Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Friday the 13th-boxen

InläggPostat: fre okt 21, 2011 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
Det har släppts en ny Friday the 13th-box:

http://www.amazon.com/Friday-13th-Ultim ... 323&sr=1-2

Någon som vet var man kan beställa den? Gärna från en svensk sida.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2011 19:20 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Maila tex Disclord.se, de kan säkert ta in den... vet att de är lite dyra men jag hittar filmer där och då som jag har svårt att hitta på andra ställen...

InläggPostat: fre okt 21, 2011 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
Disclord har boxen, men de tar 995 kr för den!

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2011 20:31 Svara med citat
Holy shit!!! Ja, du lär kunna hitta den billigare...

InläggPostat: fre okt 21, 2011 23:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Har du ingen möjlighet att importera alls? Gav bara 330 för min från utlandet...

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2011 07:54 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 26, 2006 13:28Inlägg: 211
Och denna är väl fortfarande lika klippt som den tidigare boxen som finns? :(

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2011 11:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Lär nog tyvärr aldrig få se dom oklippta.

InläggPostat: ons nov 09, 2011 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Inte så länge som Paramount sitter på rättigheterna.

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 09, 2011 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Finns det ingen box från något land som är oklippt???

Är alla delar sönderklippta eller är det bara någon som är klippt???

Är alla de svenska enkel discarna klippta också???

InläggPostat: ons nov 09, 2011 13:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Dom är lika klippta som dom alltid varit, ingen del efter första har någonsin släppts oklippt, inte när de visades på bio heller, så man kan nog sluta önska :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 11, 2011 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Den första är den enda som finns oklippt, paramount har påstått att det klippta materialet är förstört sedan länge också, stämmer det så kommer vi aldrig att få se dom oklippta. Tvivlar inte på att det stämmer heller, år 2011 borde vi fått dom oklippta om det gick.

InläggPostat: mån nov 21, 2011 23:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Gick något rykte för några år sedan att de oklippta scenerna finns kvar, paramount ser bara ingen större ekonomisk vinning i att fixa i ordning filmerna. Vet inte om det stämmer, låter märkligt. Däremot så finns det vhs-kopior med mer gore än dvd versionerna...

InläggPostat: tis nov 22, 2011 00:25 Svara med citat
Gör det verkligen det? Har du källa? :)
Som sagt har filmerna aldrig släppts "oklippta", de släpptes i befintligt skick när de gick på bio, och det extra gore som finns bevarat, bla. som extramaterial på vissa dvd:er, är i rätt dåligt skick och ser ut som workprint-material.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 22, 2011 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
De nya DVD-utgåvorna med hologram-omslag ska ju vara de mest kompletta som finns. De som gjorde dem skall enligt egen uppgift ha gått igenom Paramounts F13-gömmor efter extramaterial & bortklippta scener men inte hittat några bortklippta scener ö.h.t.

InläggPostat: ons nov 23, 2011 10:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
De holländska VHS:en är oklippta, i alla fall finns det med scener i de flesta filmerna som aldrig någonsin funnits med på någon DVD än så länge.

Tror jag har en 2-3 VHS filmer från Holland kvar om jag inte sålt eller bytt bort dom.

Roger: Köpte eller bytte du till dig några F13 filmer av mig??

Va det engelska eller holländska VHS i så fall??

Har i vanlig ordning noll koll. :P

InläggPostat: ons nov 23, 2011 10:30 Svara med citat
Då är ju frågan hur dom har fått tag på extrascener då de aldrig ens funnits utgivna från början? Vore kul att se bildbevis eller någon källa som stärker detta.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 23, 2011 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Det låter mer och mer som önsketänkanden och vandringsägner tycker jag.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 23, 2011 21:55 Svara med citat
Nästan helt säker på att det är en vandringsägen....

InläggPostat: tor nov 24, 2011 09:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8419Ort: Borås, Sweden
AR: Antagligen så har du sålt eller bytt bort dem, för att bevisa det tror jag blir svårt.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 24, 2011 16:30 Svara med citat
Om jag sålt eller bytt bort dom så borde det till 90% chans vara till Rogerxy, är det inte till han så har jag ingen aning vem jag sålt/bytt dom till.

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i F13 filmerna med undantag för 1:an och 2:an.

Och dessa 2 har jag tyvärr bara på engelska VHS:er så dom borde med största sannolikhet vara klippta eftersom England nästan va lika bra som Sverige på att klippa i filmerna förr i tiden.

Har nog del 1 också på svensk VHS, men den vet jag till 100% är klippt i Sverige.

InläggPostat: lör nov 26, 2011 00:36 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre nov 25, 2011 17:18Inlägg: 1
Ozzy skrev:
Den första är den enda som finns oklippt, paramount har påstått att det klippta materialet är förstört sedan länge också, stämmer det så kommer vi aldrig att få se dom oklippta. Tvivlar inte på att det stämmer heller, år 2011 borde vi fått dom oklippta om det gick.

9:an, dvs. Jason Goes To Hell, finns också oklippt! :!:

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 26, 2011 18:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
AR: Del 3 och 4 på holländsk VHS har jag köpt av dej!

InläggPostat: lör nov 26, 2011 19:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8419Ort: Borås, Sweden
Har du möjlighet att leta upp de scener som inte är med i de "vanliga" utgåvorna och lägga upp hade det varit väldigt uppskattat.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 29, 2011 12:12 Svara med citat
rogerxy: FASEN vad gött att det va så, då är inte minnet helt slut fast man är över 40. :mrgreen:

Men har verkligen ingen koll eftersom jag köper/byter/säljer en 3-4 ggr i veckan med folk på diverse forum/tradera.

rogerxy: Du som har koll på F13, är detta de filmer som DarkDisc sålde lösa på Den Magiska Biodagen för något år sedan???

InläggPostat: tis nov 29, 2011 12:43 Svara med citat
Hmm kommer inte ihåg vilka det var tyvärr... men såhär ser de ut:

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
45 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori