Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Shudder - Ny streamingtjänst!

InläggPostat: ons jul 15, 2015 20:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Läste idag på Bloody Disgusting att en ny streamingtjänst för skräckgenren nu håller en öppen beta. Shudder kostar 4.99$ per månad (eller 49.99$ för ett år) och man kan få tillgång till en 14-dagars trialversion.

I dagsläget verkar man endast kunna se grejerna från USA men med hjälp av t.ex Media Hint (plugin till webbläsare) så borde man kunna få tillgång från vilket land som helst.

Utbudet kommer öka hela tiden. Gå in på deras hemsida och kolla lite på vad det finns för utbud. Går jag in på "Browse" får jag tyvärr inte upp något, men de har även "Collections" där man kan välja en subgenre så man åtminstone kan kolla lite av vad de har. Det är alltså både nytt, gammalt, indie, kult och så vidare. Sedan har de även en låtsaskanal vid namn Shudder.tv för de som bara vill sätta sig i soffan och slökolla på något som om det vore en vanlig TV-kanal.

Jag är mycket positiv till det och kommer nog testa framöver :)

InläggPostat: fre sep 16, 2016 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis apr 23, 2013 18:31Inlägg: 6
Jag har precis startat en gratis-period hos Shudder, då jag noterade att dom äntligen uppdaterat sin app på Apple tv och rättat till en del buggar och fel och med ett lite trevligare interface. Sen är det ju så snuskigt billigt med, så jag kunde inte låta bli.
:)

Är det någon mer här som har hunnit testa Shudder och kan delge lite åsikter och erfarenheter av tjänsten och hur bra deras utbud är? Hur ofta uppdateras utbudet?

Jag använder redan en amerikansk dns-tjänst för att komma åt Hulu och Netflix US, och det verkar inte vara några problem att komma åt Shudder heller än så länge i allafall.

Någon som vet hur det är med betalningen, eftersom jag inte har kommit igång med den biten ännu så är jag lite fundersam kring vad som gäller där? Jag lyckades visserligen lägga till mitt svenska kreditkort utan problem, efter att ha testat tidigare och med dåligt resultat, eftersom systemet då gnällt på att det inte är ett amerikanskt kreditkort.

Men den här gången verkade det inte vara något problem och jag fick inte upp något felmeddelande den här gången när jag la till mitt svenska kreditkort. Så jag får se hur det går när själva dragningen väl ska göras, om det fungerar ordentligt. Annars funderade jag på att testa med såna där iTunes presentkort och starta en prenumeration den vägen, om det inte går med kreditkortet.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2016 00:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Shiiit, det här hade jag faktiskt helt glömt bort att testa. Vad tycker du om gratisperioden så här långt? :)

InläggPostat: mån sep 19, 2016 10:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Laurentiuz skrev:
Jag har precis startat en gratis-period hos Shudder, då jag noterade att dom äntligen uppdaterat sin app på Apple tv och rättat till en del buggar och fel och med ett lite trevligare interface. Sen är det ju så snuskigt billigt med, så jag kunde inte låta bli.
Är det någon mer här som har hunnit testa Shudder och kan delge lite åsikter och erfarenheter av tjänsten och hur bra deras utbud är? Hur ofta uppdateras utbudet?
Jag använder redan en amerikansk dns-tjänst för att komma åt Hulu och Netflix US, och det verkar inte vara några problem att komma åt Shudder heller än så länge i allafall.
Finns Shudder som app till Apple TV?? Vilken DNS-tjänst använder du för Netflix?

InläggPostat: mån sep 19, 2016 15:05 Svara med citat
dechristianize skrev:
Shiiit, det här hade jag faktiskt helt glömt bort att testa. Vad tycker du om gratisperioden så här långt? :)

Jorå, utbudet verkar väl helt ok så här långt iallafall, även om jag inte har hunnit titta varje dag. Verkar vara en bra mix av både gammalt och nytt, även om det kanske inte är det allra, allra senaste och utbudet kunde möjligen varit något större. Men för det lilla man betalar är det ju ok och sen är det ju fortfarande i beta. Så det kan ju hända att det kommer att öka ännu mer eftersom.

Gillar det här med indelningen av titlarna i olika samlingar och tv-varianten med ett rullande flöde av slumpvisa skräckfilmer är ju lite roligt. Finns både en gratis-variant och en premium-variant på tv-delen.

Men man har ju bara 7 dagar på sig numera innan gratis perioden tar slut, så det är ju ganska kort tid för att hinna testa ordentligt. Får väl se vad man tycker när jag har haft möjligheten att botanisera lite mer i utbudet och beroende på hur ofta dom uppdaterar titlarna.

Sen får vi väl se hur det går när väl pengarna ska dras och om dom godkänner mitt svenska kreditkort, är ju en förutsättning om jag ska kunna fortsätta att utnyttja tjänsten. Annars får jag som sagt testa med såna där presentkort istället.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2016 15:16 Svara med citat
Damien skrev:
Finns Shudder som app till Apple TV?? Vilken DNS-tjänst använder du för Netflix?

Japp, det har funnits en app för Shudder i Apple tv sen ett tag tillbaka nu. Men den led av väldigt många buggar och problem ett tag där och var nästan oanvändbar under en period. Dock verkar dom har uppdaterat den nu och rättat till en del av felen, kanske finns saker kvar att lösa, men det fungerar betydligt bättre nu iallafall.

Jag använder Getflix för att komma åt Netflix US och för det mesta brukar det fungera bra. Det har dock varit lite strul dom senaste veckorna eftersom Netflix sätter käppar i hjulet, så har inte kunnat titta på Netflix US på ett tag. Dom påstår att dom jobbar på problemet dock. Men jag har ju Hulu och HBO med, förutom Shudder, så det går ingen nöd på mig.

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 19, 2016 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Ah körde också med Getflix. Synd att Netflix tramsar som dom gör! Har konto hos Shudder som jag avslutat men är bara att aktivera igen. Har hört att det funkar fint med Getflix :)

InläggPostat: mån sep 19, 2016 15:59 Svara med citat
Damien skrev:
Ah körde också med Getflix. Synd att Netflix tramsar som dom gör! Har konto hos Shudder som jag avslutat men är bara att aktivera igen. Har hört att det funkar fint med Getflix :)

Ja, jag tänkte avvakta lite och ge Getflix lite tid på sig att få ordning på skutan, innan jag överväger att testa något annat. Är dock nöjd med Getflix i övrigt.

Jo, det har inte varit några problem att komma åt Shudder än så länge. Jag hade lite problem tidigare med Shudder och Getflix. Men nu verkar det än så länge fungera utan problem. Trots att dom inte stödjer den tjänsten officiellt och Shudder finns inte med i deras lista på hemsidan.

Är dock lite fundersam ifall det finns risk att bli påkommen, om dom upptäcker i efterhand att jag använder ett svenskt kreditkort och anar oråd och bannar mig, eftersom dom bara tillåter amerikanare att använda tjänsten. Vet inte om dom bråkar med sina kunder i samma utsträckning som Netflix gör.

Dom har dock utökat tjänsten till Kanada och UK vad jag har förstått på senaste, så dom verkar satsa på att lansera tjänsten i flera länder. Får väl se om dom kommer till Sverige senare, så att man kanske inte behöver krångla med dns och sånt. Så länge det inte är som med Netflix, att utbudet kan skilja sig mellan länderna.

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 20, 2016 07:45 Svara med citat
Risken är dock väldigt stor att utbudet varierar mellan länder. Det är inte helt lätt det här med rättigheter mellan olika länder. Gissar att dom förhandlar fram rättigheter per land :/

InläggPostat: tis sep 20, 2016 15:14 Svara med citat
dechristianize skrev:
Risken är dock väldigt stor att utbudet varierar mellan länder. Det är inte helt lätt det här med rättigheter mellan olika länder. Gissar att dom förhandlar fram rättigheter per land :/

Jo, det är väl oftast så det fungerar tyvärr. Netflix US är ju mer eller mindre ett måste, eftersom det svenska utbudet inte är mycket att hänga i julgranen tyvärr.

Men har det inte pratats om att EU ville införa en ny lag, som skulle förbjuda regionspärrar, så att bolagena inte längre skulle kunna tvinga streamingtjänsterna att hindra folk från att komma åt utbudet från andra länder? Vet inte om det blev något av det.

Det skulle ju tyvärr inte omfatta US isåfall, utan bara länder inom Europa och som är medlemmar i EU. Men ändå, det hade ju åtminstone kunnat minska behovet något av vpn eller dns för att man ska få tillgång till ett hyfsat utbud av filmer och tv-serier.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
10 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori