Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Den Magiska Biodagen 2016 är lördagen den 10:e december!!

InläggPostat: tis nov 15, 2016 15:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6247Ort: Haddonfield
Efter att ha jobbat som en tok under Lights in Alingsås, varit 3 dagar på Weekend of Hell samt varit dunderförkyld kommer här lite info om DMB.

Det är samma visa som alltid.

Vi öppnar foajén kl. 12.00 lördagen den 10 december så att man kan köpa massvis med film utav flera säljare från hela landet.

Det brukar finnas böcker, CD och magazines också.

Det mesta kommer att stå på våran hemsida:

www.denmagiskabiodagen.se

Det kommer i vanlig ordning att hända grejer på fredagen innan också. :D

Mer info om allt kommer komma fortlöpande här i tråden.

Välkommen alla både nya och gamla medlemmar.

InläggPostat: tor nov 17, 2016 12:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6247Ort: Haddonfield
Så där, då va det dags att presentera första filmen.

Vi rivstartar med en film som ligger i tiden (Clovn tider) då vill säga. :D

Bildscreen shot windows 7

Vi visar Rob Zombie's nya film 31. 8)

Vi hade turen att festa med flera skådisar från filmen i Tyskland.

Bildupload images free
Här är 2 ifrån filmen.

Bildfree image host
Dvärgen Pancho Moler (1,38 m) och den väldigt långa Torsten Voges (2.06) va sjukt trevliga och vi festade med dom i 3-4 timmar. :ymparty:

InläggPostat: tor nov 17, 2016 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Herrejävlar!! :shock: :D

Där snackar vi öppningsfilm. Om ni nu väljer att starta med den vill säga. De tror jag hade varit ett smart drag.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 17, 2016 22:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Instämmer. Är sugen som fan på att se den här :ymparty:
Bra jobbat Peter!

InläggPostat: fre nov 18, 2016 13:02 Svara med citat
TACK som fasen grabbar. 8)

InläggPostat: tis nov 22, 2016 20:05 Svara med citat
Så där, då är det dax att presentera andra filmen. :)

Den verka påminna en hel del om 31.

"It's one big homage to the old slasher/80's teen horror genre"

Det blir en tivoliskräckis. :ymparty:

Filmen är The Funhouse Massacre med allas våran Robert Englund.

Bildpic host

InläggPostat: tis nov 22, 2016 20:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Ja där ser man, trevligt liten rullen. Har faktiskt sett den. Kul att du får tag i så nya filmer måste jag säga.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 22, 2016 20:36 Svara med citat
JO, den verkade helt grym på trailern.

Verkade rätt brutal också. :)

JO, det är BRA att Den Magiska Biodagen fokuserar på nya skräckfilmer och att KULTfilmsfestivalen fokuserar på gamla KULT rullar, då kan det ju vara både skräck, spagge western, euro crime och alla andra KULT genrer.

Då kan man gå på det man gillar.

Men tror nog att så mycket som 85% går på båda festivalerna. :ymparty:

InläggPostat: ons nov 23, 2016 17:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Dyker så klart upp redan till på fredagen! Ska bli härligt att få träffa alla igen 8)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons nov 23, 2016 23:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Jag och monkey kommer såklart som vanligt. Nån som kommer ta med saker att sälja? Är främst sugen på utgåvor från massacre video, unearthed samt codered om nån säljer nåt sånt. Kommer nog själv plocka med lite grejer främst pins och keyrings inom skräckgenren (har nog runt 30-40 dubletter hemma) men har även autografer om sånt är intressant (har t.ex. en replica på dustins keps med hans autograf (gaten) plus en riktig nummerplåt som står jason på med första jasons autograf o numrerad (alltså pojken i sjön).

InläggPostat: tor nov 24, 2016 16:08 Svara med citat
Pazzo: Det ska bli grymt skoj att träffas igen. :)

Evil Gus: Tar du med film så får du gärna byta med mig, det vet du. :ymparty:

InläggPostat: ons nov 30, 2016 16:49 Svara med citat
Efter ett par dagar i Stockholm för att se giganten Ennio Morricone LIVE så är det dax att presentera nästa film. 8)

Alla som känner mig vet att jag älskar italiensk film oerhört mycket och även 80-talsfilmer så när man får se något sådant här så förstår ni att jag inte tvekade en sekund för att boka denna film.

"The film is a great homage to the Italian horror films of the ‘80s influenced by House By the Cemetery, The Beyond, and a touch of Don Coscarelli’s Phantasm thrown into the mix"

Filmen går nu varm på alla skräckfilmsfestivaler
och vi är väldigt glada över att få visa denna kultiga rulle. :ymparty:

Bildadult photo sharing

InläggPostat: ons nov 30, 2016 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1283Ort: Borås
Hittills ser jag fram emot 3 av 3 filmer :ymparty:

InläggPostat: tor dec 01, 2016 06:45 Svara med citat
Yes!!! Håller med Bonesaw. Ser verkligen fram emot att se dessa tre filmer på stora duken!

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tor dec 01, 2016 12:33 Svara med citat
TACK grabbar!!!

Kan upplysa herrarna att detta blir SOLKLART den BÄSTA festivalen när det
kommer till filmer som ska visas. :ymparty:

De andra 2 är klockrena också.

1 är en överraskningsfilm och den andra kommer nog upp idag. 8)

Är kopiöst stolt över detta års filmer.

InläggPostat: tor dec 01, 2016 17:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Kommer bli grymt Peter! Och jag ser som vanligt (jag o calle stannar som vanligt till och med 21 filmen) fram emot hålltiderna så man vet (snälla inte 31 som nattfilm). Har förövrigt en massa saker från butch (butchovision) som har en lite roll i filmen och som är en känd pin/patch/toy artist, han har gjort flera saker som hyllning till rob zombie. Tänkte att jag ev tar med en del (helt nytt) till biodagen om intresse finns.

InläggPostat: tor dec 01, 2016 19:10 Svara med citat
Kommer det säljas feta mediabooks i år? :x

InläggPostat: tor dec 01, 2016 19:45 Svara med citat
Yes, då va det dax att presentera nästa film. :)

Hur ofta får man se en skräckfilm från Österrike??

Nu kommer ni i alla fall få göra det, och inte vilken skräck som helst utan en zombiefilm i Alperna.

Zombie action in the Alps: a group of young snowboarder is stuck in a remote mountain ski resort, where an all-night ski party soon turns into a hellish nightmare of zombie mayhem. :D

Filmen gjorde dundersuccé på FrightFest och är en "Festival zombie favourite the world over on all festivals"

"One of the smartest, coolest and most original zombie comedies in years." --Scream Horror Magazine

"Shaun of the Dead on Ice." --Gore Score

"Zombie Comedy of the year." --Terror Weekend

Bara titeln är ju lätt värd 5 stjärnor.

Bildupload image

InläggPostat: tor dec 01, 2016 21:28 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Kommer det säljas feta mediabooks i år? :x

Steve/Hard to Get Videos kommer inte då han är ute på turne med Ruggero Deodato.

Men det kommer att finnas ett gäng ändå, men risken är att de går redan på fredagen.

Jag har en 8-10 styckna och Rudnert har någon att sälja.

Jag har börjat dunder samla på dom, jag har övergett Bok boxarna och köper nu nästan bara Mediabooks då de är så löjligt snygga och ofta har löjligt mycket extra matrial. 8)

InläggPostat: fre dec 02, 2016 00:42 Svara med citat
Sista filmen blir precis som förra året en överraskningsfilm. :)

Ni som tyckte förra årets överraskningsfilm va bra kommer älska denna film med.

Åkte i somras och såg ett 10-tal skräckisar i Europa och detta va den jag tyckte allra mest om.

Enligt mig och många andra en klockren pärla. 8)

Så otroligt underhållande.

Så jag är oerhört nöjd med årets filmer, enligt min mening den allra bästa line-upen vi haft. :ymparty:

InläggPostat: fre dec 02, 2016 00:46 Svara med citat
Evil Gus: Vet EJ om du sett tids planen på Facebook, men här kommer den också:

13.30 - Attack of the Lederhosen Zombies

15.30 - Beyond the Gates

17-18 - Matpaus

18.30 - Överraskningsfilm

20.30 - 31

23.00 - The Funhouse Massacre

Jag har bantat ner tiderna lite så det inte är för långa pauser mellan filmerna. :)

Utlottningen av DVD filmer bland de som köpt filmpass sker som ALLTID till 4:e filmen, alltså Rob Zombie's 31.

Den filmen är den längsta och det tar tid att lotta ut DVD filmerna, därför är det lite längre mellan tiderna.

Jag är verkligen stolt över årets line-up då det är många klockrena filmer där. 8)

Så varmt välkomna både gamla som nya skräckälskare. :ymparty:

InläggPostat: sön dec 04, 2016 11:40 Svara med citat
Mycket bra film i år! Ska bli skitkul! :ymparty:

InläggPostat: mån dec 05, 2016 19:37 Svara med citat
Nån som tänkt sälja film i år? Sugen på massacre video, unearthed, splatter, slashers samt hillmanboxen.

InläggPostat: tis dec 06, 2016 12:51 Svara med citat
Evil Gus skrev:
Nån som tänkt sälja film i år? Sugen på massacre video, unearthed, splatter, slashers samt hillmanboxen.

Vad jag VET så är det i alla fall 3 privatpersoner som har med sig film för att byta.

Vad de har med vet jag dock inte.

Jag hoppas kunna byta med alla dom i alla fall. :ymparty:

InläggPostat: ons dec 07, 2016 17:22 Svara med citat
Extra, extra read all about it.

Pratade med en säljare som ville att jag gjorde lite reklam för han.

Han har med sig en 800-900 filmer, kanske till och med 1000 filmer som han säljer för 3 kr styck. 8)

Många är utgågna filmer så många kanske hittar just den filmen dom letat efter.

Han står där mellan 12.00-16.00 så det är först till kvarn. :ymparty:

Tror även att Gustav Ljungdahl skulle sälja sina filmer billigt, för 5 kr styck tror jag.

Så det finns finfina fyndchanser.

Varmt välkomna på Lördag kl. 12.00

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
38 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori