Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Den Magiska Biodagen 2015 är den 12:e december!!

InläggPostat: ons okt 28, 2015 10:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6247Ort: Haddonfield
Som så många redan vet om är Den Magiska Biodagen i år lördagen den 12:e december!!!

Som vanligt kommer det att hända lite grejer innan på fredagen den 11:e december med.

Mer info om detta kommer senare. :)

Annars är det - Same procedure as last year, men jag skriver väl ner lite allmän info här ändå för alla nya människor.

På lördagen den 12:e december öppnar vi kl. 12.00 och då är det fritt fram att börja shoppa filmer, tröjor, böcker, filmaffischer eller vad ni nu vill köpa loss på.

Första filmen börjar visas runt 13.00-13.30

Programmet är inte klart än men det kommer ju så klart uppdateringar så fort allt blir klart.

Hela foajén kommer att fyllas med FILM försäljare från hela Sverige.

VHS, DVD & Blu-Ray kommer att säljas i mängder.

Följande säljare är 100% klara:

Gory-Glory Magazine - Säljer sitt senaste nummer + filmer & CD's
Hard to get Video - Överjävligt GRYMMA Steelbooks, Hardboxes, Mediabooks och Limited Editions
Retrospel Magasinet - Säljer fanzines, filmer och serietidningar
Argento's Video - Massa OOP kultfilmer och andra svåra utgåvor

Kommer att fylla på med säljare allt eftersom de är klara.

Det finns både möjlighet att KÖPA, SÄLJA och BYTA film under hela dagen.

Vi kommer i vanlig ordning visa 5 skräckfilmer, troligen bara NYA fräscha filmer.

Att se enskilda filmer kostar 80 kr per film.

Eller så köper man ett FILM pass för 250 kr och får se alla filmerna.

Och traditionsenligt så kommer vi att lotta ut massa DVD filmer för de som köpt FILM pass.

Fullständigt program och mer info kommer att komma fortlöpande i denna tråd allt eftersom det händer grejer.

Även tider, samt vilka försäljare som kommer att sälja filmer kommer också komma att fyllas på allt eftersom det blir klart.

Vi har även en hemsida:

http://www.denmagiskabiodagen.se/

Vecka 46 ska all info finnas tillgänglig.

Jag hoppas naturligtvis att alla gamla DMB besökare kommer även på detta event samt naturligtvis alla andra som inte varit hos oss förrut.

Så se till och spara PENGAR för Satan vad ni kommer att kunna handla film här.

Är det något ni undrar eller vill fråga så svarar jag gärna på det här.

MvH Argento Rules (Festival Ansvarig)

Senast redigerad av Argento Rules ons dec 09, 2015 17:50, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: fre okt 30, 2015 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6247Ort: Haddonfield
Då va det dax att presentera våran drömbokning.
Vi är mycket stolta att kunna visa denna over-the-top action/splatter/sci-fi/ninja m.m. kultrulle på våran festival. Det blir en EXCLUSIV Scandinavisk premiär, förmodligen ENDA chansen till att se den i Norden på bio. 8)
Den har internationell världspremiär om någon vecka i Tokyo, sedan visas den i Barcelona, någon visning i Tyskland och sedan Alingsås. 8)
Filmen är ABC's of Superheroes
https://www.youtube.com/watch?v=9D3YykWZ0G0

Huvudrollen spelas av Bai Ling, sedan är det flera kultnamn som är med eller vad sägs om Jörg Buttgereit, Lloyd Kaufman, Fred Olen Ray och vem spelar då presidenten om inte självaste Bollen himself Uwe Boll. :mrgreen:
Denna film är så over-the-top att folk på festivaler sitter och skrattar så att de får ont i magen. :P

Vi flyger in CEO'n, alltså filmbolags chefen från Tyskland så att han kan promota filmen här, han vill gärna göra intervjuer för olika fanzines, pod castar, filmbloggar m.m.

Han spelar även ett antal roller i filmen så jag har sagt till han att ta med film affischer, foton, flyers m.m. som han kan signa efter filmen ute i foajén.

InläggPostat: mån nov 02, 2015 16:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Bra jobbat där Argento! :ymparty: :ymparty:

Trailern är ju helrubbad vilket är ett gott tecken :lol:
Ska bli lika kul som vanligt det här!

InläggPostat: mån nov 02, 2015 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Tågbiljett bokad! :jason:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 04, 2015 17:37 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Bra jobbat där Argento! :ymparty: :ymparty:

Trailern är ju helrubbad vilket är ett gott tecken :lol:
Ska bli lika kul som vanligt det här!

Bara att hålla med.

Helt tok galen trailer och säkert filmen med, men det är ju det vi älskar. :)

Sjukt kul att filmbolags bossen/producenten/skådisen kommer till oss. 8)

Alltid kul med besök från utlandet. :ymparty:

InläggPostat: ons nov 04, 2015 17:38 Svara med citat
Pazzo skrev:
Tågbiljett bokad! :jason:

KANON!!!!

Alltid lika trevligt när du/ni kommer till oss. :ymparty:

InläggPostat: lör nov 07, 2015 18:12 Svara med citat
YES, då va det klart att vi kommer att visa Luigi Pastore's Violent Shit - The Movie på DMB. De har nu klippt färdigt filmen och den har börjats visas på en del film festivaler runt om i världen. Så vi är förstås väldigt glada att få ytterligare en EXCLUSIV Scandinavisk premiär hos oss. :)

Den har ju massa KULT namn med i rollistan eller vad sägs om:
Giovanni Lombardo Radice, Lilli Carati, Luigi Cozzi och Enzo G. Castellari. 8)

Med helt sanslös musik av Claudio Simonetti i högform. :ymparty:

Och för FÖRSTA gången i vår 8-åriga historia har vi 2 besök från utlandet på våran festival. YES, Steve Aquilina kommer till oss igen. Han är ju producent för filmen så han kommer att kunna signera filmen på plats hos oss. :)

Och det betyder ju även självklart att Europa's bästa DVD/Bly-Ray butik Hard to get Video's kommer till oss igen. 8)
Så ni som ÄLSKAR överjävligt FETA utgåvor typ SteelBooks, Hardboxes, MediaBooks, Limited Editions både när det gäller DVD och Blu-Rays kommer att få mycket att dräggla över. \:D/

InläggPostat: sön nov 08, 2015 19:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Att Hard to get video´s kommer i år igen är verkligen bra nyheter! Jag längtar :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 11, 2015 16:06 Svara med citat
jolli: Det förstår jag att du tycker eftersom du älskar TOKSNYGGA/GRYMMA Blu-Ray utgåvor och ingen levererar det som Steve gör. 8)

Det är förstås väldigt kul att han trivs så bra hos oss att han och hans fru
kommer tillbaka till oss igen. :ymparty:

Det är ju verkligen en EXTRA krydda till våran festival. :)

InläggPostat: ons nov 18, 2015 15:22 Svara med citat
YES, då va det dags att presentera nästa film. :)

Ibland dyker det upp en genrefilm som får dig att tappa fattningen. En film som bryter sig fri från allt vad heter klassificering och kategorisering för att istället ta sig uttryck i något helt nytt och originellt. SPRING är en sådan film. Filmen SPRING är väldigt hyllad och vunnit ett flertal priser på de stora skräckfilmsfestivalerna:

Groundbreaking, sublime perfection – We got this covered
Haunting and Beautiful – Daily Dead
Phenomenal – Scream Magazine
Truly magical - Ain’t it cool news

VINNARE – Paris Fantastic Film Festival – Bästa film
VINNARE – Austin Fantastic Fest – Bästa skådespelare
VINNARE – Fantaspoa – Kritikerpriset
VINNARE – Palm Springs International Film Festival – Bästa regissör

Så vi är mycket glada över att kunna visa denna hyllade och mycket annorlunda skräckfilm. :ymparty:

InläggPostat: ons nov 18, 2015 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Oj! Spring är en riktigt bra film tycker jag. Absolut ingen vanlig skräckfilm på något sätt. Riktigt bra bidrag till DEn magiska biodagen! ^:)^

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 18, 2015 20:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
GRYMT bra filmval Peter! En vacker och skrämmande kärlekshistoria med allehanda otäckheter :jason: :x

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 19, 2015 15:49 Svara med citat
AH, vad bra smak ni har grabbar. :wink:

Jag såg ju den i somras på en av de skräckfilmsfestivaler jag va på och tyckte den va grymt annorlunda.

Man ska absolut lyfta fram sådana här filmen som faktiskt för fram skräckfilmen till något nytt.

90% av alla skräckfilmer följer alla standard mallar som finns utan att föra något nytt till genren alls. Sjävlklart kan en sådan film vara bra ändå, men oftast inte.

Nä, Spring va verkligen en Magisk film och då passar ju den så klart på Den Magiska Biodagen. :ymparty:

InläggPostat: ons nov 25, 2015 16:28 Svara med citat
YES, då va det dags att presentera nästa film. :)

DMB skulle egentligen varit på Halloween precis som det va förra året, men då vi hade en månadslång bokning pga en musikal så blev det i december istället. Denna filmen hade ju förstås varit extra kul och visa på Halloween, men nu kör vi den runt lucia istället.

Filmen är Hellions: En gravid tonåring måste överleva Halloween-helgen från helvetet när ett gäng ondskefulla ”busfrön” (The Hellions) knackar på hennes dörr. Hon ger dem godis men det enda de vill ha är hennes ofödda barn. Ensam och utsatt måste hon nu kämpa för både sitt och sitt barns liv.

Så denna film faller in i Onda-barn genren. :)

OFFICIAL SELECTION – SUNDANCE FILM FESTIVAL 2015 – MIDNIGHT

”Cronenberg, Romero and even Cocteau levels of surrealism” – Twitch Film
”A Future Halloween Classic” – Sundance Film Festival
”A stylised all-nighter of malevolence, madness and mid-teens maternity” – The Horror Show

Så kul att se en framtida Halloween klassiker på Lucia eftersom detta blir
midnatts filmen natten mot Lucia. :)

InläggPostat: tor nov 26, 2015 18:06 Svara med citat
Coolt! Den ser jag fram mot! :D

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 26, 2015 20:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12095Ort: Skåneland
Jag håller så smått på nu med att sortera ut filmer som jag ska ta med mig till Alingsås :)

InläggPostat: fre nov 27, 2015 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12095Ort: Skåneland
Argento Rules >> Du kan lägga till mig som säljare:

InläggPostat: tis dec 01, 2015 21:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Snart kör vi gubbar å kvinnfolk! :ymparty:

InläggPostat: tis dec 01, 2015 23:11 Svara med citat
Japp vi ses nästa fredag :ymparty:

InläggPostat: ons dec 02, 2015 16:37 Svara med citat
Vem bryr sig om Lucia när detta händer! 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 03, 2015 00:20 Svara med citat
Pazzo >> Jag och Rudnert räknar med att Argento Rules fixar ett Luciatåg som kommer in på Palladium på söndag den 13:e och sjunger för oss klockan 07:00 på morgonen :mrgreen:

InläggPostat: ons dec 09, 2015 17:52 Svara med citat
G-G: Jag har varit i Berlin med jobbet i 6 dagar så jag fick se detta först nu.

Uppdatering med 2 säljare:

Argento's Video - Massa OOP kultfilmer och andra svåra utgåvor

InläggPostat: ons dec 09, 2015 17:54 Svara med citat
Riktigt, riktigt kul att du kommer till oss igen G-G, du är saknad varje gång du inte kommer till oss. :ymparty:

YES, det ska bli riktigt trevligt att träffa alla underbara människor igen, plus alla nya som kommer till oss. :)

Är laddad till max med att se vad Hard to Get Video's tar med sig för filmer denna gång. 8)

InläggPostat: ons dec 09, 2015 20:52 Svara med citat
Argento Rules >> Tack för att du har lagt upp mig som säljare :ymparty:

Riktigt kul att du har varit i Berlin, Rudnert berättade att du skulle dit :D

Ja jag vet, jag kände inte för Kultfilmsfestivalen i somras, men nu blir det extra roligt med Steve och alla hans coola bokboxar och annat. :ymparty:

Sen så ska det bli kul att se vad alla andra har med sig :)

Det ska bli riktigt kul även om filmerna inne i biografmörkret inte lockar mig ;)

InläggPostat: ons dec 09, 2015 21:00 Svara med citat
Så ja nu är resväskan fylld med luftmadrass och 100 filmer, både på Blu-ray och DVD :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
38 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori