Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  raro video tråd

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
InläggPostat: tis dec 28, 2004 15:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
detta eminenta italienska bolag förtjänar en "officiell" tråd för kommande släpp, allmän information etc.

den som inte köpt upp sig på fernando di leo titlarna ännu har missat stort, släpp allt du har för händerna för tillfället och beställ med en gång!
dessa finns utgivna än så länge:

manhunt (la mala ordina)
milano calibro 9 - dubbeldisc
naked violence (l ragazzi del massacro)
to be twenty (avere vent'anni) - dubbeldisc

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 16:09 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Young, violent & vicious verkar högintressant, det finns ju inget bättre än italienska busgäng-filmer!

Raro ska också ha cred för sitt fina arbete med att ge ut gamla arthouse-klassiker av folk som Marco Ferri, Pasolini, Warhol & Morrissey, Cocteu etc. Dom erbjuder helt enkelt det bästa av båda världar!

InläggPostat: tis dec 28, 2004 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
ja, det var verkligen ett bra initiativ, synd att de tidigare har gjort bort sig lite med Jodorowsky releaserna (kanske kan de tänkas släppas om?) men om de fortsätter hålla den kurs de slagit in på nu så väger ju det upp det mesta.
har pinsamt nog inte hunnit med att inkludera något di Leo i mina julbeställningar, men räknar med att ta med en hel del RARO lagom till min födelsedag i början på februari.
skulle vara väldans trevligt om de släppte Giallo a Venezia också nu när de ändå håller på.. :)

och speciellt ska de ha creds för att de oftast (alltid?) har engelska subs på sina utgåvor, annars brukar ju italienska bolag mer än gärna släppa mustiga och bra titlar men strunta i subs.. keep up the good work RARO.

edit: ska man passa på att ta med Lisa and the Devil i en framtida beställning tycker ni?

InläggPostat: tis dec 28, 2004 18:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
metmask skrev:
ska man passa på att ta med Lisa and the Devil i en framtida beställning tycker ni?

jag får ta och ställa samma fråga faktiskt, är lite sugen på den. har inte sett några recensioner ännu.

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 18:39 Svara med citat
måste även slå ett slag för deodatos magnifika live like a cop, die like a man. finfin dvd med informativ intervju som extramaterial (slutar med att lovelock drar av ledmotivet på akustisk gitarr för bövelen!). filmen i sig har säkert många här redan sett men om det är någon som lyckats missa den så har man en riktigt fin högtidsstund framför sig. jag satt med ett fånigt leénde på läpparna i 90 minuter. bättre än både cannibal holocaust och house on the edge of the park!

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 28, 2004 22:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Vart hittar man Raro släpp billigast och bäst?

InläggPostat: tis dec 28, 2004 22:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 29, 2004 00:28 Svara med citat
lite synd att extramaterialet på calibro 9 discen saknar engelska subtitles. snabbspolade igenom det mesta innan idag och det verkar onekligen vara riktigt intressanta grejer. en nästan 40 minuter lång di leo dokumentär och en dokumentär om filmen (på nästan en halvtimme om jag inte minns helt fel). innehåller även en tredje dokumentär plus lite annat kul. suck.

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 30, 2004 10:56 Svara med citat
dvdmaniacs recension på la mala ordina/manhunt uppe nu:

http://www.dvdmaniacs.net/Reviews/M-P/manhunt.html

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 04, 2005 20:52 Svara med citat

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 05, 2005 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Nu måste man ju nästan göra en beställning från Raro snart :(

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 11, 2005 00:08 Svara med citat
Har precis kollat på To Be Twenty, fantastiskt film! Lika viktigt Di Leo-släpp som maffiarullarna. Köp köp köp!

InläggPostat: mån jan 17, 2005 20:15 Svara med citat
tilapia skrev:
Har precis kollat på To Be Twenty, fantastiskt film! Lika viktigt Di Leo-släpp som maffiarullarna. Köp köp köp!

mitt ex dök upp idag till slut! peppen är på topp.

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 22, 2005 17:24 Svara med citat
tog mig en titt på to be twenty idag, inte sett filmen innan så det var efterlängtat. gillade den skarpt! håller med, minst lika bra som di leos crime-rullar. kanonutgåva dessutom.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 24, 2005 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
får min to be twenty om någon vecka, mkt spännande.

Raro skulle bli mina favoriter rakt av om de drog igång en hakkorsporr- och en Mattei-collection med väl valda filmer i välförtjänta utgåvor.
sen kunde de ju göra världen en tjänst och släppa om sina Jodorowsky utgåvor i bättre versioner så att jag kan ge mig på dem också.. mkt önsketänkande men ändå.

vad har de för kommande titlar under 2005 hitills?
och ska de släppa Slaughter Hotel som det talades om förut eller var det bara snack?

InläggPostat: tis jan 25, 2005 02:21 Svara med citat
metmask skrev:

Raro skulle bli mina favoriter rakt av om de drog igång en hakkorsporr- och en Mattei-collection med väl valda filmer i välförtjänta utgåvor.

sleazebag! :lol:
jag har fått intrycket av att raro försöker syssla med lite mer "seriös" film (ursäkta ordvalet), visst är t ex di leo filmerna att betrakta som b-filmer av den hemska mainstream-fållan men att dom skulle ge sig på gammal hederlig hakkorsporr har jag svårt att se! det ligger nog mera i x-rateds händer för tillfället.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 25, 2005 15:27 Svara med citat
Peter Neal skrev:
metmask skrev:

sleazebag! :lol:
jag har fått intrycket av att raro försöker syssla med lite mer "seriös" film (ursäkta ordvalet), visst är t ex di leo filmerna att betrakta som b-filmer av den hemska mainstream-fållan men att dom skulle ge sig på gammal hederlig hakkorsporr har jag svårt att se! det ligger nog mera i x-rateds händer för tillfället.

hehe, vi måste värna om den finkulturella smutsen. :)
men jag förstår precis hur du menar, inte artsy-farsty men ändå inte det mest trashiga av de euroalster som skapats av härdade män.
men jag drömer ändå om en värdig Mattei-collection.. en Montefiori-collection skulle sitta riktigt fint det också.

och hur står det till på cyberpunk avdelningen? de har ju släppt Tsukamoto-boxen men allt borde man kunna hoppas på fler fina släpp från denna genre, eller?

och blev det alltså inget med Slaughter Hotel? står i valet och kvalet om jag ska köpa SS-discen, på plussiden är den ju billig men jag har hört att de lyckats ställa till det med ljudet igen.. :|

men håller de stilen och släpper fler obskyra giallos och annat smaskigt så är de ju värda att höja till skyarna iaf, det är de för den delen redan nu.
skulle vara trevligt om de släppte en oklippt och subbad utgåva av Black Belly of the Tarantula.. och varför inte Giallo a Venezia och värdiga utgåvor på alla Martino giallos.
kanske bara önsketänkande, men dröma får man. :)

InläggPostat: tis jan 25, 2005 19:40 Svara med citat
Hoppas verkligen inte att Raro sätter igång och börjar ge ut nunne- och nazisleaze och dylikt. Dom har hittat en bra nisch i att ge ut lite seriösare italienska genrefilmer, och det tycker jag dom ska fortsätta med.

Nån som sett DiLeos Naked Violence än?

InläggPostat: tis jan 25, 2005 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
tilapia skrev:
Hoppas verkligen inte att Raro sätter igång och börjar ge ut nunne- och nazisleaze och dylikt. Dom har hittat en bra nisch i att ge ut lite seriösare italienska genrefilmer, och det tycker jag dom ska fortsätta med.

Håller med, låt X-Rated och Shriek Show stå för nunne och Nazi leveranserna även i fortsättningen!

InläggPostat: ons jan 26, 2005 02:11 Svara med citat
har inte köpt naked violence ännu, det är den enda jag har kvar av di leo discarna nu så.. snart!

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 31, 2005 03:27 Svara med citat
Peter Neal skrev:
har inte köpt naked violence ännu, det är den enda jag har kvar av di leo discarna nu så.. snart!

Den har ju fått lite ljummnare recensioner än dom andra, så man kanske inte ska förvänta sig allt för mycket? Hoppas dom släpper Di Leos "Mr. Scarface" snart, har inte sett den och det var en fröjd att kolla in "Manhunt" och "Calibre 9" med perfekt bild. Ett annat drömsläpp vore Ruggero Deodatos "Waves of lust", har varit nyfiken på den väldigt länge. Kanske inte omöjligt eftersom den verkar passa deras profil och att dom redan släppt några Deodatos...

InläggPostat: mån jan 31, 2005 12:04 Svara med citat
tilapia skrev:
Peter Neal skrev:

Den har ju fått lite ljummnare recensioner än dom andra, så man kanske inte ska förvänta sig allt för mycket? Hoppas dom släpper Di Leos "Mr. Scarface" snart, har inte sett den och det var en fröjd att kolla in "Manhunt" och "Calibre 9" med perfekt bild. Ett annat drömsläpp vore Ruggero Deodatos "Waves of lust", har varit nyfiken på den väldigt länge. Kanske inte omöjligt eftersom den verkar passa deras profil och att dom redan släppt några Deodatos...

mr scarface (the big boss) ska komma förr eller senare!
håller med om waves of lust, vore kul och det känns inte omöjligt alls. bara att hålla tummarna.

Offline Profil
InläggPostat: ons feb 02, 2005 13:04 Svara med citat
tilapia skrev:

jag tycker gott de kan fortsätta på samma spår men även bredda sig lite. så jag håller inte med.
X-rated har för övrigt gett ut allt för lite hakkorsporr och MB sjablar ju lite fram och tillbaka så det vore trevligt om några som kändes mer seriösa också släppte lite. Gestapo's last orgy och Deported Women of the SS Special Section behöver värdiga släpp!

börjar ångra såhär i efterhand att jag inte tog med Naked Violence och Live like a cop, Die like a man i min födelsedagsbeställning..
nåväl, får väl plocka dem senare.

jag skulle gärna se att Raro släppte mer Jodorowsky också, Tusk t.ex. och varför inte lite Arrabal när de ändå håller på, Guernica tree vill jag se på DVD inom en snar framtid, känns tungt att det mest är önsketänkande.
it's hard to be a nissemand..

InläggPostat: tor feb 03, 2005 01:23 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
metmask skrev:

jag skulle gärna se att Raro släppte mer Jodorowsky också, Tusk t.ex. och varför inte lite Arrabal när de ändå håller på, Guernica tree vill jag se på DVD inom en snar framtid, känns tungt att det mest är önsketänkande.
it's hard to be a nissemand..

Håller helt och hållet med om Tree of Guernica. Sen skulle jag inte tacka nej till lite Alain Robbe-Grillet och Andrzej Zulawski (vem skulle t.ex. inte vilja se DVDs av The Third Part of the Night, The Silver Globe, The Devil etc.?) på engelsktextade discar. Kriminellt förbisedda regissörer på DVD (även om Zulawski har fått lite släpp i bland annat Japan utan engelska subs och Possession från AB då förstås...).

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 13, 2005 18:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 11
266 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori