Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Shopping  ~  Ställen i Stockholm?

InläggPostat: fre jun 15, 2007 16:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis jul 05, 2005 21:43Inlägg: 39
Så var det ja.

InläggPostat: lör jun 16, 2007 12:12 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Okej, ska ta mig en titt hos Repulsive också. :)

Subdvd hoppar jag över denna gång. Om någon kommer på flera bra butiker som man bör besöka är det bara att tipsa vidare.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 16, 2007 13:16 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Var inne på Monkey Beach i helgen och det var inte fel, jag tyckte priserna hade gått ner sen sist och det fanns en hel del udda import-DVD att kolla på. Plus för de snygga engelska Christina Linberg-affischerna!

Terror in the midnight sun - filmaffischer med mera
http://lunchroommanners.blogspot.com
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 16, 2007 13:25 Svara med citat
Ligger dom fortfarande kvar på Katarina bangata 25?

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 16, 2007 14:01 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Japp. Ägaren verkar ha upptäckt fördelarna med deodorant också, en fördel i dessa sommartider... 8)
Allvarligt talat, jag rekommenderar ett besök - det är roligt att rota bland alla grejerna särskilt när priserna är såpass rimliga! Jag köpte 4 DVD senast, bl.a. en svår bootleg på THE SCHOOL THAT SCREAMED och en udda engelsk TV-serie jag aldrig hört talas om förut.

tog bort din quote/lk

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 17, 2007 06:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Monkey beach är ju en underbar butik, fast ägaren verkar vara väldigt sur och butter (åtminstone får jag för mig det när jag är därinne och plockar i hyllorna) :?

SUB DVD har väl en del rullar till hyffsat pris (runt 170) så JO! ETT enstaka fynd kan du kanske göra därinne. :P

Annars så finns ju DVDStockholm också :wink: De har just nu REA som verkar pgå ett bra tag till! :D Värt ett besök

Senast redigerad av Alexander mån jan 05, 2009 22:29, redigerad totalt 1 gång.

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 18, 2007 11:40 Svara med citat
Vart ligger DVDStockholm? :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 19, 2007 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Gled förbi videouthyrningsbutiken på götgatan idag, den som ligger mellan medis och skanstull, brevid Willys/Netto eller vad det är som ligger där.

Hur som helst. De säljer även dvd:er och har stor rea på boxar.

Fick tag på Atlantics argentobox för 250kr, helt sprillans ny. Bra pris i min bok i alla fall.

InläggPostat: tis jun 19, 2007 14:27 Svara med citat
Låter intressant, verkar som att dom flesta av butikerna jag vill till ligger på söder så det är väl bara att slå till.

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 23, 2007 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
SLL skrev:
Vart ligger DVDStockholm? :)

Vi ligger på Surbrunnsgatan 26. Just nu har vi utförsäljning av en privatsamling på över 4000 titlar. Massor med film för 15-50:- Kom och fynda innan DVDStockholm stänger sina dörrar för gott.
Fast jag kan ju tillägga att butiken kommer att återuppstå inom kort i ny regi. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 25, 2007 12:19 Svara med citat
Tack för adressen, ottling. :)

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
BaraDVD i Sickla köpcenter (precis utanför Stockholms tullar) har utförsäljning med start idag http://www.baradvd.nu

Var där & gluttade lite idag och fanns en del intressant (ett & annat Njuta släpp bla)

Men nog är det lite trist allt när filmutbudet i stan blir tunnare :| :(

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 21, 2009 19:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Stor orange kanin skrev:
Monkey beach är ju en underbar butik, fast ägaren verkar vara väldigt sur och butter (åtminstone får jag för mig det när jag är därinne och plockar i hyllorna) :?

måste snart ta mig dit & kolla läget, hoppas att bara ägaren hade en dålig dag när du var där Kanin, och att han inte är ett :@)

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 07, 2009 21:43 Svara med citat
Nejdå, killen (Micke heter han om jag inte tar fel) är en schysst kille, lite udda men trevlig har jag insett (jag är på sätt & vis också ganska udda för den delen :wink: ) nu när jag faktiskt börjat småprata med honom under mina rundor inne i butiken. Butiken finns iallafall kvar, såväl DVD som ett visst utbud gamla X-rental VHSer så ingen fara på taket 8) \m/

Måste också tipsa om ett nytt (eller ja, jag var där första gången idag så nytt & nytt vet jag inte) ställe som fascinerade mig litegrann. En butik i Rinkeby strax norr om city (ca 15 minuter från centralen med (T)-bana, blå linjen för er som undrar) med blandade indiska saker (halsband, posters etc) men framförallt film.

Butiken (eller snarare handelsboden då den är pytteliten hehe) finns på bottenvåningen i Rinkeby-gallerian som ligger vid torget & heter "SÄF hobby & lek" (av okänd anledning). Jag hittade väl ca ett 50-tal filmer på hyllorna (enligt hemsidan finns åtminstone ca 300) så ägaren (som för övrigt gav mig en katalog med de senaste Bollywood titlarna sådär 5 sekunder efter att jag klev in :wink: :mrgreen: ) har säkert mer inne på lagret (målet med butiken är att kunna tillhandahålla ett så stort utbud av indisk film som möjligt, så det kan nog mycket väl växa)

Verkar mest vara drama & romantisk komedi, men ett par action & thriller-rullar går att upptäcka (tom nån enstaka rysare om jag inte tar fel). Är man ett stort fan av Bollywood spelar det kanske inte så jättestor roll :wink: 8) )

När jag får mer pengar ska jag nog dit igen, Indien är helt nytt filmland för min del (lite pinsamt :oops: men finns ju så mycket bra film från hela jordens hörn hehe)

Och så hemsida såklart: http://www.indiskafilmer.se/

Lite ute i förorterna är det, men som sagt inte mer än drygt en kvart med tunnelbana & man får se en annan bild av Stockholm :) för att ej nämna en hel del indisk film om man är inne på sånt :wink:

EDIT: Är man sugen på mer Bollywood finns lilla Euro asia mini mart i Märsta centrum (om du vill åka en braaaa bit från city :P ) Långt, men värt besväret om du vill ha indisk film. Butiksdelen består enbart av matvaror, men killen som äger stället har sådär 100+ filmer under disken, fråga om du får köpa filmer & han ger dig ett "fotoalbum" med instick att välja från

http://www.marstac.se/euro-asia-mini-mart/

Senast redigerad av Alexander tor jan 07, 2010 04:58, redigerad totalt 2 gånger.

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 30, 2009 01:26 Svara med citat
Kan rekommendera ett ganska nytt ställe på Södermalm som heter Larry's Corner. Ligger på Grindsgatan 35 och har mängder av DVD och udda filmböcker, samt lite VHS, skivor och prylar. Jättetrevligt och kaffe finns det också!
http://www.larryscorner.se/

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 31, 2009 22:01 Svara med citat
Det stället har jag läst om i Stockholm city, de skrev att det fanns en del blaxploatation fynd där. Priserna verkade lite saftiga dock efter att jag kollat igenom hemsidan, men jag kanske borde gå dit istället & ta en titt?

Härligt att det bjuds på kaffe dock! :mrgreen:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 18, 2010 01:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön mar 21, 2010 13:45Inlägg: 77
Kan det stämma att Monkey Beach har flyttat till Dalslandsgatan 3? Tänkte shoppa i Stockholm lite grann snart och vill bara veta vart jag ska nånstans...

InläggPostat: lör sep 18, 2010 07:48 Svara med citat
Nej Monkey Beach låg kvar på Katarina Bangata senast förra veckan

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 18, 2010 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön mar 21, 2010 13:45Inlägg: 77
Tack, tack, tusen tack!

InläggPostat: tor feb 03, 2011 18:01 Svara med citat
Satt & funderade på det för några dagar sen & tänkte kolla om nån härinne känner till nåt nytt intressant hak nånstans i Stockholm? Jag rör mig visserligen en hel del inne i city men man vet ju aldrig vilket litet vattenhål man går miste om

Så finns det nån ny "guldklimp" som vaskats fram av er DVD-nördar & VHS-onanister? :mrgreen: Vore kul att veta om det finns åt mer än Monkey beach & de vanliga små ställena

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 03, 2011 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Repulsive Records, eller har de 100% säkert bommat igen nu?

Sen har vi såklart Stockholms serie & skivhandel... ;)

InläggPostat: fre feb 04, 2011 00:48 Svara med citat
Nja Repulsive har ju hållit på sedan 2005 så nytt vet jag inte :wink:

Deras fysiska butik på St:Eriksgatan stängde tyvärr ner i höstas :( De var tvungna att dra åt svångremmen helt enkelt då det inte lönade sig. Synd, då de hade en så stor & fin hylla helt inriktad på kult & skräckfilm där inne

Deras nätbutik finns som tur är kvar, även om det ligger på is för tillfället:

http://www.repulsive.se/

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 07, 2011 00:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Sant! Ny är den då inte. ;)

Vet du om de hade utförsäljningen både via butiken (som nu är nerlagd) och via internet?
Finns en del kul tips annars här i tråden. :ymparty:

InläggPostat: ons feb 09, 2011 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Mutileiphor skrev:
Sant! Ny är den då inte. ;)

Vet du om de hade utförsäljningen både via butiken (som nu är nerlagd) och via internet?
Finns en del kul tips annars här i tråden. :ymparty:

Utförsäljningen gällde bara butiken. Och jävlar vad jag fyndade där :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 17:46 Svara med citat
Jag gör lite (skamlig) reklam för Stockhoms serie & skivhandel! :oops: :wink:

http://film.nu/blogg-82/post-621/

Lite av det jag hann glutta igenom idag! :mrgreen:

Bloggar ju smått också

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
81 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori