Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Arrow Video (Kommande & Redan släppta)

InläggPostat: ons mar 02, 2011 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Jag tycker faktiskt att Fantastic Factory omslagen är snygga.
Kommer ju helt klart köpa på mig ett gång av deras blu-ray släpp sen.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 02, 2011 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Jag tycker att Fantastic Factory-släppen och Demons 1 & 2 är de enda med snygga omslag.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 09, 2011 23:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
kruxz skrev:
Jag tycker att Fantastic Factory-släppen och Demons 1 & 2 är de enda med snygga omslag.

Inte ens de! Tycker att alla är helt fruktansvärda. Alla är genomgående alldeles för ljusa. Sen är det helt fel stil på alla omslag. Beyond Re-animator i 60-talsstil? Porr på Inferno!? TENTAKLER I BAY OF BLOOD??? Dessutom är de ganska taffligt ritade. Det ser verkligen hemma-photoshop ut. Eller eller typ sprayade indianer på en lastbil. Herregud... Vad är det för fel på originalaffischerna!?

Vad är snyggast:
Bild
eller
Bild

Bild
eller
Bild

Bild
eller
Bild

Osv... Eller är det rättighetskrångel?

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 10, 2011 03:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Håller med om att de flesta är bedrövliga. Men Demons gillar jag som sagt, även om den inte är riktigt lika snygg som anchor bay's. Tenebre är det ju inget större fel på heller egentligen. Den bilden är ju åtminstone med i filmen och på andra, gamla omslag och posters, däribland en spansk och en japansk affisch från 80-talet.

Exempel:
Bild

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 10, 2011 14:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8438Ort: Borås, Sweden
Det där med att ha en tjej som visar brösten eller rumpan på omslaget förstår jag mig inte alls på. Men antar att fjortisar och andra sexfixerade går igång på det och att de innebär mer försäljning.

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 10, 2011 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
Ja, i alla tider så har SEX sålt.

Sen om det är för att sälja bilar med lättklädda tjejer eller videofilmer eller något annat.

SEX säljer, det vet alla i reklambranschen.

Inget nytt där inte.

InläggPostat: tor mar 10, 2011 19:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Ja asså att sälja skräck genom sex är ju inget nytt, och jag tycker att det har sin plats i kulturen. Men då ska man sälja rätt filmer! Självklart funkar det med tuttar på affischen till Cannibal Ferox, men till Inferno? Det finns ingen sexploitation-dimension alls i den filmen. Det blir ett förlöjligande hån mot ett konstverk och då blir jag grinig :YMTONGUE:

Kruxz: Ja jo Tenebre har ju såklart en koppling, men det hade ju varit snyggare med just originalfotografiet, och inte den fula nymålningen...

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 10, 2011 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
man får ju dock 4 olika omslag till varje, så alla de omslag som jämförts här ingår även de i arrows releaser..., de tidigaste släppen har dock bara 2 omslag var... originalposter och nya,,,

"The Return of the loving dead!"
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 11, 2011 01:31 Svara med citat
Starving Insect skrev:
Kruxz: Ja jo Tenebre har ju såklart en koppling, men det hade ju varit snyggare med just originalfotografiet, och inte den fula nymålningen...

Ja, det kan jag hålla med om. Men det är åtminstone helt ok jämfört med många av deras andra, minst sagt horribla omslag. Det värsta är nog tamefan A Bay of Blood. Mer vilseledande än så kan det inte bli.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 11, 2011 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6686Ort: Haddonfield
DoTheMonkey skrev:
man får ju dock 4 olika omslag till varje.

Det är en jävligt schyst grej. 8)

Med NoShame i graven så är jag oerhört glad att Shameless och Arrow finns. :ymparty:

InläggPostat: fre mar 11, 2011 23:35 Svara med citat
DoTheMonkey skrev:
man får ju dock 4 olika omslag till varje, så alla de omslag som jämförts här ingår även de i arrows releaser..., de tidigaste släppen har dock bara 2 omslag var... originalposter och nya,,,

Aha, det var som sjutton! Då kanske man ska ta och köpa ett gäng ändå, utgåvorna verkar ju högklassiga :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 12, 2011 22:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
det gör du helt rätt i =)

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 21, 2011 23:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre mar 18, 2011 13:04Inlägg: 40Ort: Uppsala
Någon som sett hur kvallitén är på argento rullarna (BD) .. bild, ljud jämfört med dvd.

InläggPostat: tis mar 22, 2011 19:54 Svara med citat
Jag tycker iaf att både inferno (även om BU's sägs vara snäppet vassare) och Phenomena är riktigt bra. Har inga fler Argento BD's från Arrow ännu,,,

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 23, 2011 15:18 Svara med citat
DVD:erna är i alla fall i världsklass. :)

InläggPostat: tor apr 28, 2011 16:45 Svara med citat
Kul att Arrow ska släppa Slaughter High! :)

http://www.cult-labs.com/forums/current ... cment.html

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 28, 2011 16:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Ah, då måste man ju nästan skaffa den också! :shock:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 28, 2011 18:44 Svara med citat
Ja, haha, man är väl illa tvungen då extramaterialet ser ut att bli grymt. Gillar faktiskt omslaget också. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 28, 2011 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
blir det bluray släpp på slaugther high oxå?

vet inte om jag har sett den? är det filmen med nån bandsågsscen i en skola?

InläggPostat: tor apr 28, 2011 23:40 Svara med citat
ZombieBoy skrev:
blir det bluray släpp på slaugther high oxå?

vet inte om jag har sett den? är det filmen med nån bandsågsscen i en skola?

Näee... Tänker du på Class of 1984 nu kanske?

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 29, 2011 00:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Finns en bandsågsscen med i Cutting Class också, kanske är den?

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 29, 2011 07:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
har för mig jag sett nån skol slasher med en bandsågsfilm förutom class of 84..
har för mig att det var nån kille som vart mobbad oxå sen är det ett gäng som försöker ha ihjäl honom på toaletten men han överlever så klart och börjar mörda en efter en...

jag kan ha blandat ihop det med bandsågsscenen kanske var en annan såg eller borr? har för mig att han mördar nån i slöjdsalen i alla fall

får kolla upp slaughter high när den kommer i alla fall :)

InläggPostat: fre apr 29, 2011 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Du kanske tänker på HORROR High?

Kan inte tänka mig att de släpper denna även på blu-ray, men det är klart att jag hoppas!
Köpte ju Slaughter High på dvd så sent som i februari så blir nog ingen mer dvd.

Som vanligt skittufft omslag.

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 29, 2011 14:50 Svara med citat
ja kan nog vara horror high..

InläggPostat: fre apr 29, 2011 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Aningen offtopic, men men!

Slaughter High tycker jag är en jäkligt skön b-rulle. Den påminner väl smått om allt ifrån nämnda Horror High, April Fool's Day och Fredagen den 13:e till Atomskolan och Cutting Class.
:P

Plus att den har underbara Caroline Munro i en stor roll. Och jag kan inte tänka mig annat än att denna DVD kommer att spöa skiten ur Lionsgate dvd'n som jag har.
:jason:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
75 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori