Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  raro video tråd

Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
InläggPostat: tis aug 01, 2006 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Grisen:
Håller med! Jag beställde fem rarofilmer från societydvd i lördags och idag kom paketet! Kanonpriser för att vara i Sverige (150 kr styck cirka), jämför det med vad subdvd tar för sina raro dvds!
Bra service och jag kommer definitivt att handla där igen! Hoppas dock att fler upptäcker sidan så att de kan ta in lite mer titlar.
I helgen ska jag försöka få tid till att se filmerna! (plot of fear och perfume ser jag mest fram emot).

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 01, 2006 13:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8421Ort: Borås, Sweden
Evil Gus skrev:
Grisen:
Håller med! Jag beställde fem rarofilmer från societydvd i lördags och idag kom paketet! Kanonpriser för att vara i Sverige (150 kr styck cirka), jämför det med vad subdvd tar för sina raro dvds!
Bra service och jag kommer definitivt att handla där igen! Hoppas dock att fler upptäcker sidan så att de kan ta in lite mer titlar.
I helgen ska jag försöka få tid till att se filmerna! (plot of fear och perfume ser jag mest fram emot).

Ja det ser ut att kunna bli en intressant sida. Fåtr hålla ögonen öppna där.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 20:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
Bild

Genere: Horror
Status: new
Regia: Mario Gariazzo
Cast: Elvire Audray, Neal Berger
Paese di produzione: Italia
Anno: 1985
Durata: 86 minuti
Etichetta: Raro Video
Audio: Inglese ( 2.0 ), Francese ( 2.0 )
Sottotitoli: Italiano
Codifica: PAL
Colore: colore
Ratio: 1.85:1
Formato: 16:9
N° di dischi: 1
Extra:
º Trailer, Biofilmografie
Commento / Trama:
Catherine, figlia di ricchi proprietari terrieri, residenti in Brasile, conclusi gli studi liceali in Inghilterra, torna dai genitori in occasione del suo diciottesimo compleanno, per trascorrere con loro una vacanza in Amazzonia. Durante un viaggio in barca lungo l'Orinoco, si vede uccidere sotto gli occhi i genitori, subito dopo decapitati da alcuni indios che la raccolgono ferita, la conducono al villaggio dove è sottoposta a sevizie crudeli e venduta all'asta al guerriero Umukai. Il giovane le dimostra inspiegabilmente un singolare rispetto, comprensione e attenzione, consentendole di adattarsi in qualche modo ai selvaggi costumi di quella tribù.... Edizione sottotitolata in italiano.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 09:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Synd att filmen är så tråkig.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
gokudo skrev:

Tja, lite mer cannibal-mumsningar och vilda S&M-lekar, kanske :lol:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 13:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
gokudo skrev:

Håller med, den är verkligen boring! :|

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 04:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Då var det dags för mig att ge mig i kast med Raro´s släpp igen efter missnöjet med Vacanze Per Un Massacro (dålig film, medioker utgåva).

Jag kämpade så till slut ur arslet ur vagnen, löpte över till www.societydvd.se och beställde Live Like A Cop, Die Like A Man och Plot Of Fear.

Är dessa utgåvor av bra kvalité bildmässigt?

"Al Cliver utan skägg är som kaffe utan socker"
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 11:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Raros filmer håller överlag bra kvalitet. Dessutom har du beställt en mycket skön film som du inte lär bli missnöjd med.

För övrigt anser jag att Vacanze Per Un Massacro är en helt okej film och blev inte alls så besviken som du uppenbarligen blev. Det vilar en skön stämning över filmen.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Morpho skrev:
Då var det dags för mig att ge mig i kast med Raro´s släpp igen efter missnöjet med Vacanze Per Un Massacro (dålig film, medioker utgåva).

Jag kämpade så till slut ur arslet ur vagnen, löpte över till www.societydvd.se och beställde Live Like A Cop, Die Like A Man och Plot Of Fear.

Är dessa utgåvor av bra kvalité bildmässigt?

hyfsade. inga av raros bästa släpp. Plot of Fear är väldigt blek i färgerna och engelska ljudspåret distar. Live Like a Cop, Die Like a man är bättre Klart godkänd faktiskt, men inte anamrofisk widescreen, vilket jag tycker är lite synd. koola filmer dock!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 11:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Lyssna på Bazzoni, han är förmodligen bättre på DVD än mig.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 11:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån dec 26, 2005 01:12Inlägg: 1367Ort: Pubesville, Nether Regions
Citera:
Dessutom har du beställt en mycket skön film som du inte lär bli missnöjd med.

Live Like A Cop, Die Like A Man? Den verkar riktigt fet faktiskt. Inte så benhårt inne på Crime men Almost Human var ju klockren rakt igenom så kanske man blir hooked med denna.

Citera:
hyfsade. inga av raros bästa släpp. Plot of Fear är väldigt blek i färgerna och engelska ljudspåret distar. Live Like a Cop, Die Like a man är bättre Klart godkänd faktiskt, men inte anamrofisk widescreen, vilket jag tycker är lite synd. koola filmer dock!

Ok. Ser fram emot dessa.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
raro håller ganska skiftande kvalité tyvärr, har blivit lite sämre på det området med åren men släpper å andra sidan mycket svåra italienska titlar som inget annat dvd-bolag ens skulle ta i med tång. plot of fear är ett ganska medelmåttigt släpp vill jag minnas, men filmen är pärla! live like a cop är ett klockrent släpp i min mening (om man kan leva utan att den är anamorfisk), dessutom en av dom hårdaste snutrullarna någonsin.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 19:55 Svara med citat
Peter Neal skrev:
raro håller ganska skiftande kvalité tyvärr, har blivit lite sämre på det området med åren men släpper å andra sidan mycket svåra italienska titlar som inget annat dvd-bolag ens skulle ta i med tång. plot of fear är ett ganska medelmåttigt släpp vill jag minnas, men filmen är pärla! live like a cop är ett klockrent släpp i min mening (om man kan leva utan att den är anamorfisk), dessutom en av dom hårdaste snutrullarna någonsin.

Synd... att de blir sämre med åren. Borde vara tvärt om, tycker man. Anamorfi eller inte är mig egalt. Vet knappt ens vad fan det är för något. Nån som vill dra en lättfattlig snabbkurs? En annan är ju blott en vanlig dödlig med 21"´s-tv.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Morpho:
Societydvd är skitsnabba och har nästan allt i lager (enligt dem själva), så om du har tur bör du få filmerna redan imorgon! Förövrigt är plot helt ok bildmässigt och det är en riktigt bra giallo! Handlade själv den och 4 andra filmer därifrån för ett par veckor sen och fick dem efter en veckodag! Snacka om service! (endast strange things som har lika bra service bland svenska butiker enligt mig).

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
"A similar anamorphic technique is used to store video on DVD. DVDs using anamorphic widescreen make effective use of the available resolution, as well as allowing a film to automatically expand to fit widescreen television sets. Anamorphic widescreen DVDs store a horizontally squeezed picture to make more optimal use of vertical resolution by avoiding or decreasing wasted lines on the black letterboxing bars. Sources that are close to 16:9 can be transferred to DVD taking up the entire 16:9 frame with no wasted space. However, sources that are wider than 16:9, such as 1.85:1 or 2.39:1 video, must still be letterboxed into the 16:9 frame with varying amounts of black bars."

Allt du vill veta om anamorfisk widescreen, och lite till:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anamorphic

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 20:47 Svara med citat
Evil Gus skrev:
Morpho:
Societydvd är skitsnabba och har nästan allt i lager (enligt dem själva), så om du har tur bör du få filmerna redan imorgon! Förövrigt är plot helt ok bildmässigt och det är en riktigt bra giallo! Handlade själv den och 4 andra filmer därifrån för ett par veckor sen och fick dem efter en veckodag! Snacka om service! (endast strange things som har lika bra service bland svenska butiker enligt mig).

De hade inte Plot Of Fear inne tyvärr, men han skickade Live Like A Cop, Die Like A Man, så lovade han att skicka Plot... när den kom in i lager igen. Raro hade gett besked om att han skulle få nya ex nu i dagarna men de är tydligen lite sega på leveranspunkten. Beställde, t.ex. Vacanze per Un Massacro av Subdvd för ett tag sen och fick vänta flera månader innan den trillade ned i brevlådan.

Strange Things är bäst i sverige... hittills.

Bazzoni: Tack! Ska läsa på ordentligt. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 15, 2006 20:51 Svara med citat
Bazzoni: Techno-mumbo-jumbo :shock: (Men jag tror jag förstod det mesta :? )

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 17, 2006 09:20 Svara med citat
Kommer snart (när lönen kommer) att köpa lite ytterligare titlar från raro och jag funderar på 3 stycken, Manhunt,Milano calibre 9 samt Live like a cop die like a man! Vilken/vilka bör jag ha!

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 17, 2006 09:28 Svara med citat
Själv har jag alla tre du nämnde och tycker de bör finnas i en välsorterad samling. Ska du bara ha en så kanske Live like a cop... är den du ska ha.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 17, 2006 10:18 Svara med citat
"essential raro":
live like a cop, die like a man
young, violent & dangerous
to be twenty
calibre 9
big boss
manhunt
rulers of the city
kidnap syndicate
waves of lust

sen finns det väl åtminstonde 5 titlar till som är ett MÅSTE i italo-samlingen enligt mig men börja med dom här 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 17, 2006 12:19 Svara med citat
Peter neal:
Har 5 st raro dvds däribland waves of lust som är en höjdare! Har dock ingen av de övriga du listade men kommer köpa upp en del av dessa! Måste också slå ett slag för plot of fear och perfume, två utmärkta giallos!
Vid löning beställer jag nog fem till! Definitivt live like a cop och kanske manhunt.

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 30, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm
Kommer i november i engelsk-vänlig version, verkar dock lite onödigt då de redan gett ut filmen tidigare under etiketten Minerva Pictures:

Bild

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 30, 2006 20:36 Svara med citat
Åhhh, men den är så välkommen så. En köpare har de här iaf :D

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 02, 2006 12:33 Svara med citat
De senaste veckorna har fyra friska Raro-släpp landad i brevlådan.
Loaded guns
Rulers of the city
Young, violent and desperate
Kidnap syndicate

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 02, 2006 23:58 Svara med citat
Hellbender skrev:
De senaste veckorna har fyra friska Raro-släpp landad i brevlådan.
Loaded guns
Rulers of the city
Young, violent and desperate
Kidnap syndicate

bra köp, speciellt young, violent and desperate är helt lysande!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 9 av 11
266 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori