Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Amazon.com

InläggPostat: tor nov 22, 2012 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Inget idag heller så tyvärr är antingen mitt paket borta (första gången de hänt) eller fast hos tullen. Om det är hos tullen vad händer då? När hör de av sig?

InläggPostat: tor nov 22, 2012 23:18 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Dom gångerna jag har åkt på tull, 2-3 gånger, så har jag fått en avi hem att jag kan lösa ut paketet, mot en avgift givetvis. Sist så hade jag beställt från amazon japan och fick betala 250 spänn. Dom jävlarna!

InläggPostat: fre nov 23, 2012 10:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Jag har handlat en del från engelska Amazon marketplace, och fram tills senaste månaden/månaderna har det funkat finfint.

Väntar på tre filmer som skickats från USA, de har varit på väg sen den 6/11 och vanligtvis brukar det ta 5-6 dagar men nu är det uppe i över 14 (uppskattad lev tid skulle vara 5-14 dagar).

jag har dock vid ett tidgare tillfälle fått grejerna efter knappt 30 dagar, så hoppet är inte ute.

Värt att notera är att jag väntar ett REK från USA som skickades den 10/11 och jag fick uthämtnings-AVI igår. Kollar jag på trackingen ser man att paket inte lämnade USA förrän den 18/11 vilket innebär att det låg och mognade på en sorteringscentral i New York drygt en vecka medans själva frakten till Sverige bara tog 4 dagar.

Det _kan_ vara så att de fortfarande har logistik-problem efter översvämningarna ?

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 23, 2012 11:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Mina skickades oxå 6/11, vilket även en film från allyourmusic gjorde och den levererades den 15e. Fått till svar att avvakta tills tisdag och sen maila dem igen om hur vi ska göra. Behöver en del reg 1 dvds (slashers) men kommer nog främst hålla mig till eng amazon i fortsättningen.

InläggPostat: fre nov 23, 2012 13:26 Svara med citat
Fan inget idag heller.. Bara en dag kvar (måndag) sen får jag maila igen och se vad de kan göra ( troligtvis nån sorts kompensation, är säker på att antingen har tullen tagit det (och då bör de väl höra av sig snart) eller så har nån snott det. Blir bara europa (amazon och svenska butiker) i fortsättningen som har tracking nummer,uselt att inte alla erbjuder det.

InläggPostat: fre nov 23, 2012 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6770Ort: Haddonfield
Jag verkligen ÄLSKAR att beställa från Europa.

ALDRIG någon tull (HATAR TULL) :evil: , aldrig något krångel, alltid snabbt framme, väldigt sällan det tar mer än en vecka.

Sedan Axelmusic försvann kör jag till 95% bara i Europa. :ymparty:

I love Europe. :mrgreen:

InläggPostat: fre nov 23, 2012 13:59 Svara med citat
Jo håller med, sen har ju (hyfsat säker) eng amazon track nummer vilket är viktigt. Nåväl, ska ju maila måndag kväll (fast jag vet att det inte kommer på måndag måste jag vänta) och se vad de kan erbjuda,förhoppningsvis skickar de filmerna igen.

InläggPostat: fre nov 23, 2012 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Det är svårt att tro att du är äldre än 15 år Evil Gus. Inse att det kan ta tid för packet att komma fram, det har en UPPSKATTAD leveranstid på Amazon, inte så att det LOVAR att posten ska leverara det just då. För fan skrämmande att se hur hetsig du är, korka upp en vinare och slappna av! Jag lovar att om du ger det en vecka eller två till så kommer paketet att dyka upp.

Det var allt för mig och nu skiter jag än en gång i detta forum.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 23, 2012 16:53 Svara med citat
Va fan de va de fräckaste :D . Tur att jag ej gjort några affärer med dig på detta eller de andra forumet 8) Får man inte ens klaga längre? Och att du lovar att paketet dyker upp känns bra, då kan jag ta det lugnt och ge det några veckor till 8)

Och att du behöver vin för att slappna av säger mer om dig än mig.

InläggPostat: lör nov 24, 2012 11:50 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Evil Gus: Du får dock erkänna att du ofta är ruggigt kvick på att klaga, lite tålamod får du nog ha... Ta nu och värm en kopp varmt te, försök ta det lite lugnt och njut av livet...

InläggPostat: lör nov 24, 2012 12:58 Svara med citat
Inget paket ännu (tisdag 27 nu) så jag fortsätter dricka vin och te som .......... rekommenderade 8)

InläggPostat: ons dec 05, 2012 12:23 Svara med citat
Igår fick jag en tullavi (som måste va från dem trots att ett annat bolag står på avin,knasigt). Ska hämta ut och betala avgiften ikväll. Till saken hör att jag fått/får tillbaks pengarna från butiken, men om det nu är dessa filmer (vet ikväll) hur gör jag för att betala tillbaks? Fan va krångligt allt blev.

InläggPostat: ons dec 05, 2012 12:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6770Ort: Haddonfield
Fy FAN vad jag HATAR tull och tullavgifter.

Du får gärna berätta hur mycket Tullavgiften blev.

Har varit väldigt skonsam för detta, TACK och lov.

Men det beror väl på att jag aldrig handlar för mer än 500-600 åt gången från USA.

Det är bättre att beställa för denna summan hos en 2-3 olika ställen så slipper man oroa sig för tull shiten.

Men nu kör jag mest europa, det finns mycket FINT i Italien, Frankrike och framför allt
England. :ymparty:

InläggPostat: ons dec 05, 2012 12:38 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Jag köper ofta från amazon, köper i själva verket nästan allt via dem, och det är väldigt sällan jag åkt på tull och då har det gällt paket från Japan (som för övrigt antagligen är snabbast med att leverera, det går i raketfart....)

InläggPostat: ons dec 05, 2012 13:23 Svara med citat
Om nån haft liknande upplevelse så berätta gärna. Hittar ingen information om hur man betalar tillbaka pengarna till säljaren. Har ingen lust att få de gratis.

InläggPostat: ons dec 05, 2012 13:33 Svara med citat
Jag är oerhörd glad över att jag hållit mig borta från marketplace och BARA handlar från den riktiga butiken.

Aldrig någonsin något krångel och man har alltid filmerna inom en vecka, ofta fortare. :ymparty:

InläggPostat: ons dec 05, 2012 14:01 Svara med citat
Nej ALDRIG mer marketplace! Har/är en mardröm då jag inte vet hur jag ska betala tillbaks nu heller (får väl maila amzon antar jag). Själva amzon kommer jag såklart forsätta handla ifrån men marketplace aldrig mer.

InläggPostat: ons dec 05, 2012 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Det är ju marketplace som är själva poängen med Amazon. Handlar ALDRIG från amazon själva som dessutom nästa alltid är mycket dyrare!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 12, 2014 21:08 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Nån som vet om pengarna dras direkt om man förbokar på Amazon, eller dras dom när skiten skickas?

InläggPostat: ons aug 13, 2014 19:21 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: lör aug 21, 2010 00:52Inlägg: 155
Tror det dras närmare releasen

InläggPostat: mån jul 06, 2015 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8482Ort: Borås, Sweden
Tar mina fråga här även om de gäller Amazon.uk. Om man lägger en beställning på flera filmer från olika personer/ställen får man då lägga frakt per film? Och vad brukar frakten ligga på? Och när det finns en film för helt olika priser, varför beställer då inte alla bara av dem som är billigast? Kan ju skilja mycket i pris.

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 12, 2015 16:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8482Ort: Borås, Sweden
Ingen som kan hjälpa mig? Eller är jag otydlig?

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 12, 2015 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Frakt blir per film, frakten kostar väl mer än vanlingt nu när dollarn/pundet/euron är så hög, runt 1,7 pund/film om jag kikar på mina två senaste ordrar. När jag handlar från amazon är det ofta från marketplace då priserna där är bättre.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 12, 2015 19:19 Svara med citat
Ok. Men vad innebär marketplace egentligen? Och om det är billigare, varför väljer då inte alla det? För och nackdelar?

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 12, 2015 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Marketplace är från privatpersoner/företag som säljer via amazon.
Har man konto hos amazon, typ betalkonto, tror jag man får poäng och grejer om man köper direkt via dom, är väl det som kan vara fördelen.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
82 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori