Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Tull

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
InläggPostat: ons okt 10, 2007 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 30, 2005 00:57Inlägg: 1477
Fan geten jag väntar ju på en order från pacific :x

InläggPostat: tor okt 25, 2007 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Vi har beställt ett antal gånger från YesAsia.com och aldrig åkt på tull.

InläggPostat: tis nov 20, 2007 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
ichi: fick du tulla?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 16, 2008 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
En sak jag undrar över, finns ju olika kurirer att använda när man handlar film (Fedex, DHl,UPS) och vad gör att de skiljer så i pris? T.ex Fedex tar 2-3 dagar att leverera (senast beställde jag måndag morgon från xploited, och jag fick hem den onsdag till dörren). De går ju inte att leverera snabbare så därför undrar jag om nån vet hur t.ex. Ups och dhl kan va så jävla mycket dyrare? De kan ju knappast leverera snabbare? Betalar de eventuell tull man åker på eller?

InläggPostat: lör aug 30, 2008 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Frågar igen (fick aldrig nåt exakt svar): om jag handlar för låt oss säga 2000 kr och fastnar i tullen hur mycket blir den exakta summan de snor mig på? Kollat igenom tråden,dvdforums tråd plus tullens hemsida men hittar inget exakt svar. Fattar att de är 3,5 % tull plus 25% moms men sen då? Är det klart då (om jag användeer fedex). Blir det då 570 i straffavgift på 2000 eller åker jag på mer? Frågar därför att jag inte vill göra en stor beställning innan jag vet svaret (vill ju inte åka på 50% i straffavgift,känns inte värt det). Ett kort svar uppskattas.

InläggPostat: lör aug 30, 2008 17:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Förutom tullen på 3,5% och momsen på 25% tillkommer en expeditionsavgift. Kommer inte ihåg hur mycket det är på rak arm men nånstans 50-100:- har jag för mig. Glöm inte att fraktkostnaden räknas in i helhetspriset, så om du handlar för 2000 och frakten är 200 spänn så räknar tullen på 2200:-.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 30, 2008 17:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Expeditionsavgiften = 63:-

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 30, 2008 19:15 Svara med citat
Ok, moms,tull plus 63 kronor. Låter överkomligt om man handlar för mycket. Tack så mycket för svaret Geten och Bazzoni!

InläggPostat: tor sep 13, 2012 10:31 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Hittade inte rätt tråd direkt för den här frågan, så kör den i tull tråden.

Jag ska skeppa iväg ett paket utomlands, mottagaren ville att jag ska skicka rekommenderat med "tracking number", alltså att paketet ska kunna spåras. Så min fråga är, kan jag göra det runt hörnet på Coop där jag alltid hämtar ut och skickar paket, eller måste jag till något postkontor för att gör detta? Tacksam för svar.

InläggPostat: mån sep 17, 2012 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Butcher skrev:

Jag ska skeppa iväg ett paket utomlands, mottagaren ville att jag ska skicka rekommenderat med "tracking number", alltså att paketet ska kunna spåras. Så min fråga är, kan jag göra det runt hörnet på Coop där jag alltid hämtar ut och skickar paket, eller måste jag till något postkontor för att gör detta? Tacksam för svar.

Det ska funka att skicka REK från alla postombud så vitt jag vet. Jag brukar iofs skicka från företagscententer, för det ligger mer eller mindre vägg i vägg med mitt jobb...

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 17, 2012 20:38 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Jo man tycker ju det. Har inte fått iväg paketet ännu dock, men troligen imårrn.

InläggPostat: tis sep 18, 2012 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Butcher skrev:

Detta har jag gjort från Coop utan problem så det skall allt funka.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 6
137 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori