Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Paypal

InläggPostat: tor jun 22, 2006 21:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Reggade mig på paypal nu ikväll men hajar nada! :shock:

Ok... jag fyllde i mitt bankkontonummer som jag har i föreningssparbanken, då jag inte har nåt visa eller annat kreditkort. Är mitt paypalkonto härmed kopplat till mitt bankkonto, så att pengar dras automatiskt från sparbankens konto, när jag för över pengar till eventuell säljare (har kultvideo.org i åtanke, mest)?

Eller måste jag föra över pengarna som varorna kostar från mitt sparbankskonto till paypal innan jag kan föra över dem från paypal till säljaren?

Hjälp mig nån! :?

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 22, 2006 22:18 Svara med citat
hmm jag trodde att paypal bara fungerade tillsammans med betal/kreditkort :?:

pengarna dras automatiskt från kortet du har kopplat till paypal på en sekund, men om ditt paypalkort hänvisar till en bank vetefan.
man behöver alltså inte föra över pengar till paypal, de pengar du har på ditt kort (bank?) har du tillgång till via paypal så att säga.

InläggPostat: tor jun 22, 2006 22:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
BeyondTheDarkness skrev:

pengarna dras automatiskt från kortet du har kopplat till paypal på en sekund, men om ditt paypalkort hänvisar till en bank vetefan.
man behöver alltså inte föra över pengar till paypal, de pengar du har på ditt kort (bank?) har du tillgång till via paypal så att säga.

Aha... ok. Får ta och skaffa ett sånt där förbenat kort då.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 22, 2006 22:39 Svara med citat
Morpho skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

ett visa betalkort kostar 250spänn per år. om du skiter i en franco rulle denna månad så har du ju kortet :)

InläggPostat: fre jun 23, 2006 14:30 Svara med citat
BeyondTheDarkness skrev:
Morpho skrev:
BeyondTheDarkness skrev:

ett visa betalkort kostar 250spänn per år. om du skiter i en franco rulle denna månad så har du ju kortet :)

Jo, som sagt. Det får snart bli ett Visa-kort, banne mig.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 02, 2010 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Just när jag ska betala/regga mig på PayPal för min order får jag meddelandet "Din senaste åtgärd kunde inte slutföras". Vafan ska det betyda? Har jag registrerat mig eller vad? Jag har inte ens angett nåt lösenord. Kommer det dras av från mitt konto?

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 27, 2012 19:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
När man registrerar sig på paypal,hur funkar det med ens visakort då? Går man till banken för att registrera kortet till paypal eller skriver man in kortnumret när man skapar paypalkontot? Har endast använt kort innan men vill beställa direkt från codered och de tar endast paypal (fattar inte riktigt hur man köper men det ordnar väl sig).

InläggPostat: fre apr 27, 2012 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Du skriver bara in kortnumret på ditt paypalkonto så löser det sig.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör apr 28, 2012 14:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tack för svaret pazzo! Ska regga mig nästa vecka och göra en beställning (ghostkeeper verkar intressant).

InläggPostat: sön apr 29, 2012 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Ska göra samma sak, mailade Code Red igår efter ditt "tips" här :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 30, 2012 13:46 Svara med citat
När man reggar sig vad skriver man under delstat/provins/region? Är ju obligatorisk fält. Bor i västra frölunda, har skrivit gbg som stad skriver jag då västra frölunda under provins?

InläggPostat: mån apr 30, 2012 15:46 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
Jag brukar skriva skane eller bara ett space om det tillåter. Rätt för dig borde väl vara västra götalands län. Vi använder ju inte delstat i våra adresser så det blir lite krystat. Tycker det är trist att inte paypal fixat europeiska standarder på adresserna, men är man världsdominerande så kan man nog göra lite som man vill.

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 30, 2012 20:19 Svara med citat
Tack för ditt svar men mitt problem är egentligen att jag vill skriva västra frölunda någonstans,men vet inte var då det finns stad (tillhör göteborg) samt region (västra götalands län). Västra frölunda är min postadress,om det inte står med hur ska säljaren kunna skicka varan till mig då?

Kan man skriva västra frölunda under stad (trots att det är en stadsdel och ignorera att skriva göteborg)?

InläggPostat: mån apr 30, 2012 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Nu vet jag inte om du kommer in på den svenska paypal-sidan när du går in på paypal.com, men det gör jag. När du försöker regga ett konto kommer följande fält upp:

Adressrad 1 (postadress)
Stad (ja, stad ;) )
Delstat/Provins/Region (län)

Man kan alltså säga att våra län motsvarar amerikanernas stater.

InläggPostat: tor okt 25, 2012 11:37 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
En fråga: Drar paypal alltid en avgift när man skickar pengar? Eller går det att komma runt det på något sätt, så varken jag eller mottagaren slipper betala något extra?

InläggPostat: fre okt 26, 2012 06:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Butcher skrev:
En fråga: Drar paypal alltid en avgift när man skickar pengar? Eller går det att komma runt det på något sätt, så varken jag eller mottagaren slipper betala något extra?

Nej, Paypal får alltid betalt på ett eller annat sätt. Om man skickar som "gåva" kan man välja om mottagaren eller du själva ska betala avgiften.

Om nån vet hur man slipper undan avgiften skulle jag också bli glad att få veta det.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 26, 2012 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Troligen inte. Det är ju trots allt det som företaget tjänar på.

InläggPostat: fre okt 26, 2012 11:18 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Hm, misstänkte nästan det. Tackar för svaren boys.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 4 av 4
93 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori