Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Horsecreek Entertainment

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: fre mar 03, 2006 14:34 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Titta vad jag snubblade över idag när jag surfade runt lite. Horse Creek Entertainment har en egen hemsida. :lol: :wink:

http://www.h-c-e.se

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 14:40 Svara med citat
Hittade bla. även detta --> http://www.h-c-e.se/utgivna01.asp?bokstav=N

Jag hade för mig att det var SF som ägde rättigheterna till Night, Dawn och Day. Men HC kanske har fått ta över?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
megalodon!

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 14:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
SLL skrev:

Jag hade för mig att det var SF som ägde rättigheterna till Night, Dawn och Day. Men HC kanske har fått ta över?

Hemsidelänken finns här någon annanstans :D

Och det är inget brott att släppa Night of the living dead.

Vem som helst får släppa just den filmen, filmen är public domain.

InläggPostat: fre mar 03, 2006 14:50 Svara med citat
Skrik skrev:
SLL skrev:

Oki, visste inte om att någon redan hunnit före. Tack för infon ang. Night, gäller detta även dom två andra filmerna? Dawn och Day?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
SLL skrev:
Skrik skrev:
SLL skrev:

Oki, visste inte om att någon redan hunnit före. Tack för infon ang. Night, gäller detta även dom två andra filmerna? Dawn och Day?

Nej

InläggPostat: fre mar 03, 2006 16:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
SLL skrev:

SF äger väl rättigheterna till "30th anniversary edition" av Night? Det där som "Horsecrap" :wink: släppt borde väl vara originalutgåvan?

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 17:29 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 18, 2005 13:14Inlägg: 403
De har gett ut (skall ge??) Paprika.

Den filmen finns väl inte oklippt (officiellt) på DVD? Den japanska har väl förmodligen optisk censur...

Har dock sett den uncut på ngn kinesisk DVD, men vet ej om det var bootleg eller inte...

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 03, 2006 17:30 Svara med citat
Alexander skrev:
SLL skrev:

SF äger väl rättigheterna till "30th anniversary edition" av Night? Det där som "Horsecrap" :wink: släppt borde väl vara originalutgåvan?

SF äger 30th, HC är originalet

InläggPostat: fre mar 03, 2006 21:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Ingen äger rättigheterna till originalversionen av Night of the Living Dead... det är så kallad public domain, och finns därför att ladda ner lagligt från http://www.archive.org/

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 04, 2006 18:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Detta var nog det roligaste hitintills...
http://www.h-c-e.se/MerInfo.asp?FilmIdNr=136
Citera:
"Tack, för att jag hittade denna film"
"En film att se om,om, igen och igen"
"En film som har allt... Kärlek, Passion, Lycka- Feeling good"

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 04, 2006 18:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
av klassen på filmerna att dömma skulle man kunna tro att horsecreek har tagit över atlantics gamla marknad helt nu när sistnämnda börjat ge ut "fin" film. kommer säkerligen dyka upp en hel del guldkorn framöver!

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 04, 2006 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Hoppas går ju alltid :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 05, 2006 09:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hoppet är det sista som överger kannibalen! :mrgreen:

InläggPostat: ons apr 05, 2006 10:36 Svara med citat
venom och megalodon finns ju redan. bland alla amerikanska dussinfilmer kommer det garanterat att leta sig några höjdpunkter till.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 13, 2006 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Bolagets chief heter visst Saffet Caglar, och är även kebaberia-ägare i Uppsala.

Kanske dags att börja flame-mail-bomba honom så han lägger ner sin sunkiga verksamhet. :jason:

InläggPostat: ons jun 14, 2006 14:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
rageman skrev:
Bolagets chief heter visst Saffet Caglar, och är även kebaberia-ägare i Uppsala.

Kanske dags att börja flame-mail-bomba honom så han lägger ner sin sunkiga verksamhet. :jason:

Hoppas hans kebab har bättre kvalitet än hans filmer.

InläggPostat: ons jun 14, 2006 14:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Förmodligen är kebaberna klippta, felstavade samtidigt som de lider av dålig bild och ljudkvalite! 8)

InläggPostat: ons jun 14, 2006 15:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
jolli skrev:
Men utgåvorna tar snabbt slut i lager på tex discshop, så någon måste köpa dem. Och jag kan inte sluta hoppas på att utgåvorna kanske till och med blir lite bättre med tiden. Själv är jag sugen på Aenigma. Någon som vågar erkänna att dom köpt den och kanske kan uttala sig om klipp och kvalité på utgåvan? Eller så kanske jag helt enkelt får köpa en bättre utgåva av filmen..

jag har inte sett HoH/HC -utgåvan, bara Holländska rentaln, men filmen minns jag som ganska okej. tycker klart du ska sikta på ett riktigt släpp i stället om du är Fulci-fan. 8)

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 14, 2006 17:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
jolli skrev:
Men utgåvorna tar snabbt slut i lager på tex discshop, så någon måste köpa dem. Och jag kan inte sluta hoppas på att utgåvorna kanske till och med blir lite bättre med tiden. Själv är jag sugen på Aenigma. Någon som vågar erkänna att dom köpt den och kanske kan uttala sig om klipp och kvalité på utgåvan? Eller så kanske jag helt enkelt får köpa en bättre utgåva av filmen..

(Vet inte när du skrev eller om du fått svar jolli, kopierade Bazzonis inlägg :wink:)

Hyrde en tid tillbaka HoH/HCs utgåva av AEnigma -- Den är oklippt, men bilden är 4:3 och riktigt dålig, fast värst av allt är nog avsaknaden av chapters... :twisted:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 15, 2006 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
mamoulian skrev:
jolli skrev:

(Vet inte när du skrev eller om du fått svar jolli, kopierade Bazzonis inlägg :wink:)

Hyrde en tid tillbaka HoH/HCs utgåva av AEnigma -- Den är oklippt, men bilden är 4:3 och riktigt dålig, fast värst av allt är nog avsaknaden av chapters... :twisted:

Fast filmen är nog ännu sämre än utgåvan!

InläggPostat: tor jun 15, 2006 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8422Ort: Borås, Sweden
mamoulian skrev:
jolli skrev:

Okej, tack..

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 25, 2006 14:11 Svara med citat
Såg för några dagar sedan att Horse Creek Entertainment satsar på att hyra ut film över nätet via http://www.hometv.se/Vod/hometv.aspx :lol:

Dock vet jag inte om det funkar något vidare för då jag kollade in sidan verkade det som om ingenting fungerade som det skulle. Å andra sidan har jag aldrig haft avsikt att ge bort mina pengar för deras undermåliga produkter.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 25, 2006 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Jag önskar att de bara kunde gå och lägga sig.
För att aldrig mer resa sig igen... :jason:

InläggPostat: lör nov 17, 2007 20:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5274Ort: Sölvesborg
Det enda av Horscreek jag har sett dom har bra kvalité+oklippt är Return of the living dead 3, Manhattan baby och Dinner with the vampire.
Resten är helt och hållet vhsrip om jag inte har fel, dom flesta sönderklippta med, exempel: Toolbox murders, Zombie flesh eaters, Blood for dracula, Flesh for frankenstein, Off Ballance, New york ripper och City of the living dead.
Extremt onödigt att släppa vhsrips på filmer som redan finns på dvd med toppenkvalité, men att släppa sällsynta Mats Helge-rullar är dock ren kulturgärning även om kvalitén suger, man kan ju inte få tag på dom filmerna annars över huvud taget. Så tack vare dom kan man i alla fall få tag på Jagad i underjorden, Russian ninja och Ninja mission enkelt för en billig peng i både mataffärer och på discshop 8)
Synd att dom inte släppte mer Mats Helge.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
162 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori