Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Den Magiska Biodagen 2014 är lördagen den 1:a november!!!

InläggPostat: tis sep 16, 2014 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6202Ort: Haddonfield
Som så många redan vet om är Den Magiska Biodagen i år lördagen den 1:a november!!!

Som vanligt kommer det att hända lite grejer innan på fredagen den 31:a oktober med.

Mer info om detta kommer senare. :)

Annars är det - Same procedure as last year, men jag skriver väl ner lite allmän info här ändå för alla nya människor.

På lördagen den 1:a november öppnar vi kl. 12.00 och då är det fritt fram att börja shoppa filmer, tröjor, böcker, filmaffischer eller vad ni nu vill köpa loss på.

Första filmen börjar visas runt 13.00-13.30

Programmet är inte på långa vägar klart än men det kommer ju så klart uppdateringar så fort allt blir klart.

Hela foajén kommer att fyllas med FILM försäljare från hela Sverige.

VHS, DVD & Blu-Ray kommer att säljas i mängder.

Följande säljare är 100% klara:

Argento's Video - Mängder av svåra och OOP filmer på DVD.
Gory-Glory Magazine - Säljer sitt senaste nummer + filmer & CD's
Monkey Business - VHS, DVD och BluRay filmer
Hard to get Videos/Tyskland - BokBoxar, Mediabooks & Special/Limited Editions
S.A.Wideo - Alla DVD filmer för 10 kr styck
Bonesaw Video - Blilliga DVD och Blu-Ray filmer
Shop From Beyond - T-Shirtar, tidningar, böcker och filmer

Kommer att fylla på med säljare allt eftersom de är klara.

Det finns både möjlighet att KÖPA, SÄLJA och BYTA film under hela dagen.

Vi kommer i vanlig ordning visa 5 skräckfilmer, troligen bara NYA fräscha filmer.

Att se enskilda filmer kostar 80 kr per film.

Eller så köper man ett FILM pass för 250 kr och får se alla filmerna.

Och traditionsenligt så kommer vi att lotta ut massa DVD filmer för de som köpt FILM pass.

Fullständigt program och mer info kommer att komma fortlöpande i denna tråd allt eftersom det händer grejer.

Även tider, samt vilka försäljare som kommer att sälja filmer kommer också komma att fyllas på allt eftersom det blir klart.

Vi har även en hemsida:

http://www.denmagiskabiodagen.se/

Vecka 42 ska all info finnas tillgänglig.

Jag hoppas naturligtvis att alla gamla DMB besökare kommer även på detta event samt naturligtvis alla andra som inte varit hos oss förrut.

Så se till och spara PENGAR för Satan vad ni kommer att kunna handla film här.

Är det något ni undrar eller vill fråga så svarar jag gärna på det här.

MvH Argento Rules (Festival Ansvarig)

Senast redigerad av Argento Rules tor okt 23, 2014 15:00, redigerad totalt 3 gånger.

InläggPostat: lör sep 20, 2014 17:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6202Ort: Haddonfield
Även denna gång har vi äran att få besök av:

Monkey Business - VHS, DVD och BluRay filmer

InläggPostat: lör sep 20, 2014 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag är i Stockholm den helgen så jag kommer tyvärr inte kunna komma :(

InläggPostat: tor sep 25, 2014 11:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag, Jenny och Tomas kommer i vanlig ordning. Ställer dock inte ut något denna gången.
Sist blev jag plötsligt magsjuk under eftermiddagen, så om någon blev smittad under filmdagen så skyll på mig. Förlåt, skall försöka undvika det denna gången ;)

InläggPostat: tor sep 25, 2014 12:00 Svara med citat
rogerxy: Fasen vad du har otur hela tiden med datumen. :(

Greigh: OK, du ska inte sälja några filmer.

Men Tomas/du ska väl sälja era tidningar i alla fall.

Vore ju schyst om ni har den tidningen + filmen du nämnde.

Eller blev det aldrig något med det???

GRYMT kul att ni kommer i alla fall. :ymparty:

Ringde Tomas idag men han svarar sällan. :cry:

InläggPostat: tor sep 25, 2014 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Tyvärr blir det inga fler Horrophobic-nummer.
Tomas har givit upp konceptet. Han har varken ork, tid eller motivation till att fortsätta.
Jag har dock någonting nytt på gång, men får vänta ett tag innan jag går ut med mer info.

InläggPostat: tor sep 25, 2014 15:26 Svara med citat
:( :cry: :( :cry: :(

Fy FASEN vad tråkigt att höra detta om Horrophobic. :(
Men kan förstå Tomas, man måste ge 110% på en sådan här satsning och känner han att han EJ har det så är det svårt.

Kul att du som är ung och fräsch har kraft och ork att ta vid i alla fall. :)

Ser med spänning fram emot vad du kan hitta på. :ymparty:

Säljer ni inte de nummer ni har kvar i alla fall. :)

InläggPostat: fre okt 03, 2014 15:10 Svara med citat
Då va det dax att presentera första filmen.
I somras va jag på en skräckfilmsfestival i London och såg denna sjukt umderhållande film.
Så vi är mycket glada att kunna visa den på Den Magiska Biodagen. 1:an va bra, men 2:an har inte bara 7 ggr mer i budget, den är fasen mig 7 ggr bättre också.

600 personer satt och skrattade nästan konstant.

Vår första film är ingen mindre än Tommy Wirkola's Död Snö 2.

ÖVERLÄGSEN ETTAN! En av de galnaste zombiefilmerna någonsin. Måste ses!” - Film Pulse

Publiken vrålgarvar och jublar lika mycket som under Peter Jacksons tidiga år!” – Bloody Disgusting

Bild

InläggPostat: ons okt 08, 2014 09:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Argento du har PM

Bra val med Död snö 2! :ymparty: Första filmen var ju underbar så här har jag förväntningar!

InläggPostat: ons okt 08, 2014 14:38 Svara med citat
OK, ska svara på PM:et. :)

1:an är så sjukt mycket bättre.

Det är skillnad utan dess like.

InläggPostat: ons okt 08, 2014 14:55 Svara med citat
Så där, då är det dax att presentera film nr 2. Filmen har plöjt igenom alla stora skräckfilmsfestivaler i somras och vi är mycket glada att få visa den också. Den är gjord av franska stämningsmästarna Alexandre Bustillo och Julien Maury som givit oss fantasiska filmer som Inside och Livid.
De är tillbaka med ännu en atmosfärisk och blodisande film, den här gången förlagd till ett övergivet nöjesfält.

Among the Living heter den. Så här skriver några:

”Det här är precis vad skräckgenren handlar om!” - Twitch Film
”Som ‘Stand By Me’ med en släng ‘The Texas Chainsaw Massacre’ ” – FEARnet
”En ordentlig lektion i ren skräck” – Shock Till You Drop
”Mästerlig atmosfär!” – Bloody Disgusting

Bild

InläggPostat: lör okt 11, 2014 12:49 Svara med citat
Efter 6 härliga år med Den Magiska Biodagen smäller det nu till på allvar med 2 STORA nyheter. :)

NYHET 1:

Innan har vi vid flertalet tillfällen haft besök av regissörer eller skådisar från Sverige.

Vi har alltid velat haft besök från utlandet av någon regissör, skådis eller producent och nu blir det allvar i år på den 7:e upplagan av DMB.

Vi är väldigt GLADA att Producer and Cinematographer Steve Aquilina från sådana Kult rullar som Violent Shit 1-3 samt Zombie 90 kommer till oss.

Ett italienskt team ska göra en remake på Violent Shit som kallas Violent Shit - The Movie

https://www.facebook.com/pages/Violent- ... k=timeline

och Steve Aquilina kommer även att producera den. :)

Han kommer att berätta lite om den nya remaken samt han signerar gärna dvd filmer eller annat när han kommer hit så ta gärna med er era filmer. :)

InläggPostat: lör okt 11, 2014 13:07 Svara med citat
NYHET 2:

Europa's BÄSTA filmbutik Hard to get Videos från Tyskland kommer till oss för att sälja de mest fantastiska utgåvor ni kan tänka er.

Alla som älskar film vet att tyskarna släpper en sanslöst mängd filmer och ofta i helt sjukt snygga utgåvor.

Och ofta är det som BokBoxar, Mediabooks och grymma Special/Limited Editions. 8)

Så dom kommer att ta med sig määäängder med schysta DVD & Blu-Rays i de mest fantastiska utgåvor.

Så ni som gillar Camera Obskyra och andra grymma bolag kommer att få erat lystmäte tillfredställt. :)

Jag har ju personligen köpt mängder från dom både i deras butik och på Weekend of Horrors och de är GRYMT bra att ha och göra med.

Så ladda upp plånböckerna ordentligt för nu kommer det att finnas film som aldrig förr.

Så om peppen inte va total innan är den det till 110% nu. :)

InläggPostat: lör okt 11, 2014 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Sjysta nyheter :ymparty:

Har iof inte sett nägon av Violent shit filmerna men det är ju kul med en branschmänniska som kommer och pratar lite om det vi alla gillar. Sen låter det finfint men farligt för plånboken med utländska säljaren :D

Btw, någon som sitter på japanska blurayen av Argentos Opera och vill sälja? Vill ha!

InläggPostat: sön okt 12, 2014 09:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12053Ort: Skåneland
Argento Rules >> Fan vad coolt att Hard To Get från Hamburg kommer med bokboxar, mediabooks och steelbooks :ymparty:

http://www.hardtoget-online.de
https://www.facebook.com/pages/Hard-To- ... 6560609048

Det är väl bara dom och Videodrom i Berlin som säljer bokboxar i Tyskland !?

InläggPostat: mån okt 13, 2014 13:00 Svara med citat
Bonesaw: Absolut, Steve är grymt trevlig och riktigt BRA på engelska så det blir kanon att han kommer.

Jag är grymt nyfiken på den italienska remaken av Violent Shit som han är med och producerar.

Gory-Glory: YES, det sin tid. Men nu kommer dom äntligen till hos för att sälja överdjävligt grymma BokBoxar och Mediabooks.
Både på DVD och Blu-Ray. :ymparty:

Kommer du med Rudnert upp i år???

Du likt mig älskar ju BokBoxar och du missade ju förra eventet så nu borde
du verkligen komma. \:D/

YES, tror bara de är de 2 butikerna.
I alla fall vad jag vet. :)

InläggPostat: tis okt 14, 2014 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12053Ort: Skåneland
Argento Rules >> Ja jag kommer med Rudnert upp i år :)

Även om jag inte är har så stora förhoppningar på filmerna som kommer att visas, då jag bara gillar att se på gamla kultfilmer.

Men självklart så kommer jag att rota genom Hard To Gets bokboxar :ymparty:

Zombie 90 har jag på holländsk VHS så den kan jag rota fram och be Steve Aquilina att signera :)

InläggPostat: tis okt 14, 2014 12:18 Svara med citat
Gory-Glory: FASEN vad kul att du kommer upp denna gång. :ymparty:
Vi är flera som saknat dig.
Du gör väl som Rudnert och tar med ett gäng filmer och säljer så du får in lite pengar. :)
Då ska ni ha 2 stora bord tillsammans.

Grymt kul att du också har den holländska VHS:en av Zombie 90.
Det har jag med och både Steve Aquilina och Andreas Schnaas har signerat den. 8)
Steve kommer tycka det är stencoolt om du har med den på VHS. :)

Jag är så superpepp på att gå igenom varenda film han har med sig,
speciellt BokBoxarna. \:D/

InläggPostat: tis okt 14, 2014 19:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Någon särskild anledning att det bara är nya filmer? Tidigare DMB har ju varit 1-2 nya & resten gamla kultfilmer.

InläggPostat: tis okt 14, 2014 22:23 Svara med citat
Ja nu gäller det bara att hitta min Zombie 90 VHS också :)
Kul att du har den signerad :)

Kul att han från Tyskland har med sig massa bokboxar och Mediabooks, jag har bara en enda Mediabook som är Doctor Mordrid på 84 Entertainment

Jag kommer att fylla hela min resväska med DVD så att jag får in lite pengar :)

Sen kommer jag även att ha med mitt nya fanzine som heter Retrospel Magasinet till försäljning

Jag ska boka bussbiljetter så att jag hamnar på samma buss dit och hem från Göteborg med Rudnert :)

Vi kommer upp redan på fredagen :)

Han ringde idag och blev glad när jag sade att jag åker med honom

Kul att vi får två stora bord i år. Är det inte så många andra säljare i år ??
Kommer inte Göran/Udda Ting med hans coola filmer och annat ??

Blir det som vanligt pizza på Venezia vid tågstationen ??

Sen så blir det till att sova på luftmadrass två nätter i sträck
Det känns som en skolresa med alla som ska sova över

InläggPostat: ons okt 15, 2014 11:50 Svara med citat
rogerxy: Beslutet togs förra året att DMB ska fokusera på bara nya fräscha filmer och att KULTfilmsfestivalen bara ska visa gamla KULT filmer.

Det är något som min chef och politikerna i stan vill.

Också många av besökarna tycker det är bra att det är 2 helt olika festivaler.

Nu kan man besöka den man gillar eller som de allra flesta gör och besöker båda.

Gory-Glory: YES, du måste verkligen hitta din Zombie 90 VHS. :ymparty:

KANON att du också säljer filmer, jag köper gärna av dig om du har några utländska filmer från England eller USA. :)

Det är FULLT med säljare i vanlig ordning, men det är någon mindre pga att dom från Tyskland kommer och dom vill nog ha 3 eller 4 bord. :ymparty:

Udda Ting Göran åkte på något hemskt med någon blodpropp eller liknade för någon månad sedan och försöker återhämta sig så gott det går, han kommer INTE att kunna sälja filmer där nu i år. Förhoppningsvis är han tillbaka till våren.

Men han kommer dit för att handla film. :)

Det är klart att vi kommer att äta pizza i vanlig ordning. \:D/

InläggPostat: ons okt 15, 2014 15:23 Svara med citat
Då va det dax att presentera nästa film.

Det är historien om den lilla, lilla Zombie Bävern. :mrgreen:

Högoktanig monsteraction, osympatiska karaktärer, grotesk äckelhumor och en liten söt hund, allt i bästa 80-talsnihilistiska stil. :ymparty:

Zombeavers har visats runt på de flesta skräckfilmsfestivaler under sommaren/hösten så
vi är mycket glada för att visa den hos oss. :)

"The B-movie creature feature is making a big comeback and the Zombeavers trailer got 2 million views in just 2 weeks proves that. Now when Zombeavers is a global phenomenon, they are finally here. Get ready for a damn good time"

Bild

InläggPostat: ons okt 15, 2014 17:40 Svara med citat
Argento Rules >> Coolt att Hard To Get ska ha 3-4 bord så då blir det mycket film att gå genom hos dom. :ymparty:

Kul att det blir många säljare :)

Usch vad trist att Göran fick en blodpropp, hoppas att han frisknar till.

Jag ska börja nästa vecka att kolla vilka filmer som jag ska ha med mig till försäljning, det kommer säkert att vara en hel del film som folk vill ha :)

Jag minns att mina äldste bror tipsade mig om Zombeavers.

InläggPostat: ons okt 15, 2014 20:28 Svara med citat
Svar på din fråga Argento: Vi har ingenting kvar att sälja. Allting har gått åt så vitt jag vet.
Tomas kanske har något i sitt hem, men det har han inte sagt någonting om iaf.

Tråkigt att Göran inte kommer och säljer, han var en god gubbe och ha att göra med. Bra priser, prutnings-bar och även byt-villig. Hoppas man får hälsa iallafall.

Jag har varken Violent Shit filmerna eller Zombie 90. Kommer dem att finnas till försäljning så att man kan få dem signerade efteråt? Det hade varit skitkul isf.

InläggPostat: ons okt 15, 2014 21:59 Svara med citat
AR: Ok, det hade jag inte hört om. Det förklarar ju saken.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
73 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori