Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Tips & Övrigt  ~  Filmsökartråden. (Vad heter filmen?)

Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Nästa
InläggPostat: sön mar 27, 2011 14:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Night of the creeps är även släppt på bluray, fint släpp.

InläggPostat: sön apr 03, 2011 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Min sambo efterfrågar en film som hon tyvärr inte kommer ihåg speciellt mycket ifrån. Det är något om en enorm bläckfisk som har en pappegojnäbb och typ klor/rakblad eller något i den stilen i slutet av sina armar. Bläckfisken lever långt ner i djupet och jagar människor.

Ringer det en klocka hos någon? :)

InläggPostat: sön apr 03, 2011 21:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Har inte alla bläckfiskar det? På film i alla fall..

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 03, 2011 21:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Jo, det kanske dom har. Var både länge sedan och så har jag inte sett speciellt många filmer med bläckfiskar, så jag vet inte. Men jag tänkte nästan att det var en "long shot", men man kunde ju alltid försöka :)

InläggPostat: ons apr 06, 2011 21:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Mja de flesta bläckfiskfilmer handlar väl om åttaarmade bläckfiskar (octopus)? Det dechristianize beskriver låter mer som en tioarmad (squid). Och då kan det inte finnas så många filmer kvar.
Några som handlar om tioarmade:
Eye of the Beast (2007)
Kraken: Tentacles of the Deep (2006)
The Beast (1996)

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 07, 2011 08:21 Svara med citat
Starving Insect; Tack så mycket. Ska ta och höra om hon känner igen någon av titlarna. Om det är någon av dom är det mest troligt The Beast då jag uppfattade det som att det var väldigt länge sedan hon såg den. :)

InläggPostat: tor apr 07, 2011 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Fick en fråga här på forumet ang en film med häxtema, känner själv inte igen den, kanske någon annan vet?

Citera:
Handling, en ond häxa som bor i ett ensligt hus ute på en äng omgiven av kors (eller om det var pålar med döskallar på).

En pojke och flicka kommer dit och häxan blir sur och kastar en förbannelse över dem som gör att den ene blir förvandlad till anka (minns i alla fall 100 % att det var flickan som var anka när pojken var människa)
Om han blev förvandlad till något när hon var människa är jag ganska säker på men om det var anka eller något annat kommer jag inte i håg...

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 07, 2011 11:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Säkert fel mwn jag tänker på Ladyhawke

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 07, 2011 21:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Nopz Alban (det var jag som frågade). Alltså det är ingen mainstreamfilm. Har av andra källor fått reda på att den troligen är tysk (jag själv hade för mig att den var ungersk). Filmen gick flera gånger på SVT under 80-talet. Det jag även minns från den var att pojken blev fångatagen av ett rövargäng och undkom genom att lära dem spela fotboll.

Nån mer än jag måste väl ha sett på matiner på SVT när de var små :ymdevil:

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 12, 2011 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Ok har sett den här men kan inte komma på vilken det är! Dusch scen, medelålders kvinna med McGyver look blir attackerad och förmodligen våldtagen, minns inte riktigt. Killen som gör det har svart beanie och jag tror han hotar med en kniv. Vi pratar sent 70 eller tidigt 80 här. Sekvenser från filmen är med i "Terror in the Aisles" med Donald Pleasence för er som minns den. Fruktansvärt enerverande då jag vet att jag har filmen i hyllan men kommer inte på titeln!

InläggPostat: tis apr 12, 2011 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Har du kollat "movie connections" på Imdb? Kanske går upp ett ljus när du ser titlarna som är med dokumentären.

InläggPostat: ons apr 13, 2011 05:58 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
Här ser du vilka filmen som var med:

http://en.wikipedia.org/wiki/Terror_in_the_Aisles

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 13, 2011 09:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Tack för det, fortfarande osäker men får kolla vilka jag har i hyllan av dom och köra uteslutningsmetoden :D

InläggPostat: tor maj 12, 2011 06:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Har funderat länge nog nu och behöver hjälp, I filmen jag söker så minns jag bara att det snackas om ett Duran Duran-forum och att en tjej som är Hitman får olika jobb via forumet och att låtarna betyder olika jobb

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 00:42 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor apr 21, 2011 21:27Inlägg: 11
skullcrusher skrev:
hej !

hoppas någon kan hjälpa mig att hitta en film som har följt mig sen jag var liten å såg den ocg var orecis livrädd hahaha !!

den börjar med att det är tre ungdomar 2 killar och en tjej som stannar utanför ett gammalt tomt hus som ligger precis vid en sjö...

dom går in i huset å kollar läget men blir splittrade .. av vad kommer jag inte ihåg .. men det blir så att den ena killen huvud ligger i en micro som den andra snubben ser å precis då sprängs det .. han blir naturligtvis livrädd å försöker ta sig ut igenom ett trasigt fönster men det slutar med att killen blir kluven på mitten ..

sen är det nån scen i filmen där som håller på att renovera huset å det kliver in en präst ... som får ett sågblad i huvudet .. eller nåt sånt :/ .. jag har letat som en galning men utan resultat ..

Är det nån som känner igen detta ???

Superstition (1982)

http://www.imdb.com/title/tt0084739

Finns på DVD. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 00:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Vilket jag redan hade svarat på i tråden han skapat...

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 00:51 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor apr 21, 2011 21:27Inlägg: 11
Oops.. :oops:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Lätt att missa Bloodfeast, då det egentligen är i denna tråden det ska skrivas

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 20:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
final_cut skrev:
En kompis till mig söker en film, få se nu om jag kan få till det. Det ska vara en kvinna som föder något konstigt, minns inte om det var nåt hårigt eller om det är en stor mask av nåt slag. Låter det bekant?

Kan också tillägga till att filmen har nåt att göra med ett syskonpar eller nåt, kanske ett kärlekspar som härstammar från "förr i tiden" och vaknar upp idag...eller nåt sånt.

Cat People tror jag inte det är. Don't Go Near The Dark har jag också hört talas om, men finns det någon födelsescen i den? Andra filmer som nämnts i sammanhanget är Warlock 2, Insemnoid och Kindred.

Finns det några andra filmer som passar in på "barnfödandet av nån konstig, möjligtvis mask-lik hårig sak" + några människor från 1800-talet eller nåt som vaknar upp i dagens värld.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 22, 2011 22:17 Svara med citat
Sjukt längesedan jag såg den, men Society har något med syskonpar att göra. Inte något med forntiden dock, men har för mig att det föds märkliga saker..

InläggPostat: sön maj 29, 2011 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
final_cut skrev:
final_cut skrev:
En kompis till mig söker en film, få se nu om jag kan få till det. Det ska vara en kvinna som föder något konstigt, minns inte om det var nåt hårigt eller om det är en stor mask av nåt slag. Låter det bekant?

Kan också tillägga till att filmen har nåt att göra med ett syskonpar eller nåt, kanske ett kärlekspar som härstammar från "förr i tiden" och vaknar upp idag...eller nåt sånt.

Cat People tror jag inte det är. Don't Go Near The Dark har jag också hört talas om, men finns det någon födelsescen i den? Andra filmer som nämnts i sammanhanget är Warlock 2, Insemnoid och Kindred.

Finns det några andra filmer som passar in på "barnfödandet av nån konstig, möjligtvis mask-lik hårig sak" + några människor från 1800-talet eller nåt som vaknar upp i dagens värld.

Hmm, tänker lite på Saint Sinner. Mycket längesen jag såg den, men den handlade om typ två systrar, lite tidsresor och kanske lite body horror.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2011 19:13 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor jun 16, 2011 19:04Inlägg: 2
Tjena!
Är ny här på forumet, måste ju börja nånstans så varför inte i denna tråden. Har en film på hjärnan som jag såg för flera år sen, men vet inte vad den heter och kan därmed inte få tag på den igen!

Filmen är amerikansk (80% säker på det) inte direkt några stora kändisar, men hyffsat bra. Gissar att den är gjord mellan 1996-framåt.

Handlingen:
Utspelar sig på 1800-tal, cowboystuk på filmen. Filmen börjar med ett gäng bankrånare i färd med det dom gör bäst (rånar en bank) sedan kommer en sheriff (?) och lite pangpang utspelar sig. Rånarna flyr ut i skogen, och kommer så småningom fram till ett stort hus med en ganska stor, och överväxt, åker framför. På denna åker springer det runt en "demonhund" fast d får man inte riktigt reda på förrän senare i filmen. Rånarna söker skydd i huset, har för mej att det var en ung tjej hemma...dom tar henne som gisslan. Sen brakar helvetet löst och huset visar sej vara hemsökt.
"Snabbspolning till slutet": En av rånarna förvandlas(?) till demonhunden man såg i början, the end.

Någon som vet vad denna filmen heter?? Blir tokig om jag inte får veta.
Mvh BD

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2011 19:47 Svara med citat
Dead Birds? http://www.imdb.com/title/tt0377749/

Välkommen!

InläggPostat: fre jun 17, 2011 11:47 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor jun 16, 2011 19:04Inlägg: 2
Ozzy skrev:

Du är helt underbar, den var det!!!
Tack som tusan! :D

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 11:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
"dokumentären" om kannibaler. Kom nu under 2000-talet Har för mig att den är amerikansk eller kanadensisk...heter den nåt med Pig???

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 23 av 25
613 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori