Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Amazon.com

InläggPostat: sön aug 15, 2010 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tack för era svar!

InläggPostat: mån aug 16, 2010 22:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Om man handlar från Amazon Marketplace (begagnat, osv.) så skickar de alltid ett paket per betald produkt. Kan t o m bli flera olika paket om varorna kommer från samma AMP-säljare!

Blev åtminstone så för mig när jag beställde en hel del... typ förra året.

Region 1-filmer går dessutom enbart att beställa från deras "marketplace" och inte när man beställer direkt från siten, så risken bör vara minimal.

InläggPostat: tis okt 12, 2010 07:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Beställde 20 koch western dvds igår natt o trots att jag fatta nada (med babelfish) så gick köpet igenom, pengarna drogs och beräknat leveransdatum är 18:e. Men när jag gjorde beställningen fick jag skriva min adress 2 gånger, en för leveransställe o en som jag i efterhand tror var fakturaadress. Kan de stämma? Har ju redan betalt med kortet, ser de det eller måste jag maila dem om det? Har ju mitt ordernummer på sidan men fick inge mail från dem.

InläggPostat: ons okt 13, 2010 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Dom vill ha en adress för leveransen och en adress som är knuten till kortet man betalat med (dvs. fakturaadress). Dessa adresser måste stämma överens också.
Ingen fara på taket med andra ord! Enjoy dina Koch!

InläggPostat: ons okt 13, 2010 15:58 Svara med citat
Cherryvixen:
Dem var här idag och skulle lämna paketet men tyvärr missa jag dem då jag ej var hemma. Får åka ut o hämta paketet imorgon på posten istället. Beställde för 2-3 dagar sen, jävlar va fort det gick (till skillnad mot en del andra ställen).

InläggPostat: tor okt 14, 2010 10:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor okt 25, 2007 12:42Inlägg: 297Ort: I din garderob
Ja, tyska (även ibland engelska) Amazon är sjukt snabba!

InläggPostat: mån dec 26, 2011 17:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Vill bara höra med alla här först innan jag mailar Amazon. Har upptäckt att man kan köpa begagnade filmer från andra säljare kopplade till Amazon. Jag valde ut 6 filmer från samma säljare och fick betala helt otroliga 14EUR men fick betala hela 42EUR i porto. Jag fick då betala fullt porto för varje film. Beställde jag direkt från Amazon fick jag betala en strunt summa i porto. Är det någon som varit med om detta och vet om det går att kringgå detta.

Finns läbbigt många filmer att köpa svin billigt..... Har bl.a. hittat Island of the Living Dead med Bruno Mattei för bara EUR 0.21 nere i Tyskland.

mvh
Tomas

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2011 12:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Fraken är ganska dyr om du beställer från amazon.com. Minns inte i huvudet nu, men det ligger väl på $5.95 per DVD eller nåt sånt. Dyrt är det också via Amazon.de av någon anledning trots att det är en europeisk avdelning. Jag kör alltid från amazon.co.uk där fraken är betydligt billigare. (runt £1.80) har jag för mig.

De andra eurpeiska sajterna har jag inte provat.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 14, 2012 20:08 Svara med citat
En fråga (har bara handlat från amazon uk och tyskland), vad blir frakten om man handlar från amerikanska amazon marketplace? Har letat information och vet ej om det jag fått fraam stämmer,cirka 13 dollar för en film vilket låter dyrt (och då tar leveransen 3-6 veckor).

InläggPostat: mån maj 14, 2012 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Beror på, det står om du klickar dig vidare i köpprocessen fram till att du ska godkänna, då ser du totalpriset.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 14, 2012 22:14 Svara med citat
Ok! Det ska jag testa. Tack för svaret Pazzo!

InläggPostat: sön maj 20, 2012 18:02 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
En fråga till mer rutinerade rävar. Om man beställer från marketplace, pröjsar man direkt till säljaren, eller är det amazon som sköter allt och sen för över stålet till säljaren? Har inte orkat läsa allt på amazon, så jäkla mycket. Förhoppningsvis sköter amazon det, skulle kännas tryggare. Tacksam för svar...

InläggPostat: sön maj 20, 2012 18:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Amazon sköter allt.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2012 18:14 Svara med citat
Tack för svaret :)

InläggPostat: fre jul 20, 2012 12:14 Svara med citat
Länge sen jag beställde härifrån så jag undrar om nån vet hur mycket man måste beställa för, för att få det fraktfritt. Tacksam för snabbt svar! Gäller engelska amazon.

InläggPostat: fre jul 20, 2012 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 20, 2012 16:09 Svara med citat
Tack för svaret pazzo!

InläggPostat: lör jul 21, 2012 00:31 Svara med citat
Hoppas det hjälpte :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Jag tycker det är helt suveränt att det går att få fraktfritt från Amazon.uk och inte behöver man beställa speciellt mycket heller.

Är det någon här som vet någon annat ställe på jorden där man kan får fraktfritt? Då menar jag inte Sverige.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Har för mig att Play.com är fraktfritt, men det va bra länge sedan jag beställde därifrån så jag är EJ säker.

InläggPostat: tis jul 24, 2012 12:22 Svara med citat
Är det fraktfritt från amazon.uk, eller går det att få? Och i så fall hur då? Måste man beställa för en viss summa eller?

InläggPostat: tis jul 24, 2012 12:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
Pazzo länkade till det svaret strax ovanför.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 16, 2012 13:59 Svara med citat
En fråga om marketplace. Har handlat 4 dvdboxar från perfect entertainment (butik). Skickar de allt separat eller finns det risk att de lagt boxarna i samma paket? Vill ju undvika tull (paketet ska komma mellan 12-21 nov så lite nervös att tullen lagt beslag på det).

InläggPostat: ons nov 21, 2012 21:54 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Har shoppat mycket från tyska, italienska, franska, japanska och amerikanska Amazon. Stora som små paket och har bara råkat ut för tullavgift en gång...

Tycker det fungerar mkt mkt bra

InläggPostat: tor nov 22, 2012 07:30 Svara med citat
Hehe amazon själva är suveräna,har handlat från engelska och tyska säkert 25-30 gånger och alltid funkat. M;arketplace är dock skit (eller perfect entertainment), beställt 4 boxar som skulle levererats mellan 12-21 nov och ingen har dykt upp ännu. Mailat och fått till svar att avvakta tills 26e och höra av mig igen då om de ej dykt upp.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
82 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori