Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

InläggPostat: tis mar 21, 2017 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11993Ort: Skåneland
Jag såg precis på bra skit i form av

Throw Momma from the Train
Format: Blu-ray 1080p

Bild

Engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

Throw Momma from the Train eller Släng Morsan av Tåget är en amerikansk komedi från år 1987 som är regisserad av Danny DeVito som handlar om att han spelar rollen som Owen som hatar hans hemska mamma över allt jorden och vill bara önska livet av henne.

Han går en skrivklass där hans lärare Larry som spelas av Billy Crystal som har en fru som har gett ut hans bok i hennes namn och tjänat massa pengar på den och nu vill ha att hon också ska dö.

Så Owen och Larry pratar ihop sig med att dom kan byta mord med att Owen mördar Larrys fru och Larry mördar Owens mamma, så blir dom inte själva misstänkta för morden, men dte är inte så lätt som dom tror.

Filmen som är en riktig kultfilm var riktigt kul att se om och det framkallade några skratt och filmen var riktigt bra och bjöd på en enkel handling och lättsamma skämt, jag gillade den riktigt mycket.

8/10

InläggPostat: fre mar 31, 2017 21:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 438
Så stark karaktärsskådis som är med i en udda film, Oliver Reed. Filmen heter "The Brood" (Missfostret). 1979.

Bild

InläggPostat: lör apr 01, 2017 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jul 22, 2004 06:50Inlägg: 438
Nyss sett på Autostop rosso sangue (1977, Hitch-Hike) med Franco Nero, Corinne Cléry och David Hess. En rökare jag missat.

Bild

InläggPostat: tor apr 06, 2017 12:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6097Ort: Haddonfield
Ojojoj!!

Hade du missat den klockrena filmen Hitch-Hike.

JÄDRAR vilken upplevelse du måste haft och sett denna pärla för första gången. 8)

Tre helt suveräna skådisar där.

Även Missfostret är fullkomligt briljant.

Dessa 2 plus finfina spagge western, du är inne i en GRYM period just nu. :ymparty:

Tänk om alla andra hade haft så bra filmsmak som du, då hade vi sluppit Fast and the Furious 8 och Pirates of the C, 5 eller om det är 6.

InläggPostat: tis apr 11, 2017 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
THE VOID

Jag gillade den här riktigt mycket! Visst märker man av budgeten emellanåt men filmen
är ändå fartfylld och full med sköna praktiska effekter!
Inslag av THE THING, HELLRAISER och med lite Lovecraft.
7-/10

InläggPostat: ons apr 12, 2017 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Kan bara hålla med dig Bonesaw. Det bästa jag sett på länge måste jag säga. The Void är verkligen värd att kolla in alltså! Wow!!8/10

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 13, 2017 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6097Ort: Haddonfield
Är inte detta en gammal film eller blandar jag ihop den med Enther the Void kanske?!?!

Vad är detta för typ av film annars om den är ny??

InläggPostat: tor apr 13, 2017 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
Argento Rules skrev:
Vad är detta för typ av film annars om den är ny??

Bild

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=W2ot6ogGZNc

:ymparty:

InläggPostat: fre apr 14, 2017 05:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Jag har faktiskt startat en tråd om den tidigare:

viewtopic.php?f=6&t=13347

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 16, 2017 19:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11993Ort: Skåneland
Det är en grymt rolig film [thumbup]

Mina senaste sedda filmer är

Halloween 2 (1981)

Bild

7/10

Slime City (1987)
Bolag: Rapid Stream Media - Sverige
Format: DVD PAL Region 2

Bild

6/10

Superman IV (1987)
Format: Blu-ray

Bild

Det är Cannon Fims som producerade denna film som sägs vara den sämsta Supermanfilmen.

6/10

Murphys Law (1986)

Bild

Denna 80-talsaction med Charles Bronson är också producerad av allas våra favoriter på Cannon Films.

7/10

Call Girl of Cthulhu (2014)
Bolag: Rapid Stream Media - Sverige

Bild

3/10

April Fool's Day (1986)
Bolag: Paramount Home Entertainment - Sverige

Bild

En härlig 80-tals slasher som jag såg på den första april

7/10

Westworld (1973)

Bild

70-tals framtidsfilm med världens bästa Yul Brynner

7/10

F/X (1985)

Bild

Riktigt bra film. Kul att killen som har huvudrollen hade en amerikansk Zombie Flesh Easters affisch.

8/10

FX 2 (1991)

Bild

Den lika bra uppföljaren där man ser en flaska J&B och dom är inne i TV-spelaffär där dom har Sega Master System och Game Boy.

8/10

Twin Peaks: Fire Walk With Me (1992)
Bolag: Filminstitutuet
Format: 35mm

Bild

Riktigt bra film och kul att se den på gammal sliten svensktextad 35mm filmrulle på Cinemateket på Biograf Spegeln i Malmö.

8/10

Suspirira (1977)

Bild

Dario Argentos kultfilm med världens bästa Jessica Harper på en balettskola i Tyskland.

7/10

Pets Dragon (1977)

Bild

Kultfilm från Disney om en pojke och hans tecknade drake som flyr från hans elaka styvfamilj och dom hamnar hos en snäll tjej och hennes pappa som bor i en fyr i en liten mysig kuststad i USA.

7/10

Agaton Sax och Byköpings Gästabud (1976)
Bolag: Svenska Filminstitutet - Sverige

Bild

Svensk kulttecknad i dess högform.

6/10

31 (2016)

Bild

Rob Zombies hillbillyskräckfilm

6/10

The Funhouse Massacre (2015)

Bild

Slasher på ett trashigt nöjesfält med världens värsta galningar som slaktar allt.

7/10

Pee-wee's Big Adventure (1985)

Bild

Pee-wee Herman blir av med hans cykel och ger sig ut för att leta efter den,

7/10

Big Top Pee-wee (1988)
Bolag: Netflix - Sverige

Bild

Pee-wee får besök av en cirkus på hans bondgård.

6/10

Pee-Wee's Playhouse Christmas Special (1988)

Bild

Pee-wee firar jul med hans vänner i denna julspecial som är gjord för TV.

5/10

Senast redigerad av Gory-Glory sön apr 16, 2017 23:25, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön apr 16, 2017 23:17 Svara med citat
Jag såg precis på

Pee-wee's Big Holiday (2015)
Format: Streamad Från Netflix

Bild

https://www.netflix.com
http://www.imdb.com/title/tt0837156/

Engelskt tal och flera textningar
Widescreen 1.78:1

Pee-wee's Big Holiday är en amerikansk komedi där Pee-wee bor i en liten småstad och jobbar på en diner. En dag träffar han på skådespelaren Joe Manganiello som bjuder in honom till hans födelsedagskalas i New York. Självklart så tackar Pee-wee ja till hans inbjudan, vilket blir första gången som han lämnar hans hemstad och tar honom över hela USA för att komma till New York.

Filmen var riktigt bra och kul och bjöd på en enkel handling och lättsamma skämt. Pee-wee hamnar i den ena efter den andra dråpliga sitationen som när han åker med en handelsresande till en ormfarm där han blir rädd för ormarna och när hamnar i klorna på en kvinnlig rånartrio.

7/10

InläggPostat: mån apr 17, 2017 13:26 Svara med citat
The autopsy of Jane Doe - Alltså den här var riktigt bra alltså! Den Norska regissören André Øvredal som tidigare gjort Trolljägarna levererar nu en välspelad, snyggt regisserad och obehaglig skräckfilm precis i min smak. 8/10

Destroyer - Har nu sett Destroyer från 1988 för första gången i mitt liv och jag blev positivt överraskad. Jag har haft ögonen på den här filmen ett tag och nu när den äntligen fått ett fint blu-ray-släpp så slog jag till. Visst är den cheesy, men så där lagom. Deborah Foreman är bra som alltid och ser faktiskt på riktigt rädd ut i några scener. En wrestligt-liknande galning (typ See no Evil) går berserk och ja det är underhållande. Dessutom en hel del skön gore. Alltid kul när det dyker upp gamla rullar som man missat som dessutom är bra. 6/10

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 17, 2017 20:03 Svara med citat
Destroyer verkar cool :ymparty:

Braindead
Bolag: On Air Video - Danmark

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0103873/

Språk:Engelskt tal och dansk, svensk, norsk, finsk text
Bildformat: Widescreen 1.85:1

Braindead är en nyzeeländsk zombiekomedi från år 1992 som är regisserad av Peter Jackson som handlar om några forskare so tar he en råttapa från Sumatra och den hanar i en bur på ett zoo i Wellington.

en kille vid namn Lionel tar med sig en tjej som heter Paquita som jobbar i staden mataffär. Lionels mamma är där för att spionera på dom, hon bli biten av råttapan och blir infekterad.

Mamman förvandlas till ett zombieliknande monster och biter prästen, raggargänget, gästerna på hennes sliskige brors fest och annat löst folk och nu måste Lionel och Paquita att försöka att stoppa alla zombies.

Blod sprutar åt alla håll i deras kamp mot dom blodtörstiga zombies. Filmen var riktigt bra och bjöd på en enkel handling, blod, gore och man såg att filmen var gjord med glimten i ögat.

8/10

InläggPostat: sön apr 23, 2017 15:15 Svara med citat
Bild

OUIJA - Origin of evil

Helt ok prequel. Började bra men tappade halvvägs och slutet höll inte måttet alls. Filmen får dock godkänt.
5+/10

Bild

The autopsy of Jane Doe
En av de bättre skräckfilmerna jag sett på länge. Brian Cox och Emile Hirsch spelar far och son som jobbar som obducenter. Man får in en kropp från en anonym kvinna. Man påbörjar obduktionen och ja.. sen går det mesta åt helvete :lol:
8/10

InläggPostat: tis apr 25, 2017 11:12 Svara med citat
Va kul!!

The autopsy of Jane Doe ska vara grymt bra, den va hyllad på de flesta skräckfilms festivaler i somras.

Jag missade att se den, men tror extremt mycket på den.

Så kul att du uppskattade den. :)

InläggPostat: fre apr 28, 2017 11:17 Svara med citat
Guardians of the Galaxy 2 på 3D bio. 8)

WOW!!

Vilken häftig upplevelse, 1:an tog mig ju med storm och jag hade stor förväntan på 2:an.

Men de levde mer än väl upp till dom.

Den här va ännu bättre, otroligt rolig man vek sig av skratt ibland.

Grymt snyggt gjord, speciellt planeten EGO. 8)

Kul att Kurt Russell och Sylvester Stallone är med.

Riktigt BRA 3D för en gångs skull också. :ymparty:

Bra handling, grymma karaktärer, snyggt gjord, jävligt bra 3D och helt fantastisk rolig.

9 galaxer av 10 :ymparty:

OBS: Eftersom det är Marvel så ska man sitta kvar hela eftertexten då det är hela 3 bonus grejer. 1 nästan direkt, 1 i mitten och 1 i slutet. 8)

InläggPostat: fre apr 28, 2017 12:58 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Guardians of the Galaxy 2 på 3D bio

OBS: Eftersom det är Marvel så ska man sitta kvar hela eftertexten då det är hela 3 bonus grejer. 1 nästan direkt, 1 i mitten och 1 i slutet. 8)

Sorry Argento du får gå igen. Det är 5 bonusscener efter slutet :D
Håller med dig om att filmen var klockren. Många skratt i biosalongen och 3D-effekterna var riktigt riktigt bra.

InläggPostat: lör apr 29, 2017 09:53 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Argento Rules skrev:
Guardians of the Galaxy 2 på 3D bio

Sorry Argento du får gå igen. Det är 5 bonusscener efter slutet :D
Håller med dig om att filmen var klockren. Många skratt i biosalongen och 3D-effekterna var riktigt riktigt bra.

De va 3 riktiga och så va det 2 Fake News. :mrgreen:

Ahh, vad kul att du också såg den i 3D.

Absolut en av de bättre filmerna i 3D. 8)

Kul att eran publik skrattade som fasen också.

Riktigt underhållande och grymt välgjord. :ymparty:

InläggPostat: sön apr 30, 2017 08:49 Svara med citat
Bild

Så jävla dålig!! Jag vet inte om jag egentligen väntade mig något bra, men tycker ändå att de två tidigare remaken var helt okej för att vara remakes. Men detta sög. 2/10

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 30, 2017 17:41 Svara med citat
^^AJJJ!!

Vad tråkigt!!

Älskar de andra 2 filmerna, bland de få filmer som nästan är lika bra som orginalen.

Hade ju så klart stenhöga förväntningar på denna.

Va ledsen att jag missade den på bio, men det kanske va bra att jag gjorde det då. :)

Kommer så klart se den förr eller senare.

InläggPostat: mån maj 01, 2017 10:02 Svara med citat
A DARK SONG
Lågmäld brittisk rulle om två sköra människor som skall utföra en avancerad, ockult ritual.
Långsamt och sparsmakat men bra.
6+/10

GET OUT
Den här var riktigt bra. Svart kille följer med sin vita tjej hem till dennes föräldrar och märker snart att något inte är som det ska. Vill inte spoila något men denna hör tillsammans med The autopsy of Jane Doe till de bättre skräckfilmerna jag sett i år!
8/10

InläggPostat: tis maj 02, 2017 17:51 Svara med citat
Bonesaw skrev:
GET OUT
Den här var riktigt bra. Svart kille följer med sin vita tjej hem till dennes föräldrar och märker snart att något inte är som det ska. Vill inte spoila något men denna hör tillsammans med The autopsy of Jane Doe till de bättre skräckfilmerna jag sett i år!
8/10

Riktigt kul och höra!!

Många säger ju att detta är en av de bästa skräckisarna på mycket länge.

Är ju SJUKT sällan en skräckfilm får bra betyg av journalister, men denna har ju tokhyllats av
varenda tidning i Sverige. :)

Bara 4:or och 5:or överallt.

Ska se den på torsdag på BIO så jag är sjukt laddad inför denna film. 8)

InläggPostat: tis maj 02, 2017 22:17 Svara med citat
GET OUT - Med tokhöga förväntningar faller Get Out tyvärr pladask på marken. Överspelat och övertydligt utan dess like. Handlingen känns som en gammal engelsk deckare och karaktärerna ska vi inte ens prata om. WTF. Trodde att jag skulle bjudas på en riktigt skräckupplevelse, men allting slarvas bort. 3/10

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons maj 03, 2017 12:47 Svara med citat
^^OJJ!!

Första negativa jag hört om filmen.

Bonesaw gav den 8/10 och 2 andra skräck kompisar ger den 9/10 så det här blir väldigt intressant.

Fast här borde jag nog hålla med Bonesaw, vi verkar ha rätt samma smak.

Han hyllar denna tillsammans med The autopsy of Jane Doe som årets bästa film och jag älskar The autopsy of Jane Doe, absolut en av de bättre nya skräckfilmerna.

Vi får snart svaret då jag ska se den imorgon kväll. :ymparty:

InläggPostat: ons maj 03, 2017 19:25 Svara med citat
Jag rankar också The Autopsy of Jane Doe som en av de bästa skräckfilmer jag sett senaste året. Min recension finns lite längre bak i tråden.
Så ska bli väldigt intressant att höra vad du tycker Argento Ruls. Jag gillar också ofta samma film som Bonesaw, men just Get out blev för mig en besvikelse. Men beror säkert en hel del på mina höga förväntningar. Hatar när det blir så. :x Jag tycker säkert att den är bättre vi en andra titt någon gång.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1320 av 1326
33128 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323 ... 1326  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori