Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  X-Rated tråd

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: sön jan 15, 2006 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Detta inlägg är ändrat så att den fungerar som en information på kommande släpp från X-Rated.
Jag har dock behållit ursprungligt inlägg.

Någon som vet hur släppen generellt sett är på tyska X-Rated?
Jag vet att det på vissa är tvångstext på tyska fast talet är tack och lov på engelska!
Jag tycker deras boxar är snygga och så har de ju en hel del intressanta titlar

Senast redigerad av Hellbender tor jan 19, 2006 09:44, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 15, 2006 18:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
PM!

InläggPostat: sön jan 15, 2006 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag har väl plöjt igenom 10-15 olika utgåvor och ingen av utgåvorna har väl direkt hållt Criterion/Blue Underground klass, men dom har bemödat sig med att släppa en hel del obskyrt i helt okej utgåvor (Inget märkvärdigt, men klart bättre än vhs-rippar iaf). Omslagen är garanterat upphetsande, och bara det gör det värt att köpa X-Rateds´s släpp. :wink: Vissa utgåvor är tvångstextade, eller har en irriterande varningstext när man kollar med Engelskt ljud, andra utgåvor har inga påtvingade textremsor...

InläggPostat: sön jan 15, 2006 19:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Själv har jag bara 3 stycken X-rated: Ghosthouse, Die Grotte der vergessenen Leichen (Night Evelyn Came Out of Her Grave) och Der Tod wartet in Venedig (Phantom of Death) och de är helt ok utgåvor med engelskt och tyskt ljudspår utan subs.

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 15, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Almost Human skrev:
Jag har väl plöjt igenom 10-15 olika utgåvor och ingen av utgåvorna har väl direkt hållt Criterion/Blue Underground klass, men dom har bemödat sig med att släppa en hel del obskyrt i helt okej utgåvor (Inget märkvärdigt, men klart bättre än vhs-rippar iaf). Omslagen är garanterat upphetsande, och bara det gör det värt att köpa X-Rateds´s släpp. :wink: Vissa utgåvor är tvångstextade, eller har en irriterande varningstext när man kollar med Engelskt ljud, andra utgåvor har inga påtvingade textremsor...

Skulle du alltså rekommendera X-Rated köp?
Som du säger en del obsyra släpp och pmslag att dregla över. Är det då värt investeringen i sig? Eller ska man helt enkelt se sig om efter andra släpp?

Tänk en hylla med alla X-Rated-släppen, vackert!
Men jag kan ju tyvärr inte köpa på mig filmerna bara för omslaget!

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 15, 2006 19:57 Svara med citat
hmm, känns det inte en aningen bootleg om x-rateds dvder? visst de är ju riktiga dvds.. men jag tvivlar ganska starkt på att de har rättigheter till allt de släpper, att de bytt namn två gånger tyder väl om inte annat på det.

InläggPostat: sön jan 15, 2006 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Det är knappast bootleg klass på deras utgåvor. Ta bara Schoolgirl killer, enormt impad över den utgåvan faktiskt.

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 15, 2006 21:15 Svara med citat
nej men jag menar inte bootleg som i bootleg, jag menar snarare att deras släpp inte direkt känns oficiella av det jag läst om många (som faktiskt har kvalitet närmare bootleg) t.ex Sister Emanuelle.

InläggPostat: sön jan 15, 2006 23:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Typiskt, och i min mening rättvist, citat ur en recension av en X-rated-disc:

"Death Carries a Cane arrives on DVD in completely unimpressive fashion from the ever unreliable X-Rated Kult DVD, whose attitude seems to be of the "anything goes" variety, frequently releasing DVDs that range from below average to nearly unwatchable. "

:lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 02:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
x-rated är ojämna tyvärr, en del släpp är kanon menas andra suger hårt, (Strip nude for your killer, engleska ljudspåret låter som en master från 1200 talet) ta däremot La fille de dracula, har inget att klaga på där. (franco släppen e fina överlag)

Ett tips är ju att besöka dtm.at forumet, där postas alla framtida x-rated släpp, med specs och bilder på transfer mm.

namnbyten beror som jag fatta det via forumet på konka probs, det senaste namnbytet dock vettifan...har retat upp en del samlare då ryggen har ändrats en del :) X-NK heter numera X-Gabu.

InläggPostat: mån jan 16, 2006 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
jag gillar att dom försöker prångla ut lite mer svår film än bara det gamla vanliga köret (även om det är lite motsägelsefullt i och med deras senaste relativt ointressanta giallo-släpp), att kvalitén sällan är 100% gör inte SÅ mycket på det stora hela. man kunde se mellan fingrarna över att strip nude hade väldigt risigt ljud när den kom eftersom man aldrig trodde att man skulle få se den på dvd överhuvudtaget och detsamma gällde den lite märkliga bilden på the case of the scorpions tail till exempel. jag tycker att dom verkar göra så gott dom kan (med vad jag anar ganska så små medel, vilket dom otaliga konkurs-ryktena på sätt och vis bekräftar!) och låter kärleken till filmen i sig räcka långt.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 12:01 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Peter Neal skrev:
jag gillar att dom försöker prångla ut lite mer svår film än bara det gamla vanliga köret (även om det är lite motsägelsefullt i och med deras senaste relativt ointressanta giallo-släpp), att kvalitén sällan är 100% gör inte SÅ mycket på det stora hela. man kunde se mellan fingrarna över att strip nude hade väldigt risigt ljud när den kom eftersom man aldrig trodde att man skulle få se den på dvd överhuvudtaget och detsamma gällde den lite märkliga bilden på the case of the scorpions tail till exempel. jag tycker att dom verkar göra så gott dom kan (med vad jag anar ganska så små medel, vilket dom otaliga konkurs-ryktena på sätt och vis bekräftar!) och låter kärleken till filmen i sig räcka långt.

Väl valda ord! Tycker filnördar har en tendens att bli riktigt småsint petiga ibland, man får väl vara glad att en liten grupp tyska galningar ger ut dom här extremt smala filmerna så bra dom kan under förutsättningarna.

InläggPostat: mån jan 16, 2006 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
tilapia skrev:
Väl valda ord! Tycker filnördar har en tendens att bli riktigt småsint petiga ibland, man får väl vara glad att en liten grupp tyska galningar ger ut dom här extremt smala filmerna så bra dom kan under förutsättningarna.

Jag kan inte påstå att det är småsint att inte vilja bli blåst på sina surt förvärvade pengar. Med din logik skulle man i princip vara nöjd med HoH, som förövrigt är sjukt mycket billigare än x-rated. Det håller ju inte. Hellre ingen utgåva än en usel utgåva tycker jag, det är ju trots allt 2006. Det är förövrigt typiskt för bootleggers att deras utgåvor håller olika klass, och det tyder snarast på att x-rated (eller x-guba eller vad fan de heter numera) roffar åt sig jobb som andra gjort än att de har en egen hårt arbetande kvalitetskontroll. Jag säger sitt i båten, det kommer bra släpp förr eller senare. trist då att behöva sitta med en hylla full med halvbootade onjutbara discar med abnorma boxar. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 14:38 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Luigi Bazzoni skrev:
tilapia skrev:

Jag kan inte påstå att det är småsint att inte vilja bli blåst på sina surt förvärvade pengar. Med din logik skulle man i princip vara nöjd med HoH, som förövrigt är sjukt mycket billigare än x-rated. Det håller ju inte. Hellre ingen utgåva än en usel utgåva tycker jag, det är ju trots allt 2006. Det är förövrigt typiskt för bootleggers att deras utgåvor håller olika klass, och det tyder snarast på att x-rated (eller x-guba eller vad fan de heter numera) roffar åt sig jobb som andra gjort än att de har en egen hårt arbetande kvalitetskontroll. Jag säger sitt i båten, det kommer bra släpp förr eller senare. trist då att behöva sitta med en hylla full med halvbootade onjutbara discar med abnorma boxar. :lol:

Men man kan ju inte jämföra X-Rated med HoH! HoH-utgåvorna är ju rena bootlegs med prints tagna från gamla VHS-kassetter eller snodda från andra dvd-släpp. Vill man se filmerna i HoH-katalogen finns det ju dessutom många bättre utgåvor både på VHS och DVD. Är man inte medveten om detta när man köper dom blir man helt klart blåst. Dom X-Rated discarna jag sett har hållt okej till bra kvalitét och de flesta har vart väldigt smala filmer (dessutom föredömligt packeterade, tycker själv dom abnorma boxarna är svinsnygga!). Mig veterligen är det oficiella utgåvor. Man måste ju vara lite realistisk, det går inte att begära Criterion-kvalitét på någon gammal bortglömd snuskrulle som kanske tvåtusen personer är intresserade av att köpa. Tror knappast ens det är möjligt i många fall, det saknas ju ordentligt material till en massa filmer. Vad man kanske kan kräva är att bolagen försöker hitta så bra material de kan under omständigheterna och inte släpper ifrån sig utgåvor de vet är skit (undantag ges för "förlorade" filmer, typ Francos Nightmares Come at Night). Så länge bolagen gjort sitt bästa, undvikit onödiga misstag och håller kvalitét som överträffar gamla VHS-utgåvor så kan jag överväga inköp. Ser mycket hellre en halvokej utgåva av en intressant film än inte alls!

InläggPostat: mån jan 16, 2006 14:58 Svara med citat
tilapia skrev:
Men man kan ju inte jämföra X-Rated med HoH! HoH-utgåvorna är ju rena bootlegs med prints tagna från gamla VHS-kassetter eller snodda från andra dvd-släpp. Vill man se filmerna i HoH-katalogen finns det ju dessutom många bättre utgåvor både på VHS och DVD. Är man inte medveten om detta när man köper dom blir man helt klart blåst. Dom X-Rated discarna jag sett har hållt okej till bra kvalitét och de flesta har vart väldigt smala filmer (dessutom föredömligt packeterade, tycker själv dom abnorma boxarna är svinsnygga!). Mig veterligen är det oficiella utgåvor. Man måste ju vara lite realistisk, det går inte att begära Criterion-kvalitét på någon gammal bortglömd snuskrulle som kanske tvåtusen personer är intresserade av att köpa. Tror knappast ens det är möjligt i många fall, det saknas ju ordentligt material till en massa filmer. Vad man kanske kan kräva är att bolagen försöker hitta så bra material de kan under omständigheterna och inte släpper ifrån sig utgåvor de vet är skit (undantag ges för "förlorade" filmer, typ Francos Nightmares Come at Night). Så länge bolagen gjort sitt bästa, undvikit onödiga misstag och håller kvalitét som överträffar gamla VHS-utgåvor så kan jag överväga inköp. Ser mycket hellre en halvokej utgåva av en intressant film än inte alls!

men vaddå? en utgåva där det saknas ordentligt material är väl per definition en dålig utgåva? (sen kan man/du ju tycka att en dålig utgåva är intressant ändå och det är ju en poäng, även om jag inte håller med om den personligen.) Jag måste säga att du har stort förtroende för bolagen. själv är jag nog mer cynisk. i många fall handlar dåliga utgåvor om att tjäna pengar snarare än att det inte går att hitta bättre material. Jämför engelska ljudspåren på x-rated och BUs utgåvor av Strip Nude tex... Det är naturligtvis så att x-rated la in det helt medvetna om att det inte går att lyssna på för de vet att de säljer till engelsktalande via internet som inte kan höra ljudspåret i förväg. Tråkigt tyckte i allafall jag det var när den damp ner på hallmattan helt onjutbar. Och visst är det bootlegs (och jag menar inte att moralisera), eller snarare så att de väljer filmer där det är otydligt var rättigheterna finns. som EC gjort också vid några tillfällen om jag minns rätt. Ingen av x-ratedutgåvorna har väl sånt där ISBN eller motsvarande. Men ge mig gärna en kontaktadress och ett nummer så hör jag efter med dem om de har rättigheter för allt de ger ut. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Att x-rated skulle vara ett bootleg företag är lite att ta i tycker jag, om man ska klaga på bolag finns det en rejäl näve bolag som man kan spotta på, Shriek show... Just before dawn släppet räknas väl som total rip off, en master som ser ut som en 3 generations vhs kopia, lägg därtill att den är nerklippt, så ja..

X-rated är inte ett bolag som ser världens som sin marknad, utan Tyskland, Österike..så att engelska ljudspår får låg prio, och att engelska subs inte finns alltid är ju inte så konstigt, dom har blivit bättre dock.

Sitter inte och lovprisar x-rated som bolag numero uno, men tycker att x-rated gör ett bra jobb på vissa utgåvor..och ett mindre bra jobb på en del andra, som så många andra bolag.

InläggPostat: mån jan 16, 2006 18:17 Svara med citat
3armedman skrev:
Att x-rated skulle vara ett bootleg företag är lite att ta i tycker jag, om man ska klaga på bolag finns det en rejäl näve bolag som man kan spotta på, Shriek show... Just before dawn släppet räknas väl som total rip off, en master som ser ut som en 3 generations vhs kopia, lägg därtill att den är nerklippt, så ja..

X-rated är inte ett bolag som ser världens som sin marknad, utan Tyskland, Österike..så att engelska ljudspår får låg prio, och att engelska subs inte finns alltid är ju inte så konstigt, dom har blivit bättre dock.

Sitter inte och lovprisar x-rated som bolag numero uno, men tycker att x-rated gör ett bra jobb på vissa utgåvor..och ett mindre bra jobb på en del andra, som så många andra bolag.

Om det är bootlegs eller inte har inget med kvalitet eller tycke att göra, antingen är det officiella släpp på licens eller vid undantagsfall egna ägda rättigheter, eller så är det bootlegs, helt enkelt.

Låg prio på engelskt ljudspår? sälj inte dvdn med engelskt ljudspår då. Och i det här fallet hadlar det inte om låg prio utan om blatant ripoff, på det ljudspåret går ju inte att höra vad folk säger. Helt poänglöst för mig som betalar dyra pengar. Gagnar bara bolaget som de facto säljer till engelskspråkiga köpare men inte behöver lägga några pengar på det ljudspåret.

Jag måste säga att det är märkligt hur naivt inställda många är till dvdbolagen, som om dom gör oss en tjänst när dom (oavsätt vilket bolag) ger ut en dvd. :|

jaja. nog om detta nu. Hellbender har nog fått sitt svar. X-rateds utgåvor är diskutabla. 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 18:34 Svara med citat
Det blev visst en liten diskussion om X-rateds släpp. :)
Nåja som sagt, jag förstår på diskussionen att det finns bra och mindre bra släpp. Jag kan dock inte släppa tanken på att det vore snyggt med en komplett samling i hyllan. :?
Nåja, det är dyra pengar i onödan känns det som.

Varför har de förresten släppt några av titlarna med två eller tre olika omslag?
Är det olika versioner, eller är det helt enkelt för att lura på oss samlare flera exemplar av samma film än vad vi behöver?

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 18:43 Svara med citat
Hellbender skrev:
Nåja som sagt, jag förstår på diskussionen att det finns bra och mindre bra släpp. Jag kan dock inte släppa tanken på att det vore snyggt med en komplett samling i hyllan. :?

Varför har de förresten släppt några av titlarna med två eller tre olika omslag?
Är det olika versioner, eller är det helt enkelt för att lura på oss samlare flera exemplar av samma film än vad vi behöver?

:)

välj det du tycker är finast, skiljer ingenting på utgåvorna.

InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:05 Svara med citat
Hellbender skrev:

Lägg samman två citat ur det du skrev så har du svaret! 8)

"Jag kan dock inte släppa tanken på att det vore snyggt med en komplett samling i hyllan" och "Varför har de förresten släppt några av titlarna med två eller tre olika omslag?"

Ocker! :wink:

Väldigt vanligt i skivbranschen när man vill sälja mer av en singel tex. olika omslag eller olika b-sidor så fansen köper fler än ett ex av samma singel.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
Luigi Bazzoni skrev:
Jag måste säga att det är märkligt hur naivt inställda många är till dvdbolagen, som om dom gör oss en tjänst när dom (oavsätt vilket bolag) ger ut en dvd. :|

well, är det inte hundra gånger naivare att dra alla dvdbolag över samma kam? det där gamla gråa tankesättet att allt konstruktivt som görs (i detta fall inom media/film) enbart drivs av ett direkt vinstsyfte = *gäääsp*. kommer aldrig någonsin att gå med på det.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:30 Svara med citat
Luigi Bazzoni skrev:
Lägg samman två citat ur det du skrev så har du svaret! 8)

"Jag kan dock inte släppa tanken på att det vore snyggt med en komplett samling i hyllan" och "Varför har de förresten släppt några av titlarna med två eller tre olika omslag?"

Ocker! :wink:

Väldigt vanligt i skivbranschen när man vill sälja mer av en singel tex. olika omslag eller olika b-sidor så fansen köper fler än ett ex av samma singel.

tja, jag har extremt svårt att se att någon skulle köpa samtliga 3 olika omslags-versioner av en film som death carries a cane (eller hur många det nu finns), så den kommersiella biten känns inte ens speciellt intressant i sammanhanget. för sjutton gubbar, hur många ex tror du dom säljer av en sådan smal titel överhuvudtaget? att släppa 3 olika omslag av vissa filmer av den här typen känns mest idiotiskt, men givetvis kul med lite valmöjlighet för oss som har fastnat i träsket. hörde jag något om konkurs?

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Peter Neal skrev:
Luigi Bazzoni skrev:

well, är det inte hundra gånger naivare att dra alla dvdbolag över samma kam? det där gamla gråa tankesättet att allt konstruktivt som görs (i detta fall inom media/film) enbart drivs av ett direkt vinstsyfte = *gäääsp*. kommer aldrig någonsin att gå med på det.

Mondo Macabro är nog mitt eget favoritexempel på bolag som knappast skapats i vinstsyfte, utan är mer intresserade av att glädja riktiga kultälskar som oss alla på forumet. Sen finns det ju naturligtvis fler...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:36 Svara med citat
mamoulian skrev:
Mondo Macabro är nog mitt eget favoritexempel på bolag som knappast skapats i vinstsyfte, utan är mer intresserade av att glädja riktiga kultälskar som oss alla på forumet. Sen finns det ju naturligtvis fler...

precis! finns massor med exempel... många av dom här bolagen drivs ju dessutom av folk som själva sysslar med smalare film. min poäng var väl annars att ingen blir miljonär på att släppa filmer som killer crocodile och for your height only.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 16, 2006 19:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
You got the point Peter!
Luigi Bazzoni, du kan hata X-rated , men som sagt dem släpper många utgåvor på udda film innan dem alls kommer simmande till den amerikanska kusten, åt andra hand de siktar sig mer åt den tysktalande fan.
Det är samma sak med spaghetti-westerns, det finns säkert 100 titlar släppta på dvd i Tyskland med bara tysk eller italiensk tal (ger. subs). Det finns bättre marknad för de filmerna där än i övrigt Europa och USA.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
109 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori