Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

InläggPostat: fre feb 09, 2018 00:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12014Ort: Skåneland
Argento Rules >>> Umberto Lenzi och John Saxon är aldrig fel :ymparty:

Eyecatcher ger ut coola filmer :)

Bonesaw >>> Showdown in Little Tokyo har jag inte sett sedan den var ny :)

InläggPostat: tis feb 13, 2018 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12014Ort: Skåneland
Rudnert var och hälsade på så vi såg på

Cool Breeze
Blaxploitation (USA 1972)

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0068409/

6/10

Next of Kin
Ozploitation (Australien/Nya Zeeland 1982)

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0084408/

6/10

InläggPostat: ons feb 14, 2018 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6121Ort: Haddonfield
G-G: Tusan va tråkigt att det INTE va någon text till. :(

Tycker ALLTID det är så kul och läsa dina recensioner. :)

Så snälla, sluta inte med dom. :ymparty:

InläggPostat: ons feb 14, 2018 13:35 Svara med citat
Argento Rules >>> Okej kul att du gillar mina recensioner, jag får börja med det igen. :)

InläggPostat: ons feb 14, 2018 14:00 Svara med citat
Jag hade ett litet Weng Weng-maraton nu i helgen vilket resulterade i dessa skräpfilmer

The Search For Wong Weng
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige
Format: DVD PAL Region 2

Bild

http://www.studiosentertainment.se/the- ... weng-weng/
http://www.imdb.com/title/tt1073143/

Engelskt tal och svensk text
Widescreen 1.78:1

The Search For Weng Weng är en australisk dokumentär från år 2013 som är regisserad av Andrew Leavold som handlar om att han reser till Filippinerna för att göra en dokumentär om den kultförklarade dvärgskådespelaren Weng Weng som på riktigt hette Ernesta del la Cruz som föddes år 1957 och dom redan år 1992.

Vi träffar på folk som var släkt och kände Weng weng som hans bror och gamla skådespelare som spelade mot honom i hans filmer.

Det mesta udda inslaget i dokumentären är när dom hälsar på den gamle diktatorn Ferdinand Marcos fru på hennes 83-årsdag. Hon kände Weng Weng och dom följer med henne till Ferdinand Marcos grav.

Det var en intressant dokumentär och man fick en inblick i Weng Wengs liv.

7/10

For Y'ur Height Only
Bolag: Studio S Entertainment - Sverige
Format: DVD PAL Region 2

Bild

http://www.studiosentertainment.se
http://www.imdb.com/title/tt0200642/

Dubbat engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

For Y'ur Height Only är en phillipinsk lågbudget James Bondripoff från år 1981 som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att Mr. Gigant har kidnappat Dr. Van Kohler och plannerar att använda hans senaste uppfinning N-Bomben till att förgöra världen. Nu måste Agent == som spelas av Weng Weng stoppa Mr. Gigant ondskulla planer och rädda världen.

Självklart så får Agent 00 några användbara saker av sin chef precis som James Bond alltid fick. Filmen var riktigt underhållande och bjöd på action, komiska inslag och annat som gör en bra B-film. Sen så var filmen dubbad till engelska i sann Grindhousestil.

7/10

The Impossible Kid

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0430216/

Fullscreen 1.33:1

The Impossible Kid från år 1982 är en filippinsk lågbudget James Bondripoff som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att nu har Agent 00 som spelas av Weng Weng har blivit en del av Manillas Interpol och denna gången ska han besegra skurken Mr X med en vit strumpa över huvudet så att han ser ut som Ku Klux Klan som vill ha 1000000 pilippinska Pesos annars så dödar han en oskyldig människa varje dag.

Nu får Agent 00 nya uppfinningar av hans chef för att lättare kunna besegra Mr X och hans män. Här bjud vi ännu en gång på weng weng i toppform, action och annat som gör en bra B-film.

Jag tyckte att denna filmen var lite bättre än dess föregångare.

7/10

D'Wild Wild Weng

Bild

http://www.imdb.com/title/tt1127178/

Fullscreen 1.33:1

D'Wild Wild Weng är en filippinsk lågbudget westernfilm från år 1982 som är regisserad av Eddie Nicart som handlar om att Weng Weng spelar Mr. Weng som tillsammans med hans vän Gordon är på väg till Santa Monica.

Några mexikanska skurkar dödar Santa Monicas borgmästare och nu är det upp till Mr. Weng att hämnas skurkarna och det blir väldigt mycket pang pang och annat så som det ska vara i westernfilmer.

Jag gillade filmen, det var väldigt udda med en filippinsk westernfilm där skurkarna som skulle vara mexikanare spelades av filippinska killar klädda i stora Sombrerohattar.

6/10

InläggPostat: ons feb 14, 2018 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6121Ort: Haddonfield
WOW!!

Snacka om grymt film maraton. 8)

Bäst utav dom är utan tvekan For Your Height Only. :ymparty:

InläggPostat: ons feb 14, 2018 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ingen som sett Hellraiser: Judgement och kan ge ett omdöme? :)

InläggPostat: ons feb 14, 2018 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8153Ort: Borås, Sweden
Har den ens släppts ännu?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 15, 2018 08:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1243Ort: Borås
BLACK PANTHER (bio)

Nja. Välgjord men ingenting som direkt föll i smaken. Den stora behållningen var väl Andy Serkis
6/10

THE TIGER - AN OLD HUNTERS TALE (blu ray)
Lätt en av de bästa filmer jag sett på länge!
Koreansk rulle regisserad av manusförfattaren till I SAW THE DEVIL. I huvudrollen Min-sik Choi som även har huvudrollen i just I SAW THE DEVIL och OLD BOY.
"While the Kingdom of Korea is under occupation by the Japanese, an old and experienced hunter is challenged by the hunt of the last tiger."

9/10

InläggPostat: tor feb 15, 2018 12:20 Svara med citat
Argento Rules >>> Japp grymt med Weng Weng-maraton :ymparty:

Okej så du gillar bäst For Y'ur Height Only :D

InläggPostat: tor feb 15, 2018 12:32 Svara med citat
Bonesaw skrev:
BLACK PANTHER (bio)

Nja. Välgjord men ingenting som direkt föll i smaken. Den stora behållningen var väl Andy Serkis
6/10

AJDÅ!!

Sicken käftsmäll, jag trodde det va SOLKLART årets bästa film.

Verkar ju löjligt grymt och sett fram emot den länge.

Hoppas jag får möjlighet att se den på bio men det blir nog tyvärr INTE så då det är mycket på jobbet och på den lilla fritid jag får väljer jag att åka ner till GBG och gosa lite med Natasha Henstridge och snacka lite skit med Fred Williamson. 8)

Och kanske tar en tur i Delorean från Tillbaka till framtiden. :P

Dessutom är det 18 NYA utställare på Sci-Fi mässan i GBG i helgen då den är dubbelt så stor i år så det är bara att hoppas att i alla fall en 3-4 av dom är nya DVD och Blu-Ray säljare. :ymparty:

InläggPostat: mån feb 19, 2018 16:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
jolli skrev:
Har den ens släppts ännu?

Jag var kanske lite snabb när jag skrev min fråga, det ser ut som att den släpptes 13/2 så bara drygt en vecka sedan.

InläggPostat: mån feb 19, 2018 16:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8153Ort: Borås, Sweden
Ah okej. Är väl inte någon uppföljare jag väntar på direkt, men vem vet. trailern såg ju isf mer lovande ut än de senaste i serien.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 22, 2018 12:26 Svara med citat
jolli skrev:
Ah okej. Är väl inte någon uppföljare jag väntar på direkt, men vem vet. trailern såg ju isf mer lovande ut än de senaste i serien.

Ni som har sett alla Hellraiser filmerna.

Jag har bara sett mästerverken 1:an och 2:an sen kändes det som jag INTE behövde se mer, är det någon annan del som jag borde se eller suger de alla lika mycket som jag tror att de gör???

InläggPostat: tor feb 22, 2018 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1243Ort: Borås
Fjärde men framförallt femte filmen (Hellraiser Inferno)tycker jag är klart sevärda utöver film 1 och 2.

InläggPostat: tor feb 22, 2018 18:03 Svara med citat
Kan bara hålla med Bonesaw och Hellraiser:Inferno. Den i serien som håller måttet.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 23, 2018 11:38 Svara med citat
TACK grabbar för feedback. :ymparty:

Jag jobbar ju så jävla mycket och hinner väldigt sällan se film så då vill man ju inte se på massa skitfilmer och slösa massa dyrbar tid.

Då ska jag se 4:an och 5:an.

Köpte nog till och med en av dom senast i Tyskland. :)

Så de BÄSTA filmerna är i denna ordning då, 1:an, 2:an, 5:an och 4:an.

InläggPostat: fre feb 23, 2018 13:52 Svara med citat
Ja, fyran håller jag med om. Men trean tycker jag nog ändå är bättre än femman. Det var däremot ett tag sedan jag såg dessa så det får nog bli att fräscha upp minnet :)

InläggPostat: fre mar 09, 2018 13:59 Svara med citat
WISH UPON (blu ray)
"Tonårsskräck" som knappt orkar upp till 3/5. Kanske 2+ bara.
Känns som att man sett allt två miljoner gånger innan :?

InläggPostat: lör mar 10, 2018 11:28 Svara med citat
Bonesaw skrev:
WISH UPON (blu ray)

Är det denna som är som Måndag Hela Veckan, fast i skräckform???

InläggPostat: lör mar 10, 2018 11:29 Svara med citat
Bonesaw skrev:
WISH UPON (blu ray)

Är det denna som är som Måndag Hela Veckan, fast i skräckform???

EDIT: Kom på att det va den film som släpptes nyligen som heter Happy Death Day

InläggPostat: lör mar 10, 2018 12:22 Svara med citat
LEATHERFACE - Blev en omtitt på denna rullen nu när jag köpt den på blu-ray. Måste säga att detta var en sådan film som växte vid en omtitt. Första gången hade jag en bild av vad filmen skulle erbjuda och när det inte var som jag väntade mig blev jag lite besviken, även om jag gillade den. Men nu när jag ser om den med andra ögon måste jag säga att den är riktigt bra. Brutal, snyggt gjord, välspelad och bra handling. Me like! 7/10

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 12, 2018 16:30 Svara med citat
Jolli: Då kanske man ska ge den en chans då med andra ord. När man läst om den så verkar de flesta tycka att den antingen är dålig eller medelmåttig

InläggPostat: mån mar 12, 2018 17:36 Svara med citat
Jag kanske hade en sån bra filmdag, då allt blir bra, men jag tycker du ska ge den en chans och ta den för vad den är. Tycker ändå den tillhör de bättre av skräckfilmer som kommit det senaste.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 13, 2018 11:17 Svara med citat
Jag kan tänka mig att jag skulle kunna tycka att den åtminstone är OK. Jag tyckte att Texas Chainsaw 3D (förra filmen) var helt OK medan resten av världen skydde den som pesten. Visst, det var en rätt korkad film men underhållande.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1325 av 1326
33141 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 1322, 1323, 1324, 1325, 1326  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori