Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Bildreportage - Weekend of Horrors 2014

InläggPostat: ons nov 19, 2014 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6224Ort: Haddonfield
Så där ja, då va man hemkommen efter den 6:e eller 7:e turen till Weekend of Horrors. :D

I vanlig ordning så brände man runt 10 000-12 000 på den helgen. :P

Och precis som alltid så va det värt varenda liten krona.

Och i år va mässan större än någonsin med ÄNNU mera film att gå igenom, tur att man hade drygt 3 dagar på sig.

EXTRA, EXTRA roligt va det att en av de skådisar jag gillar allra mest kom dit istället för Michael Madsen som va tvungen att ställa in för att kunna filma Tarantino's nya västernfilm.

Men eftersom ersättaren va 300 ggr bättre så gjorde det inte ett smack, för första gången någonsin så va Mark Dacascos på en mässa. 8)

Orkar inte skriva så himla mycket så jag visar det i bilder i stället. :thumbup:

Här kommer ett litet urval av bilder från resan:

Bild
Mark Dacascos signerar min finfina Vargarnas Pakt.

Bild

Bild
Lynn Lowry från The Crazies, Shivers och Cat People m.m. signerar en gammal Playboy bild.

Bild
Här har Lynn Lowry Lynn Lowry signerat Radley Metzger's Score.

Bild
När jag va en liten tonåring så älskade jag filmen Angel så det va en fröjd att få träffa Donna Wilkes och få Angel Boxen signerad.

Bild
Tyskland's största Porrstjärna signerar en affisch.

Bild
Passade så klart på att bli fotad med henne. :D

Bild
Den kvinnliga stjärnan från den tyska splatter versionen av Byggare Bob.

Bild
Skaparen av den grymma tidningen Video Nasty.

Bild

Bild
Konstverk från killen bakom mängder av video omslag, thedudedesigns.

Bild
Liten bild av några av filmsäljarna på mässan.

Men nog med vanliga bilder.
Vi brukar ju ha turen att få festa med några av de största stjärnorna på mässan varje år och här kommer därför lite partybilder. :ymparty:

Bild
Jag och Kim Coates från Sons of Anarchy.

Bild
Jag och Scott Wilson från The Walking Dead.

Bild
Jag och Jeff Kober från The Walking Dead.

Bild
Jag och Tony Moran från Orginal Halloween.

Bild
Jag och Robert LaSardo från Out for Justice, Leon och Death Race.

Bild
Jag tillsammans med Mark Dacascos och Kim Coates.

Bild
Jag och William Forsythe från The Devil's Rejects, Halloween och Boardwalk Empire.

Bild
Jag och James Duval från Donnie Darko.

Bild
Jag och Akira Takarada från orginal Godzilla filmerna.

Bild
Jag och James Duval från Donnie Darko festar i hotell baren.

Bild
Jag och William Forsythe från The Devil's Rejects festar i hotell baren.

Bild
Jag, Jamie Kennedy från Scream 1 & 2 och Nick Principe från Laid to Rest filmerna festar i hotell baren.

Bild
Samma snubbar kl. 05.00 på natten. :ymparty:

Sjukt jävla kul resa i vanlig ordning.
Alltid kul att åka ner med ett gäng sköna kompisar och festa, ta autografer och köpa film i stora lass. :thumbup:

Absolut trevligast och den som jag pratade solklart mest med va Mark Dacascos, vi gick igenom alla hans filmer,
han va imponerad av att jag kunde alla utom en, råkade glömma av DNA. :P
Att han de senaste 7-8 åren mest jobbat med TV och att han nu va sugen på att göra riktig film igen.
Jag frågade om han fortfarande tränade och vips la han upp foten spikrakt upp i taket.
Han ska även regissera en film och kommer som tur är vara med i en grym fightfilm snart.
Och snacka om att jag blev paff då han kunde flytande tyska, han hade visst bott i Hamburg i många år sa han till mig.

Sedan va det grymt kul att få träffa och prata med Lynn Lowry. :D

Den som hade solklart mest att göra på mässan va Scott Wilson från The Walking Dead, men grymt kul att alla fattade hur stort det va att Mark Dacascos va ute och signerade på mässa för första gången så han hade också mycket att göra. 8)

Så nu är man hemma i verkligheten igen och måste jobba på för fulla muggar i vanlig ordning.

Men snacka om att det va gott och komma bort från höstrusket.

Hoppas ni gillar alla bilderna. :thumbup:

InläggPostat: ons nov 19, 2014 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Argento Rules >> Riktigt kul reportage och trevliga bilder :ymparty:

Du glömde att ta bilder med Donna Wilkes och hon i blått linne från Byggare Bob

InläggPostat: tor nov 20, 2014 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1274Ort: Borås
Kul bilder. Ni verkar ha haft trevligt som vanligt. Hur många filmer hade du dig hem? Vore kul att hänga på någon gång och fylla på samlingen lite!

Passar även på att fira inlägg nr 700 :lol: :ymparty: :ymparty:

InläggPostat: lör nov 22, 2014 13:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6224Ort: Haddonfield
G-G: TACK för att du gillade reportaget. :ymparty:

Jag fick aldrig chansen att plåta Donna Wilkes och hon i blått fick man bara plåta så som jag redan gjort. :)

Bonesaw: TACK!!

Tror det blev ett 50-tal filmer varav 20-25 va BokBoxar. 8)

Har du runt 12 000 kronor över någon gång så ska du absolut följa med. :ymparty:

InläggPostat: sön jul 19, 2015 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1274Ort: Borås
Vad är det för skillnad på Weekend of Horror och Weekend of Hell ? Samma stad samma datum?

InläggPostat: sön jul 19, 2015 21:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Det var ett par som drev Weekend of Horrors, men frun var ägare av bolaget. De skiljde sej förra året under allt annat än vänskapliga former, vilket gjorde att de inte kunde komma överens om Weekend of Horrors.

Så gubben i förhållandet startade en egen mässa (Weekend of Hell) medan frun fortsatte med Weekend of Horrors, & de har förmodligen lagt det samma helg för att jävlas med varann. Men då det är gubben som skött allt som har med arrangerandet att göra så verkar Weekend of Hell bli avsevärt mycket bättre. Weekend of Horrors har knappt en enda intressant gäst.

Så det har varit en riktig cirkus. Min gissning är att Weekend of Horrors kommer köra i år & sen läggas ner, så att Weekend of Hell kommer vara det som gäller i framtiden.

InläggPostat: mån jul 20, 2015 11:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Okej så det är så det ligger till, jag blev också lite förvirrad när jag såg att det finns två skräckmässor i Tyskland med liknande namn på exakt samma datum.

Dom som ska dit kan ju gå en dag på den ena mässan och en dag på den andra mässan :)

http://www.weekendofhorrors.com
http://www.weekendofhell.com

Den enda kändisen som är bra på Weekend of Horrors är Leslie Easterbrook :ymparty:

InläggPostat: mån jul 20, 2015 20:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Ja, man blev betydligt mer imponerad av gästerna på Weekend of Hell. Dock ska Katherine Isabelle till Weekend of Horror! Hon är ju inte direkt fy skam 8)

InläggPostat: tis jul 21, 2015 15:45 Svara med citat
Som TUR är så är det bara 5 mil mellan mässorna så jag går så klart på båda. 8)

Speciellt då 2 av mina favorit ScreamQueens är på Weekend of Horrors, Cerina Vincent och SÅ KLART superläckra Katherine Isabelle. :x

InläggPostat: tor jul 23, 2015 10:11 Svara med citat
Argento Rules >> Coolt att du ska gå på bägge mässorna :ymparty:

InläggPostat: ons jul 29, 2015 12:26 Svara med citat
Säger som Gert Fylking - ÄNTLIGEN

kommer en av mina absoluta favorit skådisar till en mässa.

Vad jag har längtat efter:

Bild

Så nu blir det att signera The Hills Have Eyes filmerna samt The Devil's Rejects först och främst, men han har varit med i så många skräckfilmer att det kanske blir någon till. :ymparty:

Så jävla cool snubbe.

InläggPostat: lör aug 01, 2015 09:09 Svara med citat
Michael Berryman är riktigt cool :ymparty:

InläggPostat: mån maj 23, 2016 12:33 Svara med citat
Jag är ute i god tid och meddelar att jag är intresserad av en tripp om det är ett gäng som ska åka. Jeffrey Combs, Bill Moseley och John Carpenter lockar

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
13 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori