Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Den Magiska Biodagen 2014 är lördagen den 1:a november!!!

InläggPostat: tor okt 16, 2014 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6224Ort: Haddonfield
G-G och Greigh: JO, det är sjukt tråkigt att Udda Ting INTE kommer dit i år eftersom han har varit med nästan alla festivaler. :(

Han är en mycket god vän privat och jag har känt han i över 25 år så jag är bara väldigt glad att han överlevde och dessutom några större men.

Han tappade talförmågan någon vecka efter det hände och hade väldigt svårt att gå, men talet är tillbaka till 100% och han kan gå normalt fast lite sakta måste han ta det.

Men OM han orkar så har han sagt att han ska titta in och handla lite film.

Greigh: Ah, OK då vet jag läget angående försäljning.

Steve vill att jag har kontakt med han eftersom det är folk som undrar om både filmer och annat så jag ska absolut säga till att om han kan ta med sig Violent Shit filmerna.

Violent Shit filmerna finns både lösa och som DVD-box, några eller något borde han kunna fixa fram tycker jag. :)

Zombie 90 däremot har jag ALDRIG sett på DVD så jag undrar om den finns där, jag har personligen den på VHS precis som Gory-Glory hade och den signerade Steve för över 20 år sedan när jag lärde känna han för första gången.
Och Andreas Schnaas signerade den när han va på Sci-fi mässan i Göteborg för många år sedan. :ymparty:

Rogerxy: Man kan inte ha koll på allt.

När jag va på konsert med Piltorp i måndags så berättade han varför du INTE kan komma på DMB och det lät ju mycket intressant det du ska göra.
Kul att du har hittat en ny nisch som du tycker väldigt mycket om, det ska bli spännande att se slutresultatet. Lycka till med det. \:D/

InläggPostat: fre okt 17, 2014 15:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6224Ort: Haddonfield
Då va det dax att presentera film nr 4.

Det är den svenska skräckantologin Faust 2.0 8)

DJÄVULEN ÄR REDO ATT SKRIVA ETT NYTT AVTAL.

FEM APPAR. FEM SKRÄCKHISTORIER.

Bakom projektet ligger ett gäng svenska regissörer bland andra NjutaFilms Nicolas Debot och ena halvan av Elaka Rune och Sune, som ger oss fem rysliga berättelser om digital pandemi i sin mest skrämmande form.

Bild

InläggPostat: fre okt 17, 2014 15:52 Svara med citat
Och så kör vi en kort presentation av film nr 5.

Finns inte så mycket att säga eftersom INTE ens jag vet vad det blir.

Den 5:e filmen kallar vi Steve Aquilina Surprise Movie.

Det kan bli Art-House, det kan bli giallo, det kan bli tysk splatter, det kan i princip bli vad som helst.

Han har en 3-4 filmer på gång som ska släppas i år eller tidigt nästa år så detta blir sjukt spännande och se vad han hittar på.

Får man finbesök från utlandet är det inte mer än rätt att hedersgästen bestämmer en film. :ymparty:

InläggPostat: sön okt 19, 2014 18:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Nu är bussbiljetterna bokade

Fredagen den 31 oktober 2014
Linje 820

Avresa från 12:15 MALMÖ Centralstation
Ankomst till 15:45 GÖTEBORG Nils E.Term / Centralstn

Söndagen den 2 november 2014
Linje 820

Avresa från 16:00 GÖTEBORG Nils E.Term / Centralstn
Ankomst till 19:25 MALMÖ Centralstation

InläggPostat: mån okt 20, 2014 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8223Ort: Borås, Sweden
Jag längtar!

AR: Vet du om det finns text på någon av filmerna?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 21, 2014 15:45 Svara med citat
G-G: KANON, ska bli grymt kul att få träffa dig och Rudnert igen. :ymparty:

jolli: Det va roligt att höra. :)

Blir kul att få träffa dig igen efter att jag har varit hos dig 2 ggr och köpt film i somras.

Ska du/ni se någon film denna gång eller blir det bara att handla film???

Denna gången jobbar jag ingen annanstans så nu kommer vi att ses på plats. :)

Död snö har svensk text och jag vet inte om dom pratar svenska i Faust 2.0 eller om den är gjord för den engelska marknaden och i så fall är det text på den.

De andra tror jag INTE att det är text på men det vet jag först då de anländer.

Vi får filmerna oftast bara någon/några dagar innan.

InläggPostat: tis okt 21, 2014 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8223Ort: Borås, Sweden
Mitt mål är att stanna och se några filmer. Så jag hoppas att jag får till det!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons okt 22, 2014 00:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor apr 10, 2008 21:23Inlägg: 385
Trist att inte kunna närvara. Ska flytta just denna dagen. Ser dock fram emot nästa Kultfilmfestival :)

Offline Profil
InläggPostat: ons okt 22, 2014 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Argento Rules >> Japp det ska bli riktigt kul att träffas igen :ymparty:

InläggPostat: tor okt 23, 2014 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1274Ort: Borås
Det löste sig äntligen med min ledighet så självklart kikar jag förbi över helgen som vanligt. Kommer ha med en hel del dvd och blu ray som kommer säljas billigt samt en bokbox för den sugne :)

Ska bli skitkul att ses igen och konsumera skräck! :jason:

InläggPostat: tor okt 23, 2014 11:37 Svara med citat
Bonesaw >> Kul att du kan komma till Alingsås, det ska bli kul att se vad du har med dig för film :)

Vi Ses

InläggPostat: tor okt 23, 2014 12:03 Svara med citat
jolli skrev:

Fasen vad kul om du i alla fall kan se någon film. :)

Sedan förstår jag att du är nyfiken på alla Blu-Rays som kommer att finnas här. 8)

InläggPostat: tor okt 23, 2014 12:04 Svara med citat
Pisano skrev:
Trist att inte kunna närvara. Ska flytta just denna dagen. Ser dock fram emot nästa Kultfilmfestival :)

JA, det va jävligt tråkigt att du skulle flytta just den helgen. :cry:

Men vi ses till våren istället då på KULTfilmsfestivalen. :ymparty:

InläggPostat: tor okt 23, 2014 14:59 Svara med citat
Då kör vi en uppdatering av säljare!!!

S.A.Wideo - Alla DVD filmer för 10 kr styck

Bonesaw Video - Blilliga DVD och Blu-Ray filmer

Shop From Beyond - T-Shirtar, tidningar, böcker och filmer

InläggPostat: tor okt 23, 2014 16:24 Svara med citat
Argento Rules skrev:
jolli skrev:

Fasen vad kul om du i alla fall kan se någon film. :)

Sedan förstår jag att du är nyfiken på alla Blu-Rays som kommer att finnas här. 8)

Ja det ser jag fram emot och ja du känner mig, blu-ray filmerna lockar mig! :D

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre okt 24, 2014 09:26 Svara med citat
Oj vad kul med fler säljare :ymparty:
Vi ses om en vecka :ymparty:

InläggPostat: lör okt 25, 2014 11:23 Svara med citat
För alla långväga resenärer som sover över hela helgen, andra som bor i närheten eller alla andra med för den delen så har vi en STOR extra nyhet dagen innan DMB. :)

På fredagen den 31:e oktober så blir det VÄRLDS premiär på en ny svensk skräckfilm utav Jonas Wolcher. Vi visar hans senaste film Cannibal Fog hos oss kl. 20.00 och vi har öppet från kl. 18.00 med lite galamingel med tillhörande tilltugg. :ymparty:

Det är FAN inte var dag som det görs en svensk Kannibalfilm så därför är det ju extra kul att kunna visa en sådan. 8)

Och som förfilm så visar nägra ungdomar från Alingsås (Arena 11) en kortfilm som heter En Nattmacka. Den är gjord under handledning av Jonas Olsen.

Vi är väldigt stolta över att kunna visa Wolchers senaste film hos oss och vi är även väldigt glada över att kunna samarbeta med stadens ungdomar och Arena 11. :)

InläggPostat: sön okt 26, 2014 14:51 Svara med citat
Mindre än en vecka kvar nu. :ymparty:

InläggPostat: sön okt 26, 2014 19:22 Svara med citat
Kul att Cannibal Fog ska visas på fredagen
Japp mindre än en vecka kvar nu :ymparty:

InläggPostat: tis okt 28, 2014 16:32 Svara med citat
Jag hade presskonferens idag angående skräckfilmsfestivalen. :)

Pressen kommer nog både till Världspremiären på den nya svenska Kannibal filmen på fredagen. 8)

Samt på själva Den Magiska Biodagen. :ymparty:

Inte lång tid kvar nu. \:D/

InläggPostat: tis okt 28, 2014 17:17 Svara med citat
Oj vad kul med presskonferens :D
Kul om pressen även kommer på fredagen och lördagen :)

Jag hittade lite info om det :)

http://www.mynewsdesk.com/se/alingsas_k ... essrelease

Jag har precis packat resväskan full med DVDer som jag ska sälja för 10 kronor styck :ymparty:

InläggPostat: ons okt 29, 2014 11:29 Svara med citat
Då kan du ju köpa AT på fredagen. :ymparty:

Det låter mycket bra med massa filmer att sälja. :)

InläggPostat: ons okt 29, 2014 15:58 Svara med citat
EXTRA!! EXTRA!! Jag har ju haft kontakt med Steve Aquilina hela tiden och jag fick just ett mail där han hade 2 grymt BRA nyheter. :)

Jag kopierade mailet här så ni själv får läsa det viktiga:
"Great!! Yes, I will have a special version of VS Trilogy just for your event!! And the new trailer for the remake; world premiere at your festival"

Hur fasen COOLT är inte detta. Dels att han tagit fram en Den Magiska Biodagen Edition av V.S. Trilogi i extremt begränsad upplaga. 8)

Och att vi får se Världpremiären av den helt sprillans NYA trailern för remaken. :ymparty:

Den här helgen blir bara bättre och bättre. \:D/

Vi ses om 2 dagar eller 3 dagar för vissa.

InläggPostat: tor okt 30, 2014 10:48 Svara med citat
Det låter bra :)

Vi ses imorgon :ymparty:

InläggPostat: tor okt 30, 2014 12:47 Svara med citat
Det gör vi. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
73 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori