Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Arrow Video (Kommande & Redan släppta)

InläggPostat: lör apr 30, 2011 01:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Slaughter High tillhör ju toppskiktet av 80-talsslasherrullarna, helt klart. Fina mord, grymt tempo och en underbar stämning. Blir ett givet köp på Arrow-dvdn, trots att jag rätt nyss köpte den amerikanska :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 30, 2011 16:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Då kan du ju säljaden amerikanska till mig för ett fint pris 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 30, 2011 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Eller så behåller man den för att den är så grym, man får inte vara rädd för att doubledippa! 8)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 30, 2011 21:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Pazzo:
Kan inte annat än att hålla med, grymt tuff rulle i min smak. Sägs komma en remake.
:P

Phanta:
Om du vill ha amerikanska versionen så är den billigare i denna box än att köpa separat:
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004 ... ss_product

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 01, 2011 14:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
Fick Blu-ray släppet på The Beyond i brevlådan nu skickat direkt från Arrow då det var fel på den jag köpte från amozon. Det gick snabbt och smidigt. Ska bli kul att få se den på Blu-ray.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 01, 2011 22:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Har dom åtgärdat felet på alla dom skickar ut nu?

InläggPostat: mån maj 02, 2011 12:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Mutileiphor Tack för tipset!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 15, 2011 12:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
3 oktober släpper dom Maniac Cop. 8)

Funhouse och Savage Streets är på G. också. :ymparty:

InläggPostat: tor jun 16, 2011 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

(kommer som vanligt vara 4 olika omslag till varje film/vändbara omslag)

"The Return of the loving dead!"
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2011 12:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
DTM: Så där ja, tänkte väl att du skulle fixa fram omslagen. :P

Bara Obsession och Kentucky filmen som INTE hade snygga omslag, de andra va svinläckra. 8)

InläggPostat: tor jun 16, 2011 18:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Alla omslag med blå kant är snygga. ;)

Nej men allvarligt så kommer jag lätt att köpa:

Obsession
Slaughter High
The Kentucky Fried Movie
The Funhouse
Maniac Cop
The Beyond (efter korrigeringen)
Vamp (efter jämförelse med Images utgåva)

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2011 20:59 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Funderar på The Funhouse på blu-ray, Savage Streets har jag redan (den amerikanska region 1 utgåvan) av så den är inte intressant. Maniac Cop har jag aldrig varit särskilt förtjust i...

Synd att de inte ger ut en blu-ray utgåva av Slaughter High....

Gillar att upphovsmannen bakom den utmärkta hemsidan Hysteria Live bidrar med sina kunskaper då det gäller slasher filmerna

InläggPostat: fre jun 17, 2011 12:23 Svara med citat
Mutileiphor skrev:
Alla omslag med blå kant är snygga. ;)

Du vet verkligen vilka knappar du ska trycka på. :wink:

Jag behöver säkert inte säga vad jag tycker om Blu-Ray,
för det är jag övertygad att du vet redan. :mrgreen:

Savage Streets har jag redan på den överjävligt fina dubbel discen från Usa (Reg 1) och på svensk DVD och svenskt och danskt vhs.

Så den är solklar att köpa från Arrow också.

Sjukt bra film. 8)

Slaughter High är den jag har minst ex utav så den ser jag fram emot jätte mycket, också riktigt bra film.

InläggPostat: mån aug 15, 2011 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Fick detta på mail idag:

Deep Red DVDA Bay of Blood DVD

Following the riots in north London which left the Sony distribution centre smouldering, this senseless attack has unfortunately meant that Arrow stock along with that of many distributors went up in flames.

We are working hard to ensure that new stock is manufactured as soon as possible. At this juncture we will be changing some of our releases. Arrow Video DVD versions of Dawn of the Dead, Day of the Dead, A Bay of Blood, Deep Red and Battle Royale will not be reprinted but will be re-issued as ArrowDrome releases. Stock of these Arrow Video releases are still available from various retailers and we have a small amount of stock available from our website. Blu-ray versions will not change.

If you would like to complete your Arrow Video Collection you must hurry as there is LIMITED STOCK AVAILABILITY

InläggPostat: tor aug 16, 2012 15:25 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Hur är Demons utgåvorna från Arrow? Ska man satsa på dom, eller region1 från AB? Nån som komma med ett utlåtande? Lutar ju åt Arrow då jag är väldigt förtjust i omslagen. Nån här som kan övertyga mig? :wink:

InläggPostat: sön jun 01, 2014 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Arrow har tydligen fått igenom Nekromantik oklippt. Det tycker jag var stort av dem. :D
Hoppas på en BD steelbook med mycket extra.

InläggPostat: mån jun 02, 2014 15:08 Svara med citat
De ska även släppa den udda pärlan The Visitor, som jag tycker alla här bör kolla upp!

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 05, 2014 22:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Ja den ska införskaffas. Även Night of the comet, Shivers med mera. Massor med roliga släpp under sommar/höst från dem. Jag har blivit en sådan fanboy. :oops:

InläggPostat: tis okt 14, 2014 16:55 Svara med citat
Tråkigt nog så verkar Arrow gjort bort sig när det gäller Shivers och restaurerat en klippt version. :(( Jag hade förbokat den så för mig är det försent. Men för er andra så kan det ju vara en ide att undvika den tills problemet är fixat.

InläggPostat: tis okt 14, 2014 18:56 Svara med citat
Har Arrow gått ut med att de ska fixa till det?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 15, 2014 08:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Det är ju bara hoppas det var ett ärligt misstag och inte något mygel. Ställer samma fråga som Pazzo, har de gått ut med att de kommer fixa till det?

InläggPostat: ons okt 15, 2014 16:41 Svara med citat
Inget är klart ännu. Kanske är ett för stort misstag för att lösa. Men de brukar iofs fixa deras missar och skicka ut en ersättnings disk. Men det är bara förhoppningar och gissningar från min sida. De håller tydligen på att reda ut vad som gick snett ivarjefall.

InläggPostat: lör jan 24, 2015 23:31 Svara med citat
Några kommande släpp från Arrow är, Hellraiser, Videodrome, The adventures of Buckaroo Banzai och Hounds of the Baskervilles. Ser fram mot alla även fast jag redan har Hellraiser på bd. \m/

InläggPostat: sön jan 25, 2015 21:58 Svara med citat
Hoppas de släpper Videodrome som Criterion släppt den, helt oklippt!

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 19, 2015 21:11 Svara med citat
***SHIVERS UPDATE***

We’ve receive a fair few queries about the progress of this. First up, we can only apologise that it is taking far longer than we originally anticipated. We were very much hoping the situation would be resolved by the New Year but sadly this was not the case.

So, the good news is we will be running a replacement programme for this one so if you have purchased a copy of our release do keep hold of those proof of purchases!

The bad news is, we don’t have an exact timeline for this and at present it does look like this will be a bit of a way off. Unfortunately we're in the hands of TIFF who have their own schedule and Shivers isn't a priority for them at present. We are doing all we can to apply pressure and try and speed things up but sadly there isn't too much we can do. We believe that they are scanning another element of equal quality to the restoration they initially performed so this is what we are waiting for.

We could have cut in the SD elements we have - we have tested that and it looks fine - but knowing that higher quality work is underway, has made it very difficult to simply settle for SD inserts. If we'd know we'd all be waiting 5 months maybe we would have stuck with the SD option however we really want our Shivers release to be the best release possible and not simply a quick fix.

As mentioned we are working hard to keep things moving and we really appreciate all of your patience and support whilst we try and reach a suitable solution. As soon as we have a concrete update on the situation we will widely publish this so do keep checking back!

:ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
75 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori