Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Planet Axel

Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Nästa
InläggPostat: tis maj 01, 2012 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
Du kommer inte bli besviken. Hel sköna dumfilmer!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 01, 2012 13:56 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
Tack för tipset, drog iväg en beställning på Nurses och Lethal Ladies 2. Har letat länge efter en utgåva av The Arena, ser fram emot intervjun med Margaret Markov!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 01, 2012 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
jolli skrev:
Du kommer inte bli besviken. Hel sköna dumfilmer!

Underbart att höra. :ymparty:

De såg störtsköna ut på omslaget och är de bara hälften så bra som Humanoids from the Deep så är de guld värda. 8)

InläggPostat: tis jun 19, 2012 08:05 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Tack för allt, vi hade några sköna år tillsammans :cry: R.I.P

https://planetaxel.com/

InläggPostat: tis jun 19, 2012 08:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Men neeej! Fan vad trist. Nu blir man ju nästan lite ledsen i ögat. En av mina absoluta favoritbutiker. :cry:
Då är det bara att söka sig vidare istället. Play.com verkar ju schysst men samtidigt är de dåliga på att skriva ut vilka utgåvor det handlar om.

InläggPostat: tis jun 19, 2012 08:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8423Ort: Borås, Sweden
VA!?? :(( Verkligen tråkiga nyheter. Skulle precis gå in och lägga en stor beställning och så detta. Planet Axel är den sida jag har använt mig av mest under mina år jag handlat film. Vart ska jag vända mig nu??

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 08:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Ja, det var ju jättetråkigt. Jag tyckte det var hur bra som helst att gratis-frakten höll på ett tag till, så jag hade laddat upp ordentligt i wish-listen.

Vart ska man nu vända sig för R1-beställningar?

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 10:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
PlanetAxel.com is no more!
It is with great sadness, deep regret and utter embarrassment that we announce the closure and bankruptcy of PlanetAxel.com

:shock: :shock: :shock:

Jag trodde det va den butik i världen som gick allra BÄST när det gäller film!!!

Fattar FAN ingenting.

Har i princip ALLTID handlat av dom och inga andra.

Detta är fan det sämsta som hänt på mycket länge. :cry:

R.I.P. PlanetAxel.

InläggPostat: tis jun 19, 2012 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
även om jag inte har handlat film av dom på ett bra tag så kännde jag tår i ögat :(
hade en wish list som jag tänkt handla när jag får jobb men det sket sej :((

PlanetAxel will always be in my heart :x

InläggPostat: tis jun 19, 2012 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
RIP :(

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Snacka om oväntat. Man känner sorg, de var ju ett kanon ställe som jag inte hann beställa så många gånger i från. Fan.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 16:27 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön jan 30, 2011 23:10Inlägg: 50Ort: Osby
Synd som fan. De hade jävligt bra priser och ständiga sänkningar. Det var enkelt att bläddra igenom sortimentet med. Min wishlist går därmed i graven.
Det blir inte lätt att hitta en bra ersättare.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 20:11 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Att hitta en likvärdig ersättare blir nog nästintill omöjligt. Deras utbud, priser och framförallt kundservice har varit outstanding. Säger som Jolli: var vänder man sig nu? Axel har varit den enda butiken för mig när det gäller r1:or, har ingen aning om vilken butik man ska börja använda sig av nu. Så fruktansvärt tråkigt :(

InläggPostat: tis jun 19, 2012 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
DVDPacific.com verkar ha rätt schyssta priser, bra frakt också vad det verkar... Men nej, någon Axel är det inte.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2012 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ja, det var inte bara att de hade bra med bilder på filmerna så man kunde se vad det var för släpp, bra priser osv, de hade också en så bra hemsida. Den var överskådlig och inte grötig på något vis. Det blir väl att börja ge sig ut på jakt nu då.

InläggPostat: tis jun 19, 2012 21:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Har också beställt allra mest från Axel genom åren, mycket tråkigt besked

InläggPostat: ons jun 20, 2012 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
... för att inte tala om att de testade Blurays och kollade region-kodning, och deras reklamations-hantering var utmärkt, de skickade ut fungerande ersättnings skivor no-questions-asked. Tror inte ens man behövde skicka in de gamla i retur.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 20, 2012 08:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Förhoppningsvis startar de nytt framöver, kanske har de lärt sig något av denna konkurs och kommer tillbaka starkare?

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 20, 2012 10:45 Svara med citat
Lärt sig att man inte kan ha toppen service och låga priser för då går man i konkurs.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 20, 2012 15:37 Svara med citat
Nånting allvarligt bör ha hänt, allt kom på plötsligt.

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 20, 2012 20:13 Svara med citat
För oss konsumenter kom det som en överraskning, men de har nog vetat om det ett tag. Varför de fortsatte ha så låga priser var nog för att de hoppades på vinst genom kvantiteten men att försäljningen ändå fortsatt dala vilket den nog gjort ganska kraftigt inom hela branschen senaste åren.

InläggPostat: ons jun 20, 2012 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
R I P

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 21, 2012 00:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12217Ort: Skåneland
RIP Planet Axel :(

Vad var anledningen till att dom gick i konkurs ??

InläggPostat: tor jun 21, 2012 06:40 Svara med citat
På TOK för låga priser, alldeles för bra service och alldeles för många kunder som ÄLSKADE dom.

Det tog knäcken på dom. :mrgreen:

InläggPostat: tis jul 10, 2012 09:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Riktigt jävla tragiskt faktiskt.
Visst dvdpacific har skött sig utmärkt oxå.
Men saknar ju helt klart Axels underbara utbud både på spel och film.
Plus att de trots allt är tullrisk från dvdpacific.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 24 av 25
623 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori