Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Amazon.com

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:24 Svara med citat
Har numera börjat besällt film från Amazon och måste säga att detta är grymt bra, fick City Of The Living Dead (anchor Bay) och Contamination (blue underground) för 40dollar inkluderat frakt vilket är 319sek. Detta är ju grymt billigt. Nu blir det att skippa alla svenska sidor i framtiden då det gäller reg 1or. Man tjänar ju in hundralappar!

/Erik

InläggPostat: tis apr 06, 2004 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Skulle du beställa samma filmer från dvdpacific, skulle du bara betala 32 dollars inkl. frakt.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag tyckte det där lät rätt dyrt, amazon.com är allt annat än billiga! :wink:
dock är det väl billigt i jämförelse med svenska dvd-handlare, men det finns många mycket bättre alternativ till amazon, tips:
dvdpacific.com som gokudo nämnde
dvdsoon.com
deepdiscountdvd.com

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre okt 24, 2003 11:18Inlägg: 1317Ort: Kalmar
Det är väl dags att skaffa sig ett kort snart, väldigt bra priser om man jämför med svenska butiker.

Mina DVD Filmer ---> http://www.dvdaficionado.com/dvds.html? ... +fuansheng
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 06, 2004 19:10 Svara med citat
Sedan kan man ju köpa Camp Slaughter på Amazon också :)

http://s1.amazon.com/exec/varzea/ts/exchange-glance/Y03Y2254089Y7252901/qid=1081243204/102-5282235-2093727

Dock bara den internationella versionen, vilket har ett annat kommentatorspår.

InläggPostat: tis apr 06, 2004 20:03 Svara med citat
ska ta och kolla in de sidorna men amazon känns mer "säkert", man saknar dock "kompis känslan" som finns när man handlar av mindre svenska butiker men fyfan man sparar ju in hur mycket som helst att beställa film från utlandet, att jag inte kommit på det förut:) :)

InläggPostat: tis apr 06, 2004 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Nong Fuansheng skrev:
Det är väl dags att skaffa sig ett kort snart, väldigt bra priser om man jämför med svenska butiker.

Ja jag ligger i samma tankar!

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 07, 2004 07:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag tycker amazon funkar bra... Så fasligt dyra är dom inte... Menhittar man billigare så är det bara bra..

InläggPostat: ons apr 07, 2004 08:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Är inte tullrisken från Amazon relativt stor?

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 07, 2004 17:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Men man behöver inte överge svenska butiker helt och hållet. Många svenska butiker har många lågpriskampanjer. CDON, Ginza, Discshop m.f.l och om jag inte tar fel har Ginza dessutom en del 5kr kampanjer, dock lite osäker på om några skräcktitlar finns i den kampanjen.

Ett annat bra tips är ju naturligtvis att åka över sundet till Danmark, där e det ju jävligt billigt :P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 07, 2004 17:33 Svara med citat
tullrisk? jag har inte förstått mig på det alls...

InläggPostat: tor apr 08, 2004 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Vad är det du inte förstår?

InläggPostat: tor apr 08, 2004 18:32 Svara med citat
ja varför det är tullrisk? jag menar då borde väl sidan som man handlar av informera om det tillkommer avgifter, jag har inte förstått själva grejen bara...

InläggPostat: tor apr 08, 2004 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
BeyondTheDarkness skrev:
ja varför det är tullrisk? jag menar då borde väl sidan som man handlar av informera om det tillkommer avgifter, jag har inte förstått själva grejen bara...

Problemet är att siterna inte har något med tullrisken att göra. Utan det är varje lands bestämmelser som träder i kraft när man importerar! Det är nog omöjligt för en butik att veta hur alla länders tull funkar!

Ett tips är juh att beställa från EU Land, då är det tullfritt! :)

InläggPostat: tor apr 08, 2004 22:20 Svara med citat
jaha okej, men hur stor chans är det att man åker på tullavgifter då? och vad är det för kostnad? isåfall tjänar man väl ingenting att beställa utomlands men det gick ju fint att beställa contamination och city of the living dead för mig iallafall..

InläggPostat: fre apr 09, 2004 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
BeyondTheDarkness skrev:
jaha okej, men hur stor chans är det att man åker på tullavgifter då? och vad är det för kostnad? isåfall tjänar man väl ingenting att beställa utomlands men det gick ju fint att beställa contamination och city of the living dead för mig iallafall..

jag talar för mig själv nu men chansen är ganska liten ifall du bara beställer ett par dvds, inget att ens oroa sig över vanligtvis. jag har beställt majoriteten av min dvd-samling från usa och enbart åkt på tull en gång så jag har aldrig ens sett det som ett problem (då var det en box också, med högt värde skrivet på försändelsen). skulle du åka på tull någon gång kan du trösta dig med att slutsumman med allra största sannolikhet blir billigare än om du skulle köpa samma dvds från sverige ändå.

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 10, 2004 19:45 Svara med citat
okej! Med andra ord kan jag sova gott även i fortsättningen när jag beställer dvder från utalandet, skönt! :D

InläggPostat: mån jul 21, 2008 11:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8437Ort: Borås, Sweden
Hur är det när man beställer från Amazon.co.uk? Stör mig lite på att man får fram så lite uppgifter om utgåvorna. Tex på Rambo- the Ultimate Blu-ray collection står det ingen om det finns tex eller inte.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 21, 2008 16:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
maila säljaren och fråga om du är osäker.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 01, 2009 01:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 27, 2008 23:39Inlägg: 1086Ort: Haddonfield
Är det risk för tull om man handlar där? (från Amazon [US])

Djuren i livsmedelsindustrin - http://livsmedelsindustrin.drinfo.se/
Pälsindustrin - http://palsindustrin.drinfo.se/start.htm
Cirkusliv - http://cirkusliv.drinfo.se/
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2010 08:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
En fråga: brukar nästan bara beställa från amazon uk, men har bara köpt filmer o saker som är från england. Funderar nu på att köpa ett par region 1 titlar genom amazon uk o undrar om det finns nån tullrisk? Har tänkt köpa 3 dvds från olika säljare från usa o då borde de väl komma i 3 paket? Eller slås de ihop likt det gör om man bara beställer amazon uk dvds? Luddig frågeställning men ni vet nog ändå vad jag menar 8)

InläggPostat: lör aug 14, 2010 12:44 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons aug 04, 2010 17:17Inlägg: 17
Här är tullens sida där man kan kolla vad det skulle kosta om tullen stoppar ditt paket. Men har ej åkt på att betala tull ännu men har för mej att upp till 300 kr är det tullfritt eller om det är en gåva.

http://www.tullverket.se/sokordao/tjans ... 00173.html

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2010 12:46 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons aug 04, 2010 17:17Inlägg: 17
Evil Gus tro det bli 3 olika paket har fått det från Amazon i Usa när det har varit olika säljare. Tro ej det är tull på detta då du handlar och betalar i ett i eu land. Men man vet aldrig

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2010 15:01 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
FedEx har en bra och enkel lista på http://fedex.com/se/about/duty-deminimis.html Dock vet jag inte om det är just deras tolkning av lagen, men det känns som att det borde gälla alla aktörer.

Edit: Hittade länk till Lågvärdeförsändelser.
Citera:

.....

När det gäller skattefrihet är beloppsgränsen 22 euro (för närvarande motsvarar det 300 kronor).

......

Observera att du inte kan få skattefrihet för en postorderförsändelse, såvida inte försändelsen består av utländska periodiska publikationer.

.....

Med postorderförsäljning menas till exempel att du har beställt varan per post, telefon eller Internet.

Hur tänkte de där egentligen? Vi slipper tullen för det är under 300kr, men ska endå egentligen betala moms? Men slipper det eftersom det inte finns någon myndighet som sköter det?

ok, det är way off topic. men jag tyckte det var rätt intressant.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 14, 2010 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
I pratiken är det oftast moms och tullfritt om varans värde understiger 300 sek eller 22eur (hur de nu fick ihop den matematiken). Det är dock långt ifrån någon självklarhet att man slipper momsen även om varan värde är ringa.

Tillkommer gör också en administrativ avgift som ligger på 63:- plus moms eller 80:- plus moms om varan kommer från USA (om jag minns rätt). I praktiken är det också så, enligt min erfarenhet, att ju större försändelser (alltså i fysisk storlek räknat) löper större risk att åka på avgifter.

Att beställa från säljare via amazon.com eller amazon.co.uk har ingen betydelse, det är var varan skickas ifrån som är intressant. Är det USA, ja, då är det USA oavsett.

Reglerna kring gåva är heller inte helt självklara. Man kan åka på att betala avgifter även om försändelsen är märkt som gåva. Det är ett mycket luddigt regelverk... :lol:

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
82 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: