Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

InläggPostat: ons jan 17, 2018 12:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6097Ort: Haddonfield
jolli skrev:
AR: Bees finns för 136:- på wowHD.

WOW!!

Tack som fasen för tipset!!

Har INTE köpt på wowHD förut, är dom bra??

InläggPostat: ons jan 17, 2018 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Längesedan jag handla av dem men funkar bra. Lång leveranstid vill jag minnas. Men bra priser.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 18, 2018 21:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Day of the Dead-Bloodline: ok. Ett stor varning för denna riktigt dåliga rullen. Jag väntade mig inget annat, men hoppades självklart. Blir riktigt frustrerad när de tagit handlingen från originalet och sedan gjort vad de kallar en reboot på den och totalt misslyckats med allt heligt från Romeros film. Fy! 1/10

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 19, 2018 12:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6097Ort: Haddonfield
jolli skrev:
Day of the Dead-Bloodline: ok. Ett stor varning för denna riktigt dåliga rullen. Jag väntade mig inget annat, men hoppades självklart. Blir riktigt frustrerad när de tagit handlingen från originalet och sedan gjort vad de kallar en reboot på den och totalt misslyckats med allt heligt från Romeros film. Fy! 1/10

Underbart att läsa. :ymparty:

Det är tyvärr så till 95% av alla reboots, remakes, nyskildringar, neo försök.

Så SJUKT sällan de lyckas.

En sak är väl när de ger sig på någorlunda OK filmer och ger sig på dom.

Men när de försöker ge sig på Mästerverk, hur tänker de då egentligen???

Det är ju inte för inte de kallas Mästerverk, att du ens försöka komma på tanken att försöka göra filmen bättre är ju REN och SKÄR idioti. 8)

Tänker på världens bästa film alla kategorier Suspiria, filmen hat KULT status precis överallt och tusentals fans världen över dyrkar filmen som ett klockrent Mästerverk, både bildligt, musikmässigt, scenografiskt osv.

När en film är fullkomligt briljant och nyskapande och har hyllats av Mästerregissörer som Scorsese, Tarantino och Spielberg med flera.

Hur kan man då i sin vildaste fantasi komma på att göra en remake och ENS tro att man kommer nå 10% av den filmens suveränitet.

InläggPostat: lör jan 20, 2018 18:05 Svara med citat
Visst, men nån stanna så hoppas iaf jag att man ska lyckas. Se på tex remaken av Dawn of the Dead.svinbra! Så det kan funka. Nu får vi gå on topic igen :)

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 21, 2018 19:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
KONG - Skull Island (blu ray)
Riktigt underhållande popcornrulle/apmangel med bl.a. John C. Reilly, Tom Hiddleston och Samuel L. Jackson. 6+/10

THE WAILING (blu ray)
Lever klart upp till hypen!
Koreansk övernaturlig thriller/skräck om främling som dyker upp i en liten by samtidigt som det börjar inträffa en massa våldsamma dödsfall.. 8-/10

RAW (blu ray)
Fransk rulle som var klart sevärd. Varför folk svimmade och spydde om vartannat på bio (om de nu ens gjorde det) är ett mysterium dock. 6/10

InläggPostat: sön jan 21, 2018 19:50 Svara med citat
Håller med dig på alla dom betygen Bonesaw.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 23, 2018 13:04 Svara med citat
Bonesaw skrev:
RAW (blu ray)
Fransk rulle som var klart sevärd. Varför folk svimmade och spydde om vartannat på bio (om de nu ens gjorde det) är ett mysterium dock. 6/10

TRO mig, det gjorde dom.

Jag va på Europa premiären för något år sedan då den legendariska visningen ägde rum där först en svimmade och de stoppade visningen och frågade om det fanns en läkare i salongen och det gjorde det. Läkaren tog hand om den svimmade och efter några minuter så körde de igång visningen igen.

Och efter typ 10 minuter va det dags igen, nästa person svimmade och de stoppade visningen igen. Samma läkare fick ta hand om den nya person som svimmat.
Och de körde igång visningen igen.

Bara för att en 3:e gång ta hand om nästa person som svimmade.

Och utöver de 3 som svimmade så va det 7-8 personer som gick ut och spydde på toaletten och en 3-4 som lämnade filmen helt.

Och så här har det varit på de flesta ställen runt om i världen på filmfestivaler.

Jag personligen tycker detta är den solklart snällaste cannibal film jag sett i mitt liv.

Hur de som svimmade hade reagerat om de sett en riktig cannibal film typ Cannibal Holocaust eller Ferox vill jag inte ens tänka på, de hade väl förmodligen DÖTT av hjärtstillestånd.

Men förklaringen är väl ganska enkel antar jag, de som svimmar är väl helt vanliga filmfestival besökare som gillar att se film på festivaler, de har väl aldrig någonsin sett denna typ av film förut.

Det är alltså inga gorehounds/skräckfilms älskare som vi är.

Och har väl därför mycket lägre smärtgräns än vad vi fanatiska gorefreaks har som är härdade sedan tidiga tonåren och sett 100 eller 1000-tals av grymma filmer.

InläggPostat: tis jan 23, 2018 19:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön dec 25, 2016 02:45Inlägg: 4
Argento Rules skrev:
Bonesaw skrev:
RAW (blu ray)

TRO mig, det gjorde dom.

Jag va på Europa premiären för något år sedan då den legendariska visningen ägde rum där först en svimmade och de stoppade visningen och frågade om det fanns en läkare i salongen och det gjorde det. Läkaren tog hand om den svimmade och efter några minuter så körde de igång visningen igen.

Och efter typ 10 minuter va det dags igen, nästa person svimmade och de stoppade visningen igen. Samma läkare fick ta hand om den nya person som svimmat.

Och utöver de 3 som svimmade så va det 7-8 personer som gick ut och spydde på toaletten och en 3-4 som lämnade filmen helt.

Och så här har det varit på de flesta ställen runt om i världen på filmfestivaler.

Jag personligen tycker detta är den solklart snällaste cannibal film jag sett i mitt liv.

Hur de som svimmade hade reagerat om de sett en riktig cannibal film typ Cannibal Holocaust eller Ferox vill jag inte ens tänka på, de hade väl förmodligen DÖTT av hjärtstillestånd.

Men förklaringen är väl ganska enkel antar jag, de som svimmar är väl helt vanliga filmfestival besökare som gillar att se film på festivaler, de har väl aldrig någonsin sett denna typ av film förut.

Det är alltså inga gorehounds/skräckfilms älskare som vi är.

Och har väl därför mycket lägre smärtgräns än vad vi fanatiska gorefreaks har som är härdade sedan tidiga tonåren och sett 100 eller 1000-tals av grymma filmer.

Såg den på GBG Filmfestival förra året och väntade mig en gore-film med EXTREMT mycket råge efter att ha hört att människor svimmade när den visades. Besviken blev man, när det gäller gore:t i vart fall. Ofattbart att människor svimmade.

Tyvärr svimmade ingen i biografen när jag såg den, många som gick ut ur biografen när ''grymheterna'' började, dock.

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 24, 2018 08:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1222Ort: Borås
Argento Rules skrev:
TRO mig, det gjorde dom.

Skulle inte bli förvånad om man hyrt in ett par skådisar som fått betalt för att 'svimma' så att 'läkare' på plats kunde ta hand om dom. Kan man få bättre PR ? :-?

InläggPostat: ons jan 24, 2018 12:03 Svara med citat
maraudervideo skrev:
Tyvärr svimmade ingen i biografen när jag såg den, många som gick ut ur biografen när ''grymheterna'' började, dock.

:lol: :lol: :lol:

Klockrent!!

Bli besviken för att ingen svimmade. :mrgreen:

Tycker i och för sig att filmen är riktigt bra som ett "drama" men EJ som Cannibal film.

InläggPostat: ons jan 24, 2018 12:07 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Skulle inte bli förvånad om man hyrt in ett par skådisar som fått betalt för att 'svimma' så att 'läkare' på plats kunde ta hand om dom. Kan man få bättre PR ? :-?

:lol: :lol: :lol:

Då kan dom lika gärna lägga ner Oscars galan, de skulle i så fall vara de BÄSTA skådisarna jag sett i hela mitt liv.

NÄ, det vart jävligt dramatiskt då den första som svimmade, han verkligen behövde HLR räddning och vart jävla illa ute.

Han led av någon hjärtsjukdom och hade som tur va med sig sina läkemedels journaler eller medicin historik eller vad fasen det heter.

Och dessutom, dumt att betala för något som händer GRATIS på de flesta ställen den visades. :)

InläggPostat: ons jan 24, 2018 12:51 Svara med citat
Och på tal om Göteborgs film festival, i år har de det bästa programmet på många, många år.

Utöver massa BRA amerikansk film som Greta Gerwig's tokhyllade Lady Bird så har dom Daniel Day Lewis sista farvälfilm innan han lägger av sitt skådespeleri med filmen Phantom Thread regisserad av mäster regissören Paul Thomas Anderson.

De visar även den dubbelt Cannes prisade thrillern med Joaquin Phoenix i huvudrollen (sätter mina pengar på att han får en Oscar här i hård konkurens med Daniel Day Lewis).
Joaquin Phoenix gör sitt livs roll i You Were Never Really Here.

Du har även den intressanta Bio-Picen om Mary Shelley, hon som skrev Frankenstein.

Men även The Disaster Artist och Crooked House för att nämna några.

Men för mig som Genre älskare och KULT filmsgubbe så är det så klart deras mega satsning på slasherfilm och annan genrefilm som lyser KLARAST på hela festivalen.

Dessa filmer visas 00.00 och kallas Midnattsmassaker och de visas på den GRYMT bra biografen Capitol.

Dessa filmer är:

Fransk films senaste stjärnskott på film himlen, Coralie Fargeats mega hajpade rape/revenge film vid namn Revenge.

Den otroligt snyggt filmade svart/vita filmen November, som är en varulvsstinn folktroskräckis gjord av den excentriska regissören Rainer Sarnet.

Ryuhei Kitamuras efterlängtade krypskytte-slasher Downrange.

Men den som lockar mig allra, allra mest eftersom jag TOK ÄLSKAR Eurocrime är filmen med den underbara titeln Let the Corpses Tan.
Som är gjord av de som sparkade igång den nya giallovåg med massa nyproducerade giallodoftande filmer typ Amer och The Strange Colour of Your Body's Tears , Helene Cattet och Bruno Forzani.

Nu har de bestämt sig att sparka liv i en annan för mig älskad genre Poliziotteschi.

Detta blev deras riktiga Stora genombrott då filmen setts av flera miljoner.

Den innehåller ALLT som behövs för en bra Eurocrime.

Ett mycket våldsbenäget gäng tjuvar stjäl 250 kilo guld, polisen kommer de på spåren och alla skjuter på alla till slut.

Let the Corpses Tan är en helt sannslös kavalkad av snabba bilar, snurriga Flashbacks och grymt snygga pistoldueller.

Ser extremt mycket fram emot denna.
Bild

InläggPostat: ons jan 24, 2018 14:20 Svara med citat
Trailern till Let the Corpses Tan ser riktigt grym ut. Nu vart man lite sugen :lol:

InläggPostat: ons jan 24, 2018 17:22 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Trailern till Let the Corpses Tan ser riktigt grym ut. Nu vart man lite sugen :lol:

JA, förutom giallo genren så är Eurocrime den genre jag älskar allra mest, så du fattar att jag blev glad när dom ska skaka liv i den igen.

Och denna blev ju en stor succé i hemlandet så hoppas det kommer fler.

Dom gjorde ju 2 giallo liknande filmer så hoppas dom gör 2 Eurocrime med.

Jag försökte få med Piltorp på denna, men han ville bara se de amerikanska stor filmerna + jaga autografer så klart.
Vi ser väl någon av dom tillsammans. :)

Jag är grymt glad att jag ska på Alicia Vikander's Master Class, där får man signera 2 filmer per gubbe av dom som vill ha. :ymparty:

InläggPostat: tor jan 25, 2018 07:22 Svara med citat
Lite offtopic här men från vilken film har man lånat musik till trailern för Let the corpses tan? Känner igen den så jädra väl :(

InläggPostat: tor jan 25, 2018 11:57 Svara med citat
Bonesaw skrev:
Lite offtopic här men från vilken film har man lånat musik till trailern för Let the corpses tan? Känner igen den så jädra väl :(

Det är ju typisk spagge-western musik så det är antingen:

Faccia a Faccia eller Face to Face som den heter på engelska, gjord av Ennio Morricone.

eller

Theme Song from Matalo

:ymparty:

InläggPostat: tor jan 25, 2018 15:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön dec 25, 2016 02:45Inlägg: 4
Bonesaw skrev:

Om jag inte har fel så låter det som någon version utav en låt från soundtracket från ''The Strange Vice of Mrs. Wardh'':

https://www.youtube.com/watch?v=m3jC3_7t4tY&t=120s

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 26, 2018 10:17 Svara med citat
maraudervideo skrev:
Om jag inte har fel så låter det som någon version utav en låt från soundtracket från ''The Strange Vice of Mrs. Wardh'':

Japp den verkar det vara!

InläggPostat: fre jan 26, 2018 12:46 Svara med citat
maraudervideo skrev:
Bonesaw skrev:

Got DAMN!!

En av mina absoluta favorit giallo's, det borde jag vetat.

Men tyckte det lät spagge-western som fan om det och de 2 låtar jag föreslog är med i filmen så det va väl därför jag trodde det va någon av dom.

Grymt starkt att hitta och känna igen det, well done. :ymparty:

Det gör ju att jag är ÄNNU mera laddad till att se Let the Corpses Tan. 8)

InläggPostat: ons jan 31, 2018 12:46 Svara med citat
THE HIDDEN (1987) bluray

Gammal goding med skottlossningar, biljakter och kroppsbytande aliens :ymparty:
6/10

InläggPostat: tor feb 01, 2018 12:11 Svara med citat
Bonesaw skrev:
THE HIDDEN (1987) bluray

Gammal goding med skottlossningar, biljakter och kroppsbytande aliens :ymparty:
6/10

Ahh!!

Klockren FAVORIT film för mig 10/10 eller i alla fall 9/10 8)

Varför fick den så lågt betyg??

Är den lite förlegad??

Har inte sett den på över 20-25 år.

InläggPostat: mån feb 05, 2018 16:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 11993Ort: Skåneland
Jag såg precis på

Nightmare Beach
Format: DVD

Bild

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0095740/

Engelskt tal och ingen text
Widescreen 1.85:1

Nightmare Beach/Welcome to Spring Break är en italiensk-amerikansk giallo-slasher från år 1988 som är regisserad av Umberto Lenzi under det fåniga psedonymet Harry Kirkpatrick som handlar om att det är Spring Break i Miami, Floria i USA och det är en veckas fest med sol, bad, alkohol och annat.

Det är tusentals ungdomar på plats där och mitt i allt trevligt lurar en MC-klädd galning på motorcykel som gillar att ta död på folk. Polisen och sjukhuset håller tyst om det för att inte skrämma bort någon därifrån, vilket hade ananrs märkts hos pubarna och annat som tjänar på pengar på det.

Filmen var riktigt bra och hårdingen John Saxon är med i rollen som en skum polisman. Det bjöds på gore, lite naket, skön musik och 80-talsmode.

8/10

InläggPostat: tis feb 06, 2018 12:33 Svara med citat
Det kan aldrig gå fel med Umberto Lenzi och John Saxon. :)

Klockren film. :ymparty:

På det finfina bokbox bolaget Eyecatcher. 8)

InläggPostat: ons feb 07, 2018 11:00 Svara med citat
Igår blev det en titt på SHOWDOWN IN LITTLE TOKYO (blu ray).
Känns som en 80tals rulle även om filmen är från tidigt 90-tal. God underhållning i ca 80 minuter.

Brandon Lees kommentar om Dolphs..kroppsdel.. kändes något malplacerad :lol:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1324 av 1326
33128 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori