, men jag uppskattar de två boxarna av Claude Chabrol. Fransk kvalitetsfilm!

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 02, 2010 03:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
mickemovie skrev:
Här kan man se alla Arrow Video som har släppts:

http://www.arrowfilms.co.uk/index.php?category_id=18

Listan känns inte helt komplett och filmerna går att hitta billigare på andra ställen, men den är ju ändå till hjälp. :)

Underbart bra bolag f ö, min absoluta favorit faktiskt. Jag uppskattar att de tar old school-artwork och försöker göra något nyskapande av det, dessutom är de som sköter bolaget otroligt trevliga.

Prisvärda utgåvor med bra bild med tanke på vilka prints de använder, även om i vissa fall Blue Underground har gjort precis riktigt fina utgåvor som är med och konkurrerar.

Lustigt att de planerar att släppa Vamp som blu-ray (kommer köpas) men inte en större klassiker som Demons!

:P

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 14:08 Svara med citat
Fantastic Factory Presents BOX
Bild
Beyond Re-Animator - Brian Yuzna DVD
Bild
Faust - Brian Yuzna DVD
Bild
Arachnid - DVD
Bild
Romasanta: The Werewolf Hunt - DVD
Bild
Island of Death
Bild
Battle Royale - DVD
Bild
Tenebrae - Dario Argento BD & DVD
Bild
Bare Behind Bars - DVD
Bild
Deep Red - Dario Argento BD & DVD
Bild
Jaguar Lives! - DVD
Bild
Bay Of Blood - Mario Bava BD & DVD
Bild
Inferno - Dario Argento BD & DVD
Bild
Demons - Lamberto Bava (BD &) DVD
Bild
Demons 2 - Lamberto Bava (BD &) DVD
Bild
Phenomena - Dario Argento BD & DVD
Bild
Cat O' Nine Tails - Dario Argento BD & DVD
The Bird With The Crystal Plumage - Dario Argento BD & DVD
Bild
The Beyond - Lucio Fulci BD & DVD
Bild
Vamp - Richard Wenk BD & DVD
Bild

Senast redigerad av DoTheMonkey tis mar 01, 2011 16:49, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
DAMN!!!

Omslagen till Island of Death och Phenomena är bland de allra snyggaste jag sett. :shock: :shock: :shock:

Jag är så himla glad att DVD butiken från England kommer till Den Magiska Biodagen och säljer Shameless och Arrow DVD:er. 8)

Dessa 2 bolagen är framtiden när det gäller DVD, de är alltid proppfulla med massa bra extra matrial och de ger alltid ut film som vi fans vill ha. :ymparty:

InläggPostat: tis mar 01, 2011 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Nja, vissa av deras släpp är klippta, tyvärr.

InläggPostat: tis mar 01, 2011 16:50 Svara med citat
Ytterst få... vilket av Arrows släpp är klippt???

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 17:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Bare Behind Bars

InläggPostat: tis mar 01, 2011 18:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Men hallå, man får samtidigt komma ihåg att Arrow Video (Arrow Films) är ett engelskt bolag. Därav måste de följa engelska lagar för att få sina släpp legitima.

Dessutom har de från dag 1 varit helt ärliga med att sexploitation-rullen Bare Behind Bars är KLIPPT. Däremot är ISLAND OF DEATH 100% oklippt för första gången i England och ett givet köp. Särskilt för de som inte redan äger filmen!

:ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 18:47 Svara med citat
Severin skrev:
Bare Behind Bars

Att de fått igenom alla filmer utom en genom BBFC är vär en eloge o inget annat om du frågar mig ;) Fantastiskt fina utgåvor e det också... så varför klaga?

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 18:50 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Herre jisses vilka fula omslag det är till Fantastic Factory släppen!!

InläggPostat: tis mar 01, 2011 18:51 Svara med citat
det kan jag dock hålla med om... verkar vara nån ny snubbe o inte Rick som vanligtvis gör dem... "The Dude Designs"...

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 01, 2011 19:07 Svara med citat
Visst gör de ett bra jobb, och visst måste de följa lagen. Har flera av deras släpp som jag är nöjd med.
Men jag skulle inte köpa en film som jag vet är censurklippt bara för omslag och/eller bonusmaterial.

InläggPostat: ons mar 02, 2011 10:07 Svara med citat
Håller med att 1 film som är klippt är ingenting med tanke på hur många som är oklippta. 8)

Håller också med om att de omslagen Rick inte gjort är fruktansvärt FULA.

Ska bli riktigt intressant att följa deras framtida släpp. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
75 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori