Författare |
Meddelande |
|
david
|
Postat: ons jun 02, 2004 12:30 |
|
|
Site Admin Blev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
|
Tänkte att jag startar en tråd om uppkommande saker i bioväg. Kan vara både här i Sverige och utomlands. Datum, och allt som hör där till
_________________ I like to remember things my own way. How I remembered them. Not necessarily the way they happened. |
|
|
|
david
|
Postat: ons jun 02, 2004 12:32 |
|
|
Site Admin Blev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
|
Och för att följa upp tråden så verkar nu SF tagit bort Dawn of the Dead från sina "kommande" sidor. Någon som vet orsaken? Ska den släppas? Nytt datum?
Annars kan man nu hitta Takashi Miikes "One missed call" under Juli! Dock verkar den bara släppas i "vissa städer".
_________________ I like to remember things my own way. How I remembered them. Not necessarily the way they happened. |
|
|
|
Alexander
|
Postat: ons jun 02, 2004 13:33 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6946Ort: Stockholm Norra
|
när fortsätter väl era framtåg på bio inom en nära framtid?
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
crisis
|
Postat: ons jun 02, 2004 13:48 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
|
The Village
I en by på landsbygden i Pennsylvania år 1897 lever människorna nära varandra och med den skrämmande vetskapen om att den omgivande skogen befolkas av mystiska varelser.
I rollerna bl.a: Joaquin Phoenix, Adrien Broady, Sigourney Weaver, William Hurt och Aston Kutcher
Regi: M. Night Shyamalan
Premiär: Augusti
_________________ I come down like a bloody rain cuts up flesh sky, Pulse beating under, yeah.
Meat petals bloom in a bone garden. Ain’t no god, no ghost gonna save you now.
I sell souls at the side of the road, Would you like to take a number? |
|
|
|
crisis
|
Postat: ons jun 02, 2004 13:49 |
|
|
|
crisis skrev: The Village
I en by på landsbygden i Pennsylvania år 1897 lever människorna nära varandra och med den skrämmande vetskapen om att den omgivande skogen befolkas av mystiska varelser.
I rollerna bl.a: Joaquin Phoenix, Adrien Broady, Sigourney Weaver, William Hurt och Aston Kutcher
Regi: M. Night Shyamalan
Premiär: Augusti
Antar att alla skådespelarna är de mystiska varelserna
_________________ I come down like a bloody rain cuts up flesh sky, Pulse beating under, yeah.
|
|
|
crisis
|
Postat: ons jun 02, 2004 13:53 |
|
|
|
david skrev: Och för att följa upp tråden så verkar nu SF tagit bort Dawn of the Dead från sina "kommande" sidor. Någon som vet orsaken? Ska den släppas? Nytt datum?
Sandrew Metronome visar den
Kaos utbryter då blodtörstiga zombies helt oförklarligt börjar erövra världen. En liten grupp människor klarar sig undan och tar skydd inne i ett köpcentrum. Till en början tycks barrikaderna hålla men snart börjar dock maten ta slut, det blir strömavbrott och zombierna kommer snart att hitta vägar att bryta sig in i köpcentrat. De börjar inse att enda utvägen är att fly...
Originaltitel: Dawn of the Dead
Regi: Zack Snyder
I rollerna: Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber m.fl.
Premiärdatum: 2004-06-27
Distribution: Columbia TriStar
|
|
|
Schnaas
|
Postat: sön jun 06, 2004 17:44 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
crisis skrev: david skrev: Och för att följa upp tråden så verkar nu SF tagit bort Dawn of the Dead från sina "kommande" sidor. Någon som vet orsaken? Ska den släppas? Nytt datum? Sandrew Metronome visar den Kaos utbryter då blodtörstiga zombies helt oförklarligt börjar erövra världen. En liten grupp människor klarar sig undan och tar skydd inne i ett köpcentrum. Till en början tycks barrikaderna hålla men snart börjar dock maten ta slut, det blir strömavbrott och zombierna kommer snart att hitta vägar att bryta sig in i köpcentrat. De börjar inse att enda utvägen är att fly... Originaltitel: Dawn of the Dead Regi: Zack Snyder I rollerna: Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber m.fl. Premiärdatum: 2004-06-27 Distribution: Columbia TriStar
ett måste och se. den verkar och ska vara så bra
|
|
|
crisis
|
Postat: sön jun 06, 2004 18:00 |
|
|
|
Jag har den på en sunkig divx.. Den verkar riktigt ball asså.. inte velat kolla så mycket eftersom det förstör filmen när man ser den med så dålig kvalitet.
|
|
|
Alpha60
|
Postat: sön jun 06, 2004 23:36 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
|
Citera: Hellboy
Actionfilmen Hellboy bygger på en serietidningskaraktär med kultstatus tagen ur Dark Horse Comics. Hellboy föddes ur helvetes eldar och räddades av sin vän och mentor Dr Broom. Tillsammans med bl a Liz, kvinnan han älskar och FBI agenten Myers, som också älskar Liz, lär han sig kontrollera sina övernaturliga krafter och tar upp kampen mot de onda.
I rollerna bl.a: Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Rupert Evans
Regi: Guillermo del Toro
Kommer i augusti. Med del Toro som regissör har jag stora förhoppningar på en riktig popcornrulle.
_________________ ~ The Saw is Family ~ |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jun 11, 2004 21:57 |
|
|
New York Ripper Blev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
|
_________________ E tu vivrai nel terrore - L'aldilà
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Inferno
|
Postat: fre jun 11, 2004 22:04 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
|
En god vän till mig har sett Butterfly Effect och var lyrisk. Ska bli spännande att se den med egna ögon..
_________________ a.k.a Bhoot |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jun 11, 2004 22:13 |
|
|
|
Bhoot skrev: En god vän till mig har sett Butterfly Effect och var lyrisk. Ska bli spännande att se den med egna ögon..
Samma här!
Woe be unto him who opens one of the seven gateways to Hell, because through that gateway, evil will invade the world... |
|
|
|
Inferno
|
Postat: fre jun 11, 2004 22:17 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
|
fast egentligen så tror jag honom inte. Han tyckte illa om Versus och Shogun Assassin men älskar Battle Royale 2.. Så den grabben har skumm filmsmak!
_________________ a.k.a Bhoot |
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jun 11, 2004 22:33 |
|
|
|
Hm, ja det lät inte som om han har god smak direkt!
Men han som sade åt mig att den är bra borde veta vad han snackar om, han är föreståndare för en biograf... Så han har sett en hel del filmer!
Och enligt han så var den det bästa han sett hittils i år. Och det låter juh som man måste se den med egna ögon!
Handlingen verkar vara rätt så komplicerad.... Och jag brukar gilla komplicerade filmer!
|
|
|
Blasse
|
Postat: fre jul 23, 2004 15:43 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
|
Better believe it!
Butterfly Effect är en strålande mindfuck film.
I alla fall för ett pucko som mig!
|
|
|
Inglorious Bastard
|
Postat: fre jul 23, 2004 15:47 |
|
|
|
Är det bara jag som har hakat upp mig på trådrubriken??? "saker" borde bytas ut mot filmer eller attraktioner eller nå´t liknande!
|
|
|
Blasse
|
Postat: fre jul 23, 2004 15:53 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
|
De Rossi skrev: Är det bara jag som har hakat upp mig på trådrubriken??? "saker" borde bytas ut mot filmer eller attraktioner eller nå´t liknande! 
True.
|
|
|
Adam Gäfvert
|
Postat: fre jul 23, 2004 16:00 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
|
När jag var på premiéren av King Arthur (vilket var en kass film) så såg jag en trailer för The Villige och den verkade riktigt bra.
|
|
|
widget
|
Postat: fre jul 23, 2004 18:45 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
|
har sett en trailer på den också och den såg ut att kunna bli bra
|
|
|
Femto
|
Postat: tis aug 10, 2004 15:43 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
|
anaconda 2.en uppföljare till anaconda!och Strandvaskaren som ni vet så är det en svensk skräck film!
|
|
|
rile
|
Postat: tis aug 10, 2004 15:54 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
|
olle skrev: anaconda 2.en uppföljare till anaconda!och Strandvaskaren som ni vet så är det en svensk skräck film!
Jepp. Strandvaskaren har en egen tråd här på forumet
|
|
|
Alexander
|
Postat: fre aug 27, 2004 06:55 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6946Ort: Stockholm Norra
|
idag är det premiär för Takeshi Kitanos nya "Zatoichi"
går ju visserligen redan att köpa, men iallafall
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
Femto
|
Postat: ons sep 01, 2004 15:27 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
|
rile skrev: olle skrev: anaconda 2.en uppföljare till anaconda!och Strandvaskaren som ni vet så är det en svensk skräck film! Jepp. Strandvaskaren har en egen tråd här på forumet 
i know
|
|
|
Schnaas
|
Postat: ons sep 01, 2004 15:31 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
|
Alexander skrev: idag är det premiär för Takeshi Kitanos nya "Zatoichi"  går ju visserligen redan att köpa, men iallafall
Den tror jag är skitbra!
|
|
|
lomzus
|
Postat: mån sep 06, 2004 12:20 |
|
|
Splatterhead Blev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
|
Ju-On The Grudge har bio premiär i oktober, är inte den rätt så gammal nu?
|
|
|
|