Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  KULTfilms festivalen är lördagen den 27 juni 2015!!

InläggPostat: lör apr 18, 2015 12:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6202Ort: Haddonfield
KULTfilms festivalen blir i år lördagen den 27 juni.

Perfekt datum, det är sommar och solen är förhoppningsvis med oss.

Alla har fått löning så vi är mycket nöjda med det datumet.

För alla stamkunder så är det i vanlig ordning förfest med filmbyten, pizza och massa ÖL dagen innan fredagen den 26:e juni. 8)

Allt är som vanligt - Same procedure as last year, men jag skriver väl ner lite allmän info här ändå för alla nya människor.

På lördagen den 27:e juni öppnar vi kl. 12.00 och då är det fritt fram att börja shoppa filmer, tröjor, böcker, filmaffischer eller vad ni nu vill köpa.

Första filmen börjar visas runt 13.00-13.30

Programmet är inte klart än men det kommer ju så klart uppdateringar så fort allt blir klart.

Hela foajén kommer att fyllas med FILM försäljare från hela Sverige och eventuellt en från utlandet. :)

VHS, DVD & Blu-Ray kommer att säljas i mängder.

Följande säljare är 100% klara:

Gory-Glory Magazine - DVD & Blu-ray och Italienska Soundtrack CD's
Bonesaw Video - DVD & Blu-ray från 10 kr styck
Udda Ting - VHS för 5-10 kr styck samt DVD, film affischer m.m.

Kommer att fylla på med säljare allt eftersom de är klara.

Det finns både möjlighet att KÖPA, SÄLJA och BYTA film under dagen.

Vi kommer i vanlig ordning visa 5 KULT filmer.

Att se enskilda filmer kostar 80 kr per film.

Eller så köper man ett FILM pass för 250 kr och får se alla filmerna.

Och traditionsenligt så kommer vi att lotta ut massa DVD filmer för de som köpt FILM pass.

Fullständigt program och mer info kommer att komma fortlöpande i denna tråd allt eftersom det händer grejer.

Man kan även läsa mer på våran hemsida:
http://www.kultfilmsfestivalen.eu

Jag hoppas naturligtvis att alla gamla DMB/KULTfilms besökare kommer även på detta event samt naturligtvis alla andra som inte varit hos oss förrut.

Så se till och spara PENGAR för Satan vad ni kommer att kunna handla film här.

Är det något ni undrar eller vill fråga så svarar jag gärna på det här.

MvH Argento Rules

Senast redigerad av Argento Rules ons maj 13, 2015 14:57, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: sön apr 19, 2015 18:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Resor bokade! Dyker upp under fredagen! Galet peppad på detta!

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 21, 2015 11:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6202Ort: Haddonfield
TjooHooo!!!

Magnifico!! Strålande!! Underbart!!

Det är han vi ska ha. :mrgreen:

Fy fasen vad kul Pazzo att du gör comeback. 8)

Det har jag längtat mer efter än julafton. :ymparty:

InläggPostat: tis apr 21, 2015 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8208Ort: Borås, Sweden
Behöver jag ens nämna att jag självklart kommer till denna trevliga tillställning!

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons apr 22, 2015 07:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Kommer inte delta det här året heller. Inte för att det handlar om pengarna den här gången, men det finns annat som krockar. Hoppas däremot på att komma iväg nästa år om det är något då :)

InläggPostat: ons apr 22, 2015 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Kommer definitivt vara där! Skulle vilja dyka upp på fredagen, men vi som inte är stamkunder och det är första gången är det ok det med?

Och så tänkte jag fråga ifall någon vet om några bra (läs billiga) ställen man kan stanna på. Något vandrarhem eller så?

EDIT: Kommer man kunna förköpa biljetter?

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 22, 2015 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Ja det här hör ju till årets finare kulturgärningar så jag kommer med största sannolikhet dyka upp i år igen, same procedure as last year!

InläggPostat: tor apr 23, 2015 15:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons apr 09, 2008 13:11Inlägg: 127Ort: Floda
Klart jag dyker upp i år igen (om inget oförutsett händer)! Hoppas kunna titta in en stund på fredag kväll i vanlig ordning..

Däremot kommer jag med största sannolikhet inte att stå och sälja i år... men man ska aldrig säga aldrig, kanske tar med lite film ändå...

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 23, 2015 22:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Jag kommer stå i entrén & dela ut kramar som vanligt

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:12 Svara med citat
jolli skrev:
Behöver jag ens nämna att jag självklart kommer till denna trevliga tillställning!

Det är KLART att du ska nämna att du kommer.

Det är ALLTID trevligt både för mig och alla andra forum medlemmar att veta vilka som kommer till oss. :ymparty:

Kanonkul att du kommer igen till oss. :)

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:14 Svara med citat
dechristianize skrev:
Kommer inte delta det här året heller. Inte för att det handlar om pengarna den här gången, men det finns annat som krockar. Hoppas däremot på att komma iväg nästa år om det är något då :)

Du är verkligen en jag vill träffa och tjata giallo film med. 8)

Varför vänta till nästa år, vi kör ju skräckfilmsfestivalen Den Magiska Biodagen till hösten, du kanske kan pricka in den istället. :ymparty:

Annars får du vänta tills nästa år.

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:17 Svara med citat
Ishipishi skrev:
Kommer definitivt vara där! Skulle vilja dyka upp på fredagen, men vi som inte är stamkunder och det är första gången är det ok det med?

Och så tänkte jag fråga ifall någon vet om några bra (läs billiga) ställen man kan stanna på. Något vandrarhem eller så?

EDIT: Kommer man kunna förköpa biljetter?

Fy SATAN vad kul. :)

Du har ju verkligen tagit detta forum till dig och är här nästan varje dag och skriver så det blir ju KANON skoj för dig att träffa massa forum människor och få prata/lära känna dom på riktigt. :ymparty:

Vi är ett himla gött gäng som ses 2 ggr per år på mina festivaler.

Ishipishi, jag skickar ett PM till dig med info. 8)

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:20 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Ja det här hör ju till årets finare kulturgärningar så jag kommer med största sannolikhet dyka upp i år igen, same procedure as last year!

Tack för de fina orden. :)

Det är klart som korvspad att du kommer. :ymparty:

Kan du PM:a mig ditt mobil nummer är du snäll för jag har tappat bort det.

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:21 Svara med citat
Monkey skrev:
Klart jag dyker upp i år igen (om inget oförutsett händer)! Hoppas kunna titta in en stund på fredag kväll i vanlig ordning..

Däremot kommer jag med största sannolikhet inte att stå och sälja i år... men man ska aldrig säga aldrig, kanske tar med lite film ändå...

KANON!!!

Jag snackade med Evil Gus häromdagen och han va tok laddad i vanlig ordning. :)

Byta film kan man ju alltid göra med varandra.

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:22 Svara med citat
rogerxy skrev:
Jag kommer stå i entrén & dela ut kramar som vanligt

Sicken kulturgärning. :wink:

Kul att det inte krockar med något denna gången. :ymparty:

InläggPostat: fre apr 24, 2015 12:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Argento Rules skrev:
Du är verkligen en jag vill träffa och tjata giallo film med. 8)

Varför vänta till nästa år, vi kör ju skräckfilmsfestivalen Den Magiska Biodagen till hösten, du kanske kan pricka in den istället. :ymparty:

Annars får du vänta tills nästa år.

Ah, just ja. Det tänkte jag inte på. Så länge det datumet inte krockar med något så ska jag försöka se till att spara ihop lite pengar och dra mig sönderut ;)

InläggPostat: fre apr 24, 2015 16:15 Svara med citat
dechristianize skrev:
Ah, just ja. Det tänkte jag inte på. Så länge det datumet inte krockar med något så ska jag försöka se till att spara ihop lite pengar och dra mig sönderut ;)

Det är ju ALLTID trevligt att dra till varmare breddgrader. :wink:

Att det sedan finns tusentals film att köpa här ju ju inte saken sämre. :P

Och att vi har så in i helvetes kul tillsammans. :ymparty:

InläggPostat: lör maj 02, 2015 10:37 Svara med citat
Uppdatering: Bonesaw Video kommer till oss och sågar sönder alla priser. Här är det DVD och Blu-Ray från 10 kr styck som gäller. :ymparty:

InläggPostat: ons maj 13, 2015 14:56 Svara med citat
Uppdatering: Vi är mycket glada att Göran som hade Udda Ting mår så mycket bättre efter hans propp förra sommaren. :)

Så efter att ha varit borta i ett år är allså Udda Ting tillbaka och säljer TOK knasiga VHS filmer för 5-10 kr styck, samt dvd, film affischer och annat film relaterat. :ymparty:

InläggPostat: mån maj 18, 2015 22:38 Svara med citat
Då va det dax att presentera första filmen.

Efter att ha kört EuroCrime rökaren Rome armed to the Teeth nyligen fortsätter vi med ännu en EuroCrime pärla. :ymparty:

Umberto Lenzi's The Cynic, the Rat & the Fist med de underbara skådisarna Maurizio Merli, John Saxon och Tomas Milian. 8)

Nästa film presenteras på fredag.

InläggPostat: ons maj 20, 2015 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Tänkte kolla ifall det är några som har tänkt att åka bil från Stockholm eller närheten av stockholm (Eskilstuna, Uppsala) till Alingsås och har plats for 2? Såg nu att biljetterna på SJ hade gått upp som fan :/

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 20, 2015 12:35 Svara med citat
Aj va tråkigt och höra. :(

Vad synd att du väntade lite, Pazzo här på forumet sa att han fick de billigaste biljetterna någonsin under alla år han kommit hit.

Tror han sa typ 300 kr tur och retur eller liknande.

Kolla upp bussen också, Swebus brukar ha sjukt billiga resor.

Tror inte direkt det är någon här på forumet som är från Stockholm, men det är ju bra att du kollar upp detta.

Jag kan kolla på facebook för jag tror att någon där kommer från Stockholm eller Uppsala eller liknande.

Gustav som han heter kommer med 100% säkerhet att åka ner med bil för han ska ha en monster utställning eller rättare sagt rekvisita från en film han har gjort eller håller på med så vet ej om det finns plats i bilen pga alla grejer med ska kolla med han. :)

InläggPostat: ons maj 20, 2015 12:51 Svara med citat
Det skulle vara underbart! Ja jo jag har ju aldrig varit i Alingsås och förut när jag kollade så var det runt 300:- tor nu är det dubbelt så mycket. Trodde dom priserna var standard. Får passa på att boka nästa gång. :/

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 23, 2015 11:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Argento Rules skrev:
Då va det dax att presentera första filmen.
Umberto Lenzi's The Cynic, the Rat & the Fist.

Kollat trailer och läst någon recension. Filmen verkar riktigt underhållande. Skall bli kul att se :ymparty:

Presentera nästa film nu \m/

InläggPostat: lör maj 23, 2015 20:24 Svara med citat
YES, precis som Bonesaw sa så är det dax att presentera film nummer 2. :ymparty:

Det blir en grym film av Ruggero Deodato, nämnligen House on the Edge of the Park.

Men en fullkomligt strålande David Hess i högform. 8)

Med musik av Riz Ortolani.

Nästa film presenteras på torsdag. :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
65 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori