Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Planet Axel

Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
InläggPostat: tis jul 10, 2012 14:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Arrggghhh!!!

HATAR tullrisken och att beställa från USA. :evil:

Det va fan det bästa med Axel att man kunde beställa 25 dvd:er utan problem med tullen. :ymparty:

Sörjer Axel grymt mycket. :cry:

InläggPostat: ons jul 18, 2012 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Sjukt trist. Mina inköp på både dvder, blurays och spel kommer gå ner kraftigt nu. Det får väl bli Pacific och ebay i fortsättningen för USA import :(

InläggPostat: fre sep 07, 2012 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jun 19, 2011 13:02Inlägg: 20Ort: Lomma
Ännu ingen hyfsat bra ersättare? :cry:

http://www.facebook.com/st0ff
http://twitter.com/st0ff
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 18, 2012 14:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Är det dvdpacific som gäller nu då?
Eller vart handlar ni som förut körde på Axel?

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 18, 2012 14:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Dvdpacific funkar prima. :)

InläggPostat: tis sep 18, 2012 19:29 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Har inte hittat någon riktig ersättare direkt, har blivit lite blandat. Mycket från ebay, en del från amazon och en del från diabolik.

InläggPostat: tis sep 18, 2012 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Kör på diabolikdvd från och med nu, känns rätt att stötta snubbarna bakom.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 18, 2012 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8419Ort: Borås, Sweden
Jag har helt klart minskat mina filminköp sedan Planet Axel la ner. Trist för samlandet men bra för ekonomin. Måste hitta en bra ersättare och tror att det lutar åt amazon.uk

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 19, 2012 09:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Man tackar för tipsen, diabolik kan säkert bli aktuellt för lite udda filmer.

Hur är det med frakten på dvdpacific då? Har ju beställt där för många år sedan men minns inte. Har de fortfarande flera olika alternativ?

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 21, 2012 09:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Kan meddela att det tog en vecka att få min order från Diabolikdvd, vilket är grym leverans från USA. Rekommenderas varmt!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 21, 2012 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Pazzo skrev:
Kan meddela att det tog en vecka att få min order från Diabolikdvd, vilket är grym leverans från USA. Rekommenderas varmt!

Vad är det för frakt-priser från diabolik?

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 21, 2012 19:23 Svara med citat
För en blu-ray när jag beställde var det 7,75 dollar.

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 25, 2012 20:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Verkar bli svårt att fylla det stora tomrummet från planetaxel. Det finns många fina sidor men det är väldigt få som har så bra uppbyggnad på sin sida som de hade. Antingen är det för grötigt eller så har de alldeles för få titlar. Verkar som att det får bli en kombination av diabolik, play, dvd pacific och wow hd för min del framöver, även om det inte riktigt känns lika roligt att sitta och dagdrömma över en varukorg längre.
Säg gärna till om ni hittar en sida som åtminstone är nära på så bra som planetaxel!

InläggPostat: ons sep 26, 2012 11:29 Svara med citat
Jag fattar fortfarande INTE hur en av världens största FILM sajter kan ha försvunnit. :shock:

Det känns som om dom sålde film nått så in i helvetes mycket.

Eller var det bara VI svenskar som uppskattade deras sajt och handlade därifrån???

Har svårt att tro det men man vet ju aldrig.

InläggPostat: ons sep 26, 2012 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Nej, jag fattar inte det heller... Jag hade förhoppningar på att de skulle dra igång igen under annan flagg, men det är kanske bara dator-butiker som gör så ... de borde ju ha en ganska bra kundbas, och de verkade ju ha skött det bra med logistiken att få in film innanför EUs gränser...

R1:or har jag beställt till ett par kompisar i USA, men problemet är att få hit grejerna till Sverige...

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 26, 2012 13:56 Svara med citat
STORT kund register borde de verkligen haft.

Jag tippar på 10 000-tals kunder, kanske till och med 100 000 kunder.

Och jag vet ju personligen kunder som handlat därifrån för 1500-3000 kr i månaden varje månad under flera år.

Tycker det hela är GRYMT SKUMT måste jag säga.

Kan det helt enkelt vara så att det gick FÖR bra, de har tjänat sina miljoner nu och dragit sig tillbaka i något varmt land för att njuta av livet.

DEN förklaring hade jag köpt lätt i så fall.

Men att det skulle gått dåligt finns INTE i min värld.

De va ju SOLKLART störst i hela världen på film.

There's something fishy going on.

I smell a dead cat her.

:mrgreen:

InläggPostat: ons sep 26, 2012 22:16 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
AR: skulle vara kul att veta vad du grundar dina uppgifter på? Typ detta "De va ju SOLKLART störst i hela världen på film."

Jämför du med Amazon koncernen då?

InläggPostat: tor sep 27, 2012 12:18 Svara med citat
Eftersom de hade kunder från hela världen + att de funnits i branschen så himla länge och det känns som om dom hade typ över 100 000 kunder.

NEJ, självklart räknar jag INTE med hela Amazon koncernen.

Utan menade störst som enskild affär.

Jag kommer ju ihåg när de startade som butik i Köpenhamn en gång i tiden och jag har pratat flera gånger med han som va med och startade det hela.

Men tror du att det skulle funnits någon annan enskild butik som är större så får du gärna säga vilken det skulle vara i så fall.

InläggPostat: tor sep 27, 2012 13:43 Svara med citat
Hade de haft "typ över 100 000 kunder" så hade de med all säkerhet funnits kvar....
att man funnits länge i branschen är ju ingen garant för att man behåller sina kunder, man måste konkurrera med priser, service och produkter. Något som de uppenbarligen inte lyckades göra för annars hade de antagligen varit kvar.

det framgick inte av ditt föregående inlägg att du pratade om en enskild butik

InläggPostat: tor sep 27, 2012 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Nog hade de säkert över 100 000 kunder kontinuerligt men det varierar ju väldigt kraftigt hur mycket folk köper. Eftersom de hade lager utspridda lite varstans hjälpte nog inte när det kommer till personalkostnader, och det är ju vida känt att det inte ligger några stora pengar i att sälja varken film eller musik. En stor del av kostnaden för de fysiska mediumen går till att täcka kostnaderna för inköpen.

InläggPostat: tor sep 27, 2012 17:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Jag tycker inte att 100 000 kunder är särskilt mycket för ett multinationellt företag. Är inte kundregistret större än så lär man inte vara störst i hela världen.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 28, 2012 00:32 Svara med citat
Det har du rätt i, 100 000 kunder i ett större perspektiv är rätt få.

Själv lämnade jag Planet Axel, köpte mkt därifrån under några år, för Amazon då de har ett mycket större utbud. Planet Axel´s utbud var tämligen begränsat i jämförelse.

InläggPostat: fre okt 05, 2012 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jun 19, 2011 13:02Inlägg: 20Ort: Lomma
Tack för tipsen, ska kolla in diabolikdvd och Amazon. :)

http://www.facebook.com/st0ff
http://twitter.com/st0ff
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 25 av 25
623 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: