Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Horsecreek Entertainment

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
InläggPostat: tor jun 02, 2005 09:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Horsecreek har släppt följande:

Aenigma
Off Balance
The Ogre

Håller dom lika låg kvalitet som HoH släppen tro?

InläggPostat: tor jun 02, 2005 09:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Almost Human skrev:

Aenigma
Off Balance
The Ogre

Äger faktiskt en HorseCreek, ROTLD 3, och den är oklippt och av god kvalitet. AUDITION har jag hört ska vara risig, men inget kan väl vara SÄMRE än HoH... :wink:

Har varit intresserad av Aenigma som lär vara en riktigt rutten film... Om de där idioterna ovan fixat en hyfsad och oklippt i OAR (fat chance?!) så kan man ju köpa den billigt och slänga den sen... :P

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 09:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
BildBild

Kanske får slänga iväg en beställning och offra mig för sakens skull :wink: Ska ändå betala 2000:- för rostbehandling och det blir väl lite växel över...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 09:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Hur hänger det här gänget ihop med House of Horror?

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 10:14 Svara med citat
Mens skrev:

Som ler och långhalm? :)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 10:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Mens skrev:

Har inga exakta uppgifter annat än att det rör sig om samma gäng som står bakom Horsecreek/House Of Horror.

InläggPostat: tor jun 02, 2005 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
dom har även släppt fulcis black cat nu för en billig penning. svårt att veta hur det ligger till rent kvalitétsmässigt med dom här titlarna som inte var släppta av video invest/odox/house of horror etc när det begav sig (många av vhs-utgåvorna var ju faktiskt helt ok i slutskedet, t ex tenebrae och house on the edge of the park).

jag har förövrigt audition-utgåvan, var nog minst 3 år sedan jag såg den men minns inte att den skulle vara i helt katastrofalt skick.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 10:47 Svara med citat
Undrar om HoH har något egentligt sammanband med Video Invest, förutom att dom har släppt samma utgåva under annan lable några år senare.

InläggPostat: tor jun 02, 2005 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
samma person(er?) som står bakom båda sägs det. frågan är varför dom ger ut filmer nu under både house of horror och horsecreek entertainment etiketterna. kommer ihåg att house of horror skulle ge ut aenigma på vhs precis innan dom gick i graven första gången så cirkeln sluts.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 12:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Varför chansa på dessa skitbolagen när det finns bra släpp att köpa från t ex USA?

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 12:46 Svara med citat
NIN skrev:
Varför chansa på dessa skitbolagen när det finns bra släpp att köpa från t ex USA?

i hear you! men om black cat utgåvan för 29 spänn är ok (vilket jag självklart tvivlar på givetvis hehe) så...

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4896
Jo, men EC utgåvan är väl billig som fan?
Ärligt, om priset är det viktigaste och man kan ta stort sett sämre än VHS kvalite så kan man ju börja undra varför man köper dom?

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 16:12 Svara med citat
ja, ec:n kostar väl bara runt hundralappen så.. jag bara yrar. finns väl gott om fulci dvd-kompletister här som ska ALLT.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 16:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Gillar svengelskan på Aenigma omslaget, "Lucio Fulcis egen nightmare" ;)

InläggPostat: tor jun 02, 2005 17:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
Har Horsecreek ngn hemsida?

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 17:33 Svara med citat
Skrik skrev:

Nope, inte någon som jag känner till iaf!

InläggPostat: tor jun 02, 2005 18:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Almost Human skrev:
Skrik skrev:

Håll er borta från Horsecreek, dte är ett skitbolag som drivs att leksaksbovar.
Jag skulle köpa 4 stycken filmer direkt av dom för några år sen och det slutade men 8 veckors väntan, krångel, telefonsamtal och konstiga ursäkter.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 19:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
Fredrik skrev:
Almost Human skrev:
Skrik skrev:

Håll er borta från Horsecreek, dte är ett skitbolag som drivs att leksaksbovar.
Jag skulle köpa 4 stycken filmer direkt av dom för några år sen och det slutade men 8 veckors väntan, krångel, telefonsamtal och konstiga ursäkter.

På vilket sätt förutom strul är dom dåliga?

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 19:08 Svara med citat
Rackliga utgåvor, klippta och i pissig kvalitet! Undvik dom!!!

InläggPostat: tor jun 02, 2005 20:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Almost Human skrev:
Rackliga utgåvor, klippta och i pissig kvalitet! Undvik dom!!!

ok usch usch.. nu skiter jag i The Ogre..

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 02, 2005 20:22 Svara med citat
Almost Human skrev:

Aenigma
The Ogre

Tror jag hyr dem på brafilm istället, så har jag åtminstone sett dem...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 07, 2005 21:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
det finns väl till å med filmer som har både horsecreek å HoH etiketter på sig har jag för mig... är väl i princip samma skräpiga låtsas-bolag..

InläggPostat: tis jun 07, 2005 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
D e samma team bakom HoH o Horse Creek ja. Jag har jobbat med dom och har inga kommentarer säger jag bara.

InläggPostat: ons jun 08, 2005 08:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
We get the point. 8)

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 08, 2005 08:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
Men utgåvorna tar snabbt slut i lager på tex discshop, så någon måste köpa dem. Och jag kan inte sluta hoppas på att utgåvorna kanske till och med blir lite bättre med tiden. Själv är jag sugen på Aenigma. Någon som vågar erkänna att dom köpt den och kanske kan uttala sig om klipp och kvalité på utgåvan? Eller så kanske jag helt enkelt får köpa en bättre utgåva av filmen..

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 7
162 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori