Författare |
Meddelande |
|
hatchet
|
Postat: ons jan 13, 2021 16:58 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2136
|
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
357vigilante
|
Postat: tor jan 14, 2021 20:40 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 523
|
ikväll fick det bli ultra-mangel John Woo's ultravåldsamma rulle Hard target från 1993 i unrated version. en grov och våldsam Van Dammefilm som filmcensorn Gunnel Arrbäck skulle bli blöt i fettan av pga allt ultra-mangel men filmen visades helt oklippt i Sverige av en konstig anledning? kanske filmcensuren hade börjat knaka i fogarna som Berlimuren och myndigheten såg sina sista dagar i livet? Hard Target går aldrig ur stil.
|
|
|
jolli
|
Postat: tor jan 14, 2021 21:40 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8647Ort: Borås, Sweden
|
Hard Target är störtskön, men alla släpp är väl Unrated? Utom möjligen tyskarna som även gav ur theatrical cut.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
357vigilante
|
Postat: fre jan 15, 2021 13:28 |
|
|
|
Min BD har båda versionerna, R-rated o Unrated av Hard Target Och man tittar bara på en version och det är inte R-rated för den saknar massor av snask
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jan 15, 2021 16:11 |
|
|
|
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
vaultkeeper
|
Postat: fre jan 15, 2021 18:18 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
|
Nattevagten (1994)  Mycket bra och obehaglig dansk rysare. Faktiskt en av de få riktigt bra filmerna inom rysargenren från Norden, av någon anledning har just de nordiska länderna (och Nederländerna) blivit bland de sämsta på skräck i Europa. Men den här filmen är riktigt bra och har den europeiska kvalité som många andra filmer från dessa länder inte har. 4/5
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jan 15, 2021 18:24 |
|
|
|
Hyrde den där på 90-talet o den mosar den am. tolkningen av densamme.
|
|
|
hatchet
|
Postat: lör jan 16, 2021 21:04 |
|
|
|
|
|
|
357vigilante
|
Postat: sön jan 17, 2021 15:05 |
|
|
|
Dahmer var en av dom vidrigaste äcklen som begick brott. Richard The nightstalker Ramirez var ett annat vidrigt slödder som nu går på Netflx. igår kväll tittades det på Hostel the unrated version från 2005. en riktigt vidrig och störig rulle! jag kände både avsmak och fick illamåendekänslor när jag tittade på filmen. jag har övriga två delar kvar att uggla igenom. filmerna bör ses på fastande mage
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: sön jan 17, 2021 16:00 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12299Ort: Skåneland
|
Jag har sett på Se Upp För JönssonliganBolag: C More Entertainment AB - Sverige Format: Streamingtjänst https://www.cmore.sehttps://www.imdb.com/title/tt8880922/Svenskt tal och ingen text Widescreen 1.85:1 Se upp för Jönssonligan är en svensk komedi från år 2020 som är regisserad av Tomas Alfredson som handlar om Jönssonligan som ska göra en ny kupp med Charles Ingvar Sickan Jönsson (Henrik Dorsin) i spetsen som efter en misslyckad kupp så hamnar hamnar han i fängelse och när han släpps ut fri så har hamns gamla kumpaner blivit hederliga. Nu får han ett nytt uppdrag att göra och få måste hanha hjälp av hans gamla kumpaner som är Dynamit-Harry (David Sundin), Ragnar Vanheden (Anders Johansson) och Doris (Hedda Stiernstedt), I övriga roller syns Lena Olin, Marie Göranzon och Reine Brynolfsson. Filmen var riktigt kul och bjöd på en enkel handling och lättsamma skämt. 7/10
_________________ Only God Can Judge Me |
|
|
|
hatchet
|
Postat: sön jan 17, 2021 17:10 |
|
|
|
En av Argentos allra bästa filmer: https://www.imdb.com/title/tt0080923/  357vigilante skrev: igår kväll tittades det på Hostel the unrated version från 2005. en riktigt vidrig och störig rulle! jag kände både avsmak och fick illamåendekänslor när jag tittade på filmen. jag har övriga två delar kvar att uggla igenom. filmerna bör ses på fastande mage  Tycker blodbadet (à la Báthory) i tvåan sticker ut vad gäller snasket i dom här filmerna (dom två första, den tredje har jag inte brytt mig om o se). Min mage brukar vara full när jag ser mina filmer. Man ska inte se snask på fastande mage! Ät snask till snask, vetja!
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån jan 18, 2021 15:05 |
|
|
|
|
|
|
357vigilante
|
Postat: mån jan 18, 2021 20:24 |
|
|
|
jodu Hatchet, hade jag haft kistan fullproppad med käk hade jag fått kväljningar. filmen var sick and twisted kändes som man ville bli vegetarian efter att ha sett Hostel. ikväll tittade jag på The Shining från 1980 med Jack Nicholson. en skön skräckis som lämnade mycket åt fantasin, filmen har inte mycket snask i sig förutom yxan i bröstet på kocken. Shining är snyggt filmad så den ger en creepy känsla när man tittar på filmen. när vintern kommer i filmen o hotellet är snöbelagt kvällstid detta ger en vacker men kuslig bild av hotellet. labyrinten är inte å leka med kvällstid, riktigt creepy och Jack som var på jakt efter sonen Danny med yxan i högsta hugg jag har haft filmen ståendes länge i hyllan utan att ha haft tid å se den, men idag med snön utanför fönstret o kvällstid ute tyckte jag att det var ett passande tillfälle att titta på The Shining en riktigt ruggig skräckis utan en massa överdriven gore. versionen jag såg var Kubrick's längre variant på 144 min  . för att relatera till Shining och få 100% feeling var jag ju även tvungen att se på denna snutten. helvete vad trevligare det var förr i tiden https://www.youtube.com/watch?v=rf8LIYC5qBw
|
|
|
hatchet
|
Postat: mån jan 18, 2021 21:54 |
|
|
|
Brukar inte vanligtvis reagera så, eftersom jag vet att det bara är på låtsas, oavsett hur välgjort det är. Hade det var't på riktigt däremot, så hade jag inte kollat på't. Men, en scen i uppföljaren fick mig o skruva på mig lite ändå o det är inte varje dag det sker. Har oxå den längre versionen av Shining o filmen är ju en redig klassiker. Grymt reprisvänlig. *tummen upp*
|
|
|
357vigilante
|
Postat: tis jan 19, 2021 12:10 |
|
|
|
filmen Shining var trevlig att se fast den var skräckinjagande
|
|
|
hatchet
|
Postat: tis jan 19, 2021 12:27 |
|
|
|
Ska naturligtvis se den åter framöver.  PS. Filmen är egentligen 146 min. lång (NTSC), men Kubrick valde o klippa bort dom sista två minutrarna (när hotellsnubben Ullman besöker Wendy o Danny på ett sjukhus).
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons jan 20, 2021 14:47 |
|
|
|
|
|
|
357vigilante
|
Postat: ons jan 20, 2021 15:13 |
|
|
|
hatchet skrev: Ska naturligtvis se den åter framöver.  PS. Filmen är egentligen 146 min. lång (NTSC), men Kubrick valde o klippa bort dom sista två minutrarna (när hotellsnubben Ullman besöker Wendy o Danny på ett sjukhus). do slaktade scenerna kanske finns med i extramaterialet? jag brukar inte se sånt om det inte är något vääääääldigt speciellt?
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons jan 20, 2021 18:24 |
|
|
|
357vigilante skrev: do slaktade scenerna kanske finns med i extramaterialet? jag brukar inte se sånt om det inte är något vääääääldigt speciellt?
Som sagt..: hatchet skrev: Kubrick valde o klippa bort dom sista två minutrarna (när hotellsnubben Ullman be- söker Wendy o Danny på ett sjukhus).
Inget snask, inte minst.
|
|
|
357vigilante
|
Postat: tor jan 21, 2021 20:23 |
|
|
|
ikväll såg vi på Hit List från 1988 med Lance Henriksen och Jan-Michael Vincent. En riktigt bra actionrökare som var sönderklippt på VHS. Jag älskar denna rullen den är så fuckin' jaevla grym!! Lance Henriksen spelare en sadistisk hitman i filmen vilket han gör jaevligt bra! Slutscenen i filmen kan man se på omslaget på bilden, denna scenen vart helt bortklippt på den svenska hyrvideoutgåvan. Filmen har aldrig getts ut på DVD o BD, fanns enbart på VHS o Laserdisc. Jag är en av få förunnade att få äga filmen på laser.
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jan 22, 2021 09:18 |
|
|
|
357vigilante skrev: Actionkungen har talat!
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jan 22, 2021 16:29 |
|
|
|
|
|
|
jolli
|
Postat: fre jan 22, 2021 19:27 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8647Ort: Borås, Sweden
|
Ja det är en av de där rullarna som jag lärt mig att älska. Tyckte av någon anledning inte alla om den första gången jag såg den. Man ändras och växer i smak.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
hatchet
|
Postat: fre jan 22, 2021 21:05 |
|
|
|
Första gången jag såg den trodde jag den var i regi av Fulci. Ja, inte minst tack vare snasket o zombier- na. Jag föll för den på en gång.  En av dom kyligaste filmreplikerna i mannaminne: - I could easily kill you now, but I'm determined to have your brain!
|
|
|
hatchet
|
Postat: lör jan 23, 2021 16:41 |
|
|
|
|
|
|
|