Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Kommande saker på DVD (svenska releaser)

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: ons dec 22, 2004 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Tycker sådan här information borde komma fram till Discshop så dom vet vilka typ av företag som dom samarbetar med!

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 08:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8515Ort: Borås, Sweden
Vi får väl skicka ett mail till discshop och förklara hur det ligger till.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 11:08 Svara med citat
jolli skrev:

Discshop är ett stort bolag som har som grundfunktion att tjäna pengar. Dom lyssnar inte på konsumenterna angående såna är små detaljer (dvs dom tycker det är smådetaljer). Huvudsaken dom får sälja dvds.

InläggPostat: mån dec 27, 2004 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
fred, lite insider info - dvd utgåvorna hoh släpper är direkta överföringar från deras vhs band till dvd det är därför dom e utan meny, dålig kvalitet och "inbrända" undertexter. ja tror att video utgåvorna tillomed e aningen bättre

InläggPostat: mån dec 27, 2004 12:20 Svara med citat
AnthroFred skrev:
fred, lite insider info - dvd utgåvorna hoh släpper är direkta överföringar från deras vhs band till dvd det är därför dom e utan meny, dålig kvalitet och "inbrända" undertexter. ja tror att video utgåvorna tillomed e aningen bättre

jo, jag vet...har ju tyvärr jobbat för dom :) fast det var i början när dom just började ge ut dvds...och även där var det rediga vhs-mastrar som användes :)

InläggPostat: mån dec 27, 2004 13:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8515Ort: Borås, Sweden
fredzilla skrev:
jolli skrev:

Discshop är ett stort bolag som har som grundfunktion att tjäna pengar. Dom lyssnar inte på konsumenterna angående såna är små detaljer (dvs dom tycker det är smådetaljer). Huvudsaken dom får sälja dvds.

Jo det är väl tyvärr så Fred. Jag önskar bara att man kunde göra någonting åt det!

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 13:20 Svara med citat
jolli skrev:
fredzilla skrev:
jolli skrev:

Jo det är väl tyvärr så Fred. Jag önskar bara att man kunde göra någonting åt det!

Jag känner att jag låter som en hycklare dock. Företag måste ju dra in pengar för att överleva, men i det här fallet så tror jag inte dom kommer att sakna denna distributör på sin fakturalista :)

InläggPostat: mån dec 27, 2004 13:39 Svara med citat
Ja självklart måste man kanske ge ut lite enklare utgåvor för att sedan kunna höja kvalitèn. Men deras utgåvor är tyvärr under all kritik! Och jag är inte så säker på att de kommer bli bättre heller. Vi får se vad som händer. Jag har ingen koll på företaget, utan dömer bara utifrån dvd-utgåvorna.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
Företagets åsikt verkar vara - varför spendera tid åp utgåvorna? folk köper dom ju ändå

InläggPostat: mån dec 27, 2004 17:07 Svara med citat
AnthroFred skrev:
Företagets åsikt verkar vara - varför spendera tid åp utgåvorna? folk köper dom ju ändå

Ja folk köper dom säkert. För dom vet inte bättre. Men vi på forumet håller oss långt borta från dom! Så pga okunskap funkar det fint att sälja kass utgåvor. Allt för många söker kvantitet framför kvalitet.

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 27, 2004 18:33 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Kanske går att sälja såna skräputgåvor till en början. Frågan är hur länge även de mest okunniga om utgåvor vill köpa såna discar? Även dom kommer ju att bli misstänksamma mot deras DVDs efter ett tag. Räcker med att läsa kommentarerna på Discshop från folk som köpt den (Zombie Flesh Eaters).

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2005 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5301Ort: Sölvesborg
Bhoot skrev:
Kommer hålla mig långt borta från dessa utgåvor. Varför tar de inte och lägger Svensk text på BUs utgåva av Zombie Flesh Eaters?? De la ju svensk text på ABs släpp av Deep Red.
Men NÄ DÅ! Självklart är vi svenska konsumenter värda den sämsta, mest klippta och fulaste utgåvan av filmen. Tack så mycket för det!
Vad är det med er kan ni inte engelska eller ?, om man gillar sådana filmer som till exempel Zombie flesh eaters och vill ha dom oklippta så finns dom först och främst inte oklippta i Svenska utgåvor och kommer aldrig och finnas heller. När jag var nybörjare inom skräckfilm så fick jag med lära mig engelska för att se mina favoritfilmer oklippta, dessutom lär man sig engelska mer efter ett tag om man tittar mycket på otextade filmer. Typ mer än hälften av mina skräckfilmer har ingen text.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2005 16:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Samlar man även VHS finns de ju en hel del som är oklippt också som går att få tag i om man letar/har lite tur/och pengar att lägga ut. Sen handlar de väl ändå inte om folk är duktiga på engelska eller ej, finns de en likvärdigt bra svensk utgåva köper jag och måna med mig skulle jag tro den i första hand (för som alla vet brukar man kunna välja bort den svenska texten om man nu stör sig på de).

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2005 16:41 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
vaultkeeper skrev:
Bhoot skrev:
Kommer hålla mig långt borta från dessa utgåvor. Varför tar de inte och lägger Svensk text på BUs utgåva av Zombie Flesh Eaters?? De la ju svensk text på ABs släpp av Deep Red.
Men NÄ DÅ! Självklart är vi svenska konsumenter värda den sämsta, mest klippta och fulaste utgåvan av filmen. Tack så mycket för det!
Vad är det med er kan ni inte engelska eller ?, om man gillar sådana filmer som till exempel Zombie flesh eaters och vill ha dom oklippta så finns dom först och främst inte oklippta i Svenska utgåvor och kommer aldrig och finnas heller. När jag var nybörjare inom skräckfilm så fick jag med lära mig engelska för att se mina favoritfilmer oklippta, dessutom lär man sig engelska mer efter ett tag om man tittar mycket på otextade filmer. Typ mer än hälften av mina skräckfilmer har ingen text.

Handlar väl inte om man kan engelska eller inte (vilket dom flesta i Sverige kan, i alla fall någorlunda) utan att det skulle vara kul om vi fick bra utgåvor av dessa filmer i Sverige då och då. Själv skulle jag uppskatta att bara kunna gå och hyra mycket av dessa filmer för 15 spänn istället för att tvingas köpa allt man vill se.

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 14, 2005 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5301Ort: Sölvesborg
ola skrev:
vaultkeeper skrev:
Bhoot skrev:

Handlar väl inte om man kan engelska eller inte (vilket dom flesta i Sverige kan, i alla fall någorlunda) utan att det skulle vara kul om vi fick bra utgåvor av dessa filmer i Sverige då och då. Själv skulle jag uppskatta att bara kunna gå och hyra mycket av dessa filmer för 15 spänn istället för att tvingas köpa allt man vill se.
Jag fattar

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 16, 2005 17:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
alla utgåvor ska ju inte heller bara vara för oss fanatiker..

kidsen som inte kan engelska å inte får handla själva på nätet för sina futtiga studiebidrag ska väl slippa förpassas till kackiga HoH utgåvor som jag fick dras med som barn... hu...

InläggPostat: tis aug 16, 2005 19:52 Svara med citat
idd skrev:

kidsen som inte kan engelska å inte får handla själva på nätet för sina futtiga studiebidrag ska väl slippa förpassas till kackiga HoH utgåvor som jag fick dras med som barn... hu...
Jag är 13, jag köper nästan aldrig HoH utgåvor. Dom gånger jag har gjort det har jag senare köpt en superutgåva från ett annat land på internet, jag kan dock inte beställa på utländska hemsidor, men det finns rätt så mycket import att köpa i Sverige också. Självklart kan jag Engelska också.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 17, 2005 10:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor okt 21, 2004 22:15Inlägg: 801Ort: göteborg
vaultkeeper skrev:
idd skrev:

Jag är 13, jag köper nästan aldrig HoH utgåvor. Dom gånger jag har gjort det har jag senare köpt en superutgåva från ett annat land på internet, jag kan dock inte beställa på utländska hemsidor, men det finns rätt så mycket import att köpa i Sverige också. Självklart kan jag Engelska också.

shit fan, när jag var 13 fanns inte internet..
jävla lyx! :wink: :)

jaja, min poäng var väl mer att bra utgåvor ska finnas tillgängliga på svenska videouthyrningsställen (å då har de alltid svensk text) för vanligt folk å inte bara på obskyra internetdistros för oss inbitna fanatiker..

åldern hör ju egentligen inte alls till saken..

InläggPostat: ons aug 17, 2005 10:56 Svara med citat
idd skrev:
vaultkeeper skrev:
idd skrev:

jaja, min poäng var väl mer att bra utgåvor ska finnas tillgängliga på svenska videouthyrningsställen (å då har de alltid svensk text) för vanligt folk å inte bara på obskyra internetdistros för oss inbitna fanatiker..

Ja det vore ju bra om vanligt folk kunde se filmerna med kvalite så dom inte klassar det som skitfilmer.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 17, 2005 16:32 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
idd skrev:
vaultkeeper skrev:
idd skrev:

Ja det vore ju bra om vanligt folk kunde se filmerna med kvalite så dom inte klassar det som skitfilmer.

exakt min poäng!!

InläggPostat: sön aug 21, 2005 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 21, 2005 22:52 Svara med citat
minst sagt...

har faktiskt inte sett denna själv än så jag e grymt peppad...

InläggPostat: ons sep 07, 2005 09:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6280Ort: Stockholm Norra
Jag undrar om House of horror är på väg att släppa ytterligare en klassiker i misshandlad version :shock: Är det verkligen de?

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_fil ... 5832&&ref=

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead

Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2

AKA: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 07, 2005 09:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
Alexander skrev:
Jag undrar om House of horror är på väg att släppa ytterligare en klassiker i misshandlad version :shock: Är det verkligen de?

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_fil ... 5832&&ref=

Får man fråga vad du mumlar om? De där är filmer som är inlagda som man kan bevaka, UTIFALL de skulle släppas på R2/R0 så Discshop tar in dem. Det är ingenting som säger att filmen ifråga någonsin kommer att släppas dock, och inget som ens antyder att HoH ska släppa den går att finnas där heller........

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 07, 2005 10:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6280Ort: Stockholm Norra
Goatlord skrev:
Får man fråga vad du mumlar om? De där är filmer som är inlagda som man kan bevaka, UTIFALL de skulle släppas på R2/R0 så Discshop tar in dem.

UTIFALL? Ja, om det nu är House of horror så tvekar jag inte på att den kommer släppas, de gör väl vad som helst för att få pengar

Goatlord skrev:
Det är ingenting som säger att filmen ifråga någonsin kommer att släppas dock, och inget som ens antyder att HoH ska släppa den går att finnas där heller........

jag bara undrade, då det verkar vara ett svenskt bolag så borde det väl vara HOH till 99% eftersom antagligen ingen annan svensk distributör verkar sugna på att släppa Zombie 3

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead

Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2

AKA: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 7
163 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: