Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  eBay

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: fre maj 14, 2004 13:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Sökte och hittade ingen tråd så jag skapade en själv.

Hur är det att beställa från eBay? Har aldrig provat, har inget paypal eller så (är väll för ung för att få skaffa ett). Går det smidigt? Finns det någon som kanske skulle kunna hjälpa mig med en beställning för en liten peng i framtiden?

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
vad vill du köpa?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 14:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Gissar på film ;)

Har aldrig testat att beställa från ebay, men jag brukar använda tradera, och jag tror inte skillnaden är så jättestor. Betalning kan ske via payson eller vad det heter, så betalningen funkar nog bra, men mer vet jag inte Oo

InläggPostat: fre maj 14, 2004 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
köper väl typ 90% av alla mina dvds (+ skivor och massa annat) via ebay. nya "stora" titlar går ofta hitta väldigt billigt (ofta under en femtiolapp) om man bara lägger ner lite tid på det hela. när det gäller genrefilm osv går det givetvis göra stora klipp också. skaffa paypal på www.paypal.com, smidigaste sättet att betala pengar någonsin.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 15:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Jag har nämligen letat upp lite filmer som Azumi, Der Todesking och Undead som jag är intresserad av.
Visst funkar väll Tradera men de kan inte jämföra eBays utbud.
Azumi fanns flera st. som kostade mellan 50 och 100kr :shock:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 14, 2004 16:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Peter Neal skrev:
köper väl typ 90% av alla mina dvds (+ skivor och massa annat) via ebay. nya "stora" titlar går ofta hitta väldigt billigt (ofta under en femtiolapp) om man bara lägger ner lite tid på det hela. när det gäller genrefilm osv går det givetvis göra stora klipp också. skaffa paypal på www.paypal.com, smidigaste sättet att betala pengar någonsin.

Paypal hette det ja ;>

InläggPostat: fre maj 14, 2004 17:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1074Ort: Kragerø, Norway
Bruker også eBay flittig. Kjøpte bl.a. Der Todesking i en UK-spesialutgave negrenset til 500 eksemplarer. Selv bruker jeg PayPal som er det mest effektive og kvikkeste.

InläggPostat: fre maj 14, 2004 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Är också rätt mycket på Ebay och handlar.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 20:01 Svara med citat
De Rossi och grabbarna från norr, brukar inte de handla på eBay då?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 16, 2004 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Adam Gäfvert skrev:
De Rossi och grabbarna från norr, brukar inte de handla på eBay då?

Nope, inte ännu! Men det kommer säkert! Jag har en polare som hänger på e-bay och dreglar för jämnan! :wink:

InläggPostat: sön maj 16, 2004 20:10 Svara med citat
Okej, jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig att ta hem nått. Får leta upp en säker person som låter pålitlig.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 13:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
ebay rockar, köper i stort sett alla mina filmer därifrån, och betalar alltid via paypal. Aldrig har det slagit fel än.

Utan PayPal är det dock svårt att handla saker, då alla använder sig av det. Att skicka pengar via BidPay funkar också, fast även det kräver kreditkort.

Att skicka pengar över snailmail går fetbort. Och postförskott existerar som man kanske förstår inte.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 18:42 Svara med citat
Okej, får leta upp någon som kan beställa åt mig då när jag vill beställa.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 18:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
David! Hur funkar bidpay? Jag håller på och bjuder på en vara och säljaren tar inte emot Paypal bara Money order/Cashiers check och han bor i USA. Hur gör man då?

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag skickade mycket pengar via snailmail förr i tiden innan paypal fanns, funkade utmärkt, det var bara lite jobbigt att gå till banken och växla kronor till us dollars i längden.

freak: money orders existerar väl knappt i sverige längre, gå och hör på din bank. maila personen som står bakom auktionen och fråga om vanliga pengar i (registrerat vid stort belopp) i brev funkar annars, det brukar alltid gå bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Jag har skickat ett mail till säljaren och frågat hur man löser det. Är ju inga stora pengar det handlar om, bjuder på Criterions 2-disc utgåva av Halloween CAV och jag har satt maxbud på 10$ + frakt.

InläggPostat: tis maj 18, 2004 20:56 Svara med citat
Vilket kap :shock:

En fråga till er som beställer!

Jag har kollar runt lite och har en fråga. Det finns ju många som säljer samma film t.ex. Azumi som jag vill ha. Vissa säljer den billigt 5-10$ men andra säljer den för lite mer. De som säljer filmerna för lite mer har oftat lite mer "snygg" info om filmen. Ska man lite mer på dessa säljare eller går alla att lita på?

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Adam Gäfvert skrev:
Vilket kap :shock:

En fråga till er som beställer!

Jag har kollar runt lite och har en fråga. Det finns ju många som säljer samma film t.ex. Azumi som jag vill ha. Vissa säljer den billigt 5-10$ men andra säljer den för lite mer. De som säljer filmerna för lite mer har oftat lite mer "snygg" info om filmen. Ska man lite mer på dessa säljare eller går alla att lita på?

Läs alltid säljarens Feedback Comments.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 21:02 Svara med citat
Okej får kolla in det.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 18, 2004 22:29 Svara med citat
har folk mycket (positiv) feedback är det bara att tuta och köra. ebay är "säkert" på det sätet att folk som inte sköter sig blir avstängda och inte kan fortsätta dumma sig och att folk med mycket negativ feedback automatiskt blir ointressanta. man lär sig ganska snabbt att se vilka som är seriösa (vilket den stora majoriteten ju faktiskt är!) och inte.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 19, 2004 07:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Freak skrev:
David! Hur funkar bidpay? Jag håller på och bjuder på en vara och säljaren tar inte emot Paypal bara Money order/Cashiers check och han bor i USA. Hur gör man då?

BidPay funkar som så att du betalar med kreditkort, och sedan skickar BidPay pengarna eller någon form av check till personen i fråga. Smidigt om du själv har kreditkort, och mottagaren vill ha snailcash.

Jag har för mig det funkar så i alla fall, du kan ju läsa mer om det på http://www.bidpay.com/

Smidigast är ju alltid att kontakta säljaren och höra om frakten, hur man enklast sköter en transfer om man vinner osv...

InläggPostat: tor maj 20, 2004 13:44 Svara med citat
http://cgi6.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?V ... =3&rows=50
Här är en som säljer en del filmer som jag skulle kunna tänka mig. Men här är det bara att köpa eller? Ingen budgivning och så?

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 20, 2004 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Jepp. Är det "buy it now"-pris vinner du budgivningen direkt. Som att handla på mailorder alltså.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 20, 2004 17:01 Svara med citat
Tycker eBay verkar krångligt, får nog erbjuda någon pengar som köper hem filmerna jag vill ha.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:33 Svara med citat
Hur mycket brukar frakt kosta om de skickar från USA? På de auktioner jag har kollat på så står det bara "(within United States)" under "Shipping and handling:".

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
126 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori