Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Äventyr

InläggPostat: sön maj 29, 2005 18:01 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Jag skulle behöva litet hjälp med att hitta bra äventyrsfilmer, filmer med svärd, prinsessor, monster, jättar, dvärgar, häxor. Sago- och mytologiska motiv snarare än historiska alltså. Tack.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 19:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
LoTR trilogy :P ?

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Willow

InläggPostat: sön maj 29, 2005 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2157
LEGEND med Tom Cruise från 85 kanske kan vara nåt ? :)

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 20:03 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: tis nov 23, 2004 16:56Inlägg: 746Ort: Stockholm
Redan sett Willow och LotR, mer förslag, mer förslag....

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 20:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Ewoks: The Battle for Endor. :lol:
Jason and the Argonauts

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 20:16 Svara med citat
Det är på tok för många smilies i den här tråden!!

Hedulven: är det harryhausen? jag tror jag har sett den.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön jan 30, 2005 00:16Inlägg: 384Ort: Kalmar
Ladyhawke kanske passar in i det här sammanhanget. En bra film i alla fall, om man undantar 80-talsmusiken. :wink:

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Mikael: Japp, det stämmer. Det var inte i går jag såg den direkt, men underhållande.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 29, 2005 21:05 Svara med citat
conan the destroyer
conan the barbarian
red sonja
sword and the sorcerer
the princess bride
the beastmaster 1-4 ( inte att rekommendera)
dungeons and dragons
deathstalker 1-3
highlander ( vet fan om det är så fantasy)
dragon fighter
reign of fire
dragonheart 1-2
legend
labyrint
ewoks filmerna
he-man and the masters of universe

InläggPostat: sön maj 29, 2005 23:38 Svara med citat
Hedulven skrev:
Mikael: Japp, det stämmer. Det var inte i går jag såg den direkt, men underhållande.

De gick ju på tv för inte alltför många månader sen. Jag spelade in några, kanske har kvar dom.

Stort tack till Äldre herre!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 09:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Min lista, skiter i om de redan nämts! :lol:
Willow, Legend, Krull, Dark Crystal. Väldigt mainstream men också väldigt bra filmer.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 09:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Och 10th Kingdom föffan. :oops:
Lite löjligt med nutid-blandas-med-världar-som-lever-i-dåtid-och-sagovärldar, men enastående snyggt rakt igenom.
Sändes väl som en miniserie till att börja med men finns utgiven på trippel-dvd på 7 timmar och kostar drygt 120 spänn på de flesta ställen.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:34 Svara med citat
sök på
atlantis och unicorn på imdb, har för mig att det skall finnas några fantasy filmer med dom orden i titeln.

InläggPostat: mån maj 30, 2005 16:34 Svara med citat
Clash of the Titans

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 08, 2006 03:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
nån som har koll på hur Laser Paradise släppet är på Sword and the sorcerer är ?

kostar 8 euro på dtm.at nu, så ja...men vill ju inte köpa skit hehe

e transfern ok ?, vet att ljudet antagligen inte e = anchor bay, men det kan jag leva med.

InläggPostat: sön jan 08, 2006 11:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Om det är den gamla Albert Pyun stänkaren Det Grymma Svärdet du menar så finns den som svenskt släpp i reabackarna överallt eller åtminstone bland 3 för 99 :-
Och det ska vara en bra utgåva har jag för mig.

Själv har jag AB släppet på den klassikern.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 08, 2006 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5302Ort: Sölvesborg
Varför har ni denna tråden i tips och övrigt?, här står allmän information om tips och övrigt tråden från forumstart:
Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 08, 2006 14:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Han frågade efter tips, eller hur?
Själv är du inte främmande för gå off-topic i andra trådar så varför slår du ner här?
Ge han ett tips i stället.
T.ex. Narnia som du hade sett.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 08, 2006 14:32 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Ett par äventyrsfavoriter:

Det Magiska Svärdet (B.I Gordons)
Maciste in Hell
The 7th Voyage of Sinbad
Jason and the Argonauts
Dragonslayer
Amazons Vs. Supermen
Hercules at the Center of the Earth
The Devil's Sword
Tarzans Stora Utmaning
Maciste Vs. the Vampire
Hercules (1958)
Quest for the Mighty Sword

InläggPostat: sön jan 08, 2006 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Redan nämnda Labyrint med David Bowie och Jennifer Connelly (mmm)är min personliga favorit. Suverän rakt egenom.

InläggPostat: tis jan 10, 2006 02:17 Svara med citat
Kul att se lite liv i tråden. Det kan bli en bra lista. Tack!

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 09:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 21, 2004 10:06Inlägg: 638Ort: Västerås
Barbarian Queen 1 o 2
Amazons
The Warrior and the Sorceress

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 13:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Sinbad rullarna är ju guld! Underbara effekter av Ray Harryhausen (jason and the argonauts) och härlig känsla rakt igenom.

Nån som vet om det finns några shjyssta utgåvor av dessa? Hört att det ska finnas en box men den verkar vara svår att hitta... har för mig att jag såg den nån gång på E-bay, de svenska DVD släppen verkar vara OOP. Nån som vet?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 10, 2006 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 25, 2004 19:26Inlägg: 1760
smulan skrev:
Sinbad rullarna är ju guld! Underbara effekter av Ray Harryhausen (jason and the argonauts) och härlig känsla rakt igenom.

Nån som vet om det finns några shjyssta utgåvor av dessa? Hört att det ska finnas en box men den verkar vara svår att hitta... har för mig att jag såg den nån gång på E-bay, de svenska DVD släppen verkar vara OOP. Nån som vet?

Det svenska DVDsläppen har nyligen blivit återtryckta (finns på cdon bla, då det står "Återsläpp"). Sen finns det en box ja, region 1:a, finns på dvdpacific för en relativt billig penning (ca 170:- exklusive frakt har jag för mig).

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
39 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori