Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Ris & Ros!

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Nästa
InläggPostat: tis maj 31, 2005 07:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8078Ort: Borås, Sweden
När man byter, köper och säljer filmer med personer här på forumet så fungerar det oftast väldigt enkelt och smidigt, medans det ibland inte fungerar alls. Filmer som aldrig skickas, repiga skivor, söndriga fodral, problem med betalningar och liknande. Man tar alltid en liten risk vid sådana här affärer. Så vad kan man göra åt saken? Man kan alltid höra sig för på forumet om någon annan har gjort affärer med den man vill byta, köpa eller sälja med. Fast vi är många här på forumet och sådan information kan bli svår att få tag i. Kan man istället gå ut och skriva, tex i denna tråden, vilka man gör affärer med och vad som går smidigt och tvärt om. Nästan lite ris och ros utan att vara taskig mot personer. Bara ärlig. Ser man till att genomföra affärer lätt och smidigt så får man ros och slarvar man, skickar repiga dvdskivor och liknande så får man ris. Vad tror ni?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 07:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Jag har nog inte gjort så många affärer här... Vad jag kan komma på nu är ett spel-mot-Ittenbach-box med ZombieFace som gick utmärkt, han tyckte även att han tog lite för lång tid på sig så jag fick två bonusfilmer. :)
ZombieFace = OK!
Bra tråd!

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1069Ort: Kragerø, Norway
En utmerket idè. Selv kjøpte jeg filmer her av en kar her inne (jeg skal ikke nevne navn) for litt over 400,- (norske kroner) og fikk dem aldri. :cry:

InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Nerd: Låter trist... Är det länge sedan?

Jolli: Bra idé! :)

InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8078Ort: Borås, Sweden
NerdofHorror skrev:
En utmerket idè. Selv kjøpte jeg filmer her av en kar her inne (jeg skal ikke nevne navn) for litt over 400,- (norske kroner) og fikk dem aldri. :cry:

Ja och då är frågan om man ska låta bli att gå ut med namnet? Det är inte mer än rätt att andra på forumet ska veta vilka man kan lita på anser jag. Nu säger jag inte att det är så i just detta fallet, men det kanske finns andra som också har blivit av med pengar så. Vet jag vilka som det har varit problem med så kan jag själv låta bli att göra affärer med honom/henne.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Man ska dock inte gå ut med det fullständiga namnet, utan användarnamn isåfall. Och jag håller med Jolli, vi bör underätta varandra vilka som är och inte är att lita på.

Givetvis så får man en chans att bemöta kritiken och förklara sig, jag har då sällan stött på oärliga på forumen (dvd forum och här) och då ska ni veta att jag har gjort en hel del affärer. :wink:

Senast redigerad av Inglorious Bastard tis maj 31, 2005 08:30, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 13, 2003 16:53Inlägg: 1069Ort: Kragerø, Norway
Ja, det er en liten problemstilling det der. Dette skjedde for ca. ett halvt år siden, og lang tid har gått. Jeg tror at andre som har handlet med vedkommende har hatt gode erfaringer, så jeg vet ikke helt om jeg skal avsløre hvem det er.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:28 Svara med citat
Almost Human skrev:
Man ska dock inte gå ut med det fullständiga namnet, utan användarnamn isåfall. Och jag håller med Jolli, vi bör underätta varandra vilka som är och inte är att lita på.

Givetvis så får man en chans att bemöta kritiken och förklara sig, jag har då sällan stött på oärliga på forumen (dvd forum och här) och då ska i veta att jag har gjort en hel del affärer. :wink:

Ja användarnamn isåfall. Sen vilken kvalité tex dvdfilmen man köper eller byter till sig är i är otroligt viktigt tycker jag. Det behöver inte handla om att vara oärlig utan bara att man inte fattar att filmer man byter eller säljer ska vara i fin kvalité och om annat så får man säga det. Tex två små repor på fodralet. Då vet man om skadorna fanns innan eller om dom tillkom i posten. Jag har tex bytt till mig dvdfilmer där skivan är jätterepig och filmen hackar och ibland har jag fått vänta på filmer i flera veckor.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:32 Svara med citat
NerdofHorror skrev:
Ja, det er en liten problemstilling det der. Dette skjedde for ca. ett halvt år siden, og lang tid har gått. Jeg tror at andre som har handlet med vedkommende har hatt gode erfaringer, så jeg vet ikke helt om jeg skal avsløre hvem det er.

Jag håller med om att det är en knivig situation...
Jag skulle nog behållt namnet för mig själv, tror jag!

InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:43 Svara med citat
Mens skrev:
Jag har nog inte gjort så många affärer här... Vad jag kan komma på nu är ett spel-mot-Ittenbach-box med ZombieFace som gick utmärkt, han tyckte även att han tog lite för lång tid på sig så jag fick två bonusfilmer. :)
ZombieFace = OK!
Bra tråd!

Så Zombieface har visat hur ett byta ska gå till. Jag har också genomfört smidigt byte med honom. Så Ros till honom!
En annan som jag gjorde byte med glömde bort att skicka filmen till mig så efter nån vecka fick jag påminna honom för att där efter få vänta ytterligare några veckor, och han lovade att skicka med en extra film men det gjorde han inte. Istället fick jag bara filmen jag väntade på, full av repor.. :( Jag har verkligen lust att gå ut med hans namn.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 08:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Gör det, du skapade ju tråden med det syftet. 8)

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 09:03 Svara med citat
Jag tror personligen att "ris"-delen bara skapar konflikter och bråk. Det är bättre att helt enkelt sätta ut "ros" när man är nöjd med affären och låta bli annars. Alla kan göra misstag.

Den enda gången jag tycker man kan sätta ut namn/nick är när personen uppenbarligen lurat en och inte skickar nån film eller liknande - vilket jag aldrig varit med om för övrigt.

Jag tror det kan bli väldigt luddigt vad som är fel eller inte. T ex så köpte jag en inplastad dvd av en kille, Double Vision, men när jag sprättade den så fungerade den inte - men jag skulle aldrig få för mig att klaga eller tvinga honom att byta eftersom han omöjligen kunde veta att det var fel på skivan. Jag förlorade väl 70-80 kr där, men det är en smäll ma får ta.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 09:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
ZombieFace= Fått hälften än så länge och är nöjd. Han gjorde klart för mig att jag skulle få dom i 2 paket och det andra lite senare.

Alla affärer jag gjort här har fungerat kanon.
Bara blivit lurad 2 gånger på Tradera. En hyrDVD som såg ut som skit och en pirat från Thailand. Hon som sålde pirat fick ersätta mig plus mitt eget porto för att retunera den. Hon fick betala portot och avgiften på Tradera helt i onödan. :twisted:

NerdofHorror, ingen förklaring till varför du inte fick filmen?

Sunt förnuft och säljarens möjlighet att försvara sig på forumet borde räcka för att få något sånt här att fungera. Men då gäller det rena bluff och båg affärer som fredzilla skriver. Tror inte att det behöver bli mycket gnäll på andra. Att affärer tar lite tid får man räkna med.
Men om man måste skicka påminelse efter påminelse känns lite jobbigt.
En del hoppas väl att man ska ge upp.

Går det bra att varna för riktigt oseriösa säljare på Tradera och ebay också i så fall?

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 10:32 Svara med citat
Jeg fikk ikke filmene fordi selgeren glemte å skrive "Norge" på pakken, slik man må gjøre hver gang man skal sende utenlands. I tillegg skrev ikke vedkommende på avsenderen slik at pakken aldri kom i retur.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
NerdofHorror skrev:
Jeg fikk ikke filmene fordi selgeren glemte å skrive "Norge" på pakken, slik man må gjøre hver gang man skal sende utenlands. I tillegg skrev ikke vedkommende på avsenderen slik at pakken aldri kom i retur.

Man ska aldrig glömma avsändare.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 11:42 Svara med citat
Min lista på väldigt rekorderliga killar:
Gokudo-Snabb och effektiv.
Schnaas-Pengar snabbt på kontot och snabba leveranser.
BeyondTheDarkness-Absolut inget att klaga på, rappt och bra.
HnB-Många bytesaffärer blev det, och jag är fortfarande helnöjd.
mamoulian-Snabbt och smidigt.
Steppo4u-snabb och rekorderlig.
Borkabrygga-Suverän mailkontakt och en djävligt reko och trevlig kille som är att lita på till 100%.

Har väl bytt och handlat med fler som jag inte kommer ihåg just nu... Jag uppdaterar listan eftersom.

Senast redigerad av Inglorious Bastard tis jun 14, 2005 12:30, redigerad totalt 3 gånger.

InläggPostat: tis maj 31, 2005 12:52 Svara med citat
Mens skrev:
Gör det, du skapade ju tråden med det syftet. 8)

Anledningen till att jag inte har gått ut med namn är för att jag ville höra vad andra här på forumet tycker om det först. Självklart är det som många säger lätt att göra misstag och ett byte kan ta någon vecka ibland. Men om man kommer överens att skicka tex imorgon och man gör det men sedan inte får någon film tillbaka, veckorna går. Man får påminna personen en, två, tre gånger. Sen får jag en repig skiva som hakar så jag måste hoppa fram ett kapitel för att kunna fortsätta titta. Nä. Det tycker inte jag är en liten miss. Sen fick jag ingen extrafilm som utlovades pga förseningen.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Har handlat med...

Almost Human
SDC
Schnaas
Jolli
HnB

... och några som jag inte kommer ihåg, kanske :oops:

Allt har funkat väldigt bra - Tackar och bockar! :)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 31, 2005 14:11 Svara med citat
Jag har bytt och handlat smidigt med bla:

mamoulian
olle
henrik
SDC
Zombieface

..som jag kommer på nu...

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 03, 2005 13:51 Svara med citat
Jag och Steppo4u har ju också bytt en gång, gick smidigt där med.
En ros till honom!

FILMER

SKIVOR

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
mamoulian skrev:
Har handlat med...

Almost Human
SDC
Schnaas
Jolli
HnB
tilapia

Allt har funkat väldigt bra - Tackar och bockar! :)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 11, 2005 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Mens och Almost Human får en ros vardera. Åhhhhhh... :lol:

InläggPostat: lör jun 11, 2005 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 30, 2004 20:39Inlägg: 1379Ort: Skellefteå
Almost Human skrev:

Har väl bytt och handlat med fler som jag inte kommer ihåg just nu... Jag uppdaterar listan eftersom.

Bah! Jag betalade ju blixtsnabbt! :)

InläggPostat: lör jun 11, 2005 21:54 Svara med citat
Steppo4u skrev:
Almost Human skrev:

Bah! Jag betalade ju blixtsnabbt! :)

Har uppdaterat... Jag har gjort en hel del affärer och har dåligt minne... :wink:

InläggPostat: lör jun 11, 2005 23:02 Svara med citat
Så nu är man rekorderlig också... man tackar. :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 60
1495 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori