Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

InläggPostat: ons mar 23, 2011 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Jag ger den också en 3:a, fast på 10-skalan.

The alphabet killer
Handlingen var hyffsad, lite smått obehaglig här och var och spännande men lite för segt. Dushku var otroligt bra och övertygande, hennes insats ger betyget en extrem boost.

7/10

InläggPostat: ons mar 23, 2011 21:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Zombie 5 - Killing Birds; 1.5 / 5
Bild

Nej, det här var inget för mig, alldeles för långsam för min smak. Atmosfären fanns där till viss del, men inte så det räckte för mig. Och musiken...musiken...musiken var vedervärdig.

Tror endast fullkomliga skräpFANTASTER kan uppskatta detta till fullo - don't get me wrong, jag gillar mycket trash, men kräver iaf lite fart & charm :mrgreen:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 24, 2011 07:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Bild

Helt OK hajskräckis som låg till grund för Peter Benchlys Hajen!
Bra stämning och schyssta effekter.

Betyg: 3/5

InläggPostat: tor mar 24, 2011 22:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Har gått igenom följande....

hot rod (2007) 6/10
Bild

the last exorcism (2010) 5/10
Bild

the crazies (2010) 6/10
Bild

sphere (1998) 5/10
Bild

a fistful of dollars (1964) 8/10
Bild

Hausu aka House (1977) 6/10
Bild

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 02:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
The Silent Scream (1980)
Bild

Ett underskattat mästerverk med bland andra Barbara Steele, Yvonne De Carlo och Cameron Mitchell i rollerna. Filmen har mer gemensamt med proto-slashers så som Psycho, Black Christmas och dylika, än dumma (och på sitt sätt underbara) teenslashers från 80-talet. Troligtvis är den filmad omkring 1977-1978. Den är spännande, har en obehaglig atmosfär och ett jävligt bra och läskigt klimax. Rebecca Balding är perfekt som protagonisten och jag skulle mycket gärna vilja se fler filmer med henne. Tydligen var detta en hit när den kom, så det är konstigt (och mycket tråkigt) att regissören, Denny Harris, aldrig gjorde någon mer film. 10/10

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 12:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Don't Look Now; 3.5 / 5

Brittisk thriller/rysare fr 73 med tydliga giallo vibbar. Långsamt tempo, men med en fantastiskt atmorsfär & ett fantastiskt bildberättande! Donald Sutherland är helt fantastisk i sin roll! Och slutet är helt fantastiskt! Så det enda som egentligen drar ner betyget är tempot & att den är rätt händelsefattig långa stunder.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
phantasmagoria skrev:
Zombie 5 - Killing Birds; 1.5 / 5

Nej, det här var inget för mig, alldeles för långsam för min smak. Atmosfären fanns där till viss del, men inte så det räckte för mig. Och musiken...musiken...musiken var vedervärdig.

Tror endast fullkomliga skräpFANTASTER kan uppskatta detta till fullo - don't get me wrong, jag gillar mycket trash, men kräver iaf lite fart & charm :mrgreen:

Ingenting att slösa sin tid på alltså? Känns bra att vara förvarnad :-P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 25, 2011 16:21 Svara med citat
Ptja, är du nyfiken - se den! Och smaken är ju som bekant som baken :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
The Children (2008)
Bild

Köpte denna lite på måfå, och fyfan vilket fynd! Riiiiiktigt bra barnskräck, terror rakt igenom. Sjukt effektiv och välgjord ljudläggning, klippning och foto gör att man sitter på helspänn hela tiden. Speciellt första halvan av filmen är fantastisk. Med klippning och ljudläggning blir egentligen helt triviala scener (barn som leker i snön, närbilder på en kälke etc) väldigt obehagliga.
Rekommenderas starkt!
8/10

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 10:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Apan

Riktigt svart och tung, Olle Sarri är utmärkt i sin roll!

8/10

InläggPostat: lör mar 26, 2011 10:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Autopsy (1973)
Efter en helt fantastisk inledning fortsätter den här giallon tyvärr inte riktigt lika starkt, även om storyn håller mitt intresse uppe hela tiden. Dess största styrka är obehaget som flera scener lyckas skaka fram, där döden blir väldigt påtaglig på ett annat sätt än vad som är vanligt för genren. Snyggt fotad och med finfint Morricone-soundtrack är det en klart sevärd rulle för italo-lovers som mig själv, men jag hade kanske hoppats på lite mer. Utmärkt slut dock, så jag är ändå nöjd i slutändan.
betyg: 6 solfläckar av 10

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 26, 2011 12:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor jan 22, 2004 16:14Inlägg: 827Ort: Norrtälje
Vamp 3/5
Black Swan 4,5/5

InläggPostat: sön mar 27, 2011 08:59 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
Husk 1/5

Paranormal Activity 2-Tokyo Nights 1/5

Ghosts dont excist 2/5

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 27, 2011 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Var hemma i fredags & hade inget särskilt att göra så jag var lite mainstream:

6:e dagen aka 6th day (svensk TV, TV3)
USA 2000

http://www.imdb.com/title/tt0216216/

Svulstig sci-fi rulle med "Arnie" om en familjefar som upptäcker att en klon har tagit över hela hans liv, varpå han ger sig ut för att reda på sanningen som är värre än han tror

Hade av en slump kommit över soundtracket av Trevor Rabin på Youtube & efter att ha hittat ett ex inne på Monkey beach tänkte jag att man kanske skulle ge den en chans, men vill ju avvakta innan man köper.

Sagt & gjort, den går på TV så med lite alkohol går det säkert ner. Trots att jag skarpt försökte fokusera på storyn, karaktärerna, kameran blir det luddigt med alkohol i kroppen, så ett exakt betyg är svårt att sätta då jag inte minns allt som hände på skärkmen :-P

+Arnie är alltid Arnie, dessutom ger det mäktiga/episka soundtracket iallafall mig enorm gåshud :X

-Strax över 2 timmar är lite för långt, man kunde korta ca 20-25 minuter? Jag kommer väl inte på nån specifik titel, men det här temat har vi väl sett tidigare?

Ja, kanske får återse den på DVD nån dag framöver? :P

Ej betygsatt

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 27, 2011 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Tycker 6e Dagen är helt okej typ 5 av 10 eller nåt

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 27, 2011 21:16 Svara med citat
Astoon: Gött, får väl se om den i nyktert tillstånd då 8) :wink:

Har ägnat lördagen & söndagen åt att plöja igenom Guinea-pig -serien (exklsuive dokumentärerna & 7:an som ju är en "Best of"):

Guinea pig: Devils experiment aka Gin? Piggu: Akuma no Jikken
Japan 1985

http://www.imdb.com/title/tt0161634/

Första filmen i serien, om en kvinna som blir brutalt misshandlad av en trio män...
och ja det är ju hela storyn i princip

Ja jag vet att det bara är film, men det här konceptet är inte min kopp te. Blir en 1:a
mest pga den enorma kontroversen den skapade, plus att kameraarbetet är bra vid tillfällen
(scenerna tagna i skogen)

Blev inte illamående men såg denna efter att ha slängt i mig några kvällsmackor (jag hade totalt hjärnsläpp & glömde vad för typ av film jag hade satt på) & även om jag nog forfarande var lite hungrig efteråt tappade jag mins sagt matlusten...

1/10

Guinea pig: Flower of flesh & blood aka Gin? Piggu: Chiniku no Hana
Japan 1985

http://www.imdb.com/title/tt0161635/

En kvinna blir förföljd på vägen hem av en bil, vilket slutar med att hon blir sövd med
kloroform varpå hon många timmar senare vaknar upp i en källare där en vitsminkad
"samuraj" berättar vad för som väntar henne...

Samma sak här, har svårt för grejer med våldtäkt och/eller utnyttjande av kvinnor men ser
man till enbart effekterna blir det en liten tumme upp, liksom den långa "dikten" framåt
slutet.

Skulle vara kul att ha samma gardiner han har dessutom, riktigt snygga :wink: 8)

2,5/10

Guinea pig: He never dies aka Ginî piggu 3: Senritsu! Shinanai otoko
Japan 1986

http://www.imdb.com/title/tt0161636/

En man blir deprimerad när hans flickvän lämnar honom för en ny. Samtidigt upptäcker han
att han inte kan dö, så han smider en plan at hämnas på sin rival

Här tar alltså serien en mer komisk sväng :P

Helt klart min favorit i serien! Älskar när han ringer larmcentralen & berättar att "Jag är
en man som inte kan dö!" liksom att han svarar "Det är inte alls viktigt!" när de frågar
efter hans namn! :))

Allra bästa är ju dock att de snor (eller lånar?) musik av självaste Goblin! (visst fan
är det lite soundtrack från "Demons" vi får höra!) :)) \m/

Kultigt slut dessutom! Det är lite "buskis-stuk" ungefär som i en typisk HK-rysare men det
gick faktiskt hem hos mig!

5/10

Guinea pig: Mermaid in a manhole aka Ginî piggu: Manhôru no naka no ningyo
Japan 1988

http://www.imdb.com/title/tt0161638/

En deprimerad konstnär som lunkar av & an i kloakerna under sitt hem (för att titta på sina
gamla bortspolad leksaker & övriga barndomsminnen) finner en sjöjungfru som han mötte som liten.

Han inser inom kort att hon har en svår infektion & tar med henne hem för att vårda henne, men
det enda hon kräver är att han målar av ett porträtt på henne

Näst efter "He never dies" är nog det här min favorit. Gillar den surrealistiska storyn + den
lilla twisten mot slutet :wink: En vacker sjöjungfru & det är nästan så jag önskar att just
den här kunde få en officiell uppföljare!

4/10

Guinea pig: Android of Notre dame aka The guinea pig 2: Nôtoru Damu no andoroido
Japan 1989

http://www.imdb.com/title/tt0161633/

En kortväxt forskare bedriver intensiv forskning för att rädda sin syster som lider av en hjärtsjukdom. Han inser efter ett tag att det bästa är att börja använda människor & inte djur i experimenten

Hyfsad, fick mig att flina till ibland men inte så mycket mer

2,5/10

Guinea pig: Devil woman doctor aka Ginî piggu 4: Pîtâ no akuma no joi-san
Japan 1986

http://www.imdb.com/title/tt0161639/

En tranvestit-läkare visar upp några av sina mest bisarra fall: en familj vars huvuden exploderar vid ilska, relationsproblem mellan en kvinna & en zombie, en man som svettas blod etc

Sjukt skruvad skit som egentligen är den 4:e filmen i serien men som (här i väst iallafall?) är släppt som den 6:e delen. Jag vet inte om jag är bisexuell men doktorn är ganska het :lol: Exploderande huvuden, en bankett anpassad för kannibaler, levande bajskorvar & en utomjordisk
spya...

4/10

Japaner, japaner...

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 01:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
Bild
Thriller - En Grym Film

9/10 - Denna film är ALLTID lika bra ;) Bästa svenska filmen nånsin!

Bild
Prey for Rock & Roll

7/10 - Faktiskt oväntat bra. Riktigt sevärd film! Rekommenderas varmt till alla!

Senast redigerad av DoTheMonkey tis mar 29, 2011 01:56, redigerad totalt 2 gånger.

"The Return of the loving dead!"
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12069Ort: Skåneland
Thriller är svensk grindhouse :ymparty:

InläggPostat: mån mar 28, 2011 16:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons mar 24, 2010 14:59Inlägg: 488Ort: Stockholm & Örebro
Sure is GG!

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 28, 2011 19:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8213Ort: Borås, Sweden
Skills - Hade hoppats på mer men ändå ett bra försök till svensk ungdoms action. 4/10

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 29, 2011 01:48 Svara med citat
Bild
5/10
Gick att se, bra som underhållning... men inget mästerverk på långa vägar :P

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2011 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Jaws The Inside Story

Mycket intressant dokumentär om hur inspelningen av en av världens bästa filmer gick till. En del har jag sett innan, men mycket som var nytt för mig. Rekommenderas verkligen till fans av filmen!

InläggPostat: ons mar 30, 2011 11:41 Svara med citat
Den ligger högst upp på min att-köpa lista :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2011 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Caligula & Messalina
Den 30:e Bruno Mattei-filmen jag ser är långt ifrån den bästa. Vsd som händer är i princip att folk har sex med varandra och smider lite intriger. Av någon anledning får man även se både hästar och åsnor ha sex, med tillhörande närbilder(!). Bäst i filmerna är scenerna med dvärgen, som är en skön filur, och en del slagsmålsscener. Annars ett ytterst mediokert sleazeepos från mäster Mattei.
betyg: 3 fällor av 10

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 30, 2011 21:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Idag har det blivit:

The Body Snatchers ('93)
Långt ifrån lika bra som den klassiska från '78, men den var åtminstone inte katastrofal. Finns en del sköna scener, men annars har den inte så mycket att komma med.
5/10

Night of the Creeps
5.5/10

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1163 av 1327
33173 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166 ... 1327  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori