Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 1327  Nästa
InläggPostat: mån maj 24, 2004 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Ja, jag tänkte man kanske kunde ha en tråd där man skrev lite om senaste filmen man såg och vad man tyckte om den, ros eller ris.

Igår så kollade jag på två filmer:

Hellbound http://www.imdb.com/title/tt0107101/:

En övernaturlig actionfilm från 1993 med legenden Chuck Norris som läcker 50+ år snut med en hockeyfrilla som får brudarna darra mellan läpparna 8)
Det är någon form av kamp mellan satan (i snygg lång, med tunnhårig, frilla) och det goda, Chucken med skägget och hoppsparken.
Själva filmen är rätt töntig som resten av Chucken's 90-tals produktion, och det är inte mycket fighter tyvärr. Rätt hyffsad och går att titta på en söndagmorgon. 5 av 10
Vet inte om den finns på DVD men finns på VHS och LD iaf.

Mutilator http://www.imdb.com/title/tt0124014/

Gammal skön splatterfilm blev nästa rulle. Mutilator har det som bör finnas i en sådan film; usla skådisar, manus tunt som ett löv och en del gore. Handlingen (?) är simpel; några ungdomar ska åka till en hus för att festa och ha sex. En efter en av dom dör såklart och ingen bryr sig att leta efter dom andra.
Filmen är rätt skön tycker jag. Inte någon klassiker men ger iaf min splattertarm det den behöver. 6 av 10.
Vipcos DVD är klippt medans Dragon's (som ska se illa ut?) ska vara oklippt. Själv såg jag den på LD.

Så, har ni sett något kul eller dåligt?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 20:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Phantasm http://www.imdb.com/title/tt0079714/

Såg om filmen i morse, och jag tycker den är lika bra som sist jag såg den. Härlig stämning genom hela filmen, skön musik, och framförallt, The Tall Man! ;)

InläggPostat: mån maj 24, 2004 20:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
14:1, skön svensk lågbudgetskräckis.

Nästa film blir De Döda av samma människor.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Jag såg sist, Patrick Still Lives. Skön 70-tals sleaze med mkt naket och en del riktigt schysta gore-effekter... KOlla upp den!!!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 21:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Vän av ordning skrev:

Hur var den?

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 21:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
Vän av ordning skrev:

Hur var den?

Har skickat efter de filmerna hoppas de är bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
Såg denna sent igår kväll:

Evil Dead Trap

Tyckte den var rätt charmig. Tyvärr så måste jag se om den då jag råkade somna (vaknade av att jag snarkade till), detta berodde inte på filmen utan att det blev väldigt sent i förrgår.
Men jag missade bara några minuter i mitten sen tvingade jag mig att vara vaken.
Snarriga effekter, skönt slut och helt klart sevärd. Någon som vet om 2:an är värd att se?

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 08:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Senast såg jag:

WISHMASTER - K.N.B står för effekterna bara det är värt pengarna!

THE DEAD ARE ALIVE - Klart godkänd giallo/eurohorror.

InläggPostat: tis maj 25, 2004 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Torso- Såg om denna utmärkta giallo. Ännu bättre en andra gång! Riktigt bra stämning och bra musik. Nästan en fullpott, det enda som drar ner betyget lite är att en del scener inte tillför handlingen ett dugg utan känns mer som utfyllnad. 9/10

The Twins Effect- HK action-skräck-komedi. Känndes som HK versionen av Buffy the Vampire Slayer fast med fjantigare humor. Jackie Chan gör ett kul camo. Överlag larvigt tunn handling fast med massor av söta asiatiska flickor 7/10

InläggPostat: tis maj 25, 2004 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 10, 2004 12:17Inlägg: 484Ort: Hjorthagen
Evil in the deep på svart vtc utgåva, såg filmen kring 1982 senast, tyckte då att den var spännande och läskig, idag var det mest en skön nostalgi känsla samt på gränsen till uttråkning.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Tennen Shoujo Mahn Next - Takashi Miikes tv-serie i två delar. Mahn Koda är en skolflicka (i en skoluniform) som gillar att slås med andra flickor. Hon är en Natural Born Fighter, men när hennes väninnor (oskulder) blir vampiriserade av en grupp vampyrer ”Saint vampyres” tar hon i de hårda handskarna. En mycket visuell film med surrealistiska drag som innehåller romans, action, martial art och en smula gore. 7/10

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 14:41 Svara med citat
Bhoot skrev:
Torso- Såg om denna utmärkta giallo. Ännu bättre en andra gång! Riktigt bra stämning och bra musik. Nästan en fullpott, det enda som drar ner betyget lite är att en del scener inte tillför handlingen ett dugg utan känns mer som utfyllnad. 9/10

The Twins Effect- HK action-skräck-komedi. Känndes som HK versionen av Buffy the Vampire Slayer fast med fjantigare humor. Jackie Chan gör ett kul camo. Överlag larvigt tunn handling fast med massor av söta asiatiska flickor 7/10

Torso är mkt mkt efterlängtad att se i mina ögon ögon!

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 16:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Såg Och han älskade dem alla som jag inte tyckte var så bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 17:11 Svara med citat
Eyeball

En mkt bra giallo av min favoritfarbror Umberto Lenzi. Köpte den för 99 pix, vart kanon nöjd!!! SE DEN

Betyg 4/5

Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Inhandla Torso Schnaas! Finns rätt billigt på dvdpacific. Som jag sa så är det en av de bästa giallo filmerna jag sett!

Vart hittade du Eyeball så billigt?

InläggPostat: tis maj 25, 2004 19:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Bhoot skrev:
Inhandla Torso Schnaas! Finns rätt billigt på dvdpacific. Som jag sa så är det en av de bästa giallo filmerna jag sett!

Torso är en favorit här oxå! :D

InläggPostat: tis maj 25, 2004 20:48 Svara med citat
Bhoot skrev:

TRADEEERAA!

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Torso är en klassisk film... Likaså Eyeball....

InläggPostat: ons maj 26, 2004 12:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag har faktiskt hört (men inte här då tydligen :P ) att Torso ska vara en ganska medelmåttig film..
men jag har kanske hört helt fel? 8)

InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Torso är en mycket bra Giallo....

Den senaste filmen jag såg var dead or alive..

InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:03 Svara med citat
metmask skrev:
jag har faktiskt hört (men inte här då tydligen :P ) att Torso ska vara en ganska medelmåttig film..

Du har nog hört fel. Jag vet faktiskt ingen som ogillar den!

InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
va va det nu? Lite turtles antar jag....

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Bhoot skrev:
metmask skrev:

Du har nog hört fel. Jag vet faktiskt ingen som ogillar den!

Jag gillar inte den. 4/10

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:45 Svara med citat
Vad är det för fel på den då???

InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:58 Svara med citat
Kontexten påmminer om en amerikansk teenage slasher film.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1327
33157 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 1327  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori