Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Polls & Quiz  ~  Vilket forum är bäst ??

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Vilket forum är bäst ??

skrackfilm.org
78%
[ 25 ] 78%

filmsamling.se
22%
[ 7 ] 22%

Antal röster : 32
InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Vilket forum är bäst ??

Jag röstar på skrackfilm.org för att det är mer fart osv på diskussionerna på detta forumet.

Senast redigerad av Gory-Glory sön jan 25, 2009 22:52, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Är reggad på filmsamling.se (liksom Darkdisc, Horrorville etc) men känner mig hemma här, älskar stämningen och typerna som man kan finna! :D

Kort sagt: Bästa svenska skräckforumet är ju detta!

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Detta forum rockar mest just nu, eftersom det händer nå't hela tiden.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12216Ort: Skåneland
Jag känner också mig mer hemma här, men hänger lika mycket på filmsamling.se

InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Exakt! Flest medlemmar & de mest aktiva medlemmarna :wink:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
För mig är det något av en comeback. Det här var det första forumet som jag reggade in mig på, nå'ngång slutet av -06. Cirkeln är sluten.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:56 Svara med citat
filmsamling.se
Totalt antal inlägg 62445 • Totalt antal trådar 6184 • Totalt antal medlemmar 491
Vår senaste medlem Haiylund JR

skrackfilm.org
Totalt antal inlägg 242886. Totalt antal trådar 7841. Totalt antal medlemmar 1216.
Vår senaste medlem 899.

InläggPostat: sön jan 25, 2009 22:59 Svara med citat
Filmsamling är ett fint avslappnat forum. Man får veta en hel del om VHS om man känner just för det o skräpfilmsintresset är mycket stort där. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:00 Svara med citat
Det är nog högre medelålder på filmsamling.se
Och där går VHS varmare

InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Filmsamlig känns lite mer seriöst

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:08 Svara med citat
alban: Du kommer väl fortfarande hänga på detta lite mer "oseriösa" ( :wink: ) forum även i fortsättningen? Eller? :shock:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Inte för att vi är oseriösa men det blir lite mer trams här och det är ju alltid kul

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:10 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
skrackfilm.org får min röst. :D

/Daydreamer

InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Måste säga att jag gillar bägge forumen.
Här inne slänger man mera käft och har en hög underhållningsfaktor + att man får veta en del om film såklart.
Filmsamling är mera seriöst och där finns en högre kompetens och intresset för europeisk film känns högre där + att man är otroligt vassa på VHS även om det är film som sådant som är the main thing.
Men eftersom jag måste rösta blir det nog ändå filmsamling då det ger mig mera rent filmmässigt och det är ju trots allt mitt huvudsyfte med att regga mig på bägge forumen.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:18 Svara med citat
Får nog instämma med Hebbe här, kunskapen om svenska VHS-släpp på filmsamling.se är ju enorm! :shock: Letar man svenska X-rentals är ju det forumet guld!

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:20 Svara med citat
Tycker underhållning o humor är A och O på ett forum av denna typ,
varvat naturligtvis med seriositet.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Detta är nummer ett för mig :D
Och det är mycket pga av alla sköna lirare här inne och den sköna stilen. Så tack till er alla för att ni gör detta till vad det är! :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:30 Svara med citat
Så som Hebbe skriver så tycker jag också att jag får ut av forumen

InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:38 Svara med citat
Detta forum är väl det äldsta skräckfilmsforumet?
Det största är det i alla fall. I Sverige? Norden?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 25, 2009 23:40 Svara med citat
Jag minns inte om det kom före eller efter videoferox.nu ??

InläggPostat: mån jan 26, 2009 11:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6645Ort: Haddonfield
Hellbender skrev:
Måste säga att jag gillar bägge forumen.
Här inne slänger man mera käft och har en hög underhållningsfaktor + att man får veta en del om film såklart.
Filmsamling är mera seriöst och där finns en högre kompetens och intresset för europeisk film känns högre där + att man är otroligt vassa på VHS även om det är film som sådant som är the main thing.
Men eftersom jag måste rösta blir det nog ändå filmsamling då det ger mig mera rent filmmässigt och det är ju trots allt mitt huvudsyfte med att regga mig på bägge forumen.

EXAKT samma för mig.

Håller med Gory-Glory att medelåldern är mycket högre på filmsamling och det är ju inte så konstigt eftersom VHS äger där.

Har man likt mig själv samlat film sedan video's intåg i Sverige så MÅSTE man ju va runt 40 år som jag tror många är där.

Och under dessa 30 år så är det klart att man samlat på sig en enorm kunskap om film och därför blir det som Dr Alban säger lite mera seriöst där.

Men inläggen här går ju varma hela tiden och det är ju bra.

InläggPostat: mån jan 26, 2009 11:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Utan tvekan det här forumet, inget snack om saken. Maken till mer underhållande skitsnack går ej att finna :D

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 26, 2009 11:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Min röst va ganska given, svårt o se va tråden ska va bra för dock..
Båda fyller väl sin funktion. Jag har som sagt aldrig gillat VHS.
Så för mig känns filmsamling rätt överflödigt faktiskt.

InläggPostat: mån jan 26, 2009 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Aldrig varit inne på filmsamling, så det är ju ett enkelt val. Känns ju som att man redan vet vad majoriteten av folket här inne kommer rösta på :jason:

InläggPostat: mån jan 26, 2009 14:21 Svara med citat
Som sagt, kul med ett forum där det hela tiden händer nå't. :D

Undrar hur många aktiva medlemmar vi har här?

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
76 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori