Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Darkdisc blir Dark Entertainment

InläggPostat: ons okt 24, 2012 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Här är min Dark Entertainment filmsamling

Bild

InläggPostat: ons okt 24, 2012 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Dark Entertainment har slutat ge ut & sälja film för er som inte hört det

InläggPostat: tor okt 25, 2012 08:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Väntar hem ett paket sen har jag alla dark entertainment släppen utom död vid ankomst, är den nåt att ha? Får väl kanske köpa den bara för att bli komplett.

InläggPostat: tor okt 25, 2012 09:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Givetvis ska du ha alla! Det är ju själva tjusningen med att samla på film ;-)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 25, 2012 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Klart att du även ska ha Död Vid Ankomst, den kostar ju bara 20 kronor

InläggPostat: fre okt 26, 2012 01:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
rogerxy skrev:
Dark Entertainment har slutat ge ut & sälja film för er som inte hört det

Blir inte speciellt förvånad men jag tycker ändå det är riktigt tråkigt. Det är ju fortfarande ett antal filmer som jag suttit och väntat på ska släppas. Du menar alltså att det inte bara är distributionen som lägger ner, utan också "skräckfilmsbutiken"? Om så är fallet är det väl kanske inte så konstigt att det är stora prissänkningar på stora delar av sortimentet.

*edit*
Ja, de slutar sälja film helt i butiken.

Skräckfilmsbutiken.se skrev:
Vi kommer rea ut ALL film som finns i lager, när en film är slutsåld försvinner den ur lager. Inga nybeställningar sker.

Priserna ligger på cirka 50% av ordinarie pris och nedåt.

Reapriserna gäller vartefter vi hinner lägga upp dem. Det är ingen idé att fråga om filmer som inte ligger på rea ännu. Det kommer vartefter.

Totalt handlar det om mellan 10-12000 dvd som skall reas ut så det kommer ta ett litet tag.

Passa på att fynda medan dom finns kvar.

För att undvika spekulationer är det bäst att nämna att webshopen INTE skall läggas ned. Däremot blir det tyvärr inte lika mycket fokus på film som tidigare.

InläggPostat: fre okt 26, 2012 09:37 Svara med citat
Det är bara film som dom ska sluta att sälja för att deras kreditbolag Klarna gillar inte att dom säljer skräckfilmer, men tröjor, krimskrams och annat hade dom inget emot, riktigt trist. :(

https://klarna.com/sv/

InläggPostat: fre okt 26, 2012 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Va? Det låter verkligen fjantigt. :shock:

InläggPostat: fre okt 26, 2012 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Är det någon som vet när REAN startar???

Kommer de REA ut ALLA filmerna för typ 10-20 kr styck så att de blir av med dom eller hur kommer det att funka???

InläggPostat: fre okt 26, 2012 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
Hur är filmen Brain Dead?

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 26, 2012 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Lika hjärndöd som titeln på filmen. :mrgreen:

Fullkomligt värdelös med andra ord.

Men det är ju NR 1 så den är ju extra kul som samlarobjekt. :)

Ser ju bara hur snyggt det ser ut med G-G's samling.

Han dom bara ge ut 10 filmer G-G???

InläggPostat: fre okt 26, 2012 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Hur länge brukar man få vänta när de skickat ett paket? Skickades i onsdags eller senast torsdag men ej fått nåt ännu. Haft otur med posten på sistonde.

InläggPostat: fre okt 26, 2012 20:57 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Är det någon som vet när REAN startar???

Kommer de REA ut ALLA filmerna för typ 10-20 kr styck så att de blir av med dom eller hur kommer det att funka???

Jag citerade det i mitt inlägg ovan.

Skräckfilmsbutiken.se skrev:
Priserna ligger på cirka 50% av ordinarie pris och nedåt.
...
Reapriserna gäller vartefter vi hinner lägga upp dem.

Det ligger en hel del ute till reducerat pris redan men det kommer som sagt mer och mer. De 6 filmer jag köpte (Se "senaste köpta"-tråden) varierade i pris från 20-49kr/st. Blir nog en till beställning senare :)

Evil Gus skrev:
Hur länge brukar man få vänta när de skickat ett paket? Skickades i onsdags eller senast torsdag men ej fått nåt ännu. Haft otur med posten på sistonde.

Vad jag kommer ihåg brukar det ta 2-3dgr från att det skickades. Du borde alltså ha paketet på måndag-tisdag. Är du säker på att beställningen skickades då eller var det då du beställde? En av de gånger jag beställt hamnade min beställning "mellan stolarna". Jag hade betalat i förskott och efter det gått en vecka utan att ha fått veta något mer så skickade jag ett mail. Då skickades paketet omgående och jag fick även med ett signerat fotografi av Andreas Schnaas och lite klistermärken som plåster på såren :)

InläggPostat: fre okt 26, 2012 22:16 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Lika hjärndöd som titeln på filmen. :mrgreen:

Fullkomligt värdelös med andra ord.

Men det är ju NR 1 så den är ju extra kul som samlarobjekt. :)

Ser ju bara hur snyggt det ser ut med G-G's samling.

Han dom bara ge ut 10 filmer G-G???

Dom har även släppt den tyska filmen Necronos - Tower Of Doom
Men den kostade lite mer så jag sket i att beställa den, ingen aning om den ingår i serien med dom andra 10 filmerna, eller den bara släpptes för sig själv.

Både Slaughter Disc och Necronos - Tower Of Doom släpptes med vars två omslag. Det är lite hartbox varning på att släppa en film med flera omslag :)

InläggPostat: fre nov 02, 2012 02:29 Svara med citat
GG, har du hunnit få din beställning? Det har nu gått en vecka och jag väntar fortfarande. Det enda jag fått är orderbekräftelse. Nåväl, jag får väl vänta till tisdag-onsdag innan jag hör av mig till dom.

InläggPostat: fre nov 02, 2012 07:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1395Ort: Enköping
Dechristianize, jag går också och väntar på en order. Inne på dag 9 nu.

Skickade mail till dom igår så vi får se vad de har för anledning till dröjsmål.

InläggPostat: fre nov 02, 2012 08:55 Svara med citat
Fick min första på 3 arbetsdagar så det gick fort! Gjorde en ny mindre beställning i tisdags men ingen bekräftelse på den ännu (skickade på mail istället för att logga in). Ska maila dem på nytt idag och se om de tagit emot ordern.

InläggPostat: fre nov 02, 2012 13:24 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Tror de har skitmycket att göra (iaf har jag fått det intrycket) pga att folk beställer så mkt nu och därför kan det nog dröja lite med leverans om man har otur...

InläggPostat: tis nov 06, 2012 11:05 Svara med citat
Kan nog stämma men en bekräftelse på att de tagit emot ens order tycker jag de borde hinna med (första beställningen därifrån tog totalt 3 dagar vilket är kanon, men denna nya gjorde jag över mail för exakt en vecka sen och har skickat 2 nya mail och bett dem bekräfta min beställning utan svar vilket är dåligt). Anledningen att handla (för mig) från svenska butiker är ju för att det oftast går fort och är smidigt. Vill man ha det billigt söker man sig till amazon,diabolik etc.

InläggPostat: tis nov 06, 2012 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1395Ort: Enköping
Mailade dem efter att min order ännu inte kommit efter ca 14 dagar. Man har precis som spekulerades i ett ordentligt tryck på orderingången och jobbar för högtryck.

*Väntar ivrigt vidare*

InläggPostat: tis nov 06, 2012 18:47 Svara med citat
Oj då, mina filmer som jag beställde av dom kom efter lite mer än en vecka

InläggPostat: tor nov 08, 2012 00:05 Svara med citat
Fick en avi i brevlådan idag. Väntade totalt i 9 arbetsdagar :)

InläggPostat: tor nov 08, 2012 14:55 Svara med citat
Och jag skickade ett nytt mail om att jag avbokar min nya order,mailade ju för 8 dagar sen och trots 2 nya mail inte ett svar. Så det får vara (första ordern gick jättebra ska sägas).

InläggPostat: tor nov 08, 2012 19:51 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 21, 2010 00:52Inlägg: 155
Jag beställde mot faktura och fick inget på 2 veckor. Mailade, och fick tillslut filmerna - men då hade datumet för fakturan redan gått ut (det gick ut dagen innan de skickade paketet). Men de sa iallafall att de skulle fixa det! Tur är väl det.

InläggPostat: tor nov 08, 2012 21:52 Svara med citat
För javla dåligt,och jag har hört andra som råkat ut för det. Jag har avbokat men givetvis har jag inget svar fått. Har ett nummer som stod på förra fakturan så hör jag inget innan måndag ringer jag,vill Fan inte ha nån sen faktura. Ska Maila igen imorgon för fjärde gången ( se om jag hittar nån annan mailadress).

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
109 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori