Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Ställen i Stockholm?

InläggPostat: tor apr 15, 2004 18:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Nä, det har de nog inte...en skit liten butik med filmer upp till taket. Man måste ta stegen upp för att kolla filmerna längst upp. Min kompis och jag var där och hittade Caligula: The untold story för 40kr!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 15, 2004 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Haha vilken sköön butik

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 15, 2004 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Har inte besökt webhallen men jag tycker att Monkey Beach äger stockholm när det gäller att hitta lite uddafilmer. När jag var där sist så hade de fått in en hel del DVDfilmer så det är helt klart värt ett besök. Om man inte är van vid Stockholm så kan det kanske vara svårt att hitta dit men det är bara kolla runt. Ta tunnelbanan till medborgarplatsen (tror att det måste vara närmast) och sedan knallar man några hundra meter söder ut och tar till man kommer till Katarina bangata och då är det bara kolla efetr nummer 25.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 15, 2004 19:34 Svara med citat
Glömmde en sak; när jag var där så såg jag även en orginal poster på mountain of the cannibal god, fast när jag frågade så var det inte till salu :cry:

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 16, 2004 15:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
SOFT! :P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 16, 2004 16:29 Svara med citat
Oh yeah! 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 07, 2004 17:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre apr 23, 2004 18:21Inlägg: 24
Gammal tråd men som sagt glöm inte att göra en besök på www.dvdstockholm.com har gjort ett antal klipp där plus att dom tar in det mesta man är ute efter. Ibland har dom lite väl höga priser tyvärr. Men jag har nog köpte ett 50 tal filmer från dem.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 07, 2004 19:31 Svara med citat
Twizz skrev:
Gammal tråd men som sagt glöm inte att göra en besök på www.dvdstockholm.com har gjort ett antal klipp där plus att dom tar in det mesta man är ute efter. Ibland har dom lite väl höga priser tyvärr. Men jag har nog köpte ett 50 tal filmer från dem.

Ska svänga förbi dem nästa gång jag är i Stockholm.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 19, 2005 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
gammal tråd, men jag väcker den till liv igen för att tipsa om DVD-Norden på Kungsgatan. Jag var där för ett par dar sen och måste säga att det fanns en hel del.

Såg Faces of death 1&2 och några andra gamla mondorullar, Demonium, nån Tromafilm, ABs utgåva av Halloween och på övervåningen fanns en massa schyssta skräck-boxar. Tror jag åker dit nu i eftermiddag och kollar in efterbudet så rapporterar jag.

Faces of death box, Halloween, Hellraiser och Friday the 13th boxar, Tigon collection, Demons 1&2, Virgin among the living dead, massa zombiefimer(dock Vipco så beware!)

Senast redigerad av Alexander ons apr 20, 2005 07:39, redigerad totalt 1 gång.

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 19, 2005 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
Finns ett ställe på Rådmansgatan som säljer en hel del begagnat och nytt (de har en del skräck)

Vet ej vad stället heter..

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 20, 2005 07:39 Svara med citat
Stockholms serie och skivhandel tror jag att det kan vara, du kanske tänkte på Sveavägen

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 23, 2005 13:11 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
david skrev:
Ultraviolence skrev:
Jag brukar titta in på ”Stockholms Serie & Skivhandel” då och då. Finns två stycken en på Sveavägen
104 och en på Götgatan 17 dom har fin fina priser för det mesta, nytt och begagnat allt möjligt och en hel del skojiga soundtracks i bland =D

Stockholms Serie & Skivhandel är lätt bästa butiken om man vill fynda bra saker. De har nästan helt slutat med VHS:er nu, och har skaffat sig en riktigt bra samling skräck-DVD (bäst för det är nog den vid Slussen).

För mig som inte är alltför van vid gator i Sthlm, jag tänkte besöka Stockholms Serie & Skivhandel och den som ligger vid slussen verkar ju ha bäst utbud av skräck-DVD enligt david men är det Sveavägen eller Götgatan som menas med "butiken vid slussen"?

Även andra bra tips tas tacksam emot så att jag har lite mera att välja mellan. Om det finns någon mer butik som inte nämnts tidigare så är det lähe att gör det nu. Den 4:e November åker jag upp för att bränna lite $$$

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 23, 2005 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
SLL skrev:
david skrev:
Ultraviolence skrev:
Jag brukar titta in på ”Stockholms Serie & Skivhandel” då och då. Finns två stycken en på Sveavägen
104 och en på Götgatan 17 dom har fin fina priser för det mesta, nytt och begagnat allt möjligt och en hel del skojiga soundtracks i bland =D

Stockholms Serie & Skivhandel är lätt bästa butiken om man vill fynda bra saker. De har nästan helt slutat med VHS:er nu, och har skaffat sig en riktigt bra samling skräck-DVD (bäst för det är nog den vid Slussen).

För mig som inte är alltför van vid gator i Sthlm, jag tänkte besöka Stockholms Serie & Skivhandel och den som ligger vid slussen verkar ju ha bäst utbud av skräck-DVD enligt david men är det Sveavägen eller Götgatan som menas med "butiken vid slussen"?

Även andra bra tips tas tacksam emot så att jag har lite mera att välja mellan. Om det finns någon mer butik som inte nämnts tidigare så är det lähe att gör det nu. Den 4:e November åker jag upp för att bränna lite $$$

Götgatan. Om du ska till den på sveavägenm tar du bara tunnelbanan till rådmansgatan, ligger nästan mittemot mcdonalds.

Var inne på DVD-Norden på Kungsgatan för ett tag sen, men tyckte det var svindyrt där, så det är inget jag rekommenderar, men man kan ju alltdig gå in och kolla!

InläggPostat: sön okt 23, 2005 22:53 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
Såhär kunde man läsa om Monkey beach på dvd-forum:

Superbit: He he, jag var inne på Monkey Beach härom dagen. Det fanns mycket skit (gamla vhs-hyrfilmer från 70-80-tal).

Jag har en stocholmsresa framför mig och jag tycker att Monkey Beach verkar vara nånting mitt emellan ett smörgåsbord och sex med 8 flygvärdinnor. Men jag hittar inte adressen nånstans....inte ens på alltomstocholm.se
Så, vet nån av er adressen?

InläggPostat: sön okt 23, 2005 23:51 Svara med citat
Sutter Cane skrev:

Jag har en stocholmsresa framför mig och jag tycker att Monkey Beach verkar vara nånting mitt emellan ett smörgåsbord och sex med 8 flygvärdinnor. Men jag hittar inte adressen nånstans....inte ens på alltomstocholm.se
Så, vet nån av er adressen?

Katarina Bangata 25 på Södermalm, är det min herre 8)

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 24, 2005 17:42 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 20, 2005 15:55Inlägg: 850Ort: Kiruna
:D Tack

InläggPostat: fre nov 11, 2005 21:00 Svara med citat
Nu har jag kommit tillbaka från min stocholmsresa. Dum som jag var så gick jag till monkey beach redan kl 10 på morgonen. Dom öppnade inte förrän 14. Men då fick jag tillfälle att utforska söder.

Vårat hotell låg två minuter ifrån Stocholms serie och skiv-affär. Måste säga att jag uppskattade det stället bättre. Förutom de hollänska ex-rentals jag hittade där så hittade jag också nummer ett av "The Faboulus Furry Freak Brothers" för en tjuga :D . Sista nummret som saknades i min samling.

InläggPostat: ons dec 14, 2005 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Kommer åka ner till Stockholm den 29:e december o åker hem den 31:e (ska kolla på Behemoth o Dissection), vilka ställen bör jag besöka o har dom öppet då?!

Är tacksam för tips!

/Sven

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 14, 2007 15:33 Svara med citat
Finns Stockholms Serie & Skivhandel på Götgatan fortfarande kvar? Och har dom då kvar sitt utbud av skräck-DVD?

Ska snart upp till sthlm men har inte varit i denna butik på ett bra tag.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 14, 2007 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm
Japp de finns kvar och frodas, beg skräck finns det en hel del av.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 14, 2007 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jul 05, 2005 21:43Inlägg: 39
Nej. Den finns inte kvar. Affären på götgatan stängde för ett bra tag sedan. Däremot har dom ju kvar sin affär på sveavägen.

InläggPostat: tor jun 14, 2007 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 18, 2006 09:57Inlägg: 2953Ort: Stockholm
Oj jag läste visst inte så noga... nej den i t-banan stängde ju för ett tag sedan. :oops:

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 15, 2007 12:28 Svara med citat
Okej, får ta mig till Sveavägen då. Är det några andra bra butiker som sett dagens ljus den senaste tiden som fokuserar på skräck och annan genrefilm som är värd ett besök?

Offline Profil
InläggPostat: fre jun 15, 2007 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jul 05, 2005 21:43Inlägg: 39
Vill du handla dyrt kan du ta dig till Sub dvd. Vill du handla mindre dyrt finns kanske en del på den där metalbutiken vid st eriksplan. Vet inte vad den heter men det gör nog någon annan här.

InläggPostat: fre jun 15, 2007 16:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Kan det vara Repulsive du menar Bolan? Ligger ialafal där och har en del film.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
81 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori