Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Darkdisc blir Dark Entertainment

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: tor mar 31, 2011 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Rolle annonserade för ett tag sedan att han lägger ner Darkdisc och kör vidare med Dark Entertainment, ett nytt bolag som tydligen också köpt upp Sick Films. Vi kan alltså vänta oss titlar från Dark Entertainment inom en snar framtid, och det var några intressanta titlar iaf! Webshoppen hittar man här:

http://skrackfilmsbutiken.se/

InläggPostat: tor mar 31, 2011 17:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
De skulle ju släppa en ryan nicholsson box men jag gissar att det är nerlagt eller? Finns ju ingen information på sidan förutom att de släpper gutterballs som är ett givet köp plus några andra ointressanta filmer.

InläggPostat: tor mar 31, 2011 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ingen aning om var boxen blev av faktiskt, men det var ju massa material som skulle gås igenom. Skriv o fråga!

InläggPostat: tor mar 31, 2011 21:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Men det är alltså DarkDisc fast de bara har bytt namn eller?

InläggPostat: tor mar 31, 2011 21:14 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Darkdisc/Sick films i ny kostym, så har jag uppfattat det... Undrar varför de kände sig tvungna till det..

InläggPostat: tor mar 31, 2011 21:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Tror ägandeskapet ser lite annorlunda ut, men jag är itne säker på hur.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 31, 2011 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Blir det ett nytt forum också då?

InläggPostat: tor mar 31, 2011 21:27 Svara med citat
FearMAL: Ja

InläggPostat: fre apr 01, 2011 07:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
De första filmerna från Dark Entertainment kommer att säljas på Den Magiska Biodagen för er som ska dit. 8)

YES, Rolle har plockat in fler delägare i företaget för att dom ska kunna satsa stort och ordentligt.

Vet inte om jag får säga vilka eller hur så jag håller tyst om det.

SickFilms gav ut filmer väldigt sporadiskt, Dark Entertainment kommer att ge ut 1 film i veckan, alltså 4 i månaden vilket är MYCKET mer än vad SickFilms gav ut.

Här är det nya forumet:

http://darkent.forum24.se/darkent.html

InläggPostat: fre apr 01, 2011 19:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Det nya bolaget verkar riktigt coolt, det känns lika bra som Studio S/Njutafilms :D

InläggPostat: sön apr 03, 2011 13:50 Svara med citat
Jag undrar hur det blir med den utlovade Andrey Iskanov boxen.. :?

InläggPostat: sön apr 03, 2011 21:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
1 film i veckan var väldigt mycket. Hoppas bara att de får ihop det ekonomiskt och att det inte blir svajande kvalitet på släppen och blir nya Noble Entertainment.

InläggPostat: mån apr 04, 2011 09:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Jag pratade väldigt mycket med Rolle under Den Magiska Biodagen och första filmen från Dark Entertainment släpps på onsdag i butiken.

Filmen kom till oss på DMB med tåg från Tjeckien så Rolle sålde den allra första Dark Entertainment NR 1 hos oss.

Ytterligare så har dom köpt in 17 filmer som alltså kommer att släppas 1 i veckan.

ALLA filmer kommer att släppas med pappersfodral runt själva dvd'n.

Oerhört läcker var den första utgåvan.

Han hade ett special pris här så självklart köpte man den.

Sedan så kommer allt som va planerat att släppas på SickFilms släppas på Dark Entertainment så ni behöver inte vara oroliga att missa någon film.

InläggPostat: mån apr 11, 2011 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån apr 11, 2011 16:11Inlägg: 4
Jag är en av dom som är med i det nybildade Dark Entertainment och några av er kanske stötte på mig i samband med förra årets magiska biodag då jag var där i egenskap av medregissör till "Insane" i annat fall så kommer vi säkert synas på diverse mässor framöver.

Tanken med Dark Entertainment är att vi ska ge ut filmer som vi gillar med så mycket extramaterial som vi bara kan få fram och i en så snygg utgåva som möjligt. Självklart kommer vi i första hand att ge ut skräck, men eftersom vi inte vill binda oss vi det så tycker vi att Dark Entertainment är ett passande namn.

Vad det gäller Ryan Nicholsons filmer så släpps "Gutterballs" den 27/4 och "Hanger" och "Torched" 2 veckor senare. Iskanov håller på att remastra sina filmer för att vi ska få det bästa möjliga ursprungsmaterialet att jobba med och vi tycker att det är bättre att vänta på det än att ge ut något som inte är 100%.

Precis som Sick Films så håller vi koll på den Svenska undergroundsscenen och inom kort så kommer vi släppa Henric Brandts "Död vid ankomst" och Nikolaj Marquez von Hages prisbelönta "Syner". Båda utgåvorna kommer att innehålla nyinspelat extramaterial.

Sen jobbar Anders Jacobsson på att sätta ihop "EVIL ED - Special Ed-ition" som vi kommer att ge ut senare i år. Förutom att han scannat om orginalfilmen för utgåvan så kommer den även att innehålla en hel del intressant extramaterial.

Vi har precis lagt upp våran hemsida och den är väl inte 100% klar ännu, men tanken är att vi ska lägga upp nyheter om våra kommande utgåvor, nyinköpta titlar och annat som kan vara intressant där. Vi har även ett nyhetsbrev man kan prenumerera på.

http://darkentertainment.se/

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 11, 2011 17:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Gutterballs är riktigt skön :-D
Blir ju garanterat ett köp på den.
Hoppas det kommer gå bra för er, skitkul med lite svenska bolag som släpper bra film :)

InläggPostat: mån apr 11, 2011 23:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Har inte sett Gutterballs, men det känns som ett givet köp. Philosophy of a Knife verkar också väldigt lovande :)

InläggPostat: tis apr 12, 2011 07:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Gutterballs är skitbra :ymparty:

InläggPostat: tis apr 12, 2011 08:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Visions of suffering och Philosophy of a knife är jag jävligt intresserad av, varit sugen på att se dom ett bra tag :)
Sen har jag hört mycket positivt om Torched också.

InläggPostat: tis apr 12, 2011 09:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Recensioner av första släppet - Brain Dead - plus några av de kommande släppen/filmerna kommer att dyka upp på Fanatisk Film inom kort!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2011 11:13 Svara med citat
Riktigt najs att de allra flesta släppen släpps i slipcase. 8)

Det va extra kul att få visa den allra första visningen utav Brain Dead på Den Magiska Biodagen.

Extra roligt att den anlände från Tjeckien bara någon timma innan visningen.

Många jag pratade med diggade Brain Dead som tusan, jag hann ju inte se den på bio i vanlig ordning men jag köpte den utav Rolle så det ska bli riktigt roligt och få se det första släppet från Dark Entertainment. :)

Lycka till med alla släpp i framtiden. :ymparty:

InläggPostat: tis apr 12, 2011 11:53 Svara med citat
Det är nu jag ska börja kränga mina props från Philosophy alltså :lol:

InläggPostat: tis apr 12, 2011 17:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Finns recensioner på Brain Dead och Evil Ed upplagda här:
Brain Dead - http://frombeyond.se/?s=brain+dead
Evil Ed - http://frombeyond.se/?p=591

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 26, 2011 16:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån apr 11, 2011 16:11Inlägg: 4
Nu är datumen klara för dvdsläppen i maj:

"Hanger" (Ryan Nicholson) 11/5

"Torched" (Ryan Nicholson) 11/5

"Död vid ankomst" (Henric Brandt) 18/5

"Syner" (Nikolaj Marquez von Hage) 25/5

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 11, 2011 18:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Läste detta om Gutterballs :lol:
Citera:
Översättaren gör ett halvtaskigt jobb, och flera repliker är inte ens översatta. Förutom att han envisas med att skippa kommatecken i meningar som “Johan nu går vi” samt att skriva “djävla”, så är replikerna uppenbart översatta från en textfil utan att man sett på filmen. Det är då repliken “Nice cast” angående en persons gipsade ben blir “Snygg rollfördelning”. Ridå.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 11, 2011 19:58 Svara med citat
:lol:, de kanske har använt google translate

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
109 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd