Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  KULTfilmsfestivalen 2016 är lördagen den 2 juli!!!

InläggPostat: lör jun 25, 2016 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
Efter att ha jobbat så in i helvetes mycket de sista månaderna för att vi skulle öppna ett nytt kulturhus och nu är det gjort så får jag skriva lite här om KULTfilmsfestivalen.

Det är samma visa som alltid.

Vi öppnar foajén kl. 12.00 lördagen den 2 juli så att man kan köpa massvis med film utav flera säljare från hela landet.

Det brukar finnas böcker, CD och magazines också.

Det mesta står på våran hemsida:

http://www.kultfilmsfestivalen.eu

Årets KULTfilms program ser ut så här:

13.30 - Flesh Gordon - Hemvideo Klassikern.

15.30 - Conquest - Lucio Fulci

Mat paus

18.30 - The Exterminator - Video Klassiker

21.00 - Motel Hell - Härligt skruvad

23.30 - Dead and Buried - Tidig Robert Englund

Härlig blandning av film i olika genres. :)

Jag hoppas ni som besökt oss förut samt sjävlklart nya besökare kommer till oss. :ymparty:

Vi ses om en vecka.

InläggPostat: lör jun 25, 2016 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Ska bli skoj! Jag åker med monkey som vanligt, gissar att många stammisar kommer (pazzo, gory glory etc) kul att ses igen. Nån som kommer ha med film att sälja/byta? Intresserad av giallos,codered,hardboxes till bra pris hehe.

InläggPostat: mån jun 27, 2016 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Japp det här blir festligt! :ymparty:

Jag fyller år den dagen (glöm inte presenterna :lol: ) så jag kommer bara ett par timmar men kommer att sälja film som vanligt. Det kommer eventuellt att finnas en del snaskiga giallos där, kanske någon digibook och annat smått och gott.

Det blir billiga dvd och blu rays men också enstaka, dyrare, godbit!

Tar nog med någon seriebok om det faller folk i smaken. Ex. Hellboy library edition vol1.

InläggPostat: tis jun 28, 2016 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Jag skulle självklart kommit dit om det inte var så att jag jobbade hela den helgen. :(
Argento Rules: Du får lägga undan några blu-ray filmer till mig ? :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 29, 2016 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Dyker som vanligt upp med ett par polare, ska bli kul som tusan att ses igen! Har inte med mig nåt till försäljning och ska väl försöka att inte shoppa allt för mycket med tanke på vad jag nyss la på Arrows rea...

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 30, 2016 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6245Ort: Haddonfield
För er som kommer redan på fredagen kan jag säga att det blir Världspremiär på Roots of Darkness.

En ny svensk Evil Dead film med en tvist. :P

Den kör vi kl. 20.00 på fredagen. 8)

InläggPostat: tor jun 30, 2016 17:29 Svara med citat
Evil Gus: Rudnert kommer att ha med sig ett gäng schysta Bokboxar från Malmö. 8)

Riktigt, riktigt kul att få träffa dig och monkey igen. :ymparty:

Bonesaw: Tänkte väl att du inte kunde svika oss, fira kan man göra när som helst.

KULTfilmsfestivaler är FAN inte när som helst. 8)

Grymt bra att du kommer och säljer film också. :ymparty:

jolli: Jag har laddat upp med en 10-15 nya schysta Blu-Ray filmer så vi får se vad som blir kvar så kan jag foto och PM:a dig om du är intresserad av några.

Grymt tråkigt att du för första gången på länge inte kan komma till oss. :(

Pazzo: YES, det ska bli super kul att träffa er igen. :ymparty:

Vilken tid kommer ni på fredagen??

Hoppas ni hinner till Roots of Darkness kl. 20.00 \:D/

InläggPostat: fre jul 01, 2016 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Argento Rules skrev:
Bonesaw: Tänkte väl att du inte kunde svika oss, fira kan man göra när som helst.

KULTfilmsfestivaler är FAN inte när som helst. 8)

Grymt bra att du kommer och säljer film också. :ymparty:

Japp det blir en hel del blu ray och dvd för 10 kronor styck. Och utöver det plockar jag med mig lite finare blu rays och dvd. Flera lim.ed. och några signerade utgåvor. Ladda plånböckerna :lol:

Argento Rules skrev:
jolli: Jag har laddat upp med en 10-15 nya schysta Blu-Ray filmer så vi får se vad som blir kvar så kan jag foto och PM:a dig om du är intresserad av några.

Jolli, jag har nog åtminstone en som jag vet att du VILL ha. Skicka PM med ditt mobilnummer så kan jag också skicka mms idag. Så får du första tjing :)

InläggPostat: fre jul 01, 2016 12:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Fint Bonesaw! Tack så mycket. Du har sms :D

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 01, 2016 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Finns nåt intresse för autografer? Har några stycken, båda tvillingarna från the shining, val kilmer willow samt flickvännen till marty i back to the future. Skriv här om det är intressant.

Och nån som har filmen the final girls (med malin åkerman)? Ger 30kr för den.

InläggPostat: lör jul 02, 2016 07:00 Svara med citat
Jag vet att vi kommer lotta ut en Malin Åkerman skräckis på festivalen, men tror inte det va den.

Den du söker kanske inte är en skräckis heller.

Men Rudnert har ett läckert hav utav bokboxar i alla fall. :ymparty:

InläggPostat: sön jul 03, 2016 07:54 Svara med citat
Som vanligt väldigt trevligt att träffa forumfolk, botanisera bland alla filmer som fanns till salu och kolla på genrefilm på bio!
Fulcis Conquest var minst sagt speciell :lol:

Köpte Bavas The girl who knew too much på bluray från Arrow samt Gallows Hill (The damned) på bluray. Nu ser jag fram emot nästa tillfälle senare i år

Tack Argento rules :ymparty:

InläggPostat: sön jul 03, 2016 13:46 Svara med citat
Tack argento rules för en trevlig festival.

InläggPostat: mån jul 04, 2016 20:52 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Som vanligt väldigt trevligt att träffa forumfolk, botanisera bland alla filmer som fanns till salu och kolla på genrefilm på bio!

Tack Argento rules :ymparty:

Det är precis de 3 sakerna som är själva grejen med festivalen, you nailed it. 8)

Prata film, köpa film och se på film är det som gör festivalen så himla trevlig. :ymparty:

TACK själv Bensågen!!

InläggPostat: mån jul 04, 2016 20:53 Svara med citat
Evil Gus skrev:
Tack argento rules för en trevlig festival.

TACK själv Evil Gus!!

Riktigt kul och få träffa dig och Monkey igen. :ymparty:

Jag ser fram meot lite sommar grillning i augusti. 8)

InläggPostat: tor jul 07, 2016 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Tack för en kanonfestival i år igen!
Här har ni länk till mitt reportage:
http://frombeyond.se/kultfilmsfestivalen-2016/

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre apr 28, 2017 12:59 Svara med citat
Blir det något åka av i år också? :ymparty:

InläggPostat: lör apr 29, 2017 09:39 Svara med citat
PM!!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
18 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori