Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Kommande saker på Bio.

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: ons jun 02, 2004 12:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Tänkte att jag startar en tråd om uppkommande saker i bioväg. Kan vara både här i Sverige och utomlands. Datum, och allt som hör där till :)

InläggPostat: ons jun 02, 2004 12:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Och för att följa upp tråden så verkar nu SF tagit bort Dawn of the Dead från sina "kommande" sidor. Någon som vet orsaken? Ska den släppas? Nytt datum?

Annars kan man nu hitta Takashi Miikes "One missed call" under Juli! Dock verkar den bara släppas i "vissa städer".

InläggPostat: ons jun 02, 2004 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
när fortsätter väl era framtåg på bio inom en nära framtid? :wink:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 13:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
The Village

I en by på landsbygden i Pennsylvania år 1897 lever människorna nära varandra och med den skrämmande vetskapen om att den omgivande skogen befolkas av mystiska varelser.

I rollerna bl.a: Joaquin Phoenix, Adrien Broady, Sigourney Weaver, William Hurt och Aston Kutcher

Regi: M. Night Shyamalan

Premiär: Augusti

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör mar 27, 2004 18:58Inlägg: 467Ort: Lidköping
crisis skrev:
The Village

I en by på landsbygden i Pennsylvania år 1897 lever människorna nära varandra och med den skrämmande vetskapen om att den omgivande skogen befolkas av mystiska varelser.

I rollerna bl.a: Joaquin Phoenix, Adrien Broady, Sigourney Weaver, William Hurt och Aston Kutcher

Regi: M. Night Shyamalan

Premiär: Augusti

Antar att alla skådespelarna är de mystiska varelserna :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 02, 2004 13:53 Svara med citat
david skrev:
Och för att följa upp tråden så verkar nu SF tagit bort Dawn of the Dead från sina "kommande" sidor. Någon som vet orsaken? Ska den släppas? Nytt datum?

Sandrew Metronome visar den

Kaos utbryter då blodtörstiga zombies helt oförklarligt börjar erövra världen. En liten grupp människor klarar sig undan och tar skydd inne i ett köpcentrum. Till en början tycks barrikaderna hålla men snart börjar dock maten ta slut, det blir strömavbrott och zombierna kommer snart att hitta vägar att bryta sig in i köpcentrat. De börjar inse att enda utvägen är att fly...

Originaltitel: Dawn of the Dead
Regi: Zack Snyder
I rollerna: Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber m.fl.
Premiärdatum: 2004-06-27
Distribution: Columbia TriStar

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 17:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
crisis skrev:
david skrev:

Sandrew Metronome visar den

Kaos utbryter då blodtörstiga zombies helt oförklarligt börjar erövra världen. En liten grupp människor klarar sig undan och tar skydd inne i ett köpcentrum. Till en början tycks barrikaderna hålla men snart börjar dock maten ta slut, det blir strömavbrott och zombierna kommer snart att hitta vägar att bryta sig in i köpcentrat. De börjar inse att enda utvägen är att fly...

Originaltitel: Dawn of the Dead
Regi: Zack Snyder
I rollerna: Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber m.fl.
Premiärdatum: 2004-06-27
Distribution: Columbia TriStar

ett måste och se. den verkar och ska vara så bra

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 18:00 Svara med citat
Jag har den på en sunkig divx.. Den verkar riktigt ball asså.. inte velat kolla så mycket eftersom det förstör filmen när man ser den med så dålig kvalitet.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 06, 2004 23:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån dec 01, 2003 19:58Inlägg: 491Ort: Alphaville
Citera:
Hellboy

Actionfilmen Hellboy bygger på en serietidningskaraktär med kultstatus tagen ur Dark Horse Comics. Hellboy föddes ur helvetes eldar och räddades av sin vän och mentor Dr Broom. Tillsammans med bl a Liz, kvinnan han älskar och FBI agenten Myers, som också älskar Liz, lär han sig kontrollera sina övernaturliga krafter och tar upp kampen mot de onda.

I rollerna bl.a: Ron Perlman, Selma Blair, Doug Jones, Rupert Evans

Regi: Guillermo del Toro

Kommer i augusti. Med del Toro som regissör har jag stora förhoppningar på en riktig popcornrulle.

InläggPostat: fre jun 11, 2004 21:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Butterfly Effect - Ska visst vara lite åt skräckhållet!

http://www.imdb.com/title/tt0289879/

InläggPostat: fre jun 11, 2004 22:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
En god vän till mig har sett Butterfly Effect och var lyrisk. Ska bli spännande att se den med egna ögon..

InläggPostat: fre jun 11, 2004 22:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Bhoot skrev:
En god vän till mig har sett Butterfly Effect och var lyrisk. Ska bli spännande att se den med egna ögon..

Samma här!

InläggPostat: fre jun 11, 2004 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
fast egentligen så tror jag honom inte. Han tyckte illa om Versus och Shogun Assassin men älskar Battle Royale 2.. Så den grabben har skumm filmsmak!

InläggPostat: fre jun 11, 2004 22:33 Svara med citat
Hm, ja det lät inte som om han har god smak direkt! :wink:
Men han som sade åt mig att den är bra borde veta vad han snackar om, han är föreståndare för en biograf... Så han har sett en hel del filmer!

Och enligt han så var den det bästa han sett hittils i år. Och det låter juh som man måste se den med egna ögon!

Handlingen verkar vara rätt så komplicerad.... Och jag brukar gilla komplicerade filmer! :D

InläggPostat: fre jul 23, 2004 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Better believe it!
Butterfly Effect är en strålande mindfuck film.
I alla fall för ett pucko som mig! :lol:

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 15:47 Svara med citat
Är det bara jag som har hakat upp mig på trådrubriken??? "saker" borde bytas ut mot filmer eller attraktioner eller nå´t liknande! :wink:

InläggPostat: fre jul 23, 2004 15:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
De Rossi skrev:
Är det bara jag som har hakat upp mig på trådrubriken??? "saker" borde bytas ut mot filmer eller attraktioner eller nå´t liknande! :wink:

True.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
När jag var på premiéren av King Arthur (vilket var en kass film) så såg jag en trailer för The Villige och den verkade riktigt bra.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 23, 2004 18:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
har sett en trailer på den också och den såg ut att kunna bli bra

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2004 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
anaconda 2.en uppföljare till anaconda!och Strandvaskaren som ni vet så är det en svensk skräck film!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 10, 2004 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
olle skrev:
anaconda 2.en uppföljare till anaconda!och Strandvaskaren som ni vet så är det en svensk skräck film!

Jepp. Strandvaskaren har en egen tråd här på forumet ;)

InläggPostat: fre aug 27, 2004 06:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
idag är det premiär för Takeshi Kitanos nya "Zatoichi" :)

går ju visserligen redan att köpa, men iallafall

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
rile skrev:
olle skrev:

Jepp. Strandvaskaren har en egen tråd här på forumet ;)

i know :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 01, 2004 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Alexander skrev:
idag är det premiär för Takeshi Kitanos nya "Zatoichi" :)

går ju visserligen redan att köpa, men iallafall

Den tror jag är skitbra!

Offline Profil
InläggPostat: mån sep 06, 2004 12:20 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön maj 16, 2004 12:04Inlägg: 612Ort: Småland
Ju-On The Grudge har bio premiär i oktober, är inte den rätt så gammal nu?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
133 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori