Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  eBay

InläggPostat: tor sep 02, 2004 11:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
rile skrev:
Blir nog några billigare filmer, får ta the beyond en annan gång.. :\

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WDVW

Blir nog the church, grapes of death och wild zero, beroende på vad frakten för wild zero kostar. Men den är ju väldigt billig annars ;)

Ingen trevlig feedback, skulle aldrig köpa från den snubben.

Han hade runt 97.5 när jag köpte av han. Han tycks ha blivit riktigt värdelös och en storfuskare sedan jag köpte av han...

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Han hade rätt mycket dålig feedback på kort tid, hmmm, håll dig borta ifrån honom.

Men jag har handlat från folk som har haft 15 negative bara på sista månaden och kanske 50 senaste halvåret. Men dom har också haft ca 500 positiva så det känns det inte lika farligt.

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 12:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Fredrik skrev:
Han hade rätt mycket dålig feedback på kort tid, hmmm, håll dig borta ifrån honom.

Men jag har handlat från folk som har haft 15 negative bara på sista månaden och kanske 50 senaste halvåret. Men dom har också haft ca 500 positiva så det känns det inte lika farligt.

Jag har handlat och behövt lämnat negativt till snubben på länken. skivan var av och inget fodral när jag fick den. :evil:

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Schnaas skrev:
Fredrik skrev:

Jag har handlat och behövt lämnat negativt till snubben på länken. skivan var av och inget fodral när jag fick den. :evil:

Boka ett flyg och åk hem till honom och skär av honom på mitten :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 12:51 Svara med citat
Fredrik skrev:
Schnaas skrev:
Fredrik skrev:

Boka ett flyg och åk hem till honom och skär av honom på mitten :twisted:

Bra idé! Hehe

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 18:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Om det var så att det här var killen som du fick en knäckt skiva av så kan du skära sönder honom med skivhalvorna, de brukar vara as vassa.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor sep 02, 2004 18:20 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Om det var så att det här var killen som du fick en knäckt skiva av så kan du skära sönder honom med skivhalvorna, de brukar vara as vassa.

Ännu ett bra förslag...

Bild

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 06, 2004 21:26 Svara med citat
Har ebay ändrat på något på sin sida? Något verkar annorlunda, men kommer inte på vad.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 08, 2004 18:48 Svara med citat
De utannoserade ju om eBay 2.0! Jag vet dock inte heller vad som ändrats. :P Jag fick skriva i någonting där jag konfirmerade mina uppgifter, fick något brev från eBay. Det kom dock upp ett meddelande som sade "select state" hela tiden, så till slut så blev jag lite less och tog alabama, för den var högst upp.

InläggPostat: fre okt 08, 2004 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Tycker det låter skumt det där, ebay brukar inte skicka ut brev där man ska bekräfta nåt. Varför skickar dom inte ut ett till alla då?

InläggPostat: lör okt 09, 2004 00:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön okt 26, 2003 19:54Inlägg: 84Ort: Stockholm
Something smells fishy, kan vara nån form av scam. Jag svarar aldrig på brev från eBay....

InläggPostat: lör okt 09, 2004 02:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Freak skrev:
Tycker det låter skumt det där, ebay brukar inte skicka ut brev där man ska bekräfta nåt. Varför skickar dom inte ut ett till alla då?

Dem ska du aldrig svara på. Vissa idioter försöker, du vet vad jag menar! 8)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 20, 2004 15:33 Svara med citat
Är det bara jag som har problem med detta? När jag trycker "ask seller" så kommer det up något eBay-felmedelande. Jobbigt.

InläggPostat: sön feb 06, 2005 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
Det finns ju jäkligt många boxar o sånt skoj på Ebay. Särskillt TV-serier, man kan ju köpa alla säsonger av tex X-files, Millenium, Twin Peaks mm för skitpengar. Men de flesta utav dessa är ju asiatiska utgåvor som påstår att de är identiska den engelska (amerikanska) utgåvan. Hur ligger det till? Jag tar nästan för givet att det är nån sorts av piratkopior, men hur bra är dessa? För om dom är bra och ser snygga ut så skiter jag ärligt talat i att de är kopior..

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 06, 2005 16:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
gokudo skrev:
Freak skrev:

Dem ska du aldrig svara på. Vissa idioter försöker, du vet vad jag menar! 8)

Har själv fått en sådan förfrågan en gång men det var ganska lätt att genomskåda... Ebay och andra liknande sajter säger ju själva med bestämdhet att det inte skickar ut sådana formulär och att det då rör sig om bedrägerier...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån okt 10, 2005 11:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Nu har jag haft problem med en dvd som jag skickat tillbaka till säljaren för andra gången. :( Säljaren gick denna gången med på att betala tillbaka, med tanke på att den andra skivan oxå var dålig, även om han hävdade att det var kompatibilitetsproblem som inte ersätts. Kompatibelt eller inte så har jag ändå inte haft problem vare sig med dvd-r eller dvd+r, definitivt inte två gånger i rad.

Så nu är det bara att hoppas på lite välvilja med tanke på att jag betalat lika mycket i porto som varan är värd. Annars kan man ju alltid såga säljaren, med risk för att bli sågad själv... :?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 14:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Adam Gäfvert skrev:
Okej, jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig att ta hem nått. Får leta upp en säker person som låter pålitlig.

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så om ingen nämnt det rekommenderar jag dig att ta kontakt med Erik på Darkdisc!

Han kan nog få tag på det mesta! Både jag och polarna har beställt från ebay via honom. Vet dock inte om han ännu sysslar med det.

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons mar 23, 2005 13:30Inlägg: 107
final_cut skrev:
Adam Gäfvert skrev:
Okej, jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig att ta hem nått. Får leta upp en säker person som låter pålitlig.

Orkar inte läsa igenom hela tråden, så om ingen nämnt det rekommenderar jag dig att ta kontakt med Erik på Darkdisc!

Han kan nog få tag på det mesta! Både jag och polarna har beställt från ebay via honom. Vet dock inte om han ännu sysslar med det.

Det är inte Erik som äger sidan längre, men dom kan säkert forfarande fixa det.

Put 'em on my wall
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 11, 2005 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Kan nån (för en gångs skull) kartlägga alla sätt att betala på när man köper exempelvis från ebay. Samla allt i ett fönster. T ex behöver man ett kreditkort om man vill köpa via PayPal, etc. etc.

Finns det nåt sätt att betala på där det endast räcker med att man har ett vanligt konto på en vanlig svensk bank?

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 08:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildLord of HorrorLord of HorrorBlev medlem: tis okt 14, 2003 10:48Inlägg: 509
Det är ju helt upp til säljaren vad han accepterar, går inte att lista nåt sånt.

InläggPostat: ons okt 12, 2005 18:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Hur funkar budgivningen på ebay, lägger man in första summan och sen hur högt man är beredd att gå, och kan man gå in när det är 10 minuter kvar och lägga ett bud?

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 18:39 Svara med citat
Gore skrev:
Hur funkar budgivningen på ebay, lägger man in första summan och sen hur högt man är beredd att gå, och kan man gå in när det är 10 minuter kvar och lägga ett bud?

när du bjuder så skriver du alltid in ditt maximala bud, med andra ord om du bara vill bjuda för utropspriset så skriver du utropspriset och det är då din totala budgivning, så du behöver inte lägga in nån första summa, det du skriver in blir din totala och ebay bjuder över till den summa du satt.
och jo man kan gå in sista minuten också och lägga ett bud tror jag.

InläggPostat: ons okt 12, 2005 19:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
kan man då ändra sitt maximala bud sen om nån tokjävel skulle bjuda över en? :)

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 12, 2005 20:40 Svara med citat
Självklart. Det finns även program som lägger bud i allra sista sekunden så ingen annan hinner bjuda över.

InläggPostat: tor okt 13, 2005 14:47 Svara med citat
Intressant, vart hittar man ett sånt program?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 6
126 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori