Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Senaste sedda filmen

InläggPostat: mån feb 01, 2021 13:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6908Ort: Stockholm Norra
In Fear
Storbritannien 2013

Tog en repris på den här psykologiska rysaren. Kände för något europeiskt, något som kommit de senaste 10 åren och kommit på att jag ju försökt starta en tråd om denna, så varför inte försöka se om de finns några lösa trådar man kan försöka svara på.

Det är en hel del händelser som man får försöka klura ut med hjärnan men precis som när jag såg den för första gången känner man en instinktiv avsky (nästan intill hat) mot gärningsmannen (vilket i sin tur är tecken på att man i någon grad är berörd) 3,5/5

Chernobyl diaries
USA 2012

En annan rulle som det fick bli repris på. Visst, en del amerikanska fördomar om Östeuropa lever nog vidare ("det gråa, trista, stela området" med sitt tragiska sovjetiska arv) tack vare den här rullen. Men det finns hur många filmer som helst där radioaktivitet & strålning främst kopplas till zombier (jag har väl inte helt fel?) när man kan skriva en story som handlar om annat än levande döda?

Jag finner manuset rätt så originellt (kan inte komma på nån skräckfilm kopplad till tex Harrisburg!) och även nu när jag ser den för andra gången finns det en eller två scener som faktiskt får mig att hoppa till (trots att jag vet att "något är på gång") Om man (som jag) hittade svenska DVD:n för 25 spänn....man kan få sämre grejer ändå, trots att det inte är ett mästerverk utan dess like. Jag är kanske den enda som gillar den här? :) :mrgreen:
3/5

The Tunnel
Australien 2011

Australisk mockumentär om vad som döljer sig i Sydneys tunnelbana & om filmteamet som vill ta reda på vad som händer med alla hemlösa som mystiskt försvinner.

De första 20 minuterna är ganska sega men jag fick vibbar av såväl brittisk/tyska
samproduktionen Creep (visserligen ingen mockumentär det där, men Franka Potente springer runt i Londons tunnelbana, jagad av en okänd "varelse") samt lite "Blair Witch Project" (tex när en av kameramännen ska skälla ut den kvinnliga reportern för hennes besatthet av reportaget)

Segt till en början men charmig "Ozzy"-dialekt och jag kom att tänka på att jag var rätt så klaustrofobisk av mig som barn :shock: så :
2,5/5

Greystone Park
USA 2012

Nej, trots att Sean Stone (son till Hollywood-giganten Oliver Stone) skrivit manus, regisserat och spelat huvudrollen (hans farsgubbe har en mindre roll i filmen kan tilläggas) är det här som ett sedvanligt avsnitt av typ "Ghost Hunters","Ghost Adventures" etc (tre ungdomar som ska spendera en natt i ett hemsökt mentalsjukhus och som filmar allting) Kan vara något av det sämsta jag sett hittills i "found footage" kategorin.
1/5

The Blaylock House aka Bxx: Haunted
USA 2012

Ett paranormalt team får tillgång till ett hus med demoniska väsen där bla en ung gravid kvinna ska ha mördats. 72 timmar innan huset ska rivas för att ge plats åt en ny motorväg får de chansen att en gång för alla ta reda på vad som skett 23 år dessförinnan.

Utöver ljudet (väldigt mycket skrikande, smått irriterande vilket dock förmodligen kopplas till den "negativa energin" i huset?) fick jag vibbar av Blair Witch-föregångaren The Last Broadcast (det var länge sedan jag såg den men såväl övervakningskamerorna inne i huset samt effekterna påminner på något sätt om TLB).

Intressant bakgroundstory, simpelt men stämmningsfullt soundtrack och en bitvis obehagligt hatisk relation mellan utredarna gör det ändå klart godkänt i min bok!
3/5

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 02, 2021 15:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2585
Rätt underhållande rulle av Lenzi:

https://www.imdb.com/title/tt0093090/

Bild

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 03, 2021 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2585
Helt OK underhållning för stunden:

https://www.imdb.com/title/tt0134457/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 04, 2021 16:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 582
Idag såg vi på Scanners II från 1990.
En hygglig B-uppföljare med en del goriga effekter.
Filmen når tyvärr inte upp till 1ans kvalitet.

https://www.imdb.com/title/tt0102848/

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 04, 2021 17:43 Svara med citat
Thriller à la Hitchcock av Luigi Cozzi.
Tror den gamle brittiske mästaren ha-
de kunnat uppskatta denna. Michel An-
toine (Sweick i Beyond) är perfekt som
"Il Ragno" (Spindeln):

https://www.imdb.com/title/tt0072662/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: fre feb 05, 2021 16:28 Svara med citat
Skittrist rulle av Deodato, om telefoner
o döda själar som inte fått nå'n ro :cry: :

https://www.imdb.com/title/tt0095952/

Bild

Mindes inte att den var så här intetsägande.. 8-x

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: lör feb 06, 2021 15:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6908Ort: Stockholm Norra
Fortsatte på det här med "found footage" och gick igenom några riktiga "nollbudget" rullar :D Blandad kompott i slutändan

Jessicas Room
USA 2012

Det märks att det här var ett gäng amatörer som inte direkt hade så stor erfarenhet av att skriva manus. Samma sak med skådisarna som är stela och karaktärerna känns inte det minsta sympatiska i denna ganska korta rulle om ett filmteam som undersöker ett hus där en 10-årig flicka ska dödat sin familj några år dessförinnan. Och slutet....makes no sense
1/5

The House on Mainsfield Street
Storbritannien 2018

Nick flyttar från London till ett nytt hus i Nottingham och börjar notera underliga knackande ljud runt om i huset, täcket på sängen är helt i oordning och han får känslan av att han inte är helt ensam i sitt hus.

Såhär ska l"nollbudget"-skräck göras. Man behöver inte en budget på flera miljoner för att få till en visserligen inte skräckinjagande men likväl obehaglig känsla
3,5/5

Rorschach
USA 2017

En ganska stereotypisk rulle. Två utredare kommer till ett hus där en ensamstående mor och hennes dotter upplever mystiska ljud, föremål som förflyttar sig etc. Plus en smått obehaglig dock i dotterns rum.

Inte det bästa jag sett (och karaktärerna känns lite "meh"). Fast den får godkänt (ett och annat obehagligt inslag ändå)
2/5

The Ghost Footage
Kanada 2011

Jason börjar lägga upp tre år gamla videoklipp på nätet (som visar hur hans lägenhet
hemsöks av okända väsen). Någonting som visar sig vara en dum ide

Väldigt amatörmässig kanadensisk produktion som ändå med en småskön nördig huvudperson, sparsmakat soundtrack och en ganska obehaglig stämmning är klart godkänd trots allt
2/5

The Ghost Footage 2
Kanada 2013

Jason fortsätter med att dokumentera övernaturliga upplevelser när han flyttar till sin nya lägenhet
I tron att allt är lugnt börjar han slappna av men allting är ännu inte över.

Det här är sämre än ettan och verkar mest bestå av klipp på huvudpersonen när han går i sömnen. Överflödigt & meh...
1/5

The Demonic Tapes
Storbritannien 2017

En ung kille hittar gamla kassetband i sin källare som handlar om hur ett kvinnligt medium försökt bedriva bort ett ont väsen från hans hus.

Sparsmakad brittisk produktion (samma typer som gjort "The house on Mainsfield street") men även här lyckas man trots en nästintill icke-existensiell budget skapa en läbbig stämning
2,5/5

The Investigation: A Haunting in Sherwood
Storbritannien 2019

En privatdetektiv hackar sig elektroniskt in i ett hus (framförallt laptopens kamera) för att utreda mystiska oljud hyregästen ägnat sig åt men det visar sig vara något helt annat än vad han förväntat sig

Samme regissör, (som ovanstående titel) här är det väääldigt segt.
1/5

Senast redigerad av Alexander mån feb 08, 2021 11:52, redigerad totalt 1 gång.

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: lör feb 06, 2021 17:25 Svara med citat
En rätt så schysst giallo av Crispino,
med effektiv skräckatmosfär här o där.
Musik av Ortolani (hörde på en gång att
det var han, innan jag såg vem som gjort
musiken):

https://www.imdb.com/title/tt0068625/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 07, 2021 06:24 Svara med citat
Lite "tillbaka till rötterna" för min del under lördagen (asiatisk film kom lite före allt italienskt, jag hade en rejäl asiatisk period tidigt under gymnasiet vill jag minnas när jag skulle ut och jaga DVD! 8) )

The Untold Story
Hong-Kong 1993

Jag blir berörd även när jag ser denna för andra gången. Anthony Wongs karaktär må påminna lite om Michael Douglas karaktär i Falling Down (samma frisyr och glasögon alltså, eller hyfsat likt till den grad att jag kom att tänka på honom) men är 10 ggr värre. Det är inte svårt att förstå varför han vann ett pris vid Hong-Kongs filmgala för den här rollen.

Jag är en fredlig person innerst inne, men det är inte svårt att förstå varför man känner en viss sadistisk tillfredsställelse när Wong Chi-Hang (dvs Anthony Wongs karaktär) torteras i fängelset eller blir misshandlad av poliserna.

Faktiskt inte...

Det är inte A Serbian Film men det här är nog en av de filmer jag skulle ta med på en Topp-10 lista över titlar som gjort mig upprörd (särskilt när det är baserat på en äkta händelse, om mördaren som slog ihjäl en hel familj 1978 på det mest bestialiska vis). Buskis-humorn som poppar upp ibland funkar inte på mig (men det är väl också en asiatisk grej?)

Men iallafall:
3,5/5

Ebola Syndrome
Hong-Kong 1996

Humor även här, men det är inte lika mycket buskis utan bara cynisk sådan när Anthony Wong (återigen) spelar den smådumme Kai som efter att ha mördat tre pers flyr till Sydafrika där han tar jobb på en kinesisk restaurang i Johannesburg. Urless på att bli behandlad som skit av ägaren och hustrun blir han en dag smittad av ebola av en Zulu-kvinna och helvetet bryter loss.

Det känns sisådär att se en sånhär film i dessa tider (även om det inte är ebola, utan corona det handlar om idag) men Anthony Wongs fantastiska skådespel och (som redan nämnts) den cyniska/nattsvarta humorn där bla rasismen flyger åt alla håll (kineserna tycker inte om "svartingarna", de svarta äcklas av kineserna, de vita tycker att kineserna stinker och "inte klarar hygienen") gör att man inte tappar intresset!

Jag känner mig ännu "skitig" efter att ha sett den här men måste ändå ge den:
4/5

Diary of a serial killer
Hong-Kong 1995

Inte lika skruvad utan mer fokus på drama i en story om en man som i brist på aktivt sexliv med sin fru söker sig till prostituerade som han dödar efter sexakten så att de kan "reinkarneras" som bättre människor.

Kwok-Pong Chan (som spelar La Shu Biu) är ingen Anthony Wong så det blir inte lika intensivt och därför blir betyget lite lägre i detta fall
2/5

Eternal Evil of Asia
Hong-Kong 1995

Intressant story om några killar som kommer tillbaka från en "grabbsemester" i Thailand där de av misstag råkat döda en ockult magikers ("trollkarl"?) syster.
Magikern/trollkarlen söker nu personlig hämnd.

Tillbaka till den mer "buskisaktiga" humorn i detta fallet även om det får en att skratta till ("k-u-khuvudet" måste bara beskådas tex! :lol: :)) ). Jag hade ju faktiskt beskådat den här tidigare (vilket jag helt hade glömt) men det var dags för repris :D
3/5

Senast redigerad av Alexander sön feb 07, 2021 17:08, redigerad totalt 2 gånger.

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: sön feb 07, 2021 16:58 Svara med citat
Jahapp, då har man kängat igång Rollin-festivalen
o vad säger man om första filmen? Svar: sjuuuuukt
flummig, med frijazz o annan avantgardistisk musik,
som pinar ens öron! :lol:

https://www.imdb.com/title/tt0062446/

Bild

Efter en timme ungefär så började skivan
strula o jag missade bara nå'ra minuter, allt
som allt av filmen. Var nå't litet vajsing där,
helt enkelt, men jag kunde i vart fall se så
gott som hela filmen, inte desto mindre. :)

Tycker den var sämre denna gång, ja, alltför
flummig o överlag tramsig, men det kommer
bättre Rollin-filmer framöver.

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 02:02 Svara med citat
Citera:
Efter en timme ungefär så började skivan
strula o jag missade bara nå'ra minuter, allt
som allt av filmen. Var nå't litet vajsing där,
helt enkelt, men jag kunde i vart fall se så
gott som hela filmen, inte desto mindre. :)

Shit, inga repor eller nåt på skivan hoppas man! :shock: :(

Woah...det blev en lite sen afton! Men man ska inte klaga: Pizza, läsk och hittade lite Ben & Jerry glass i frysen så körde på detta recept i afton:

Class of 84
Kanada 1982

Ungdom på glid i en ganska typisk 80-tals rulle om en ny musiklärare som bestämmer sig för att sätta ned foten mot en av skolans värstingar vilket inte direkt leder till en "mjuk uppgörelse"

Som sagt typiskt 80-tal men ändå gripande karaktärer och en dystopisk vision av framtiden gör den underhållande
3/5

Class of 1999
USA 1990

Ah, äntligen! Den här har jag länge haft i mitt "mentala anteckningsblock". Det var kanske 20 år sedan jag såg nån enstaka scen/sluttexterna på nån kabel-TV kanal och när jag sen hörde Midge Ures Come the day på Youtube ökade suget så nu blev det äntligen åka av!

1999: Året då "ungdomar på glid" klär sig som 80-tals punkare (och såklart spelas tonåringarna som alltid av 20-25 åringar! :P ), Stacy Keach bär supercoola linser och en hockeyfrilla utan dess like. Och när skolorna förvandlats till krigszoner, vem behöver "Terminator" när man har Pam Grier & co?

Var ett tag orolig att jag hade lite för höga förväntningar och att det bara skulle bli "pannaka" i mina ögon men nejdå, jag är riktigt nöjd! :ymparty: 8)
4/5

Class of 1999 2: The Substitute
USA 1994

Men här är jag icke(!) nöjd [-x Snacka om att det blir ett sömnpiller när fokus flyttas från eleverna och deras kamp för överlevnad till en kvinnlig lärares kärleks(?)bekymmer. Ointressant karaktärer & det här måste ha kommit direkt på video, det känns som nåt avsnitt av en 90-tals såpa (Doktor Quinn dök faktiskt upp i skallen!)

Slutstriden....snacka om antiklimax alltså :-q :YMTONGUE:
1/5

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 06:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8717Ort: Borås, Sweden
Alltså snacka om effektivt filmtittande :D Herre hävlar vad många filmer du hunnit med det sista!
Ja Class of 1999 är den klart bästa och mest underhållande av dem.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 09:19 Svara med citat
Alexander skrev:

Shit, inga repor eller nåt på skivan hoppas man! :shock: :(

Undersidan såg bra ut, men det är bara andra gången jag la
den på tallriken. Jag utesluter inte att det var vajsing där från
första början. Kanske hade funkat bättre i en annan spelare?
Men, det var ett så litet problem, så det sabbade inte för mig
helt. :)

Bra, Alex, att du kängat igång filmtittandet på allvar! :jason:

:ymparty:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 15:08 Svara med citat
Bättre än första filmen o här börjar det
så sakteliga påminna mer om den Rollin
man är bekant med o Castel-tvillingarna
är oxå med här:

https://www.imdb.com/title/tt0065168/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 15:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: lör maj 30, 2020 13:43Inlägg: 582
Hatchet, det kanske är din spelare som spelar dig ett spratt med skivorna?
kankse dags för pensionering efter alla år av aktivt filmtittande?

I helgen fick det bli Jackie Chan tema.
Jag kollade på City Hunter och Wheels on meals.

Wheels on meals är asfet! :ymparty:
Keith Vitalli och Benny the Jet Urquidez är riktigt grymma fighters i filmen.

Ciry hunter är mer slapstickkomedi i töntformat. :(|)
För mycket ploj i filmen men hade en hel del bra ction.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 18:37 Svara med citat
jolli skrev:
Alltså snacka om effektivt filmtittande :D Herre hävlar vad många filmer du hunnit med det sista!

hatchet skrev:
Bra, Alex, att du kängat igång filmtittandet på allvar! :jason:
:ymparty:

Haha tack tack! Jag står utanför arbetsmarknaden för tillfället :oops: (även om jag nog kommer iväg på nån praktik, eller nåt kopplat till arbetsmarknaden ganska snart vad jag hört :D ) och när det är corona-tider (och det är begränsningar, nedstängt etc) så har man lite tid över för fritidsintressen 8)

jolli skrev:
Ja Class of 1999 är den klart bästa och mest underhållande av dem.

Jomenvisst :) Class of 1984 är underhållande (men inte lika galet skruvad) The Substitute: Drama kan man ju såklart titta på ibland, men jag kände mig blåst på konfekten i detta fall :lol: Inga galenskaper och som sagt inga karaktärer man lägger på minnet

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 08, 2021 21:31 Svara med citat
357vigilante skrev:
Hatchet, det kanske är din spelare som spelar dig ett spratt med skivorna?

Såg filmen via datorn o denna är alldeles ny.
O jag varvar mellan datorn o min spelare.

O nå'ra skivor är väl inget, med tanke på hur
många skivor som verkligen ännu funkar o som
jag sett på sistone, inte minst. Det är så'nt som
kommer med territoriet. Det är som alla filmer
jag nå'nsin köpt o bara blivit blåst ett fåtal ggr!
Det är så'nt man måste räkna med. Inget är per-
fekt. Tyvärr.

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 09, 2021 13:48 Svara med citat
första gången du såg filmen var det inga problem vid uppsplening, sedan har filmen legat i hyllan osedd i flera år för att du sedan skall återuppliva gamla minnen och då har filmen krånglat.
det kan inte vara manufakturproblem på discen för detta hade du märkt första gången när du la discen i spelaren o sen pop the cherry som man säger.

kan inte bara vara tillverkarproblem på skivorna?

Jag har haft otur 1 gång i livet med en disc o det var en DVD Topdog med Chuck Norris, det var spelproblem på skivan.

antingen har du spelröta på vissa discar vilket försvårar uppspelning eller så är lasern sliten på din dvdspelare?
vissa skivor jag har uppvisar flammig yta fast dom går att spela, tror att detta är oxid som bildas på spelytan?

vill minnas att HDD-formatet som förlorade kriget mot BD, dessa HDD discar skulle tydligen börjat röta efter någa år och det har nu gått ett tag sedan HDD gick i graven.
var det någon här på forumet som köpte en HDD spelare?
kan någon bekräfta discröta

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 09, 2021 15:43 Svara med citat
Kan ha var't nå'n liten defekt från början i vissa
fall
, men jag kan inte minnas om så var fallet.

Nu börjar det likna nå't, vad Rollins verk anbelangar.
Flummigt värre, med två jävligt störtsköna hippievam-
pyrer (!), som står för humorn, o med en hel del balla
färger à la Argento o vad inte (vackra påklädda o avklä-
dda kvinnor, gamla slott o kyrkogårdar):

https://www.imdb.com/title/tt0065744/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 10, 2021 14:54 Svara med citat
Kommer inte upp till Shiver..'s nivå, men
har en del intressanta uppslag, inte desto
mindre:

https://www.imdb.com/title/tt0067950/

Bild

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 10, 2021 15:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6970Ort: Haddonfield
FAN va kul att du kommit in i ett Jean Rollin race. :ymparty:

Otroligt bra filmer som både är stämningsfyllda och lite sleaziga ibland. :x

InläggPostat: ons feb 10, 2021 15:37 Svara med citat
Japp, jag tyckte det var dax nu o
återbekanta sig med monsieur Ro-
llin. :ymparty:

Requiem har en hel del sleaze. Jösses. :mrgreen:

Blir ju naturellement mer kultfilm framöver. 8)

:jason:

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 10, 2021 22:56 Svara med citat
Dröjde lite med filmrecensionerna ser jag :shock: men är här lite asiatiskt jag sett under de 3 senaste dagarna :D

Kuchisake Onna (Carved: Slit mouthed woman)
Japan 2007

En sömnig småstad i Japan faller offer för sägnen om en kvinna
med uppskuren mun som kidnappar barn på väg till skolan och en kvinnlig lärare
försöker förstå bakgrunden till det hela.

Överlag mest "lättmjölk" och oron vissa föräldrar känner för sina barn är mer
gripande än skräcken.
2,5/5

Kuchisake Onna 2 (Scissors masscare)
Japan 2008

En uppföljare som under de första tjugo-trettio minuterna mest kändes som nån japansk
high-school film. Familjedrama med sorg och förlust och ytterst lite skräck framåt slutet
Ingen höjdare tyvärr.
1/5

Kairo
Japan 2001

Ja är det inte VHS-band (Ringu) så är det något med Internet (den här jobbiga tekniken!) Fick även en remake i form av Pulse (det är ju synd om de stackars jänkarna som inte orkar läsa textremsor :)) :lol:

Precis som en och annan nämnt på både IMDB och här på forumet så skiljer den sig lite från de andra filmerna som kom under den "stora asiatiska skräckvågen". Den här är mer filosofisk (Är evigt liv att föredra framför döden? Är det ett liv att leva ensam, isolerad vid datorn etc)

De här tankarna som kom för 20 år sedan är intressanta idag om man ser till forum, sociala medier och Gud vet vad som finns idag. Till en början så kanske man tycker att det här är något "typiskt japanskt" (unga ensamma killar, sk Hikikomori som isolerar sig själva från omvärlden). Men stämmer det inte in rätt så bra även på oss västerlänningar...?

Men skräcken (jag sökte inte direkt "jumpscares" utan åtminstone en "krypande känsla") finns inte riktigt där :( Även om man märker att regissören gör ett par tappra försök (vilket gör att den ändå passerar som godkänd i min bok)

Plus att en replik från en av studenterna (om att "När det är överfullt i de dödas värld söker de sig till våran") fick mig att automatiskt tänka på en viss zombiefilm av Romero :D 8) (ja jag vet att zombier är nåt annat men jag råkade bara tänka på den)
2,5/5

Kaidan Shin Mimibukuro (Tales of terror from Tokyo)
Japan 2003-2005

Nu snackar vi! 13 korta skräckepisoder (5 minuter vardera) Lite ojämnt ibland men rysningar får man redan från introt (och den första kortfilmen)

När jag skulle leta upp nåt på IMDB (tar med en länk för varje film) var jag totalförvirrad :? . Hade suttit och tittat på Youtube och titeln där är "13 real Asian horror stories". Fanns inte på IMDB (allt finns ju på där?!) men efter att ha googlat som en dåre och hittat lite bilder så insåg jag att det måste det vara TV-serien "Tales of terror from Tokyo" (hittade nåt på IMDB till slut och kom på att jag faktiskt har nån säsong på HK-DVD. Det här var lite blandade avsnitt från olika säsonger verkar dock som.

(Den här snubben hamnade i samma "knepiga situation" som jag: https://spokhistorier.blogspot.com/2013 ... ories.html)

Tyckte väl att minst ett avsnitt kändes bekant haha) :))
3/5

Noroi (The Curse)
Japan 2005

Många år sedan jag såg den senast denna japanska mockumentär om en grävande journalist som försöker knyta samma flera trådar, som alla tycks vara kopplade till en uråldrig demon vid namn Kagutaba

Precis som en och annan på forumet skrev (likaså folk på IMDB): Blair witch men med inslag av duvor. Inget fullständigt mästerverk men jag gillar den ändå 8)
3/5

Fortsätter nog på det japanska spåret imorrn. Det är inget fel på hamburgare eller pizza (alltså amerikansk eller italiensk skräck) men jag föredrar sushi ibland :D Ibland behöver man inte heller en Ford eller en Fiat, går så bra så med en Toyota 8)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: tor feb 11, 2021 14:53 Svara med citat
Min spelare ville inte köra skivan
av nå'n anledning, med det ville
däremot datorn :ymparty: :

https://www.imdb.com/title/tt0126004/

Bild

Ett ungt kärlekspar går in på en kyrkogård,
men hittar inte vägen ut igen, så dom får
stanna där över natten.. Märkligheter popp-
ar upp där, som en clown (!), vampyren från
Requiem.. o Rollin själv som en kuf.

- That he did.
and
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 11, 2021 16:27 Svara med citat
är det bränd skiva som spelaren inte ville läsa av eller var det köp-dvd?
verkar mer troligt att spelaren börjar strejka för dig?
kanske på tiden att investera i en seriös high-end maskin, det lönar sig i långa loppet.
hittar du en välskött men begagnad dvd-spelare av märket Harman/Kardon så är dessa säkra kort!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1357 av 1360
33978 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori