Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  KULTfilms festivalen är lördagen den 31 maj 2014!!

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: sön mar 23, 2014 14:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Halloj kära vänner!!

Ursäkta att det dröjt med info, men det har blivit lite ändringar.
Min chef vill att Den Magiska Biodagen (skräckfilms festivalen) ska ligga på hösten under Halloween helgen.
Då finns det mera pengar för att kunna göra en bättre festival, nu i september ska Alingsås Museum återöppna och all fokus är på det just nu.
Så vi vänder på ordningen och kör KULTfilms festivalen nu i vår istället.
Så från och med nu blir det KULTfilms festival på våren och DMB på hösten.
Så vårens datum blir lördagen den 31 maj.
Perfekt datum, våren och solen är förhoppningsvis med oss.
Alla har fått löning så vi är mycket nöjda med det datumet.

För alla stamkunder så är det i vanlig ordning förfest med filmbyten, pizza och massa ÖL dagen innan fredagen den 30:e maj. :ymparty:

Det är i vanlig ordning - Same procedure as last year, men jag skriver väl ner lite allmän info här ändå för alla nya människor.

På lördagen den 31:e maj öppnar vi kl. 12.00 och då är det fritt fram att börja shoppa filmer, tröjor, böcker, filmaffischer eller vad ni nu vill köpa loss på.

Första filmen börjar visas runt 13.00-13.30

Programmet är inte klart än men det kommer ju så klart uppdateringar så fort allt blir klart.

Hela foajén kommer att fyllas med FILM försäljare från hela Sverige.

VHS, DVD & Blu-Ray kommer att säljas i mängder.

Följande säljare är 100% klara:

Udda Ting - Mängder av VHS:er för 5-10 kr styck samt andra KULT prylar
Monkey Business - DVD och BluRay filmer i massor
Horrophobic Fanzine - Fanzines & DVD filmer
Shop From Beyond - T-Shirtar, tidningar, böcker och filmer
Gory-Glory Magazine - Säljer sitt senaste nummer + filmer & CD's
Janne's Video - 3 DVD filmer för 10 kr.
Argento's Video - Määäängder av KULT filmer på DVD
Pisano Video - Massa finfina VHS & DVD filmer

Kommer att fylla på med säljare allt eftersom de är klara.

Det finns både möjlighet att KÖPA, SÄLJA och BYTA film under dagen.

Vi kommer i vanlig ordning visa 5 KULT filmer. 8)

Att se enskilda filmer kostar 80 kr per film.

Eller så köper man ett FILM pass för 250 kr och får se alla filmerna.

Och traditionsenligt så kommer vi att lotta ut massa DVD filmer för de som köpt FILM pass.

Fullständigt program och mer info kommer att komma fortlöpande i denna tråd allt eftersom det händer grejer.

Jag hoppas naturligtvis att alla gamla DMB besökare kommer även på detta event samt naturligtvis alla andra som inte varit hos oss förrut.

Så se till och spara PENGAR för Satan vad ni kommer att kunna handla film här.

Är det något ni undrar eller vill fråga så svarar jag gärna på det här.

MvH Argento Rules

Senast redigerad av Argento Rules sön maj 25, 2014 19:20, redigerad totalt 4 gånger.

InläggPostat: sön mar 23, 2014 19:59 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor aug 22, 2013 08:24Inlägg: 7
Passar über kasst in i kalendern då jag har tentor veckan efter :evil:
Kommer nog inte att dycka upp, med undantag om det visas något jag absolut måste se på stor duk.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 23, 2014 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Horrophobic Fanzine kommer i vanlig ordning, men med två nya nummer och en hög med filmer till försäljning.

InläggPostat: sön mar 23, 2014 22:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Jag kommer, Och jag kommer ha med mig mer grejer till försäljning. bokboxar bland annat.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 24, 2014 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Hugo skrev:
Passar über kasst in i kalendern då jag har tentor veckan efter :evil:
Kommer nog inte att dycka upp, med undantag om det visas något jag absolut måste se på stor duk.

Men det är ju först veckan efter. :wink:

Hehe, jag tror nog att du kommer att dyka upp när du ser filmerna. :mrgreen:

InläggPostat: mån mar 24, 2014 11:45 Svara med citat
Greigh skrev:
Horrophobic Fanzine kommer i vanlig ordning, men med två nya nummer och en hög med filmer till försäljning.

Klockrent, jag ska ringa Tompa någon dag och snacka lite med han. :)

Då är detta 100% bekräftat och därmed lägger jag in er i tråden som butik att sälja på festivalen. :ymparty:

InläggPostat: mån mar 24, 2014 11:46 Svara med citat
Tarman skrev:
Jag kommer, Och jag kommer ha med mig mer grejer till försäljning. bokboxar bland annat.

KANON, jag ringer dig kl. 14.00 idag som jag sagt tidigare. :)

Då är detta 100% bekräftat och därmed lägger jag in er i tråden som butik att sälja på festivalen. :ymparty:

BokBoxar är alltid trevligt. 8)

InläggPostat: tis mar 25, 2014 19:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Du kan som jag sagt tidigare inte ringa mig på vardagar innan klockan 18. Eller ja, du kan försöka men jag svarar nog antagligen inte då jag sitter i skolan och jobbar.

Se till att komma ut med info om filmer så snart som möjligt så man kan peppa folk om att komma. Jag vet att du tycker det är kul att hålla inne på info om filmer så det ska bli en överraskning etc. men jag tror bara det går hem hos oss som ändå alltid kommer. Ska man åka långt som fan för att se på kultfilm så vill man nog ha reda på vilka filmer som kommer spelas. =)

Jag tänker nu först och främst på om ni vill att fler besökare ska titta in på eventet. Och jag som e lite självisk vill ju ha sålt mycket av mina grejer så det vore kul om det dök upp så mycket folk som möjligt ;D haha

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 25, 2014 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag säger som ändtarmen:
Gå ut med information i god tid denna gången, så kan jag hjälpa till med att gå ut på andra sociala medier!

InläggPostat: tis mar 25, 2014 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag säger som ovan. Ju senare informationen om filmerna börjar spridas, desto större risk att folk hinner planera in annat den helgen.

Det finns såklart entusiaster som en del på detta forumet som redan nu bokat in helgen & kommer komma oavsett vilka filmer som visas, men för många så är det filmvalet som kommer avgöra om de går dit eller inte.

InläggPostat: ons mar 26, 2014 09:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Instämmer med ovanstående. Information i god tid är A och O.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 12:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 243Ort: Västerås
Vart äger denna begivenhet rum? Alingsås?

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://pike.bandcamp.com
http://www.facebook.com/PikeSweden
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 13:18 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor feb 12, 2004 00:39Inlägg: 167
Underbart att höras, Gory-Glory Magazine kommer förstås att dyka upp och denna gång med ett rykande färskt nummer!

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Har du kvar min artikel kan du köra den.

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 14:40 Svara med citat
Jag kommer att jobba på filmerna så fort det går men vi är inne i en period då alla som jobbar med kultur och fritid ägnar ENORMT mycket tid till att återöppna Alingsås Museum.

Så därför skulle jag inte ens ha något denna vår pga att det inte finns tid.
Men då jag berättade detta för 2 av våra stammisar blev dom grymt bsevikna och sa att detta är det dom ser allra mest framemot på året och då kände jag mig tvungen att köra ett event i vår.
Så jag jobbar så gott det går.

Svampen: OK, jag jobbar till kl. 18.00 idag så jag testar att ringa 17.45 annars så jobbar jag på lördag mellan 11.00-15.00 så då kan jag ringa dig. :)

Ala: Yes, detta är i Alingsås. Vi har besökare från Stockholm och Örebro och åker man tåg så ligger vi pefekt till. Stationen innan Göteborg om man åker med SJ.
Och ser att du bor i Uppsala så det är ju perfekt.

Vi har kört på med dessa skräckfilms festivaler och KULT filmsfestivaler i 7 år nu och det är mycket uppskattat bland folket.
Alltid roligt när det kommer nya forum medlemmar till oss.
Som du kanske förstår så kommer det en hel del från detta forum till oss.
Så du är grymt välkommen till oss. :ymparty:

Rudnert: Fy fasen vad bra att ni också har ett rykande hett nummer att sälja.
Och Horrophobic Fanzine har ju 2 nummer så det blir ju kanon.

Kommer Magnus med dig i vanlig ordning eller kommer du själv denna gång??

Jag lägger i alla fall till Gory-Glory Magazine som säljare eftersom detta är 100% bekräftat. :ymparty:

InläggPostat: ons mar 26, 2014 15:02 Svara med citat
Du gör som du vill givetvis, men jag vet iaf att folk i allmänhet tycker att det alltid är sjukt dålig information om eventen och det finns väldigt mycket folk som inte ens vet att den existerar. Tror det ger ett dåligt intryck och verkar oseriöst om det inte finns någon information någonstans.

Jag tror iaf att festivalen hade fått ett stort lyft om det fanns en vettig hemsida med bra information uppe i tid. förra eventet kom väl hemsidan upp någon vecka innan och då tror jag det är för sent för att locka till sig nya människor.

Som sagt. vi här på forumet brukar ja ha hyfsad koll iaf men övriga har ju inte en aning. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 15:12 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor feb 12, 2004 00:39Inlägg: 167
Jo det ska bli grymt roligt det hela. Jag hoppas att Magnus följer med men jag kommer 100% i vilket fall.

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 15:16 Svara med citat
JO, det kanske är bättre att lägga av med festivalerna eftersonm de växer hela tiden och jag inte klarar av dom med tanke på att jag jobbar som en idiot hela tiden.
Detta året är det MER än någonsin och 3 medarbetare har slutat pga att de är sönderstressade och klarar inte av det längre.

Nästa alla jobbar med sina vanliga jobb och dessutom lägger ner extremt mycket tid med museumet.

Men nu har jag bestämt mig för att köra denna gången så nu kör vi en gång till så kanske vi lägger ner allt efter denna gång istället.

Rudnert har lovat att hjälpa till med hemsidan så det kommer nog bli bättre denna gången.

Jag försöker göra mitt bästa, mer kan jag inte göra.

Jag är trots allt en människa och ingen robot.

InläggPostat: ons mar 26, 2014 16:27 Svara med citat
Gör dig inte till martyr AR, jag är helt säker på att det finns folk som är beredda att hjälpa till här på forumet. Det finns definitivt dem som är beredda att sprida ordet - om det bara finns ett ord att sprida. Och är det så att festivalerna växer är det väl enbart positivt. Ju mer det växer, desto mer resurser, desto mer växer det. Fast är det tänkt enbart som ett kompisevent är det kanske inte det du är ute efter.

Mina primära bloggar:
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 16:49 Svara med citat
Jag hjälper mer än gärna till med vad som helst och det vet du. =)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 18:44 Svara med citat
Jag hoppas att du inte tog min feedback på fel sätt. Allt jag menar är att om du vill att festivalen ska expandera så är nog info a och o.

Du gör ett kanonjobb som arrangerar dessa events så lägg för tusan inte ned kalaset! :x :x :x :x

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 19:04 Svara med citat
Där fick man sig en liten smäll på fingrarna, men det var definitivt inte negativt menat ifrån någon av oss. Vi vill bara hjälpa till att sprida ordet i god tid så att man inte hänger med all information en vecka innan eventet sätter igång.

InläggPostat: ons mar 26, 2014 19:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 243Ort: Västerås
Angående Shop From Beyond: Det finns ju ingen webshop längre, och Facebook-sidan är rätt jäkla inaktiv. Jag undrar om nån vet vad som finns kvar i eventuellt restlager och liknande? Såg en hel del schyssta tröjor och annat.

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://pike.bandcamp.com
http://www.facebook.com/PikeSweden
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 20:26 Svara med citat
Shop from beyond existerar inte längre. Ska plocka ner den från facebook med, har inte blivit av bara.

Men ja, jag har en hel del grejer kvar från mitt restlager. Kommer sälja av detta på kultfilmsdagen. =)

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 26, 2014 21:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12076Ort: Skåneland
Okej så ni har vänt på det med att köra kultfilmfestivalen nu på våren och Den Magiska Biodagen på hösten.

Jag har ännu inte bestämt mig om jag kommer eller ej nu på Kultfilmfestivalen, jag får tänka lite till på det.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
98 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori