Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Kommande bluray / köpråd

InläggPostat: lör maj 21, 2016 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1280Ort: Borås
Hittade ingen liknande tråd så jag tog mig friheten att skapa en. Jag tänkte att här kan man tipsa om kommande släpp som är köpvärda. Det är svårt att själv hålla koll på att som ges ut.

Bild

18:e juli
The Witch. UK blu ray med svensk text.

Bild

5:e september
Bone Tomahawk. Svensk bluray från Studio S.

Bild

26:e september
Short night of the glass dolls. För er som missade Camera Obscura släppet så kommer 88 Films med en mer lätttillgänglig utgåva. UK bluray.

Bild

26:e september
Perfume of the lady in black. UK bluray från 88 Films.

InläggPostat: mån maj 23, 2016 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Grymt initiativ! 88 Films har ju en rätt mysig indiegogo-kampanj i gång nu:
Bild

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 17, 2016 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jag blev riktigt glad när jag såg kampanjen. Kul också att de under de sista dygnen lyckades samla ihop hela £80 000. Sista målet han lade till var ju att nå £70 000 och att alla då skulle få en remastrad Anthropophagus på Bluray eller DVD.

Det betyder alltså att man för £45 får fem blåstrålar. Längtar :)

InläggPostat: tis aug 09, 2016 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1280Ort: Borås
Bild

Lurking Fear. Släpps 17/10 från 88 Films

Bild

The first power. Släpps 10/10 från 88 Films

Har inte sett någon av de här rullarna tidigare men bägge två verkar helt klart sevärda när man kollar på trailers.

InläggPostat: mån aug 22, 2016 17:54 Svara med citat
Bild

Fick svar av Shameless Ent. i dag och dom siktar på att ha THE CHURCH (remastrad 2k blu ray) släppt i oktober.
Man släpper även Soavis The Sect.

Jag ligger på som en idiot också att dom skall ordna fram The house with laughing windows på blu ray. Jag får bara kryptiska svar om att de kommer utannonsera nya filmer nu under hösten. Jag håller tummarna, stenhårt.

InläggPostat: mån aug 22, 2016 20:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8242Ort: Borås, Sweden
The Church är riktigt goda nyheter. The Sect har jag ännu inte sett och ser verkligen fram emot att få göra det för första gången på ett fint blu-ray-släpp :)

Självfallet är även Laughing windows en helt underbar rulle som jag vill se på Blu-ray.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 22, 2016 23:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Även jag har inte sett The sect och ser fram emot den! :)

Bonesaw:
Det är väl ändå det klassiska svaret där man undviker att svara för att det inte ska spridas innan de själva gjort en press release? 8)

InläggPostat: tis sep 13, 2016 17:06 Svara med citat
Bild

31/10
Inga specs. släppta än.

InläggPostat: ons jan 18, 2017 12:23 Svara med citat
I april släpper Njutafilms THE BURNING på blu ray :ymparty: . Så kul att de fortfarande släpper sjysta rullar på svensk blu ray.

InläggPostat: ons jan 18, 2017 19:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8242Ort: Borås, Sweden
Bästa nyheten ever om de lyckas få till en fin utgåva!

Tror till och med det är Studio S nu när jag kollat upp. Vet typ samma.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 18, 2017 21:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12087Ort: Skåneland
Fan vad coolt med The Burning på svensk Blu-ray :ymparty:

InläggPostat: fre jan 27, 2017 09:15 Svara med citat
NICE! Jag har faktiskt gått och funderat på att uppgradera min MGM DVD :)

InläggPostat: fre jan 27, 2017 11:20 Svara med citat
Ska bli intressant att se hur den håller sig mot tidigare utgåvor på blu-ray.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 16, 2017 14:46 Svara med citat
:ymparty:

Jag såg att 2013 års EVIL DEAD får skandinaviskt släpp på directors cut vilken egentligen bara var tänkt att släppas digitalt. Festligt värre. Har bara sett släppet på CDON än så länge.

InläggPostat: tor feb 16, 2017 20:05 Svara med citat
Oh! Blir ett köp direkt! Tillhör ju dem som faktiskt gillade remaken.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori