Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  SubDVD

InläggPostat: tor mar 31, 2011 12:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
SubDVD kommer att stå på scifi-mässan i Malmö nu till helgen så det kommer bli att man köper ett antal DVD av dom där. :)

InläggPostat: tis maj 24, 2011 20:30 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Ny rea, 30% på allt...

InläggPostat: tis maj 31, 2011 14:58 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre feb 02, 2007 20:41Inlägg: 129
De är inte ens billiga vid 75 procents rabatt... :-q

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 01, 2011 17:28 Svara med citat
Du har helt rätt, det är därför jag bojkottar dem... Nu är det ganska länge sedan jag beställde från SubDVD sist och eftersom de envisas med sina högst fantasifulla priser så väljer jag att köpa på annan plats...

InläggPostat: tor jun 02, 2011 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jag har bara beställt från deras hemsida en enda gång och det var när de hade typ 3-4st filmer för 100kr. Där fanns det en del Njuta-släpp. Har handlat där ett par gånger när jag varit i sthlm just för att jag tycker det är kul att köpa film på plats. Kan tyckas lite dumt kanske, men så är det. Det är väl därför jag då och då kikar in på Videodrome. Letar man lite kan man ju dessutom hitta ett klipp eller två :)

InläggPostat: tis jun 14, 2011 17:12 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre sep 03, 2010 16:01Inlägg: 75
SubDVD lägger ned sin postorderverksamhet. Fick denna notis i min mejl som säkert många av er andra också har fått eller kommer att få.

Lite oväntat faktiskt och trist. Samtidigt förstår man dom. Bättre att göra som nu än att fortsätta med risken att sänka hela skutan.

Citera:
#487 - 14 juni 2011

SubDVD.com nätbutiken och postorder stängs efter 10 år.
SubDVD-butiken lever vidare.

> Read this in english <

Kära kunder och vänner, älskade filmnördar,

En epok går i graven. Efter 10 år och över 120.000 sålda DVD kommer nätbutiken SubDVD.com stänga den 30 juni 2011. Vår fysiska butik på David Bagares gata 24 i Stockholm kommer att leva vidare med hela sortiment på över 20.000 titlar. Hemsidan kommer finnas kvar med information om butikens sortiment och lagerstatus.

Anledningen till att vi tog beslutet att stänga ner nätbutiken och vår postorderverksamhet är helt enkelt ekonomin i en tuffare filmbransch: webbshoppen är inte längre lönsam. Vi älskar fortfarande film och kommer koncentrera oss på vår fysiska butik och våra två distributionsbolag Njutafilms och Studio S.

Vi kommer fortsätta hålla kontakt via vårt nyhetsbrev som kommer fokusera på våra egna DVD, Blu-ray och bioreleaser. Vi lovar även regelbundna tävlingar om biobiljetter, Dvd:er och filmaffischer. Och självklart även information om framtida planer på nätet och in the real life.

Ni är mycket välkomna att njuta av SubDVD i postorderform två veckor till. Passa på då vi fortsätter med 30% rean. Veckans vanliga nyhetsbrev skickas senare idag.

Ett stort tack för ert förtroende genom ett decennium av subkultur.

Nicolas Debot
Email: nicolas@subdvd.com
Twitter: @nicolasdebot
Twitter: @subdvd

Ni är välkomna att skriva kommentarer på vår Facebook-sida
http://www.facebook.com/pages/SubDVD/235062765430

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 14, 2011 17:15 Svara med citat
oxå fått det mailet...
lite trist men vid vidare eftertanke kanske inte så konstigt, tack vare internet så kan man få tag på många av de filmer de säljer dyrt till betydligt mer humana priser.

InläggPostat: tis jun 14, 2011 21:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Riktigt tråkigt. Jag har bara beställt ett fåtal gånger på hemsidan men handlar mer i deras fysiska butik när jag väl är i stockholm. Visst, de är ganska dyra men samtidigt kan man hitta vissa klipp och det är ju alltid kul att handla på plats. Nu är det bara att hoppas att de klarar sig med den fysiska butiken och inte behöver lägga ner hela verksamheten inom en snar framtid.

InläggPostat: ons jun 15, 2011 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Inte ett dugg oväntat faktiskt, de är ju erkänt att de är en av de dyraste butikerna i Europa.

Det va ju som någon sa i denna tråd förut, inte ens om de har 70% rea är det billigt.

Det enda som dom är billiga på är NjutaFilms & Studio S filmerna.

Har TYVÄRR aldrig varit i den nya butiken, i den gamla va jag många gånger.

InläggPostat: ons jun 15, 2011 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Jag handlar bara av dom på sci-fi mässan där dom tar 25 kronor för dom flesta för Njutafilms och Studio DVD :)

InläggPostat: ons jun 15, 2011 11:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Gory-Glory: BRA där, det brukar jag också göra. :ymparty:

25 kr för en kanonrulle är inte fy skam. 8)

InläggPostat: ons jun 15, 2011 15:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Samma här, passar också på under mässan.
Har inte köpt nåt av dom på en flera år. Löjligt dyra!

InläggPostat: fre aug 26, 2011 16:23 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör aug 20, 2011 15:10Inlägg: 19
Förut handlade jag det mesta från subban, tills jag märkte att amazon och ebay existerade, sen dess så har man köpt filmer till en bråkdel av subbans priser.

Det är bortkastade pengar att handla av dom.

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 05, 2012 00:39 Svara med citat
För er som är intresserade så är SubDVD tillbaka med sin webbshop!

InläggPostat: mån feb 06, 2012 10:11 Svara med citat
WTF!! :shock:

Det va fan otippat!!

Kanske de inte kunde leva på butiken. :mrgreen:

Konstigt beslut att tro att en fysisk butik där nästan bara stockholmare kan gå till, mot en webbutik där folk från hela landet och även utomlands kan beställa ifrån.

Kanske dom sänker priserna till HUMANA priser och inser att det inte går att rippa off en sådan pris medveten grupp vi är.

InläggPostat: tis feb 07, 2012 00:12 Svara med citat
Ja, man får ju verkligen hoppas det. Jag har aldrig handlat i deras webbshop men jag tycker verkligen om den fysiska butiken, även om ofta är snordyra.

InläggPostat: tis jul 10, 2012 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 367Ort: Västra Götaland
Jag handlar hellre fysiskt på Subben när jag är i Sthlm än att göra en beställning från deras webbutik. Det är idiot-dyrt med beställningar. Har gjort det en gång och aldrig mer. Och eftersom att jag samlar på NjutaFilms-titlar så köper jag hellre från Discshop.se där det är betydligt billigare att beställa NjutaFilmer ifrån!

InläggPostat: tis jul 10, 2012 23:00 Svara med citat
Hoppas att dom har bord på scifimässan i Helsingborg :)

InläggPostat: ons jul 11, 2012 10:59 Svara med citat
När är mässan i Helsingborg???

InläggPostat: ons jul 11, 2012 13:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1392Ort: Enköping
Argento Rules skrev:

6-7 oktober.

Gäster än så länge är Anthony Daniels (c3po) och Ian Whyte (ser Gregor Clegane/Game of thrones, AVP, Prometheus etc.)

InläggPostat: tor jul 12, 2012 09:47 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Argento Rules skrev:

6-7 oktober.

Gäster än så länge är Anthony Daniels (c3po) och Ian Whyte (ser Gregor Clegane/Game of thrones, AVP, Prometheus etc.)

BRA!!

Då blir det inget besök dit. :mrgreen:

TACK för info'n.

InläggPostat: fre mar 01, 2013 07:01 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: fre mar 01, 2013 04:26Inlägg: 3
det är uppenbart att dom tar väldans mkt profit då man kan få samma filmer hos stangethings för mer än hundra kronor billigare i flera fall.. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 01, 2013 08:11 Svara med citat
Då blir det att man köper billig film av dom imorgon på Scifimässan i Malmö :)

InläggPostat: tor mar 13, 2014 10:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 367Ort: Västra Götaland
SubDVD har väldigt många internationella köpare om jag har förstått rätt.
Många av de internationella tittare i min bekantskapskrets beställer nästan alltid från SubDVD, då de vill komma åt billiga och oklippta filmer på enklast sätt :)

InläggPostat: ons jan 14, 2015 00:29 Svara med citat
I sommar läggs både webbshoppen och den fysiska butiken ner enligt nyhetsbrev som skickats ut. 30% på allt fram tills att de stänger ner!

Vet inte om detta kommer beröra Njuta Films och Studio S, men troligen stängs det också ner.

*edit*
Det här skrev de som en kommentar till ett av sina inlägg på Facebook.
Citera:
Good morning Subbers! Tack för all fina ord igår och en entusiasm som kraschade vår server, nu rullar hemsidan fin igen! Och vi Njutafilms & Studio S lever självklart vidare och kommer fortsätta ta fram de mest spännande filmerna; kult, klassiker & nyskapande!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 5
103 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori