Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Filmsökartråden. (Vad heter filmen?)

Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
InläggPostat: ons jul 25, 2012 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Tackar. :D

InläggPostat: sön aug 11, 2013 14:12 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön aug 11, 2013 12:23Inlägg: 2Ort: Glada Hudik
Peka långfinger åt skelettet

Det är en filmscen som etsat sig fast i mitt minne som en av de löjligaste dödsscener jag någonsin sett (i all positiv bemärkelse).

Jag har för mig att filmen är av äldre B-rulle-karaktär och handlar om en grupp forskare som befinner sig i ett mer ökenorienterat område. Gruppen utforskar ett begravningskomplex(?) - massor av sandiga korridorer/gångar, beprydda med skelett här och var. Gruppen finner en skatt där i gruvgångarna över vilken det vilar en förbannelse. När människorna börjar plocka på sig rikedomarna så väcks en skelettarmé till liv och sätter efter utforskarna.

Själva scenen i fråga
Scenen som hänger kvar utspelas utomhus i sandigt ökenliknande område. En man och en kvinna kämpar mot ett skelett. Kvinnan ådrar sig skada och faller till den sandiga marken. Mannen kämpar vidare men blir snart slagen till marken även han. När skelettet närmar sig för att sätta in dödsstöten så krälar mannen över till kvinnan. Han tar tag i kvinnans arm/hand och arrangerar hennes fingrar på sådant sätt att hon pekar långfinger åt skelettet. Strax därpå har skelettet ihjäl dem bägge.

Jag minns att jag skrattade gott för mig själv på grund av scenens larviga, men ack så coolt originella uppvisning. Jag vill se filmen (scenen) igen men trots desperata svenska och engelska sökningar har jag hittills gått bet om filmens titel.

Många tack på förhand för eventuella tips, hjälp och råd!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 13, 2013 09:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Kan det vara denna?

http://www.swegore.com/covers/armydead/front.jpg

Såg den för några år sedan, riktig skitfilm. men jag tycker det passar in med en del av beskrivningen.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 14, 2013 13:15 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön aug 11, 2013 12:23Inlägg: 2Ort: Glada Hudik
Underbart Tarman!

Huvudet på spiken. Hela filmen finns att se på YouTube (i låg kvalitet, men filmen håller knappast så pass hög kvalitet i grunden heller). Scenen jag har haft på minnet började vid 53 minuter cirka. Det var sannerligen en upplevelse att få se igen efter en herrans massa år. (Nästan ännu mer B än jag mindes den dock.)

Du skall ha stort tack för hjälpen Tarman - all den tid jag sökt och letat. Mycket uppskattat!

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 14, 2013 16:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
haha ingen fara du!. =)

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 14, 2013 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Haha, fy fan vilken dålig scen det där var :lol:

InläggPostat: tor aug 22, 2013 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12056Ort: Skåneland
*FELPOST*

InläggPostat: tis okt 22, 2013 06:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 25, 2011 12:27Inlägg: 172Ort: Jönköping
Har inte hunnit läsa igenom tråden så jag ber om ursäkt för ev upprepning.

Söker en film som jag i ett svagt ögonblick bytte bort. Handlar om en snubbe som vaknar i en helt nerblodad säng och efter en stund hittar ett "hejdå-brev" från sin hjärna i ena örat. Resten av filmen växlar i stort sett mellan att han sitter på café/pub där han försöker övertyga sin polare om att han ska hjälpa till och leta efter hjärnan och scener där letandet är i full gång. Människor utklädda till björnar och kaniner förekommer också.

InläggPostat: lör nov 16, 2013 12:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Såg någon scen på tuben med en tjej som duschar och in i duschen kliver något monster vars huvud bestod av ett stort öga. Tror ev. att ögat sköt lite laserstrålar också :lol: :lol:

Någon som känner igen filmen.

InläggPostat: fre jan 17, 2014 21:57 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: mån okt 17, 2011 17:19Inlägg: 19
söker en zombie film med nån slags församling inblandad om jag inte minns
fel. lågbudget naturligtvis, tror inte den finns på dvd..men hade varit kul att
få tag på den..om man kunde minnas vadfan den hette *suckar*

nån som känner igen den ? :)

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 09, 2015 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jan 11, 2007 16:29Inlägg: 1265Ort: Borås
Söker titlarna på två filmer:

Film 1:
Filmen är någon sexkomedi från tidigt 80-tal tror jag. I scenen jag tänker på sitter en rundlagd herre i baksätet på en bil medan en snygging rider honom. Hon säger något i stil med att "hon ska bestiga berget" :lol: :ymparty: Vet inte om det är samma film men har även något minne av en fest i någons föräldrars strandhus där en av ungdomarna passar på att lägra mamman i fråga.

Film 2:
Några ungdomar på college råkar förstöra en vägg eller nåt i den stilen och hittar ett dolt, tidigare igenmurat, laboratorium. Där man hittar man någon dryck som gör dem till genier.
Tror det här var en komedi det också.

Eller om man hittar drycken bakom en tavla? Minnet är si så där

Gnugga geniknölarna nu tack

InläggPostat: fre dec 14, 2018 12:55 Svara med citat
Bump. Ingen som har koll på filmerna här ovan?

InläggPostat: fre dec 14, 2018 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6203Ort: Haddonfield
1. Filmen Privatskola för flickor har en sådan scen du beskriver. Detta är en av mina absoluta favoriter bland High School filmer.

Kanske det är den du söker, om inte så är det ett BRA filmtips på film du borde se. :)

2. Kan vara filmen Geniskolan, men det är över 25 år sedan jag såg den så kommer inte ihåg mycket.
Men titeln passar ju in.

Hoppas någon är de du söker.

På 80-talet så toksamlade jag på amerikanska College filmer, har sett de flesta i den genren.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 25 av 25
613 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori