Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  KULTfilms festivalen är lördagen den 31 maj 2014!!

InläggPostat: ons mar 26, 2014 23:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 232Ort: Västerås
Tarman skrev:
Shop from beyond existerar inte längre. Ska plocka ner den från facebook med, har inte blivit av bara.

Men ja, jag har en hel del grejer kvar från mitt restlager. Kommer sälja av detta på kultfilmsdagen. =)

Okej, vad synd :/
För oss som inte har möjlighet att åka på Kultfilmsdagen, finns det någon möjlighet att få en titt på vad som finns och kanske tom beställa från dig? Någon form av bild-lista eller liknande?

http://struggle021hc.bandcamp.com
http://www.facebook.com/struggle021hc
http://pike.bandcamp.com
http://www.facebook.com/PikeSweden
http://www.facebook.com/DeathValleyRecords
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 00:39 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor maj 16, 2013 00:49Inlägg: 94Ort: Alingsås
Du får ju inte lägga ner, DMB och kultfilmsfestivalen är ju lika bra som Göteborgs Filmfestival!

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 13:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6201Ort: Haddonfield
Tarman: Det VET jag att du alltid hjälper till på bästa sätt.
Nej, jag förstod att du menade väl.
Men allt eftersom folk slutar hos oss för de inte klarar av stressen som blir då man får jobba som en idiot blir det bara att vi får jobba ännu mera och blir ännu tuffare eftersom kommunen har dåligt med pengar och de plöjer så mycket de kan i museumet.
Jag menade bara att jag jobbar så fort jag bara hinner och jag måste prioritera rätt saker så att vi ens har något jobb kvar.

Greigh: Samma svar som ovan där, jag VET att du och Tompa gör allt ni kan för att det ska komma folk. :)

Ala: Du får väl försöka komma ner till oss. Är 100% säker på att du skulle trivas som fisken i vattnet och dessutom är det kul att få lära känna alla forum snubbar på ett helt annat plan än via forum. :ymparty:

G-G: YES, nu blir det KULT film på våren och SKRÄCK film på/runt om Halloween. 8)
Klart som korvspad att du ska komma, sälja av massa filmer och tjäna lite pengar är väl aldrig fel, samt träffa alla underbara forum snubbar och käka massa Pizza på stationen. :ymparty:

sumer321: Det va djävulsk FINA ord, dom värmde ordentligt.
Jag älskar ju Göteborgs Film Festival grymt mycket så det va stora ord.
Men du som bor i Alingsås eller har gjort kan väl inte undgått vad som händer med Alingsås Museum, det står ju för tusan något om det varje nummer av Alingsås Tidningen.

NÄ, om tid, ork och kraft finns så kör vi väl på.
Men detta året är fan mig stentufft.
Kommer väl bli mycket bättre år 2015 när museumet är öppet och kör på för fullt.
Får man hoppas i alla fall. :)

InläggPostat: tor mar 27, 2014 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Stiligt att utlämna en kommentar till mig. Men även om vi har haft våra dispyter genom åren så är även jag intresserad av att sprida ordet. Du kanske inte tror det men jag vill heller inget annat än att det ska bli ett lyckat event som ska växa sig starkt i filmsverige. Som jag skrev tidigare så växer en lönsam festival med ökade resurser vilket är nödvändigt för dess tillväxt. Än så länge finns det onekligen intresse för ideellt arbete, bloggar och annat som kan hjälpa till att öka tillströmningen av folk - utnyttja detta, stör inte bort dem som vill hjälpa till!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor mar 06, 2014 10:23Inlägg: 232Ort: Västerås
Argento Rules skrev:
Ala: Du får väl försöka komma ner till oss. Är 100% säker på att du skulle trivas som fisken i vattnet och dessutom är det kul att få lära känna alla forum snubbar på ett helt annat plan än via forum. :ymparty:

Ja, det tror jag med. Men ekonomi, avstånd, etc gör att jag nog inte kan dyka upp i år. Därför vore det fint om man på något sätt kunde beställa från försäljarna, gärna via nätet.
Får bli en annan gång, för det låter onekligen som en grym tillställning!

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6201Ort: Haddonfield
essmoll: Du har inte varit aktiv här på ett år och då har det varit lugnt.
Nu när du börjat vara här mer frekvent så tog det en dag innan vi kom i luven på varandra igen.
Vissa människor går bara inte ihop, så enkelt är det.
Och jag har bestämt mig sedan länge att undvika dig för att det alltid blir massa tjafs och nu när det är så otroligt mycket med mitt jobb och stressigt som fan så är det det sista jag orkar med att ge mig i kasst med dig.

Men det är trevligt att läsa att du bryr dig om festivalen och att du är villig att skriva om den eller sprida ordet om den på din filmblogg. :)

Kan vi båda vara civiliserade så ska det nog inte vara några problem.

Då ber jag om ursäkt för att jag exkluderade dig, men med det jag skrev ovanför så hoppas jag du förstår.

InläggPostat: tor mar 27, 2014 16:06 Svara med citat
Ala skrev:
Argento Rules skrev:

Ja, det tror jag med. Men ekonomi, avstånd, etc gör att jag nog inte kan dyka upp i år. Därför vore det fint om man på något sätt kunde beställa från försäljarna, gärna via nätet.
Får bli en annan gång, för det låter onekligen som en grym tillställning!

JO, så kan det vara ibland.
Men vi har besökare från Malmö i söder och från Piteå i norr så avstånd ska absolut inte vara något som hindrar.
Men den ekonomiska biten måste ju finnas för det är inte roligt när det massvis med försäljare som säljer tidningar, böcker, t-shirtar, filmaffischer och FILMER i mänger och INTE kunna handla. :(

Absolut, du får komma på den till hösten istället eller nästa år.

Daniel/Svampen eller Tarman som han heter här vill absolut sälja tröjor till dig.
Det är nog hur lugnt som helst, dra iväg ett PM till han så kan ni säkert styra upp något. :ymparty:

InläggPostat: tor mar 27, 2014 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Ala: jag kan fixa en lista till dig men inte förens efter kultfilmsdagen. för just nu befinner sig mitt restlagar redan i Alingås. =)

Var det något speciellt du var ute efter. isf ligger de flesta bilder kvar på facebook sidan. Skicka mig ett pm så ska jag kolla på saken. =)

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 17:03 Svara med citat
Tarman skrev:
Ala: jag kan fixa en lista till dig men inte förens efter kultfilmsdagen. för just nu befinner sig mitt restlagar redan i Alingås. =)

Var det något speciellt du var ute efter. isf ligger de flesta bilder kvar på facebook sidan. Skicka mig ett pm så ska jag kolla på saken. =)

Ja, det var ett par tischor som såg intressanta ut :)

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Har sett fram emot denna festival sen den senaste tog slut :) . Så jäkla kul att se en massa film,köpa film och snacka med trevligt folk. Hoppas att du visar nån kannibalfilm eller än hellre nån PA denna gång. Skulle vara roligt om du,jag och monkey kunde ses nån helg innan och ta en thaimat på vanliga stället och snacka skit.

InläggPostat: tor mar 27, 2014 18:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Argento Rules skrev:
essmoll: Du har inte varit aktiv här på ett år och då har det varit lugnt.
Nu när du börjat vara här mer frekvent så tog det en dag innan vi kom i luven på varandra igen.
Vissa människor går bara inte ihop, så enkelt är det.
Och jag har bestämt mig sedan länge att undvika dig för att det alltid blir massa tjafs och nu när det är så otroligt mycket med mitt jobb och stressigt som fan så är det det sista jag orkar med att ge mig i kasst med dig.

Jag vet att ärlighet ofta framstår som hotfullt. Är detta ett problem för dig kanske det är lika bra att låta det vara som det är och har varit. Bollen är hos dig, jag tänker inte ta sån här skit men jag lovar å andra sidan ett ärligt beteende!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 27, 2014 22:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
Så håller vi oss till ämnet i tråden och tar privata saker via PM.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 28, 2014 14:03 Svara med citat
Ala skrev:
Ja, det var ett par tischor som såg intressanta ut :)

Jag har själv köpt en 5-6 tröjor av Daniel /Tarman och har på mig dom hela tiden.
Dom är sjukligt snygga och jävligt sköna att ha på sig. :)

InläggPostat: fre mar 28, 2014 14:16 Svara med citat
Evil Gus skrev:
Har sett fram emot denna festival sen den senaste tog slut :) . Så jäkla kul att se en massa film,köpa film och snacka med trevligt folk. Hoppas att du visar nån kannibalfilm eller än hellre nån PA denna gång. Skulle vara roligt om du,jag och monkey kunde ses nån helg innan och ta en thaimat på vanliga stället och snacka skit.

Halloj!!

Underbart att höra Gus.
Calle har ju redan bokat upp bord så han är laddad som tusan han med. :ymparty:
P.A. film hade jag förra gången så det blir det ingen denna gång.
Vill variera lite, men det är väldigt många som önskat och vill se kannibalfilm så det är mycket möjligt att det blir sådant. 8)

Absolut, men jobbar som fasen så det enda jag VET med säkerhet att jag kan är påskhelgen.
Påskafton eller påskdagen skulle sitta kanonfint med lite god mat som trevligt snack.
Du kan ju kolla med Calle så hörs vi via telefon i nästa vecka.

InläggPostat: fre mar 28, 2014 17:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Om du känner att det är så mycket att göra så att du inte hinner promota eventet så tycker jag att du ska försöka få någon med-arrangör som kan hjälpa till :)

InläggPostat: lör mar 29, 2014 07:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Har sett fram emot den här helgen länge men insåg precis att jag är i Stockholm den helgen och kollar på Metallica.. (om nu inte chefen backar på min semesteransökan, då åker jag till Alingsås istället :P)

Får ladda inför hösten istället!

InläggPostat: lör mar 29, 2014 11:33 Svara med citat
rogerxy: Det är massa personer som PM:at mig och vill hjälpa till med att sätta upp affischer/dela ut flyer i sina städer så det är KANON. :ymparty:

Bonesaw: AJ, tusan vad tråkigt. Det är alltid lika roligt att ha dig på plats. :)
Då får man "nästan" va lite självisk och hoppas på att chefen inte ger dig ledigt. :wink:

Skämt åsido, skulle det bli så är det ju bra att du har detta istället.
Du är ju välkommen både på fredag och lördag om du kan.

InläggPostat: tis apr 01, 2014 11:22 Svara med citat
Uppdatering: Va nere i Göteborg i söndags och hade affärsmöte med Janne's Video.

Han kommer till oss en sista gång och nu kör han med REKORD priser på sina western, skräck och kultfilmer.

3 DVD för 10 kr. :shock: :shock: :shock:

3,33 per DVD.

Självklart är det först till kvarn som gäller, nu ska ALLT bort. :ymparty:

InläggPostat: tor apr 17, 2014 20:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag kommer ha med mig omkring 400-500 dvd filmer och boxar till salu.
Priser från 10 kronor per dvd, till 50:- per box.

Allt från kannibal-filmer, zombie-filmer, post apokalyps, sexploitations och vampyr-sex. Nästan hela min filmsamling läggs ut till försäljning!

InläggPostat: mån apr 21, 2014 21:44 Svara med citat
Kul att du kommer ha med dig så mycket filmer. :)

Tråkigt att du säljer av din samling dock. :(

Men ibland måste man ha in pengar.

Är det bara NjutaFilms du kommer att samla på i fortsättningen.

Kanske du sparar din samling utav svenska skräckfilmer.

Något roligt måste man ju samla/spara på. 8)

Hoppas och tror ni kan få 2 bord då om du har så mycket film.

På onsdag släpps de första 2 filmerna. :ymparty:

På lördag kommer jag att dela ut mängder av flyers på Sci-Fi mässan i Göteborg.

Fasen vad grymt roligt det ska bli att se alla igen. \:D/

InläggPostat: ons apr 23, 2014 09:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Greigh: har du lista på vad du säljer? På facebooksidan gick de ej att se.

Peter: Är de idag du ska berätta de första 2 filmerna? Som nämnt innan ska bli så jäkla skoj igen. Åker som vanligt med monkey (vi hade videokväll förra veckan och snackade då om att i sommar får vi se till att ha en grillkväll hemma hos oss), länge sen vi sågs.

InläggPostat: ons apr 23, 2014 10:35 Svara med citat
Är intresserad av att köpa filmer på följande bolag mondo macabro samt deimos entertainment. Har ni nåt så skicka pm så kan jag köpa av er på biodagen.

InläggPostat: ons apr 23, 2014 17:34 Svara med citat
Så där, då va det dax att presentera några av vårens filmer.

Eftersom det är KULT filmsfestival så kör vi med en s.k. Double Bill som dom gjorde på de amerikanska Drive-In biograferna förr i tiden. 8)

Vi har då valt att visa 2 filmer utav Ruggero Deodato.

Första filmen behöver väl ingen närmare presentation tänker jag, så klart blir det Cannibal Holocaust. :twisted:

Bara den ljuvliga musiken av Riz Ortolani i filmen ger mig gåshud när jag tänker på det.

Den kommer att bli magisk att se på bio.

Som andra film från Mr Deodato när det är KULT filmer som gäller så är det svårt att inte låta bli att visa The Barbarians. :ymparty:

Den filmen har sjukt högt underhållningsvärde och även i den så är musiken finfin utav Pino Donaggio.

Så 2 klockrena 80-tals filmer har vi att se fram emot. 8)

Fler filmer kommer till helgen.

InläggPostat: ons apr 23, 2014 18:40 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor aug 22, 2013 08:24Inlägg: 7
Med lite tur kanske jag bara har en tenta veckan efter :D

Det här är ju två filmer man vill se på bio och jag ska försöka slita mig från böckerna för att åtminstånde se dessa två filmer.

Vi ses säkert på Sci-fi mässan på lördag AR

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 23, 2014 18:42 Svara med citat
Hehe, I told you. :wink:

Det kommer så klart mera finfina filmer. 8)

Sådana här festivaler växer inte på träd och tentor kan man göra hela livet. :mrgreen:

Så jag hoppas verkligen du kommer till oss i år igen. :ymparty:

YES, jag ska dit på lördagen och dela ut mängder med flyers så visst ses vi på lördag. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
98 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori